Spelunky 2

PODZEMNI GODIŠNJI

Sjećate li se vremena prije Souls serijala i termina „teške igre“? Većina igara koje su se smatrale izazovnima obično su dobivale takav opis zbog umjetno stvorene težine. To se možda i najbolje vidjelo u eri 8-bitnih i 16-bitnih konzola s naslovima poput Battletoadsa, Ghouls ‘N Ghosts ili Contre. Te su igre generalno bile dosta kratke, no svoj su vijek trajanja produžavale prilično nemilosrdnom težinom.

Ipak, prije čitavog uzleta Souls serijala i drugih kopija ovog sub-žanra postojao je Spelunky. U pitanju je bio 2D dungeon crawler iz 2008. s nasumično kreiranim rudnicima kroz koje se trebalo spustiti do sljedećeg levela. Ovaj indie dragulj donio je ogromnu dozu ponavljanja kroz nanovo kreirane levele. Svaki pogrešno odrađen skok, nepažnja ili brzina obično su značili da uskoro počinjete ispočetka. Ipak, svaka greška bila je jedino vaša. I svaki novi put kada bi se krenuli spuštati, krenuli biste uz novo znanje stečeno zadnjom smrti.

I evo nas dvanaest godina poslije, pred nastavkom ovog klasika. Ovaj put ne vodimo neimenovanog speleologa iz originala, nego njegovu kćer Anu. Njezini starci krenuli su u još jednu nezaboravnu avanturu istraživanja spilja, ovaj put na Mjesecu. S obzirom da se odavno nisu javili, Ana sjeda u vlastitu raketu te započinje svoje prve vlastite speleološke korake. Kao ni u originalu priča nije nešto previše duboka, no iskreno nije toliko ni bitna u ovakvom tipu igre. Ono što je važno jest zabavan gameplay. A upravo tu je Spelunky 2 ponudio prirodnu evoluciju.

Kao ni u originalu priča nije nešto previše duboka, no iskreno rečeno ona nije ni presudna u ovakvom tipu igre.

Jednako kao i original, dvica donosi prilično jednostavne kontrole koje je super lako pohvatati kroz par minuta. Iste su prilično responzivne te ćete samo sebe moći optužiti za prethodne pogibije. A kao i prije, sa svakom smrti za sobom ostavljamo sve predmete. U Spelunky 2 ubačeno je nekoliko novih predmeta, poput djeteline s četiri lista koja produžava vrijeme prije nego se pojavi zloglasni duh. Ipak, klasični arsenal bombi te užadi i dalje je najčešće korištena oprema, dakako – uz neizostavni Jetpack.

Za one koji nisu upoznati s originalom, spomenuti duh pojavljuje se nakon nešto manje od tri minute i počinje vas proganjati po trenutnom levelu. Upravo zbog tog duha Spelunky nikada ne možete igrati laganim tempom, istražujući svaki ćošak mape. Duh vas tjera na brzu analizu trenutnog rasporeda levela te vječite borbe između pohlepe i straha.

Spelunky nikada ne možete igrati laganim tempom, istražujući svaki ćošak mape.

Osim novih predmeta te neprijatelja koje susrećemo po mapama, novina je i sustav tekućina koje mogu drastično izmijeniti izgled mape. To je posebno vidljivo kod vulkanskog levela gdje jedna pogrešno postavljena bomba može značiti smrt zbog slijevanja lave. A kad sam već kod levela, novost je i račvanje puta na različite sekcije. Nema više jasnog rasporeda kao u originalu gdje poslije rudnika počinje džungla, nego biramo jedan od dva prolaza koji nas vode dalje. Također, sada svaki level ima i skrivene prolaze koji većinom donose više izazova, ali i bolje nagrade.

Jedna od stvari za koje sam najmanje znao da mi trebaju, a sada ne mogu zamisliti igru bez njih su mountovi iliti životinje koje je moguće zajahati. Jahanjem purica ili kamenih psića koji bljuju vatru dobivate svojevrsnog Yoshija, prijatelja kojeg uvijek možete gurnuti u provaliju pri sudbonosnom skoku. Osim toga, vaši „ljubimci“ će primati štetu umjesto vas.

Jahanjem purica ili kamenih psića dobivate svojevrsnog Yoshija, prijatelja kojeg uvijek možete gurnuti u provaliju.

Za jahanje ovih bića potrebno ih je najprije pripitomiti. To se radi skakanjem na njih nakon čega oni luduju nekoliko sekundi prije nego dobijete kontrolu nad njima. Stoga budite oprezni gdje pokušavate pripitomiti ove zvjerke, inače bi vas mogle uvaliti u velike probleme.

Što se tiče modova, vratili su se neki klasici poput dnevnih izazova ili kooperativnog igranja u četvero. Osim lokalnog co-opa može se igrati i online, iako u početnim danima to iskustvo baš i nije bilo idealno. Osjetilo se poprilično usporavanje u kretanju te mi se činilo da čitav mrežni kod treba još nekoliko iteracija prije nego stvari počnu funkcionirati.

Osim lokalnog co-opa može se igrati i online, iako u početnim danima to iskustvo baš i nije bilo idealno.

Nažalost, ne postoji online inačica kompetitivnog moda u areni gdje se borimo s drugim igračima. Što je prava šteta, jer bih iskreno se odrekao kooperativnog online moda za ovaj kompetitivni. Osim standardnog deathmatcha koji je bio dostupan i u jedinici, sada smo dobili i mod gdje je potrebno držati totem 20 sekundi što je odličan dodatak za razbijanje monotonije deathmatcha.

Što se tiče grafike, ona se oslanja na rukom-crtani stil koji ovaj put naravno izgleda puno oštrije u odnosu na original. Vidljiv je prepoznatljiv stil Spelunkyja sa svake slike, no ovaj put bez piksela. Jedina manja zamjerka u kombinaciji izgleda i funkcionalnosti jesu pojedine zamke koje znaju biti skrivene unutar dizajna. Na primjer, tipična zamka koja vas zgrabi kada stanete na nju obično je uočljiva, osim ako je nekim slučajem preko nje nasumično postavljena trava. Ovo su jedini slučajevi kada sam se osjećao „izdano“ od strane igre.

Generalni dojam o Spelunkyju 2 mi je i dalje jako pozitivan. Nastavkom nisu uvedene neke drastične promjene u svijetu Spelunkyja, no većina sitnijih dodataka se idealno nadopunjuje s originalnom igrom. Stvari poput mountova ili tekućina zanimljivi su novi elementi koji su učinili dizajn levela još raznovrsnijim. Jedine veće zamjerke koje zapravo imam su vezane uz online iskustvo. Nadam se da ćemo kroz neke buduće nadogradnje dobiti i online arena borbe protiv drugih igrača te općenito poboljšanje mrežnog koda.

Recenzija je rađena na digitalnoj kopiji igre u izdanju za PlayStation 4. Kopiju igre ustupio nam je njezin izdavač.

Iako Spelunky 2 donosi niz novosti u odnosu na original, zadržao je svoju zabavnu esenciju te precizne kontrole.

82 Naša ocjena