The Invincible

SVEMIRSKA PROSTRANSTVA

Matija Kodba

Čitatelji proze Stanislawa Lema dobro su svjesni poteškoća s kojima se suočavaju adaptacije tog kultnog poljskog poljskog pisca – naročito one vizualnog tipa. Njegov otklon od prepoznatljivih elemenata SF-a i usredotočenost na razradu apstraktnijih koncepata i ideja umjesto prikaza događaja neminovno podrazumijevaju adaptaciju popraćenu većom slobodom autora koji se odluče na taj pothvat.

30€ PC Ustupio izdavač

Iako takva nastojanja generalno češće bivaju neuspješna nego uspješna, studiju Starward Industries je igrom The Invincible ipak dosta dobro pošlo za rukom samo sačuvati “duh” istoimenog izvornog teksta i prenijeti ga u medij videoigara. Istovremeno, naslov je ponešto približen senzibilitetima današnje pop kulture pa je rezultat napeti znanstveno-fantastični triler iz prvog lica koji svojim događajima igrača jednako vuče prema naprijed kao i svojim idejama.

Vizualno je i mehanički The Invincible neporecivo nalik Firewatchu; na prvi pogled možda čak i previše. Divlji, ali lijepi teritorij, karta u rukama, ruksak na leđima, misteriozni događaj koji je potrebno istražiti, uspostavljena radio veza s likom kojega ne možete vidjeti, već samo čuti – svi su prepoznatljivi elementi Firewatcha tu. To da ipak igrate novi znanstveno-fantastični naslov, a ne Firewatch, moći ćete već vjerojatno nekako zaključiti na temelju činjenice da se ovdje ne nalazite usred šume u srcu Amerike već na površini nepoznatog planeta, te da ne igrate u ulozi bradatog frajera, nego ženskog člana posade broda, koji je stigao istražiti planet u pitanju.

Iako prezentaciji The Invicinblea nedostaje svježine i originalnosti koja bi odmah upala u oko, razradom dobro poznatih temelja koje je postavio Firewatch naslov postepeno uspješno poprima svoj identitet. Dok istražujete planet i pokušavate odrediti što se dogodilo s ostatkom posade te pritom svjedočite svakojakim bizarnim događajima, istovremeno preko radiosignala vodite rasprave o stvarima o kojima je Lem pisao; svojom svježinom i dan-danas relevantnim. Ti su razgovori od ključnog značaja jer je puno toga što se zbiva u The Invicnbleu na rubu neobjašnjivog – da samo svjedočite tim događajima vjerojatno vam ne bi puno toga značili. Upravo se kroz dijalog tako polagano kristalizira predodžba o situaciji u kojoj ste se zatekli i postavlja dobar balans između prikazanog i izrečenog.

Određeni utjecaj na razumijevanje i razvoj situacije imat ćete i vi kao igrači, odabirom različitih dijaloških opcija i donošenjem odabira. Važno je napomenuti da iako veliki dio vremena u The Invincibleu provodite u radiokontaktu, u osnovi ste i dalje sami na planetu, pa se svaka odluka može pokazati ključnom za uspješno preživljavanje.

Iako je The Invincible u osnovi linearna igra, posljedice odabira i varijacije priče dovoljno su opipljive da vas natjeraju da razmislite o tome što ćete reći ili napraviti. The Invicinble je jedna od onih igara o čijoj je priči teško reći bilo što, a da se time ne već otkrije previše. Započinje vrlo sporo i isprva je nalik nekom klasičnijem psihološkom trileru/hororu, no stvari postaju znatno zamršenije te se pritom podižu zanimljiva znanstveno-filozofska pitanja.

Takva je dinamična priča ipak u suprotnosti s jednostavnim mehanikama gameplaya, koje velikim dijelom ostaju jednake kroz čitavo trajanje igre. Posljedica toga jest neodražavanje napetosti, prisutne u priči, kroz sami gameplay. Isto tako, izuzevši razgovore na daljinu, koji su ključni za identitet naslova, većina je preostalih mehanika slabije razrađena i integrirana u naslov.

Na primjer, iako ćete koristiti različite retro SF uređaje za pronalazak specifičnih predmeta, kopati po olupinama razbijenih robota i strojevima za preostalim podacima, voziti auto, popravljati stvari, itd., sve će te aktivnosti imati prvenstveno funkcionalnu ulogu u napredovanju priče umjesto da budu zanimljive same po sebi. Stoga je The Invincible najslabiji upravo u trenucima u kojima je naglasak stavljen na tu vrstu gameplaya, koji zna biti presitničav i suviše orijentiran na detalje, što zauzvrat dovodi do neujednačenog tempa priče tijekom spomenutih dijelova.

Usprkos tim manama, The Invicinble ipak relativno dobro uspijeva ispuniti svoj glavni cilj: “prevesti” ideje Stanislawa Lema u interaktivni medij. Ako cijenite igre u kojima je priča na primarnom mjestu, a gameplay na sekundarnom, teško da ćete ostati nezadovoljni ovim naslovom. S obzirom na mane i kvalitete The Invinciblea, trenutno trajanje od nekih 6 – 7 sati idealno je za vrstu iskustva koje ova igra nudi.

The Invincible je igra koja svojom pričom i ugođajem zaslužuje pozornost, čak i ako u pogledu gameplay mehanika ne nudi nešto suviše originalno.

75 Naša ocjena
  • dobro adaptiran izvorni materijal