Trine 4: The Nightmare Prince

2.5D SNOVI

Svan Hlača

Ponekad je teško priznati pogrešku i vratiti se korak natrag. U takvim situacijama znamo biti preponosni ili pretvrdoglavi da bismo prihvatili svoju grešku. Srećom, ekipa finskog studija Frozenbyte ne samo da priznaje svoje pogreške već i na njima uči. Nakon pomalo razočaravajuće trojke, Trine 4: The Nightmare Prince nudi vraški dobru zabavu u dobro poznate dvije i pol dimenzije. Kao ljubitelju Dungeons & Dragons igara, prototipni party kojeg čine fighter, wizard i thief u mom srcu ima posebno mjesto i zato mi je drago što odmah mogu reći da je Trine 4 naslov vrijedan igranja.

Blentavi vitez Pontius, gipka kradljivica Zoya te šašavi čarobnjak Amadeus ovoga su puta na misiji spašavanja princa Seliusa. Nestašni se princ nakon čitanja magične knjige uspio uvući u nezgode s vlastitim noćnim morama, a naši se junaci moraju suočiti s tajnama i užasima njegove podsvijesti.

Kao i u prethodnim avanturama, svaki od junaka ima posebne sposobnosti za rješavanje zagonetki i borbu s neprijateljima. Lepeza vještina se nije značajno proširila već samo donosi dodatne mogućnost prethodno viđenih trikova. No, to ne znači da sve situacije u igri rješavate po zacrtanoj proceduri. Upravo tu leži najjači segment ove igre – ne postoji pravi ili krivi način u rješavanju pojedinih zagonetki. Trine 4 vas ne usmjerava prema jednom rješenju.

Ne postoji pravi ili krivi način u rješavanju pojedinih zagonetki, Trine 4 vas ne usmjerava prema jednom rješenju.

Zagonetke nisu pretjerano zahtjevne, ali u neke je potrebno uložiti više vremena i mašte kako biste ih uspješno riješili. Koristeći ograničene elemente poput stvaranja mostova konopom, zrcaljenja sunčevih zraka, navođenja vode na mlin, skakanja po platformama i zalijevanja cvijeća, Trine uspijeva u stvaranju dinamičnog svijeta koji će vas natjerati da stanete i porazmislite. Istovremeno time dobivate priliku uživati u prekrasnim scenama dvorova, šuma, tamnica i snova.

Grafički prikaz je u svakom segmentu poboljšan u odnosu na prethodne dijelove. Presijavanje svjetla, sitni detalji poput mačaka koje se šeću po ogradama i prekrasne žive boje na trenutke mogu ostaviti igrača u čudu. Kroz trajanje cijele igre rijetko kada nailazite na prethodno viđenu okolinu, svaka je na neki način drugačija i posebna. Fantastični se ugođaj diže na novu razinu savršeno pogođenom glazbom koja odgovara okolini, a promjene iz sanjive i lagane melodije u kaotičnu himnu za vrijeme borbe je nešto u čemu Trine zaista sjaji.

Fantastični se ugođaj diže na novu razinu savršeno pogođenom glazbom.

Borba je također dorađena u četvrtom dijelu. U prijašnjim dijelovima pojedini likovi jednostavno nisu bili prilagođeni borbi s čudovištima i često mi se događalo da ih koristim samo kao topovsko meso dok mi se ostali junaci ne oporave. U ovom nastavku više nije tako. Dodavanjem zgodnih novih vještina, čarobnjaku Amadeusu dana je mogućnost da nanese štetu neprijateljima. I prije je on mogao baciti kocku na neprijatelje, no sada ih baš može prikucati za tlo.

Multiplayeru je dodan novi mod koji omogućuje istovremenu igru čak četvero igrača koji mogu igrati s bilo kojim junakom. Na sceni u isto vrijeme mogu biti čak četiri čarobnjaka, što povećava broj magičnih daski, kocaka i kugli na „suludo“, a broj različitih rješenja zagonetki na „neograničeno“. Naravno, igrači koji preferiraju klasično iskustvo mogu zaigrati tako da svaki od tri igrača upravlja jednim junakom. Štoviše, dizajn igre i zagonetaka se mijenja ako odaberete multiplayer kako bi svakog junaka uključio u rješavanje zagonetke te potaknuo suradnju između igrača.

Na sceni u isto vrijeme mogu biti čak četiri čarobnjaka, što povećava broj magičnih daski, kocaka i kugli na „suludo“.

Kontrole su prilagođene igračima koji svoju vještinu nisu gradili na prethodnim nastavcima. Ako igrate na gamepadu, automatsko odabiranje objekata u početku može izazivati frustracije, ali proces navikavanja nije dugotrajan i jednom kada se logika odabira ulovi, nećete imati previše problema.

Za kraj, Trine 4: The Nightmare Prince je potpuno zaokružena igra s trajanjem od nekih sedam sati, što je najduža trajnost u ovom serijalu. Oluja koja je nastala nakon trećeg nastavka se smirila, a ekipa iz Frozenbytea je smireno i mudro svoj brod izvukla iz opasnosti i usmjerila ga u neke mirnije vode. Isporučili su proizvod kojeg možda ne karakteriziraju hrabrost i inovativnost, ali proizvod koji  isporučuje u potpunosti ono što od Trine serijala tražimo: dobru platformersku zabavu, prekrasno dizajniran okoliš te kvalitetno osmišljene zagonetke.

Recenzija je rađena na primjerku igre za PC. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Trine 4 je uvjerljivo najbolji dio svog serijala s dorađenim gameplay mehanikama, izvrsnim dizajnom i ugodnom prezentacijom.

83 Naša ocjena
  • povratak na prokušani recept
  • fleksibilan dizajn zagonetki
  • prekrasna grafička prezentacija
  • glazbena kulisa
  • ponekad nezgodne kontrole
  • ipak premalo inovacija

Svan Hlača

Ljubitelj RPG-a, kako virtualnih, tako i pen and paper tipa. Dežurni dungeon master. Najbolje godine dao filozofskom fakultetu - igrama i serijama. Gorljivo tvrdi kako je Freddie Prinze Jr. najbolji glumac svoje generacije.