HCL.HR

Recenzija

Vampyr

PROKLETI IZBOR

Gregor Stojev

Poput trenutne fascinacije battle royale žanrom, vampiri su nekoć također bili omiljeni favoriti među likovima video igara. Njima je nažalost došao kraj tamo negdje adventom novela/filmova famozne Twilight sage zbog kojih su mnogi od vampira bježali kao od kuge. U zadnjih se desetak godina zato svi mučimo pronaći dobar vampirski naslov, no nakon silnih odgoda developer Dontnod Entertainment (Life is Strange) napokon nam dostavlja obećanog Vampyra. Iako se i on bavi kugom, ne smrdi nam baš toliko da bismo ga se trebali kloniti.

O kakvoj je igri ovdje riječ?

Premda se stvari ubrzo zapetljaju, sama osnovica priče u Vampyru je relativno jednostavna. Kao liječnik koji je sasvim slučajno specijaliziran za transfuziju, Dr. Reid se s fronte vraća u London kako bi posjetio bolesnu majku. Ono na što nalijeće je pandemija Španjolske gripe i ulice pune mrtvaca. Ali to naravno nije sve jer naš doktor ujedno dobiva i čast pridružiti se bićima tame koja se ne mogu dovoljno zasladiti ljudskom krvlju, iako mislim da je taj dio već sasvim jasan. Tu počinje istraga o životu nakon smrti, saznanju tko i zašto mu je ponudio besmrtnost te misiji da se pandemija dovede u red. Doktorov instinkt kaže nam da bi se odgovor mogao skrivati upravo u tekućini koju toliko obožava, no koliko će se ona prolijevati ovisit će upravo o vašoj dobroj volji.

Čitava je priča konceptualizirana na razgranatim izborima i njihovim posljedicama s kojima se ovdje kad-tad treba nositi. Time ujedno ne postoje ni neki konkretni izbori težina već se sve prilagođava ovisno o tome koliko ste nastrojeni penjanju vrhu hranidbenog lanca. Vidite, glavni način da Dr. Reid napreduje u novim sposobnostima je taj da polako cucla ostatak preživjele ekipe, jer naguravanje s drugima baš i ne donosi neke pogodnosti. Ipak, zbog depresivnih okolnosti ta ekipa često zna i obolijevati, a samim time njihovo krhko zdravlje vam i uskraćuje puni potencijal napretka. Osim što ćete se među njima često igrati Sherlocka, tako ćete i dežurati kako bi im liječili bolesti poput bronhitisa, anemije, prehlade i sl. Dobro, nije kao da taj bio baš morate odraditi. Slobodno ih možete prepustite sudbini, ali znajte da to sa sobom zna donijeti i neke drastične posljedice.

Vampyr se prventsveno temelji na razgranatim izborima i posljedicama koje donosi vaš stila igranja.

Taj je pristup malo više produbljen tako da svaki lik ima svoje ime i prezime te se s njima da popričati kako bi kroz tračeve saznali koješta “zanimljivog”. Što više o nekome saznate, to raste i vrijednost njihovog života, odnosno krvi koja ih čini. Pošto dobar dio njih ima uloge poput prodavača, ključne veze sa sporednim zadacima ili pak najobičnijeg izvora tih nekih korisnih informacija, tako već dolazite i do tih težih izbora dvoumljenja oko dobrog obroka. Specifična pitanja im pak možete postaviti tek kada o tome već najprije nešto saznate, što znači da se pojedincima potrebno i nekoliko puta vraćati jer rijetko koga u potpunosti možete upoznati kroz samo jedan susret.

Premda su ti razgovori prilično dobro napisani i odglumljeni, ima ih toliko da ćete neke večeri provesti samo čavrljajući. Iako je akcija bolja od očekivane (jer sam po tom pitanju očekivao srednju žalost), Vampyr nekako ipak više graniči s nekakvom simulacijom međuljudskih odnosa koja nalikuje rješavanju kriminalnih slučajeva, a manje mašti kako je to biti ponoćni sisavac. Samim time, RPG elementi također pate od anemije koju ovaj doktor jednostavno ne može izliječiti, a vampirskih je moći tek samo nekoliko komada. Borbene statistike i customizacija opreme svedene su na goli minimum pa po tom pitanju tu baš i nemamo mnogo toga za raditi. Ali dobro, premda Vampyr nikako ne doseže razinu jednog skromnog Bloodbornea na kojega se toliko jako fura, i po sustavu borbe pa tako i po stilu, treba priznati da ova igra u najmanju ruku barem pokušava nešto malo drugačije.

Većinu vremena ovdje ćete provoditi u dijalozima.

Ali pustimo sad to – kakav je osjećaj biti vampir u ovoj igri? Pa, ništa spektakularno, zapravo. Skrivanje od tuđih pogleda uopće nije mehanika, a upiknuti ljude ionako možete samo kada ih najprije odvedete u izolirane kuteve. Možda najkul moć je sposobnost teleportacije koja je ujedno i način kako u borbi izbjegavate nadolazeće udarce. I dok sve to izgleda super fensi (a zbilja je), način na koji se koristi za istraživanje i prelaženje prepreka je veoma ograničen.

Postati “šišmiš” – da to tako kažem – ne možete bilo gdje, već isključivo na unaprijed određenim segmentima što u samoj izvedbi rezultira istome kao da otvarate još jedna vrata. Nije baš uzbudljivo. Krajolik također pak boluje od sličnog problema jer dok mračne i napuštene uličice Londona djeluju jezivo, u njima se osim raznog sitnog smeća baš i nema nešto uzbudljivo za pronaći. Ako ništa, ta je procedura barem destilirana na sasvim bezbolnu mogućnost brzog i efikasnog skupljanja raznih materijala za craftanje, bez da vlastitom rukom treba nešto organizirati.

A craftati ćete jer lijekovi ne padaju s neba. Na raspolaganju će vam tako biti nekoliko kvartova, povezanih bez učitavanja i to svaki sa svojim odvojenim društvom koje treba paziti i maziti. Sa svim problemčićima, možda jedina veća zamjerka koju imam je ta da su NPC likovi veoma usko raspoređeni zbog čega razgovorima često nema kraja. Nemojte me sad krivo shvatiti. Razgovori su i dalje plus, ali svejedno malo dojadi kada po 40. put “moram” saznati zašto se čovjek posred ulice nalazi u gluho doba noći. Još više kad to iz njih moram izvlačiti poput žabe iz bunara, a čitav je taj proces još više naporan ako ste se već unaprijed opredijelili da ćete ga ionako “zagrliti”.

Na raspolaganju vam je nekoliko kvartova Londona, svaki sa svojom odvojenom ekipom koja jedva čeka da vas upozna.

Tu je i situacija svojevrsnog “vremenskog ograničenja” koja isprva baš i nije najjasnija. Radnja prelazi u novu noć svaki put kada investirate osvojene bodove te se tom prilikom izvršavaju sve promijene na koje ste utjecali. Vampyr vas tako nekako tjera da između ostaloga i pažljivo birate kada i gdje jačate doktora jer nikad niste sigurni hoće li vas to možda zaključati od neriješenih sporednih zadataka ili zauvijek odvojiti od nekoliko “najboljih prijatelja”.

Da sve to bude čvrsto zacementirano, igra se koristi metodom autosavea pri svakoj radnji da potom ne biste naglo mogli promijeniti mišljenje. Dok je to sasvim pošteno rješenje za dotičnu problematiku, ponekad stvar čini malo “hardcore”. Nakon samo nekoliko loših odluka moguće je zato i vidjeti kako čitavo stanovništvo pada poput domino pločica. Stealth elementi ovdje također ne igraju veliku ulogu, a silnim se razgovorima uopće ne mogu izvoditi akrobacije poput alternativnih rješenja sukoba.

Nemojte stoga očekivati neki Deus Ex jer Vampyr tome nije dorastao. Vampyrova najslabija točka zato je vjerojatno ta što pokušava biti nekoliko sasvim dijagonalnih stvari odjednom bez da ih poveže sinergijom, ali svejedno i dalje može poslužiti kao isprika za par neprospavanih noći.

Kako je strukturirana ocjena ove igre?

Recenzija je rađena na primjerku igre za PC. Primjerak igre ustupio nam je njezin izdavač.

Vašim stilom igranja Vampyr će sam odlučivati kako se pandemijska situacija odvija stoga od vas traži da dobro razmislite prije svakog poteza. Šteta samo što mu je to jedini zec u šeširu.

75 Naša ocjena
  • zanimljiv koncept posljedica cuclanja vratnih žila i liječenja populacije
  • brzi i efikasni način skupljanja sitnog smeća
  • solidan scenarij i glasovna gluma
  • "ugodna" atmosfera napuštenih Londonskih uličica
  • borbe se često svode na gubitak vremena
  • manjak customizacije lika i vampirskih moći
  • previše dijaloga nam se baca odjednom
  • "vremenska ograničenja" znaju biti previše

Gregor Stojev

Kad nema mačku na glavi, sa zadovoljstvom se prepušta atmosferičnim hororcima. Lokalni nostalgičar koji žive mrtvace vidi kao slatkiše, voli akcijske pustolovine i poneku mozgalicu dok pokušava zaobići sve stvari PvP.

Komentari (41)

  • Jason Voorhees

    17.06.2018 - 21:27

    Očekivao sam da ocna bude 60

  • Kris10

    17.06.2018 - 21:58

    igru sam zavrsio sinoc i moram reci da me je ujedno i odusevila a i malo razocarala.ali opet mi se na kraj svidjela sveukupno haha i preporucujem je onima koji traze igru sa solidnom i zanimljivom pricom.ima tu stvari za popravak no opet bih stvarno volio sequel 😀

  • Pararera

    17.06.2018 - 21:59

    Kad ćete vratiti video recenzije?

    • M23

      @Pararera, 17.06.2018 - 22:38

      Vjerovatno nikada. Imali bi razlog manje da posjecujemo portal s obzirom na popularnost yt, a ovdje mogu plasirati reklame koje inace ne bi vidjeli. Plus uz recenziju mozes vidjeti i ostale clanke, a sto vise otvorenih clanaka veca zarada

    • Darcoolio

      @Pararera, 17.06.2018 - 23:05

      Čitaj malo, imaš x načina da vidiš igru, a ljudi lepo pišu i to je prava stvar.
      Olenjili ste se, da ne postoji Facebook većina bi zaboravila i da piše.

    • Sackboy

      @Darcoolio, 18.06.2018 - 00:07

      Ma mogu pisati kao Shakespeare ali ako slika govori 1000 riječi onda VIDEO od VIDEO igre govori ravno 1.000.000.

    • Darcoolio

      @Sackboy, 18.06.2018 - 06:54

      Super, onda po toj logici dečija pašteta nije to to ako se ne pravi od dece.

    • Pararera

      @Sackboy, 18.06.2018 - 11:23

      Ne, već tisuću riječi po frejmu 😛😜

  • ihneacho

    17.06.2018 - 22:06

    zasluženo, ja sam zapeo kod kanalizacijskog bossa i izbriso igru, glupo je sto nema da sam staviš tezinu kojomćeš igrati

    • Darcoolio

      @ihneacho, 17.06.2018 - 22:08

      Da, to je jako bitna stavka.

    • NomadCro

      @ihneacho, 17.06.2018 - 23:15

      Kako si uspio zapet? Pa samo se vrti u krug, ultaj i zamahni 2 put i tako 5 puta i gg… Igra je prelagana sto se borbi tice..

    • funky0308

      @ihneacho, 17.06.2018 - 23:59

      To nije akcijska avantura, pretpostavljam da je tako igras pa imas problema. Leveliraj lika i dodji do rage moci, teleportscije i jos par stvari (ona kandza je zakon) i samo kruzi, pazi na staminu i rokaj. Naravno, uvijek moras imati par seruma za health i stvarno nema problema u borbama.

    • ihneacho

      @funky0308, 18.06.2018 - 08:27

      ama nisam se pripremio prije dungeon bossa nisam znao da cu se boriti, a save mi je samo tu osto, nisam htio isponove igrati

    • Gregor Stojev

      @ihneacho, 18.06.2018 - 07:30

      Taj u kanalizaciji je prilično iritantan. Igra nije pretjerano teška ako na vrijeme jedeš ljude i leveliraš prije tih “dungeona”, ali često ćeš biti manji level od traženog ako ljude pokušavaš “čuvat” za kasnije kad budu više expa donijeli.

    • Veblar

      @Gregor Stojev, 18.06.2018 - 17:43

      meni osobno najiritantniji bossevi su bili Geoffrey the Guard i ona Dorris Fletcher.

  • Darcoolio

    17.06.2018 - 22:14

    Ja sam se nakon pauze od par dana vratio igri i završio je u cugu.
    Svidela mi se igra poprilično, možda je realno 75, ali je subjektivno i preko 85 koliko sam ocenio.

  • Cole

    17.06.2018 - 22:22

    GG, kolko ti je trebalo za prelazak vremenski?

    • Gregor Stojev

      @Cole, 18.06.2018 - 07:35

      Piše 20 sati ali čini mi se da mi je i nešto AFK vremena uračunato pošto se nisam previše zezao sa sidequestovima. Nisam čak ni sve ljude našao pa bih rekao da full prelazak možda doseže i do 30.

    • Darcoolio

      @Gregor Stojev, 18.06.2018 - 12:12

      35 kod mene.

  • IvanDado

    17.06.2018 - 22:23

    Pa dobro, sasvim solidna ocjena i igra.

  • funky0308

    18.06.2018 - 00:03

    Slazem se i s ocjenom i sa recenzijom. Nije to to, igra je na trenutke zabavna i dobra ali to nije vampir. Nema tu ni stealth mehanike niti mogu biti vampir kada ja to hocu, bez obzira na poslijedice. Solidna igra ali brzo pada u zaborav. Graficki nista posebno, neprijatelji su onako, ajd, nisu losi ali sve je nekako prelinearno, preodredjeno i iakp razgovori razbijaju to (pre)cesto postaju naporni jer kako i kaze recenzija – nabijeni su svi i malo su naporni. Loading screen iza nekih vrata (kada izlazim iz sklonista…) da je izasla 2005 bila bi i dobra, ovako to nekako nije to. 75 ocjena je skroz ns mjestu. Dobra recenzija

    • Irenicus

      @funky0308, 18.06.2018 - 09:07

      Vise akciona AA igra sa elementima rpg nega akcioni AAA rpg .Takodje cijena mu je masna za to sto nudi.

    • marko1106

      @funky0308, 18.06.2018 - 11:50

      Sto rece gore borba u igri ispada suvisna….na kraju te zanima samo prica jer borba je realno dosadna…

    • funky0308

      @marko1106, 18.06.2018 - 17:38

      Bas to, nuzno zlo. Nabasao na onog baju s krizinom (naletio dok sam bio valjda lvl2, kada me obasjao s tim cudom oci mi ispale, reko – to je to…a ono nista, samo samo bio preslab u tom trenutku. Cim dodjes do jacih napada i specijalnih poteza, borba postaje samo obilazenje oko skupine neprijatelja i cekanja da se neki od njih napune da opet napadnem. Nije to toliko bas lose ali nije ni nista posebno. Ja sam puno vise ocekivao od igre. OK za prijeci kada cijena padne na 15€, ovako je to ipak preskupo.

  • Irenicus

    18.06.2018 - 09:09

    Dont belive the hype

  • Sentiel FH-016

    18.06.2018 - 09:12

    Puno vise sam ocekivao od ove igre,iz tog razloga sam skinio pirat da vidim kakva je igra i nisam se bas oduseviotak da… realna ocjena moze i niza!

  • Lovac

    18.06.2018 - 10:08

    Žao mi love. Neda mi se nakon 3 sata. Prosječna avantura s loše izvedenim rpg elementima.

  • SanKa

    18.06.2018 - 10:53

    očekivano…nekako se ispuhalo sve ko division. fkt sam razocaran, ocekivao čuda

  • delight353

    18.06.2018 - 14:28

    Slazem se sa ocjenom. Igra je dobra i ukoliko se nema sto drugo igrati, fino ce skratiti vrijeme dok svi cekamo jesenske hitove. Na forumu sam vec napisao sto zamjeram igri, pa cu iste stvari navesti i ovdje:
    1. Fali mi fast travel opcija. Barem od safe housea do safe housea. Nije da mapa ima za ponuditi kakva cuda, pa da se isplati sve to ici “pjeske”.
    2. Respawn potpuno istih neprijatelja nakon umiranja.
    3. Citizeni nisu oznaceni na mapi. Puno ih je i setaju se po skriptiranim rutama.
    4. Zakljucana vrata “kvartova” ne odaju open world osjecaj. Prolaziti se moze samo kada progres u prici to dozvoli.

    • Veblar

      @delight353, 18.06.2018 - 17:36

      1. ako ubaciš fast travel onda ti mobovi po gradu nemaju smisla, nemaš rizika od putovanja. možda da to limitiraju na tipa 1 fast travel po “noći”.

      2. već viđeno u from software igrama, nije negativna stvar po meni, ionako 90% neprijatelja počneš zaobilaziti kada skužiš da ne služe ničemu osim kao smetnja

      3. slažem se

      4. igra i nije open world u pravom smislu riječi i story misije su linearne. Linearne igre for life 😀

    • delight353

      @Veblar, 18.06.2018 - 19:52

      1. Zar nisu mobovi (pretpostavljam da misliš na bossove) uvijek označeni na mapi kao “EVENT”? Onaj uskličnik. Previše puta sam se zatekao da bauljam gore-dole po mapi, a potpuno bez veze. Hoću reći; ništa nisam propustio. Samo izgubio vrijeme. Nije se dogodilo ništa specijalno.
      2. Nemam ništa protiv respawna neprijatelja kao takvo, već što su to potpuno isti neprijatelji sa istim levelom, a nije da ćeš pokupiti X XPa njihovim tamanjenjem.
      3. Da, zaista blesava odluka… Možda kakav patch riješi to.
      4. Istina. Igra nije HC open world, ali bio sam na North docku, dobio progres za West end. West end ima, ako se ne varam, tri prolaza, a samo sam kroz jedan mogao proći. Ostala dva sam morao otključati iznutra. Malo mi je to blesavo. Opet filler za nakupljanje sati u igri.

    • delight353

      @delight353, 18.06.2018 - 19:55

      Da nadodam – svakako preporučam igru, ali kada je na popustu.

    • funky0308

      @delight353, 18.06.2018 - 17:40

      Sve istina. Bez obzira na velicinu mape, ulicice su takve da daju dojam vece mape i svakako bi fast travel do safe housa bio OK

  • Veblar

    18.06.2018 - 17:26

    Recenzija nije loša, ja bih rekao par stvarčica još uz sve to:

    Igra je prosječna u svemu, combat je prosječan, dijalozi su prosječni, skillovi su prosječni, ali cjelovito je meni jedna od boljih igara u zadnjih par godina. Bolja od AAA naslova koji su kopije samih sebe.

    Ono što je u igri naporno je konstantno kretanje između kvarta u kvart. Igra je tobože otvorenog svijeta sa lineranom main story progresijom i tjera te da putuješ od lokacije do lokacije gdje često dolazi do toga da se izgubite putujući. Ne postoji mogućnost fast travela, ali da postoji onda bi mobovi po gradu izgubili smisao. Negativna strana mi je također da ljudu koji vam daju pozadinsku priču (svoju ili od grada) nisu označeni na karti i morate pamtiti gdje se nalaze ako ih trebate npr izliječiti.

    Ne bih se složio sa time da su ljudi glavni izvor xp-a. Ja sam prešao igru bez da sam ubio ijednu osobu koja može služiti kao potencijalni xp. Bilo mi je mrvu teže na par trenutaka zbog manjka xp-a, ali combat u Vampyru je takav da možete i kao low level ubiti bossa ako savladate parry koji je stoput lakši nego u From software igrama. Xp dobivate i kada liječite ljude, rješavate side misije i story misije.

    Da, ako želite nadograditi lika, morate odspavati i da, spavanje znači nova noć što znači sve što ste napravili do tog spavanja će utjecati na sutrašnji dan. Takve stvari su jasno definirane (dobijete poruku “your action will have consequences”. Ili drugu vrstu poruke da ako ne spasite osobu na koju ste random naletili koju su zatočili neki vampiri da neće preživjeti noć. Vaša jedina dužnost prije level upa je da spasite te ljude na koje ste random naletili ili koji su pred samrt od bolesti, drugih posljedica (osim onih iz odluka u story misijama) baš i nema. Eventualno neki side quest odlučuje hoće li lik preživjeti ili ne, ali takvih je stvarno malo.

    Smatram da skillova ima taman koliko ih i treba biti, dodatni skillovi ne bi donjeli ništa bitno igri. Ima puno igara koje imaju hrpu skillova pa ne znaš kud bi sa njima. Customizacija lika šta ćeš, pomiriš se i to je to, svi smo bili kad tad prisiljeni igrati neku igru sa likom koji nam se ne sviđa pa je bilo dobro.

    Također ako neko misli da je vampyr pretežak u combatu želio bih nadodati da možete respecijalizirati skillove više puta kroz igru ako niste zadovoljni. Svaki boss ima weakness na određene vrste napda tako da možete se za svakoga pripremiti. I jedina mudrost ubijanja bossova je znati stisnuti tipku parry kada vidite da počinje animacija napada.

    • funky0308

      @Veblar, 18.06.2018 - 17:41

      Da, two handed weapon i samo parry u pravom trenutku

    • Veblar

      @funky0308, 18.06.2018 - 17:47

      E da, previše puta u razgovoru lik kaže kako se borio u ratu u Francuskoj xD doslovno mu je to picolovka.

      Ej mala, znaš ja sam bio u ratu, u Francuskoj. i tako jedno 40 puta kroz igru -.-‘

    • funky0308

      @Veblar, 18.06.2018 - 17:54

      Haha…Folyrant se igra trebala zvati 😀 .. hahaha…picolovka 😀

  • goldfinger

    20.06.2018 - 17:33

    Nedavno sam počeo igrati,tako da ne mogu nešto posebno komentirati u vezi same igre,ali onako na prvu,i nisam nešto previše oduševljen….

  • Dini

    28.06.2018 - 14:20

    Uh, ovaj Vampyr razocarao, ja sam mislio to ce biti nesto specijalno, drugacije. U rangu pa mislim da su cak i bolje neke Frogwares Sherlock Holmes igre.

  • Zoran Djakovac

    09.07.2018 - 23:19

    Atmosfera i priča super..borba solidna..cjelokupni dojam je odličan.

  • Zoran Djakovac

    09.07.2018 - 23:26

    Odlična igra..atmosfera i priča super…borba solidna..ima prostora za napredak.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?