Werewolf: The Apocalypse – Earthblood

EKOTERORIZAM

Josip Klanfar

Nedavno je po medijima kružila vijest kako je nakon punih 60 godina na Papuku viđen jedan vuk. Nisam baš obraćao pažnju na tu informaciju, ali nakon što sam odigrao Werewolf: The Apocalypse – Earthblood, počinjem misliti kako taj vuk nije zalutao ondje sasvim slučajno. Vidite, u ovoj su igri vukovi svjesni da čovječanstvo nanosi štetu majci Zemlji pa staju u obranu prirode. Dakle, vuk s Papuka lako bi mogao biti ekoterorist!

40€ (PC), 50€ (konzole) PlayStation 4 Ustupio izdavač igre

Šalu na stranu, priča Werewolfa jedna od bolje izvedenih stvari u ovoj igri. Smještena je na sjeverozapad SAD-a, a na samom početku igra vam objasni kako je nastala Zemlja, da postoje sile koje čuvaju prirodni poredak, ali da postoji i sila Wyrm koja taj poredak želi uništiti. Srećom, tu je čopor vukodlaka koji štiti majku prirodu (Gaiju), a čovječanstvo na njih gleda kao na ekoteroriste.

Dio tog čopora je glavni lik Cahal. Cahal je spoj vuka, čovjeka i duha majke prirode, a na prvi pogled pomislio sam da bi ovako Kratos izgledao ako se jednog dana okani borbe s bogovima i prebaci se na borbu za ekološki boljitak. No, Cahal ipak nije Kratos i ne zna za njegove tehnike kontroliranja bijesa. Tako već na samom početku igre dopušta da ga bijes nadvlada, našika se i napravi kaos. Zbog toga Cahal napušta svoj čopor i odlazi u izgnanstvo. Nekoliko godina kasnije, on je i dalje ekoterorist, ali bez svog čopora, što se mijenja nakon što doznaje da njegovom čoporu i šumi u kojoj žive prijeti velika opasnost.

Pored glavne ekološke misli vodilje, Werewolf obrađuje teme kao što su obiteljski odnosi, osobna osveta i borba protiv korporativnog mentaliteta. Nije to najzanimljivija priča ikad, ali nije ni potpuno suhoparna. Iznenađujuće je čak što je u igru ubačen i sustav dijaloga između likova. Više je tu reda radi, ali treba ipak primijetiti trud developera oko priče koja je vrlo lako mogla biti potpuno ignorirana.

Vuk dlaku mijenja…

S obzirom na to da je Cahalov DNK križan s vučjim, on je fleksibilan te se može prebacivati iz forme čovjeka u vuka ili pak vukodlaka. To je zanimljiva mehanika gameplaya – ali ne u onoj mjeri u kojoj sam očekivao da će biti. S vučjom formom može istraživati i provlačiti se kroz uske ventilacije, formom čovjeka komunicirate s ljudima i stvarima, te potiho nokautirati neprijatelje vlastitim rukama ili samostrelom, dok forma vukodlaka donosi ogromne količine krvi na scenu. Međutim, meni je smetalo u što je doslovno svaki dio levela moguće riješiti tako da se pretvoriš u vukodlaka i potučeš sve neprijatelje. Nema neke potrebe za tihim pristupom osim ako te igra isključivo tjera na to, a često je taj agresivni pristup zapravo manje izazovniji od ostalih opcija.

Nema neke potrebe za tihim pristupom osim ako igra isključivo tjera na to.

Kad već spominjem agresivni pristup, u formi vukodlaka se možete liječiti ako zadajete combo udarce pa vas samim time igra ohrabruje na agresivni pristup rješavanja problema. Osim liječenja, postoje još neke sposobnosti poput hvatanja neprijatelja dok koristite juriš, ili pak oslobađanja energije koja ruši neprijatelje na pod. Najzanimljivija je ultra forma vukodlaka koja poveća snagu i brzinu, a do nje dolazite također prolijevanjem što veće količine krvi. Nadalje, treba napomenuti da kao vukodlak možete mijenjati svoj položaj. Hod na dvije noge usporava kretanje, ali ste zato snažniji; dok hod na sve četiri noge daje veću brzinu i pokretljivost uz manjak snage.

Neprijatelji u igri su raznovrsni. Ima tu običnih ljudi, ljudi sa srebrnim metcima koji su boljka vukodlacima, elitnih vojnika na stereoidima, vojnika u egzostelektonskim odijelima i sl. Povrh svega toga, svi ti neprijatelji imaju i svoje čudovišne oblike. Postoje i boss bitke u igri, ali nisu ništa spektakularno. Zapravo sam dojma kako su neke boss bitke znatno jednostavnije od onih s običnim protivnicima.

Neke su boss bitke znatno jednostavnije od onih s običnim protivnicima.

Protivnička inteligencija nije baš najbistrija. Zapravo, nekad je baš skroz suprotno. Bilo je primjera gdje ja kao vuk stojim iza male ogradice, a stražar me gleda ravno u oči i ne diže uzbunu. Ili kad utučem nekoga pred njihovim očima, oni ni ne trepnu. Možda je to zbog straha od vukova, tko će ga znati? Osim toga, neprijatelji imaju predvidiv obrazac kretanja pa ako iz nekog razloga se odlučite na šuljanje, ovo vam uvelike olakšava posao.

Ima ova igra i RPG sustav progresije pa možete tako unaprijediti i otključavati neke nove sposobnosti. Međutim, sve će vam biti jasno ako kažem da sam bodove za razvitak lika prvi put koristio negdje na polovici igre. Smatram da nije toliko neophodna mehanika za daljnje napredovanje u igri, već samo šminka da se igra može prodavati kao RPG. Postoje tri postavke težine, ali na onoj srednjoj izazov je prilično mlak.

Postoje tri postavke težine, ali na onoj srednjoj izazov je prilično mlak.

Za prelazak igre trebalo mi je negdje blizu 12 sati. Iskreno nisam očekivao ni toliko kad sam vidio da igra teži tek nešto više od 10 GB. Jasno vam je kako ne može igra težiti toliko pa da sve valja, a u ovom slučaju osim priče i zvuka, sve je drugo patilo. Postoje neki dodatni questovi koji bi mogli produljiti igru za još koji sat, ali ništa pretjerano zanimljivo i vrijedno vremena jer svaki je na isti kalup: pokupi ovo, pokupi ono, idi tamo, dođi ovdje.

Čovjek je čovjeku vuk

Grafički igra nije na baš nekoj zavidnoj razini. Sami modeli likova su ok izvedeni, ali zato su animacije u dijalozima blago rečeno – katastrofa. Toliko je to sve neprirodno, da imam osjećaj da gledam jedan od onih simulatora koje Igor igra. Bolje bi bilo da stoje mirno i ne prave nikakve gestikulacije rukama. Pokušaj sinkronizacije govora je prisutan, ali ostalo je to samo na pokušaju. Ni okoliš nije na nekoj zavidnoj razini, što je sarkastično kada znamo da je tema igre briga za okoliš.

Možda sve to ljepše izgleda na PC-u ili novijoj generaciji konzola, ali kako sam ja to doživio – igra izgleda kao za eru Playstationa 3 i ne vjerujem da može puno bolje od toga. Doduše, postoje dijelovi gdje igra izgleda sasvim pristojno, kao na primjer negdje u pustinji, dok im šuma, u kojoj ste većinu vremena, baš i ne izgleda najbajnije.

Igra izgleda kao za eru Playstationa 3 i ne vjerujem da može mnogo bolje od toga.

S druge strane, zvuk je možda i najbolja stvar u ovoj igri. Kao u Doom Eternalu, glazba za nabrijavanje je prisutna točno tamo gdje se treba pojaviti, a možete ju čuti već u glavnom meniju igre i pripremiti se za krvavu akciju. Iskreno rečeno, taj zvuk rock/metal žanra je jedna od stvari koja vas vuče da koristite agresivniji pristup problemu.

Vukovi umiru sami

Ako ste mislili da je grafika najlošija stvar u ovoj igri, e pa nije ni blizu. Vrijeme je da napišem nekoliko rečenica o najgorim stavkama u ovoj igri – izvođenju i tehničkim problemima. Prva i definitivno najlošija stvar u igri je vrijeme učitavanja. Za učitavanje jednog levela je potrebno do jedne minute. Sad vi mislite “hajde pa to i nije puno”. Možda i nije, ali ako me ubiju odmah na početku, učitavanje zadnje snimljene pozicije (koja je već učitana prije 30 sekundi) opet traje jednu minutu! To je nešto što me najviše ubijalo u ovoj igri. Stigneš zafrig za grah napraviti dok se igra učita. Ako netko ovu igru bude igrao na nekoj novijoj konzoli ili PC-u, neka mi javi da li je vrijeme učitavanje štogod brže.

Kada je riječ o bugovima, igra ih ima čitav niz. Od ovih malo manje važnijih, poput kašnjenja s učitavanjem tekstura, do onih malo ozbiljnijih kao što je zapinjanje u zidu. Iako, moram priznati da mi je zapinjanje u zidu jednom pomoglo da eliminiram sve neprijatelje. Ali ono na čemu sam izgubio gotovo sat vremena je pokušaj traženja alternativnog puta za prijeći misiju, jer mi igra nije učitala da sam riješio sve protivnike pa mi samim time nije ni otvorila vrata za prolazak dalje.

Što se samih kontrola tiče, tu nemam neke zamjerke. Responzivne su, a akcije koje radite s likom su standardno razmještene kao i u svakoj drugoj akcijskoj igri koju igrate na kontroleru. Jedina čudna stvar jest ta da iz dijaloških okvira izlazite pomoću tipke Option na kontroleru… Kakvog to smisla ima? Srećom, takvih situacija nema puno. Treba napomenuti da se igra meni vrtjela u 30 sličica po sekundi, većinu vremena stabilno, osim u situacijama kada ima dosta neprijatelja na ekranu, tada zna malo zateturati.

Svim Werewolfovim problemima moglo bi se progledati kroz prste da je cijena manja igre manja ili da ne traje svega 12 sati. Ovako za jednu single-player igru od 40-50€ očekujem da bude maksimalno ispolirana, s dobrom pričom i lijepom grafikom. Iskreno mi je žao ove igre jer je imala potencijal biti zabavno iskustvo, pogotovo kada znamo da nema baš mnogo ovakvih igara na temu vukodlaka – do sada su većinom vampiri harali. Ali, tko zna – možda sve te prigovore zaboravimo nakon Resident Evil Villagea. Za kraj, moj savjet vam je da sačekate neko veće sniženje, tipa 60-70%, pa onda ugrabite ovu igru i iskusite zadovoljstvo komadanja neprijatelja do najsitnije kosti.

Werewolf: The Apocalipse možda šalje korisnu poruku o zaštiti i očuvanju okoliša, no pomalo je sarkastično što mu je isti taj okoliš uništen zastarjelom prezentacijom.

61 Naša ocjena
  • transformacije između formi glavnog lika