Wild Hearts

Stavi mu malo soli na rep!

Dominik Vadas

Osjećaji ponosa i postignuća među najljepšim su stvarima u gamingu, a oni se posebice ističu u žanrovima u kojima pred igračem leži naizgled nepremostiva prepreka. Takve prepreke ključan su aspekt takozvanih monster hunting igara, žanru unutar akcijskih avantura koji naziv duguju istoimenom serijalu Monster Hunter. Lov na gigantska i opasna stvorenja s vašim prijateljima pruža savršen spoj izazova, zabave i onog slatkog osjećaja pobjede Davida nad Golijatom. Usprkos tome, lov na čudovišta nije se popularizirao izvan MH-a, a malobrojni primjeri poput Dauntlessa jednostavno nisu uspjeli dostaviti ultimativno lovačko iskustvo. Koei Tecmo i Electronic Arts odlučili su tu prazninu popuniti novim naslovom Wild Hearts.

70€ PC Ustupio izdavač

Wild Hearts od svoje konkurencije donekle uspješno preuzima zaraznu petlju gameplaya i nadograđuje ju inovativnim korištenjem tehnoloških pomagala. Nažalost, izgleda kako ni drevne magije nisu previše pomogle u optimizaciji igre, tako da Wild Hearts pati od brojnih poteškoća s izvođenjem, a posebno je problematična verzija za PC – eto baš ona koju smo mi recenzirali!

Wild Hearts odvest će vas na putovanje u Azumu, mističnu zemlju inspiriranu feudalnim Japanom. Azuma nije dom samo ljudima već i mnogobrojnim stvorenjima koje mještani nazivaju kemono. Ljudi i životinje živjeli su u harmoniji, no nešto je pošlo po krivu i čovjek je iznenada zaratio s prirodom. Goleme zvijeri dovele su čovječanstvo na rub postojanja, a šačica preživjelih sakrila se u Minato, strmoviti gradić koji stoji kao posljednje utočište ljudi. Spretni lovci iz Minata nemaju nikakve šanse protiv mnogo većih i jačih neprijatelja bez pomoći svoje drevne te tragično izgubljene tehnologije nazvane karakuri. Igrač preuzima ulogu nepoznatog ratnika/ice iz daljine koji/a igrom slučaja dobiva moć korištenja karakurija. Naoružan karakurijem, neznani junak mora povratiti prirodnu ravnotežu u Azumu, kako drugačije no istrebljenjem svake životinje veće od poljske voluharice.

Goleme zvijeri dovele su čovječanstvo na rub postojanja, a šačica preživjelih sakrila se u Minato, strmoviti gradić koji stoji kao posljednje utočište ljudi.

Osim karakurija, igračevu lovačku avanturu pratit će nekoliko likova poput ispranog samuraja Ujishige, radoznale kovačice Natsume te mističnog svirača i učitelja Mujine. Klasični motivi sukoba prirodnih sila i čovjeka pomalo podsjećaju na kultni Miyazakijev film “Princeza Mononoke”, osim što ovdje nisu ni izbliza toliko kvalitetno razrađeni. Pripremite se stoga na neminovno zijevanje i manično stiskanje tipke za prekid dugih i nepotrebnih razgovora. Ako ćemo iskreno, lovačke igre ovakve vrste nerijetko muku muče s dostavljanjem kvalitetne i razrađene fabule, stoga ne treba čuditi što Wild Hearts pati od iste boljke.

Prije nego što krenete haračiti po Azumi, na raspolaganju imate izbornik sa solidnom ponudom raznih estetskih modifikacija vašeg heroja/ine, tako da svatko može napraviti svojeg idealnog lovca Luku. Sve to ionako je nebitno, jer meso ovog naslova leži u svemu onome što radite onda kada završite s blebetanjem, jer tada je vrijeme za akciju, odnosno rezanje mesa.

ABRA-KARAKURI-DABRA

Koei Tecmo želio je postići osjećaj igranja koji neodoljivo podsjeća na Monster Hunter, bez optužbi da samo prepisuju tuđu zadaću. Upravo je zbog toga veliki naglasak stavljen na funkcionalnost i korištenje karakurija, jer ti alati zaista i jesu najveća razlika u odnosu na konkurenciju. No dobro, što su uopće ti karakuriji i na koji način obogaćuju gameplay mehaniku Wild Heartsa?

Karakuri je magični artefakt povezan sa životnom energijom svakog lovca.

Najkraće rečeno, riječ je o magičnim artefaktima povezanih sa životnom (ki) energijom svakog lovca. Detalji su nebitni, sve što trebate znati jest da na raspolaganju imate otrov crne mambe koji vam omogućava da lakše lovite čudovišta. Karakuri nema formu sam po sebi, već uzima onaj oblik koji je lovcu u tom trenutku potreban. Primjerice, karakuri se može materijalizirati kao drveni sanduk na koji možete skočiti ili maleni papirnati helikopter s kojim možete napasti iz zraka.

Jednostavni karakuriji poput ovih mogu se kombinirati i tako se pretvoriti u razne korisnije i učinkovitije predmete. Primjerice, ako pravilno materijalizirate nekoliko sanduka, oni će se iz bezlične nakupine drva transformirati u čvrsta i teška vrata i zaustaviti čudovište koje juriša prema vama. Druga varijacija napravit će ogroman jednokratni čekić s kojim nanosite veliku štetu, a moguće je stvoriti i posudu koja će vam periodično vraćati zdravlje tijekom borbe.

Ako pravilno materijalizirate nekoliko sanduka, oni će se iz bezlične nakupine drva transformirati u čvrsta i teška vrata i zaustaviti čudovište koje juriša prema vama.

Kombinacija je bezbroj i otključavate ih postepeno tijekom igranja, a zajedničko im je to što ih sve izvodite u nekoliko spretnih pritisaka tipke. Pritom treba reći kako u brzom izborniku ne možete istovremeno imati sve jednostavne karakurije koji su vam potrebni za materijaliziranje bitnih predmeta, stoga je na igraču da pametno odabere s kojim će karakurijima ići u koji lov.

Osim za lov, karakuri je ključan i za kretanje po igrinom velikom svijetu. Njihovom magijom stvaramo mehanički zip-line s kojim u kratkom roku prelazimo široke brisane prostore ili snažne ventilatore uz pomoć kojih možemo dostići teško dostupna mjesta. Detalj koji mi se iznimno svidio je taj da svi karakuriji koji služe za putovanja i kretanje ostaju na svom postavljenom mjestu, sve dok ih osobno ne uništimo ili dok isto ne napravi kakva bijesna mrcina. To u prijevodu znači da možemo stvarati vlastite parkour poligone i raznorazne prečice do bitnijih mjesta na mapi.

Jedno od njih svakako će voditi i do vašeg kampa. Vaša mala baza je mjesto gdje možete popravljati i nadograđivati opremu, vratiti svoje zdravlje, odmarati se ili pristaviti čudovišni gulaš na laganoj vatrici. Gotovo svaki aspekt kampa dobivate od, pogodili ste – karakurija, a oni nisu bezgranični. Srećom, lagano ih je napuniti otključavanjem takozvanih zmajevih jama, a usputno ih je moguće i nadograditi, da vam karakurija nikad ne zafali! Uz sve to, kampovi služe i kao mjesta na kojima ćete uskrsnuti jednom kada neminovno stradate.

Sama ideja, dizajn te implementacija karakurija u gameplay fantastično mi je sjela i što sam više igrao, to sam više cijenio razne mogućnosti koje mi je njihova pravilna uporaba pružala, podjednako u borbi i kretanju. Jedina mana čitavog sustava vrijedna spomena je ta što je sustav postavljanja karakurija usred bitke pomalo nespretan, što znači da sam ponekad u panici, umjesto materijalizacije spasonosnog zida, raštrkao nekoliko nepovezanih kutija – što nije lijep način za umrijeti.

OVOLIKE ROGOVE JE IMAO!

Umiranje nije stran pojam u Wild Heartsu, no tako je to u nemilosrdnoj prirodi Azume – opstaju samo oni najživlji! Borba s čudovišnim kemonom pravi je izazov, svaki je poseban na svoj način i svi oni dobrano će vas namučiti prije no što ih konačno srušite. Njihov dizajn je prekrasan, premda su svi osmišljeni po istom konceptu koji objedinjuje običnu životinju i neukroćenu prirodu. Zamislite golemog vuka sa sigama i ledenicama umjesto krzna ili ništa manje golemog vepra zaraslog u gusto korijenje. Beštije imaju raznolike stilove borbe i oboružani su određenim elementima koji povećavaju njihovu snagu i ranjivost, poput vatre, otrova, vjetra i sl. Unatoč lijepom dizajnu, njihov sastav može se nabrojati na prste četiri šape, s time da pola od toga odlazi na različite varijacije istih čudovišta poput vepra koji šumski ugođaj zamijeni onim zimskim.

Osim toga, prilično ih je lako pronaći s vašim karakuri lokatorom, a nikako ne pomaže činjenica da životinje nemaju nikakvih bioloških potreba poput hranjenja ili spavanja. Nema čak niti želje za dominacijom protiv drugih kemona, što čitav sustav lova zapravo svodi na borbu u otvorenim arenama. Jedini fora detalj je to što svaki kemono svoj teritorij označi u elementu koji ga zaposjeda, no i to je uglavnom skriptirano i unaprijed određeno. Borba je zabavna i teška, iako ograničena ponekim nespretnim animacijama. Takvi slučajevi nisu strani niti Monster Hunteru, jer teško je pravilno ukomponirati glatku borbu s tako velikim neprijateljem izbliza, pogotovo kada se sukob odvija pored nekih objekata ili u kutu. Napadi čudovišta iznimno su predvidljivi, što nadoknađuju pozamašnom količinom štete, stoga je igrač u svakom trenutku nekoliko udaraca od vječnih lovišta.

Životinje je prilično lako pronaći svojim lokatorom, a nisu im simulirane ni migracije zbog bioloških potreba.

Uspjeh u borbi sastoji se od pravilnog balansiranja karakurija u obrambene i napadačke svrhe, izmicanja od teških napada te zadavanja udaraca vlastitim oružjem. Što se oružja tiče, na raspolaganju vam je njih osam, a svako služi za određeni dio borbe i dojma sam kako je pokriven šarolik spektar stilova. Od katane preko koplja do luka i ručnog topa, kasapiti možete na razne načine. Moj osobni favorit bila je kuka s kojom se možete prikačiti za diva i tako ga rezuckati iz svih smjerova– ako volite megapopularni Attack on Titan, garantiram da ćete se zaljubiti u oružje.

Ubijanjem kemona naravno dobivamo sastojke uz pomoć kojih izrađujemo oklope, talismane i razna poboljšanja koja nam naravno trebaju da bi ubili daljnje protivnike. Wild Hearts po ovom pitanju puno je jednostavniji od druge igre u žanru, na način da nema puno kompleksnih sitnica poput oštrenja ili čišćenja opreme, a krajnje je pojednostavljen i sustav privremenog povećanja statistika vašeg lika kroz unos hrane. Nešto kompleksniji i bogatiji je sustav nadogradnje oružja, što može poslužiti kao svojevrsna utjeha igračima naviklim na MH. Kada bih već morao uspoređivati, rekao bih da je Wild Hearts jednostavniji u onim aspektima gameplaya koji su teži novopridošlicama u žanr.

LOVCI UVIJEK MJERE ČIJI JE VEĆI

Wild Hearts podržava cross-play igranje, a način na koji je to ukomponirano vrlo je pristupačan i samorazumljiv. Postoje unaprijed određena mjesta na kojima se možete pridružiti igračima u njihovom lovu ili pozvati nekoga da tumara uokolo po vašem teritoriju, a zgodan detalj je i to što prilikom svake borbe s kemonom na početku imate priliku zatražiti pomoć. Pridruživanje sačekuši funkcionira u svakom trenutku u kampanji, s time da  pomaganjem nekome ne možete riješiti zadatke u vašoj glavnoj kampanji jer napredak u priči bilježi se samo domaćinu.

Pridruživanje drugim igračima funkcionira u svakom trenutku u kampanji, ali samo jedan igrač može sačuvati napredak.

U lovu istovremeno mogu sudjelovati tri igrača, a u slučajevima da nemate krvožedne prijatelje, vašeg lika pratit će simpatični robot Tsukumo. Tsukuma kontrolira umjetna inteligencija, a ovaj hrabri komad lima na razne načine pomagat će vam u borbi: odvraćat će pažnju neprijatelju, nanositi mu štetu, vraćati vam zdravlje i dijeliti prijeko potrebne niti karakurija. Tim nitima punite svoju karakuri municiju s kojom proizvodite već navedenu magiju, tako da je ovo iznimno korisno.

Niti karakurija možete bez ikakvih problema izvlačiti putem raznog kamenja i drveća razbacanog posvuda po mapi, no ne bih vam preporučio da usred borbe za goli život odlučite postati drvosječa. Tsukuma nadograđujete tako što po prirodi nailazite i skupljate njegovu robotsku braću, a osim povećanja statistika i načina na koje vam asistira, nadogradnja vam omogućuje veći broj karakuri niti, što je dobrodošla pomoć.

A pomoć će vam svakako biti potrebna, jer Wild Hearts nipošto nije lagana igra. Čudovišta bi navodno trebala biti slabija ako ste usamljeni lovac, no i u takvom stanju vrlo su teška i nerijetko će vas natjerati da vrištite u agoniji i bijesu. Ako mislite zaigrati Wild Hearts, toplo vam preporučujem da se oboružate prijateljima iz virtualnog lovačkog društva. Osim što je igra tako puno lakša, nakon mukotrpnog lova možete zasluženo posjedati po travi i u miru izmjeriti čiji je veći– ulov naravno!

LOVAČKE PRIČE

Sve je ovo u načelu divno i krasno, no Wild Hearts je u nekim ključnim segmentima ispričao jednu najobičniju lovačku priču. Za početak, prezentacija mu je vrlo čudnovata. Iako neki kadrovi izgledaju lijepo i ponegdje je prisutna posvećenost detaljima, Wild Hearts većinu vremena izgleda jedva prosječno. Što je još gore, postoje dijelovi u kojima je prisutan neshvatljivo malen broj detalja na teksturama te sve djeluje mutnjikavo i zrnato, a moram nadodati da je ovo službeno igra s najružnijim prikazom snijega kojeg sam ikada vidio. Ozbiljno, prvog trenutka kadasam ugledao “pahulje”, pomislio sam da nešto nije u redu s mojim ekranom, toliko je ružno to bilo.

Wild Hearts većinu vremena izgleda jedva prosječno.

Građevine, životinje i likovi izgledaju solidno, no staništa mjestimice izgledaju veoma upitno, a nedobog da se približite kakvom kamenu ili stablu, ubost će vas tekstura! Da stvari budu gore, vjerojatno ju nećete ni vidjeti dok ne bude prekasno, zbog sveprisutnog problema s iznenadnim učitavanjem objekata i predmeta.

No hajde, to bi se još i moglo oprostiti, problemi i nesavršenosti s vizualnom prezentacijom djelomice se mogu pripisati činjenici da igra mora podržavati stabilno međuplatformsko igranje, no nema opravdanja za katastrofalne poteškoće u izvođenju. Verzije za konzole pate od problema koji su sasvim tipični za igre ovoga žanra, no inačica za PC je u sramotnom stanju! Problemi s optimizacijom kod PC verzije toliko su česti da igru dovode do točke neigrivosti. U akcijskoj avanturi u kojoj djelić sekunde znači razliku između života i smrti imati manje od 60, a ponekad čak i 30 sličica po sekundi ravno je smrti.

Problemi s optimizacijom kod PC verzije toliko su česti da igru dovode do točke neigrivosti.

Zvuk, premda ni izbliza toliko aljkav koliko grafika, također pati od mjestimičnih problema poput naglog izostanka. Jedna zakrpa stigla je na dan izlaska, a ljudi iz Koei Tecma navode kako će ih svakako biti još. Osim zakrpa, najavljeni su i brojni besplatni sadržaji u budućnosti, od čega najviše veseli dolazak novih aždaja za istrebljivanje.

Nije mi bilo nimalo lako recenzirati Wild Hearts. Ne mogu se sjetiti kada sam posljednji puta bio toliko ljut na igru u kojoj sam zapravo uživao. Pojednostavljen i neznatno izmijenjen popularni koncept lova Monster Hunter serijala Wild Hearts je nadogradio izvrsnom upotrebom karakurija, učinivši tako žanr svježijim i dostupnijim novim igračima. U drugu ruku, sadašnji broj čudovišta premali je, pojedini grafički elementi i animacije zreli su za još pokoju zakrpu, a verzija za PC u trenutačnom stanju je nedopustiva. Na koncu, ne mogu ne spomenuti i upitnu cijenu igre od 70 eura. Da, uz igru ćete se družiti dobrih 50-ak sati, a developeri obećavaju i redovna ažuriranja i nov besplatan sadržaj, no već vidim da će ovo nakon pola godine ići na pretplatu. U bilo kojem slučaju, ako vas zanima Wild Hearts, zanimajte se za igru na konzolama, a od PC verzije bježite što dalje. U tom pogledu slobodno računajte da bi igra dobila nešto višu ocjenu da nismo recenzirali kriminalno PC izdanje.

Wild Hearts uvodi dobrodošle promjene u uhodanu formulu lovačkih igara. Ipak, problemi s optimizacijom i prejednostavan sustav traženja zvijeri ne mogu ga opisati kao idealan uvod.

• karakuri obogaćuje uhodanu formulu gameplaya
  • čudovišta su lijepo dizajnirana
  • pristupačno za početnike
  • brzo i bezbolno povezivanje s drugim igračima
  • loša optimizacija, posebice u inačici za PC
  • nedovoljan broj različitih čudovišta
  • premalo elemenata lova

Dominik Vadas

Beznadni zaljubljenik u naslove koji ga vode u svijet prošlosti ili mašte. Glavni porok u životu su mu sportske igre. Osim gamepada, u rukama često drži knjige, sportske rekvizite, zemljopisne karte i svog mačka.