HCL.HR

Trebali su ga nazvati Viking’s Creed: Valhalla!

Zoran Žalac 04.05.2020.   •   71 komentara


Najava nove igre iz serijala Assassin’s Creed dobra je prilika da se zapitamo ide li ta franšiza u pravome smjeru i treba li se, 13 godina kasnije, vratiti svojim korijenima.

Kao i kod svih popularnih stvari koje su prisutne duže od desetljeća, nakon najave novog Assassin’s Creeda zvanog Valhalla publika je bila podijeljena. Jedni jedva čekaju vikinške racije britanskog tla, a drugima serijal postaje sve odbojniji jer se udaljava od svoje početne dogme te ju izvrće u neke fantasy perverzije. Naravno, svatko ima pravo na vlastito viđenje i stav o Ubisoftovoj tvorevini. A najviše što svaki fan Assassin’s Creed iskustava može napraviti za taj serijal jest osvijestiti si, racionalno i nepristrano, zašto je taj serijal tu gdje jest. Po meni je to prvi preduvjet za postavljanje očekivanja za sljedeću igru, odnosno za izbjegavanje razočaranja.

Kažem to jer me Assassin’s Creed Origins prilično unesrećio, no uz Odyssey sam u svega godinu dana razmaka proveo stotinjak sati i dojam mi je bio znatno pozitivniji. A te su dvije igre dosta slične – ono što je bilo drugačije kod Originsa i Odysseyja bio je moj pristup tim igrama. Jednostavno sam se odmaknuo od stava da bi 13 godina star serijal vječno trebao robovati idejama na kojima je zasnovan. Pomirio sam se s time da je Assassin’s Creed postao žrtva svog uspjeha. Evo kako.

Kome treba taj RPG format?

Assassin’s Creed je svoju pustolovinu započeo kao akcijska avantura, no ne možemo reći da je dugo odolijevao RPG elementima. Već smo u drugom dijelu (2009.) mogli modificirati izgled lika, postojala su oružja različitih karakteristika, a misije su se prema priči dijelile na glavne i sporedne – samo ih se nije moglo aktivirati naizmjenično. Skupljanje materijala pojavilo se već u Brotherhoodu (2010.), craftinga je bilo još u Revelationsu (2011.), a u Black Flagu (2013.) već smo radili na razvijanju lika, što se nastavilo kroz Unity i Syndicate.

Ono što hoću reći jest da se prijelaz Assasin’s Creeda iz akcijske avanture u RPG nije dogodio preko noći. Ako ste serijal pratili od samog početka, RPG elementima bili ste izloženi vrlo rano. Origins i Odyssey samo su nastavili smjerom kojim je serijal krenuo još od drugog dijela, prije više od deset godina. No, ako se Assassin’s Creed prodavao dobro kao akcijska avantura, čemu onda uvođenje tih RPG elemenata?

E pa prije desetak godina vrijedila su neka druga pravila. Razvoj igara bio je jeftiniji, a nove su igre imale veću šansu da dobiju pozornost igrača. Prvi Assassin’s Creed košta je 60 eura jednako koliko će koštati i Assassin’s Creed Valhalla. Ali, dok su igrači prije 13 godina bili zadovoljni time da igra od 60 eura traje 15 sati, danas se zbog raznoraznih razloga za takav iznos očekuje ne duplo nego troduplo više. To znači da Ubisoft mora uložiti triput veći napor u kreiranje sadržaja. No, nemojte misliti da ih branim ili tako nešto – Ubisoftu se to itekako isplati jer je to ujedno i jedan od načina da budu konkurentni na tržištu.

Količina vremena koju igrač provede u igri danas je daleko najvažnija valuta za izdavače igara. Kad se Assassin’s Creed prvi put pojavio tada još nije bilo igara kao što su Minecraft, League of Legends ili Fortnite. Nije bilo igara koje su se aktivno igrale godinama. Postojale su tek MMO iznimke poput World of Warcrafta, ali je njihov model monetizacije bio drugačiji jer se kod takvih igara naplaćivalo samo igranje. Danas je igranje besplatno (nakon što kupimo igru), a dodatno se po želji plaća sudjelovanje u aktivnostima te proširivanje priče (DLC-ovi) ili pak ubrzavanje napretka (mikrotransakcije ili kako ih Ubisoft naziva „uštede vremena“).

U tom kontekstu RPG žanr Ubisoftu odgovara za Assassin’s Creed. To je franšiza koja je, usprkos prijašnjim multiplayer eskapadama, bila i ostala orijentirana prema single-player formatu. Samim time, Assassin’s Creed igre ne mogu se mjeriti istom metrikom uspjeha kao mega-popularni Ubisoftov naslov Rainbow Six Siege kojega je zaigralo više od 50 milijuna igrača. Međutim, taktika je ista – cilj je igrača što duže zadržati uz igru jer su time veće šanse da će potrošiti više novca od standardnih 60 eura, bilo za dodatne sadržaje ako želi vidjeti više, ili za ubrzavanje igre ako ju želi završiti što prije.

Žanr RPG-a je savršen za to jer omogućuje igraču da se više veže uz svog lika i svoj napredak nego kad igra neku igru u žanru akcijske avanture. Ipak je igrač tu investirao vlastito vrijeme birajući tijek priče i vještine koje želi za svog lika da bi ga mogao kontrolirati onako kako njemu to najviše odgovara.

Spoznaja da Ubisoft gura Assassin’s Creed serijal prema RPG žanru zbog monetizacije neće vam raznijeti um – toga ste vjerojatno i sami bili svjesni. No, svi se trebamo zapitati jednu stvar – je li pogrešno to što u Ubisoftu žele zaraditi još više nego što su zarađivali prije? Po mom mišljenju – nije. Nisam advokat te tvrtke, ali sam svjestan da zarada ostvarena od prodaje videoigara nije uvijek dovoljna da bi se njome financirao sljedeći projekt, odnosno osigurao kontinuitet serijala. Privatni investitori su ti kojima je važno da serijal svakom sljedećom igrom pokazuje rast zarade, bilo u prodaji same igre ili dodatnog trošenja na nju.

Neki će reći da nije potrebno da Assassin’s Creed serijal traje 10+ godina, ali je činjenica da je na prezasićenom tržištu videoigara danas jako teško ostvariti kontinuitet brenda, osim ako brend pripada Nintendu. A to nas vodi prema drugom argumentu.

Zašto ga jednostavno ne zovu Viking’s Creed?

Assassin’s Creed Origins imao je zanimljivu ideju povratka na sam početak kako bi nam prikazao porijeklo reda assassina. No, sve je to palo u vodu svega godinu dana kasnije kada je Odyssey otišao još dalje u prošlost te kroz plaćeni DLC ispričao još raniju priču o nastanku assassina, bez da je igrača uopće stavio u ulogu assassina. S te strane razumijem argument da Assassin’s Creed više nema veze ni sa assassinima, a pogotovo ne sa nekakvim creedom.

Tome u prilog ide Ubisoftova praksa da Assassin’s Creed igre više ne dizajniraju kao tzv. „period piece“ iliti povijesnu dramu, već kao fantaziju igranja uloge u određenom povijesnom periodu. Evo pojašnjenja. U prvih nekoliko Assassin’s Creed igara bili smo assassini i ništa prije toga. Ezio je bio fakin, ali to je bila odrednica karaktera – u fokusu je više bio period renesanse. No, nakon Assassin’s Creeda 3, a pogotovo nakon Black Flaga, Ubisoft s igrama ovog serijala prodaje fantaziju igranja u određenoj ulozi: indijanac, gusar, gangster, medjay, misthios, viking…

Uz takvu promjenu fokusa nameće se pitanje – zašto se jednostavno nisu riješili assassina, a ostavili Creed kao naziv serijala? Sličnu je stvar napravio Microsoft s nekadašnjim Gears of War serijalom koji se sada naziva samo Gears. Ne bi li Ubisoftu bilo lakše da je serijal vezan uz pojam Creed, a ne Assassin’s? Vjerojatno bi, ali serijal je postao popularan zbog teme ubojstava, a ne zbog nekog tamo uvjerenja kako se ubojstva trebaju izvršavati. Zato je i došlo do razvodnjavanja ideje kako assassini trebaju raditi svoj posao i zbog toga novi junak Eivor pred stotinama drugih boraca na bojištu koristi skrivenu oštricu i otkriva da nije samo Viking. Iako je glavni moto igre radi sve kao Viking.

Asssasssin’s Creed je, usprkos svemu, najuspješniji serijal tvrtke Ubisoft. Svaka čast Far Cryju i Rainbow Sixu kao uspješnim pucačinama, ali na razvoju igara iz tog serijala ne radi 15 Ubisoftovih timova diljem svijeta, kao što je to slučaj s Valhallom. Pored toga, Assassin’s Creed franšiza veća je od svega ostaloga što Ubisoft ima u svom katalogu te uključuje filmsku adaptaciju, romane, stripove, koncerte, itd. Iz poslovnog kuta gledanja, daleko je manja šteta preobraziti serijal u nešto sasvim novo nego mu oduzeti temeljni pojam assassina koji je češća asocijacija nego „Creed“.

Uostalom, Assassin’s Creed je postao toliko razgranat da su na temelju istoga već najavljene druge igre. Uspjeh Black Flaga izravno je odveo tvrtku Ubisoft prema ideji kreiranja još jedne igre s gusarskom tematikom. Najavljeni Skull & Bones je još uvijek u razvoju, ali je dokaz da se Assassin’s Creed ne mora udaljavati od vlastitog imena kad već ima spin-off ideje koje idu tim smjerom.

Nove igre postaju smiješne, treba ih ukinuti

Assassin’s Creed je imao dosta prizemljen početak u smislu da nije zalazio duboko u mitove i domenu fantazije kao zadnjih godina s Originom i Odysseyjem. Ili da bolje kažem – nije imao borbe s Anubisom i Minotaurom, niti Odina koji se ukazivao nasred bojišta. U tom je pogledu Assassin’s Creed bio drugačiji od Witchera i God of Wara. Stvari su se promijenile od 2017. i to nije svima najbolje sjelo.

Međutim, ako ste Assassin’s Creed zavoljeli od samoga početka, onda ga niste voljeli u cijelosti ako vam fantastični elementi sada smetaju u novijim igrama. Još od prve igre kroz radnju se provlači priča o naprednoj civilizaciji koja je postojala prije čovječanstva. To je bila fantazija i prije nego nam je Odyssey pokušao objasniti odakle su nastala mitska bića poput Sfinge ili Meduze. Ako ste prihvatili ideju o drevnom sukobu assassina i templara onda ste morali prihvatiti i ideju da su Adam i Eva poveli rat protiv civilizacije zvane Isu. Koliko je ta fantazija uvjerljivija ili različita od onoga što Ubisoft propagira u novijim igrama Assassin’s Creed serijala?

Po mom mišljenju, Assassin’s Creed je oduvijek bio smiješan serijal kod kojega ste morali prihvatiti hrpu bedastoća, poput skakanja u sijeno s visine od koje pad ne bi apsorbirala ni trampolina, a kamoli sijeno ili lišće. Jedino što se promijenilo jest to što je količina bedastoća samo rasla sa svakom sljedećom igrom, da bismo u Odysseyju mogli slobodno skočiti s visine od stotinu metara i preživjeti jer eto – geni, geni kameni.

Nemojmo se zavaravati da su prijašnje igre bile bolje

Assassin’s Creed je sada stariji od jedne dekade, a to je vremenski raspon u kojemu čovjek stigne promijeniti svoju percepciju prema svijetu barem triput. No, činjenica je da što smo stariji to sve manje volimo promjene, ma što god mi mislili od tome. I činjenica je, da se sve promjene u AC serijalu nisu radile samo da bude nekih promjena i noviteta. Bilo je nekoliko pokušaja inovacija, tipa tower defence segmenti u Revelationsu (2011.), koji se kasnije nisu zadržali. No, promjene koje su u serijalu nastupile iteracijom došle su opravdanim razlogom.

Primjerice, parkour, koji je od starta bio prepoznatljivi element serijala, iz igre u igru postajao je sve fluidniji. Kretanje je postajalo sve brže, agilnije i responzivnije, a to nije bila promjena iz hira već nešto što je bilo potrebno kako su igre postajale sve veće i trajale sve duže. Osobno nisam bio fan toga što je parkour postao automatiziran od trećeg dijela pa nadalje – vidio sam to kao pojednostavljivanje igre koje je pratilo lijenu ideju da se svi likovi znaju kretati kao assassini prije nego što zapravo postanu assassini. Ezio je tu bio prvi i zadnji koji je učio „zanat“.

Međutim, koliko god mi je kontrolna shema ranije odgovarala u prijašnjim Assassin’s Creed igrama, kad im se danas vratim vidim koliko je to zapravo bilo ograničeno, usporeno i nepotrebno komplicirano. Pamtim da sam, poput Ezia, i sam morao savladati vještinu parkoura, i znam da mi je to bilo odlično kad sam to savladao. Ali, kad se danas vratim starim AC igrama vidim da iskustvo igranja nije onakvo kakvim ga se sjećam… i moram priznati da su nove igre ipak donijele napredak.

Još uvijek ne volim mnoštvo stvari kod novih Assassin’s Creed naslova. Primjerice, frustrira me to što su u Originsu i Odysseyju skoro sve egzekucije strpane u privatne zone, a neprijateljima se može pobjeći samim sprintanjem. Ipak, cijenim to što u novijim AC igrama imam više slobode u biranju što želim raditi i kada to želim raditi. Sjetite se samo da ranije igre AC serijala imale nevidljive zidove i da su igrača ograničavale na boravak u određenom prostoru dok ne obavi sve misije u njemu.

Ubisoftovo usmjeravanje Assassin’s Creeda prema takozvanom power fantasyju na trenutke je prozirno i iritantno, a onda je u drugoj instanci prokleto zabavno i zarazno. Moj zaključak je taj da je Assasin’s Creed prešao razinu na kojoj može biti franšiza koja će ispuniti svačija očekivanja. Sto ljudi – sto ćudi, ali sto igara ne pravi se za sto ćudi. Čim serijal pređe desetljeće postojanja, izgledno je da će nečime podijeliti svoju publiku. Na kraju ostaje samo pitanje možete li prijeći preko promjena koje su potrebne da serijal ostane relevantan u okruženju koje nije onakvo kakvo je bilo u trenutku kad je serijal iznikao.

Označeno sa:

Komentari (71)

  • Marac77

    04.05.2020 - 14:49

    Da ce bit dobar nema sumnje,ali ne treba previse dizat hype da ne bi bilo nisam znao kad izade igra.

  • BozanicJosip

    04.05.2020 - 15:01

    Iskreno ne vjerujem u tezu da se danas za iste novce očekuje 3 puta više. Ono što se očekuje, barem iz moje perspektive, je to da igra bude lijepo zaokružena cjelina bez nepotrebnih dodataka. Ono što bih ja rekao da je danas više trend je to da se igre razvijaju da se čim dulje igraju čime se stvara neka vrsta ovisnosti na kojima se daljnji kapital može graditi. Meni nije problem dati 60€ za 2-3 sata Journeya jer je jednostavno igra remek djelo u formatu u kojem i dolazi. Ako nema sadržaja za produljivanje igre za time nema potrebe i stojim pri tome da u kritikama nitko jednoj vrhuskoj igri neće uzeti trajnost kao manu. Ono što danas primjećujem u svim igrama koje žele biti velike GTA je to da se stvara ogromna količina nepotrebnog grinda bez određenog šarma, nemaštovitog popunjavanja praznina, dosadnih side questova i točno iz tog razloga mislim da se AC spominje u negativnom kontekstu.

    • Zoran Žalac

      @BozanicJosip, 04.05.2020 - 15:07

      To je nuspojava, taj grind. Kao nekakav loš dizajn. Ali usprkos tome, nešto se ipak promijenilo u tom shvaćanju vrijednosti, tipa da ako igra traje 4 sata a košta 60 eura automatski postaje angry joe meme. Drugačije je također poimanje i kad se u računicu uzmu pretplate, s obzirom da sad imaš izbor – nabaviti igru za 60 eura za stalno, ili platiti 15 eura za Uplay+ na mjesec dana. Također se sve više smanjuje period do prvog popusta. Igre koje izađu na jesen, tipa 9 ili 10. mjesec, već su za Thanksgiving ili u 12. mjesecu pred Božić na 30-50% popusta, što prije nije bilo toliko čest slučaj. Možda se ne očekuje triput više sadržaja, ali se definitivno više kalkulira oko isplativosti zbog gore navedenih pojava.

  • GAMEmaher

    04.05.2020 - 15:11

    Ja kad sam odigrao Assassins Origins ostao sam ugodno iznenađen igrom… svojih 80+ sati doslovno sam uživao čistit redom sve naokolo. Grafika na ps4 vrhunska kao i sva ljepota okoliša. Količina svega u igri vezano uz egipat me oduševilo. Još mi grčka na lageru a vikinzi naravno da se nabave. Samo da bude na istoj razini ja već zadovoljan. Odmiču se od assassina duhom nekako al možda zato i koriste taj jaki Creed brand jer da igra samostalno drugim imenom izađe pitanje bil toliko uspješna i razvikana bila iako dobra…

    • crolink07

      @GAMEmaher, 04.05.2020 - 18:07

      Origins je odličan a siguran sam kada započneš Odyssey da nećeš stati do kraja.

    • GAMEmaher

      @crolink07, 04.05.2020 - 19:08

      To me veseli. Kupio ga jeftino eno stoji u kolekciji zapakiran za unboxing samo sad ne stignem a vjerujem tek iza ljeta uhvatim svoj mir uživat u tome. Bitno da ga imam 🙂

    • moordrak

      @GAMEmaher, 05.05.2020 - 07:47

      Ako ti se svidio Origins, u Odysseyu ćeš uživati. Ovo je definitivno najveća igra serijala. Čak bi se usudio reći, Assassins Creed Odyssey je jedna od najopširnijih igara ikada napravljenih. Većina ljudi nije igrala kompletno sve što se nudi. Ni sam inače ne kupujem DLC-ove, ali ovaj put sam napravio iznimku. Ako imaš mogućnosti, nabavi si gamepass za odiseju, nećeš zažaliti.

    • GAMEmaher

      @moordrak, 05.05.2020 - 12:39

      Da…taj pass mi je baš u planu. Prvo sam rekao idem nabaviti samo base game pa dok to razigram trebam vremena pošto volim sve 100% završit ako ide. A u pass još ubacili i AC 3 remastered i onaj od ps vita tako da se definitivno isplati dat još 100 kn na akciji za sve to.
      Ma Origins sam uživao u ljepotama igre. Odlični su mi ti novi AC. Nadam se i vikinzi razvesele…

  • Darcoolio

    04.05.2020 - 15:18

    “Sjetite se samo da ranije igre AC serijala imale nevidljive zidove i da su igrača ograničavale na boravak u određenom prostoru dok ne obavi sve misije u njemu.”
    Setio sam se i to za Assassin’s Creed i Mass Effect serijale.
    I više mi je odgovaralo da imam igru tog tipa nego open world, jer me open worldveć duže vreme zamara poprilično.

    • Premelo172

      @Darcoolio, 05.05.2020 - 00:46

      Točno to. I meni što sam stariji sve više gledam na igricu kao zamjenu za film/serije i ne da mi se tumarat po istoj mapi tri mjeseca, a iskreno i rpgovi su mi počeli na živce ić, ak hoćeš bildat strenght uzmi girje pa bildaj strenght ak hoćeš dexterity radi yogu, ako hoćeš intelligence odi do knjižnice. Pokazalo je jako puno naslova zadnjih godina da se može napravit zrela, normalna priča sa dobro napisanim dijalozima i smislenom radnom i zapletima i onda kad mi ubisoft isporuči igru sa tri osnovne vrste zadataka koje izvršavam uz kozmetičke promjene nemam što drugo reć nego mamu vam pohlepnu i lijenu jebem.

  • IvanHR

    04.05.2020 - 15:38

    Pa slažem se mogli su ga nazvati Viking’s Creed zašto, ali AC im je ipak brend

  • Jodlejeihu

    04.05.2020 - 15:43

    Odlican tekst

  • PppPP

    04.05.2020 - 15:47

    Bolje ovo nego loš AC

  • hyperion

    04.05.2020 - 15:54

    Da se razumijemo, stare igre su imale svojih mana, ponajviše u kontrolama, ali su bile dosljedne sebi i držale neki kontinuitet sa novotarijama. Nije toliki problem što su prešli na rpg (po kvaliteti gameplaya), nego što to nema smisla, ne prati premisu igre, koja bi trebala biti stealth.

    Zamislite samo da Hitman postane akcijski rpg tipa Division…

    • Zoran Žalac

      @hyperion, 04.05.2020 - 16:03

      Misliš Hitman Absolution, financijski najuspješniji dio Hitman franšize? 🙂
      https://youtu.be/wy03bCtqY8A
      A gle, što se tiče stealtha, on je u novijim igrama itekako izvediv. Čak i više nego u starima. Razlika je samo u tome što nije forsiran na igrača. Evo npr. baš sam igrao Unity nekidan – imaš misiju gdje te svaki put, kad te netko vidi, vraća na zadnji checkpoint. To je forsiranje. U Originsu/Odysseyju toga nema, ali to ne znači da ti ne možeš ili ne smiješ igrati tako da te nitko ne vidi ili da nikoga ne ubiješ.

    • hyperion

      @Zoran Žalac, 04.05.2020 - 17:06

      Ok, validan argument. Super tekst, jedino se nisi osvrnuo na “novitet” da u origins/odissey likovi sa višim nivoom imaju tvrđu kožu od tvog koplja ako su svjesni da se boriš sa njima. 😛

    • Demon90

      @Zoran Žalac, 04.05.2020 - 17:52

      Upravo to zapravo imaš oklop predviđen upravo za stealth. Meni osobno i najdraži

    • Masterchief

      @Zoran Žalac, 04.05.2020 - 21:32

      Možda je financijski najuspješniji, ali definitivno nije najbolji. U usporedbi s sljedečim Hitmanom je puno gori.

    • Zoran Žalac

      @hyperion, 04.05.2020 - 16:08

      Ali slažem se s time da je nekonzistentno s pričom. Tipa u originsu kad Aya kaže da više neće raditi ubojstva tako javno, a onda zadnje ubojstvo koje napravi je javno da ne može biti više javno.

    • PppPP

      @Zoran Žalac, 04.05.2020 - 22:39

      zoky AKA hodajući spoiler

    • Demon90

      @PppPP, 06.05.2020 - 05:53

      Kako spojler kad je igra 3g stara

    • PppPP

      @Demon90, 06.05.2020 - 21:51

      Kake to veze ima??

    • Demon90

      @PppPP, 07.05.2020 - 00:21

      Pa reci da netko spojla igru koje je stara 3g je pogresno

    • PppPP

      @Demon90, 07.05.2020 - 06:28

      ?? Jel se to igra nakon nekog vremena automatski odigra unutar moje glave ili što

    • Demon90

      @PppPP, 07.05.2020 - 07:26

      Pa ne možeš očekivati da će netko misliti da ti spojila igru koja je 3g stara. Pa nitko nezz jesi ti odigrao ili ne ajd da je to 2mjeseca od izlaska pa ok al ovako

    • PppPP

      @Demon90, 07.05.2020 - 16:48

      🤦‍♂️

  • Wildchild

    04.05.2020 - 16:16

    Meni je promjena u gameplayu na Originsu i Odysseyu sjela bez problema. Prethodnik, Syndicate mi je bio ok, ali već se tamo vidio zamor materijala koji se vukao sa ranijih nastavaka.

    S druge strane Ezio trilogija je imala najbolju priču, likove i sveukupnu atmosferu, a Valhalla će nesumnjivo biti odlična igra po pitanju gameplaya. Već vidim da ću opet natući 100+ sati.

    • Demon90

      @Wildchild, 04.05.2020 - 17:48

      Ja osobno nisam neki fan rpg-a posebno ako je dubok. Al i origins i oddisey su mi bili i više nego u redu zapravo u oddiseyu imam 200 sati što zbog dlc što zbog lutanja okolo i ubijanja

  • Juventino

    04.05.2020 - 16:27

    Kad ce više Assassin’s Creed u vrijeme Osmanskog Carstva, to fanovi žele, da uđu u ulogu Mehmed el Fatiha kako je sa assassinima porazio templare i osvojio Istanbul

    • SanKa

      @Juventino, 04.05.2020 - 16:49

      DUDE. AC Creed: Revelations

    • Juventino

      @SanKa, 04.05.2020 - 16:54

      Ne moraš mi spoilati DUDE, tek drugi dio završavam

    • Demon90

      @Juventino, 04.05.2020 - 17:46

      Pa pitaš kad će više a izdan prije 8-9 godina i onda prigovaras kad ti netko odgovori

    • SanKa

      @Juventino, 06.05.2020 - 08:51

      hahaha čak ti zavidim….i nije spoiler, samo sam ti rekao lokaciju…nezz kak nisi znao dosad iskreno.

    • Muamer Ramic

      @Juventino, 06.05.2020 - 03:46

      Ti si kralj

  • xx1111

    04.05.2020 - 16:44

    Ja sam mislio da bi bio assassin moraš imat kapuljaču preko glave a nije tako dovoljno je imat samo nož u rukavu

  • SanKa

    04.05.2020 - 16:51

    AC II je imao gameplaya 50 i više sati. Da naprave danas AC igru s novijim mehanikama, pogotov borbe i kretanja, sa tako dobrom i dubokom pričom i likovima koji nisu 2D kao npr u onom smeću od Unitya, igra bi poderela sve rekorde. Jebes te division like RPG elemente , poptuno su nepotrebni. Bildanje lika i craftanje ko u AC II , te kupovanje novog armora i opreme je bilo sasvim dovoljno.

    • Zoran Žalac

      @SanKa, 04.05.2020 - 17:40

      50 sati jedino ako si išao otvarat sve kutije na mapi (što sam radio, priznajem). Glavni storyline je bio oko 20ak sati, s tim da je PC verzija bila malo duža jer je sadržavala DLC-ove koji su se na konzolama prodavali zasebno.

    • RyZoR

      @Zoran Žalac, 04.05.2020 - 20:37

      Po meni je 20 sati i više nego dovoljno ako je priča razrađena. U RDR2 je main story bio 60-70h i to je jako puno ljudi bila zamjerka iako su svi pričali da je igra savršena.

    • Kratosov Boy!

      @RyZoR, 04.05.2020 - 20:43

      Prica RDR2 je bolja od ijednog AC i svi ti sati su potrebni

    • butjer1010

      @Kratosov Boy!, 04.05.2020 - 23:04

      Priča Mafije prvog dijela je bolja od bilo kojeg RDRa, ali kakve to ima veze s ovim tekstom? 🙂

    • Kratosov Boy!

      @butjer1010, 05.05.2020 - 10:01

      1.Ne nije
      2. Ima veze jer je RyZoR rekao da RDR2

    • SanKa

      @Kratosov Boy!, 06.05.2020 - 08:52

      to je dosta individualno zar ne ?

    • butjer1010

      @SanKa, 04.05.2020 - 23:02

      Ja ga završio za 23 sata, a sve sam poderao, baš sve (samo što je to bilo treći put kad sam ju odigrao:) )

    • Kratosov Boy!

      @butjer1010, 05.05.2020 - 10:03

      Kolki sam kreten nisam zavrsio komentar. Uglavnom htio sam rec kako je RyZeR rekao da RDR2 ima 70 sati pricu i usporedio sa AC od 20 sati na sto sam ja odgovorio.

  • marko1106

    04.05.2020 - 17:02

    Ma koji stealth. I prvom si se borio protiv njih 10. Counter i žeži. Po meni nije problem RPG, problem je loš RPG. Kad vec pravi RPG i u istom igru od 200 sati moraš imati more skillova za razviti. Ako ja u prvih 50 sati sve otkljucam i nema ništa novo što mogu vidjeti gubim zainteresiranost.

    • delight353

      @marko1106, 04.05.2020 - 18:08

      Upravo to. Najveci problem velikih RPGova otovrenog svijeta je level cap, ili premali skill tree, jer se gubi motivacija za grindom, ili rijesavanjem questova. Ulozeni trud igracu mora dati vrijednu nagradu, tj. dobar osjecaj nakon odradene aktivnosti. Iz tog razloga

  • butjer1010

    04.05.2020 - 17:07

    Preyeben tekst, hvala na njemu. Lijepo pročitano sve sa foruma, i ovako lijepo umotano, rečeno, tako da su svi zadovoljni s pročitanim. Meštar si, nema šta Zorane….. Sve što si napisao je potpuna istina – samo je stvar ukusa, i ništa drugo. Ja sam tvog mišljenja isto, jedino što bi ja mijenjao u zadnjih par AC igara je ime. Sve su to dobre igre, naprednije u jednom smislu, nazadnije u drugom, ali nemaju veze sa pričama i radnjom iz prvih AC igara, i pomalo me smeta što se zovu Assassins Creed. U te prve sam se “zaljubio”, i previše sam subjektivan kad se krene pričati o njihovim manama, kojih normalno da ima, ali ima i puno više boljih stvari u njima nego u novima. Žao mi je što se ne vrate korijenima, ali po zadnjih par godina i nastavaka te po “evoluciji” mlađih igrača, vidi se da se to neće dogoditi.

  • Patrik Matejak

    04.05.2020 - 17:23

    Ma ja jedva čekam ovaj ac valhalla ali u jednu ruku mislim da je priča ovog ac kopija serije vikings

  • Tusma420

    04.05.2020 - 17:26

    Odličan članak!

  • Noproblemoguy

    04.05.2020 - 17:35

    A ja sam tu u sredini:Želim visjeti ac vallhalla ali mi se nekako čini da se udavljavaju od Creeda i da postaje druga igra.Volim ja i ovaj Rpg ac ali nije to to kao kad si trčao u Eziovim čizmama ili plovio kroz morske oluje sa Edwardom.Origins je imao tog CREEDA a odyssey jos manje,nekako bi volio da spoje to dvoje (RPG i Creed) ali neuspjevaju kao prije.Ali i dalje radujem se svakom Acu

  • Muflon

    04.05.2020 - 17:46

    Ajmo biti realni, jedini AC koji ima veze s Assassinima je je AC1. Assassini su djelovali za vrijeme križarskih ratova na bliskom istoku i to je to. Sve nakon toga je fantasy. Već su u dvojki poceli sa drevnim vanzemaljcima koji su zapravo poganski bogovi, artifaktima koji daju supermoči i sličnim glupostima koje su svi uzbuđeno žvakali kroz zadnjih 10 godina. Jedina razlika izmedju odysseya i nadolazećeg Vikingsa je ta što je igra evoluirala u punokrvni rpg, što je meni svakako franšizu vratilo na radar. Odyssey je bio prvi AC nakon dvojke zbog kojeg sam se jedva skidao s kompa.

  • hacksor1234

    04.05.2020 - 18:19

    Opet, trailer za Valhallu nije tocna reprezentacija sta ce igra biti,napravljen je da bi se privukle mase i novi fanovi, procitajte par intervjua s Ashrafom i Darbyem te cete dobit ideju kakva ce igra biti (social stealth is back, nema levelovanja, prica ce se vise fokusirati na konflikt assassina i templara), Darby je glavni pisac koji je prethodno radio na Revelationsu i Black Flagu dok je Ashraf glavni direktor koji je radio na Black Flagu i Originsu te u njih imam poverenja da ce dostavit vise nego kvalitetan proizvod

    • Muflon

      @hacksor1234, 05.05.2020 - 00:08

      Upravo to, zapravo vecina cinematic trailera za AC igre uopce ne pokazuje stealth. Trailer za trojku prikazuje veliku bitku (zapravo jako sličan ovome) trailer za revelations prikazuje Ezia kako sam mlati cijelu armiju (zapravo najtočniji prikaz kako vecina ljudi igra AC) trailer za black flag prikazuje Random gluposti itd.

  • Agent

    04.05.2020 - 18:33

    “Činjenica je da što smo stariji to sve manje volimo promjene” možda je to i jedini problem,večina su već stari igrači koji žele isto s dobrom pričom i nikakvih promjenama.Dok novih igrača je manje (a njima ne smeta kuda je otišao serijal).

  • Smike

    04.05.2020 - 18:53

    Odličan tekst, svaka čast. Zbog ovakvih tekstova se ide na hcl a ne samo youtube hcl 😁😉

  • Darac83

    04.05.2020 - 19:03

    Volim AC, al nisam vezan za serijal. Ne igra mi se isto s drugom tematikom… Odigrao jedinicu, Black Flag i Origins. Zasada dosta. Ovo ću uzet na nekoj akciji, uz veliko MOŽDA.

  • TESOblivion95

    04.05.2020 - 19:27

    Sve rečeno, bravissimo!

  • snooker

    04.05.2020 - 19:46

    mlaki je to rpg… a ovaj novi će biti isti ko i dosad, natrpat će mapu collectabilsima i sporednim kopi/pejst misijama samo da igra traje 100 h

    • BeLLicus

      @snooker, 04.05.2020 - 20:32

      I više, na odysseyu sam 150 sati skupio na originsu 115

  • Kratosov Boy!

    04.05.2020 - 20:44

    Po meni je Unity zadnji “pravi” AC

    • butjer1010

      @Kratosov Boy!, 04.05.2020 - 23:07

      I po mojem mišljenju. Zadnji koji je imao veze s tom pričom.

    • Noproblemoguy

      @Kratosov Boy!, 05.05.2020 - 08:45

      Nebih se složio s tobom,Sydicate je bio zadnji pravi AC

    • Kratosov Boy!

      @Noproblemoguy, 05.05.2020 - 10:06

      Sjecam se kad su ga najavili nisam bio zadovoljan. Parkour je jedan od glavnih stvari u AC i sad ti daju da ga skipaš ? Imao sam ja jos problema s njim ali ovo je jedan od glavnijih razloga.

    • butjer1010

      @Noproblemoguy, 05.05.2020 - 18:16

      Ma Syndicate me razočarao i u nekim drugim stvarima, iako je još priča imala nekih poveznica sa pravim AC igrama. Najviše me ubio sa oružjem, oni neki štapovi za udaranje, e to nisam mogao prožvakati. Druga najgora stvar mi je bila, iako je to krenulo od Unitya, je to da skoro nikako nisi mogao pasti sa zgrade kad dodješ do ruba, ono ljepljenje za zgrade, i skokovi od 15 metara. Baš po meni korak u nazad. Kad se sve uzme, uz priču koja nije bila Yebena kao u prijašnjim AC igrama, zato i ja, kao i Kratosov Boy radije kažem da je Unity zadnji pravi.

  • moordrak

    04.05.2020 - 23:45

    Odlična retrospektiva. Ideja Assassins creeda vremenom je transformirana iz male, nepoznate ali inovativne, do tada neviđene igre u interesantno multidisciplinarno iskustvo zabave, učenja i igranja. Poput kameleona, AC je mijenjao format nebrojeno mnogo puta. Ubisoft je u pravilu pogađao želje igrača prateći trendove na svoj jedinstveni način. Zaljubio sam se u svijet Assassinia i Templara od samoga početka zato vjerojatno nisam posve objektivan pričamo li o propustima i nedostacima kojih svakako ne nedostaje. One tehničke katastrofe od Syndicata i Unytia sam im oprostio. Mlaki Revelations, fantastični Black Flag, Brotherhood, Origins, prekrasni Odyssey uz nezaobilaznog Desmonda Milesa iz prvih nekoliko nastavaka nikada neću zaboraviti. Mladoj publici vjerojatno ne leže najbolje povijesne sage zato mislim da je surovi svijet Vikinga dobar odabir novog okruženja. Volio bih vidjeti punokrvni fantasy u AC stilu. Možda je Valhalla to što čekam. Siguran sam samo u jedno: novi AC dolazi u moju kuću odmah po dolasku u dućane.

  • Premelo172

    05.05.2020 - 00:33

    Meni osobno je najbolji bio brotherhood jer je mapa rađena po tlocrtu rima iz tog doba i to me stvarno tad impresioniralo kako je dobro napravljeno. Black flag mi je po gameplayu možda i najbolji bio jer su taman pogodili omjer svega i ostali vjerni dobroj formuli. Ovih zadnjih par su mi po mom guštu predugi i ne sviđa mi se to da ne mogu ubit jače neprijatelje svojom čakijicom tak da mislim da ni od valhalle ništa na mojoj plejki.

  • Beardyman

    05.05.2020 - 07:20

    Odličan text.Ime su trebali promijeniti definitivno jer ovo nema veze s AC ali promocija je promocija i da ljudi raspravljaju o tome kao i mi sada.Igra izgleda veoma obećavajuće i mislim da su pogodili s vikinzima i jedva sam cekao da nesto ovakvo novo izađe.

  • Jokerhere

    05.05.2020 - 08:27

    Ubi je dobar u stvaranju 3 puta vecih prelijepih mapa, ali ne i davanja konteksta po metru kvadratnom. U tom smislu sam radiji igrati 15 sati uzbudljive igre na maltene svakom koraku nego razgledati ogromnu mapu sa raznim poluzanimljivim zadacima polovinu vremena.

  • Hrvoje Smoljić

    05.05.2020 - 09:19

    Ne razumijem taj otpor prema RPG-u. Radi se o single-player igrama i ti sustavi kakvi jesu u Originsu i Odysseyu nisu ne znam kako duboki da bi bili zamorni nekome tko se ne želi njima baviti. A nekako je već nakon dvojke postalo očito da će to biti franšiza koja će ležati na promjeni lokacija i protagonista te da će tonom drastično odskakati od onog misterioznog kojeg je jedinica imala. Tko se od tada nije pomirio s tim…

  • Muamer Ramic

    06.05.2020 - 03:48

    Vikinzi su u zadnje vrijeme jako popularni kao što se da primjetit i ne krivim ih što su otisli van francize, nadam se da nece previše imaginacije dodat i to je sve. Da se syndicate ne ponovi…

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?