HCL.HR

Igrali smo God of War za PS4 i bio je božanstveno brutalan

Zoran Žalac 19.03.2018.   •   51 komentara


Kratos na svojim plećima nosi popriličan staž, ali kod tog veterana u novom God of Waru nema mjesta za reumu i ostale staračke probleme.

Često u životu vrijedi jedno pravilo: što si stariji, to se teže mijenjaš. To pravilo srećom ne važi za Kratosa i novi početak God of War serijala. Dalo se to naslutiti još od prve najave na E3 sajmu prije dvije godine, no konačnu potvrdu toga prenosim vam na temelju svog druženja s uvodnim dijelom igre. Naime, Sony nas je početkom ovoga mjeseca pozvao na poseban događaj u Pragu gdje smo imali priliku isprobati prva dva sata God of Wara, a sada vam konačno smijemo prenijeti svoje dojmove o ovoj igri.

Kad kažem da se God of War promijenio, onda mislim na nekoliko važnih promjena. Prva je ona očita – Kratos više ne tuče bogove i božice grčkog panteona nego se udomaćio u nordijskim krajevima gdje mu društvo prave Odin i njegova družina. Promjena mitologije ujedno je i promjena Kratosove pozicije/agende jer on više nije na osvetničkoj misiji. U prvih sat vremena igre dogodi se nešto što nagovijesti vrlo domišljato i jako pametno integriranje Kratosa u nordijsku mitologiju. Ukratko, postoji dobar razlog zašto se igra odvija tamo gdje se odvija. No, ne želim vam pokvariti iznenađenje pa ću skrenuti spiku na drugu veliku promjenu novog God of Wara.

Ovoga puta God of War ima ozbiljniju, prizemljenu priču s nekoliko slojeva. Kratos je sada otac malog Atreusa i u toj ulozi ne snalazi se baš najbolje. Klinac nedvojbeno ima njegovu krv i dobar dio njegove bijesne naravi, a Kratos kao tata od zanata ne zna kako se nositi s time dok mu na vrata kucaju razne nevolje. Sina odgaja u čvrstoj stezi i boji se pokazati da mu je do njega stalo, iako u trenucima opasnosti spušta gard i dokazuje da mu je Atreus slabost kakvu ranije nije imao. Ide mu na živce svaki put kad ga mali nešto ispituje, no istovremeno prepoznaje sebe u njemu i shvaća dužnost da ga usmjeri na pravi put – dalje od grešaka koje je sam radio.

Kratos je sada otac, a njegov sin Atreus predstavlja mu slabost kakvu ranije nije imao.

Treća ključna promjena God of Wara odnosi se na gameplay, odnosno perspektivu istoga. Kamera je sada čitavo vrijeme postavljena iza Kratosovih leđa, što je otprilike promjena kakvu je Resident Evil napravio skokom s trojke na četvorku. U borbi također prvi put imamo i pomoćnika, a značajan fokus stavljen je i na dalekometne napade. Povrh svega toga ubačen je i sustav opreme pa Kratosa i Atreusa možete oblačiti kako biste im poboljšali statistike. Za razliku od svih prijašnjih God of War igara, oklopi ovdje nisu kostimi nego su podijeljeni na dijelove i rade se kovanjem, odnosno craftanjem.

Moja glavna bojazan bila je da će prebacivanje na OTS kameru (preko ramena) učiniti akciju rigidnom i tromom. Takvo što primjerice dobro funkcionira u The Last of Us, ali ta je igra primarno pucačina iz trećeg lica. Srećom, developeri God of Wara napravili su odličan posao s ovime, usudio bih se reći najbolje što su mogli. Kontrole su iznenađujuće responzivne i tijekom igranja mi nije smetalo što ne mogu vidjeti iza Kratosovih leđa dok se ne okrenem za 180 stupnjeva. Samo okretanje, koje se inače može postaviti na različite tipke i kombinacije istih, toliko je brzo da to izgleda neprirodno, ali u borbi je itekako korisno. Sve u svemu, kontrolna shema je odlična, registracija otkazivanja napada je nevjerojatna i sve to daje plodno tlo za jako napete borbe.

Kontrole su iznenađujuće responzivne i borba uopće nije rigidna zbog toga što ju promatramo iza Kratosovih leđa.

Na mobilnost prilikom borbe utječe i mogućnost bacanja Kratosove sjekire, Leviathana. Svaki put kad sjekiru bacite morate si ju ručno vratiti (trokutom na DS4 kontroleru), no to možete koristiti i kao jednu od taktika. Primjerice, bacite sjekiru koja se zabije u neprijatelja i paralizira ga dok vi šakama razbijate drugoga koji vam je u blizini. Uz to imate i mogućnost korištenja Atreusovih dalekometnih napada koji koristi luk i strijele. Njegovi napadi ne nanose veliku štetu, ali ponekad su potrebni jer neke neprijatelje prvo morate onesposobiti na taj način da biste ih onda mogli raskomadati s Kratosom.

Sjekira je jedino oružje koje će Kratos nositi u igri, ali to ne znači da će borba biti jednolična. Napadi se mogu ostvariti i pomoću štita te šaka (možete doslovno uhvatiti protivnika i baciti ga u provaliju), a osim već spomenute mogućnosti bacanja sjekire imamo dvije vrste nanošenja udaraca, jedan napad ovisno o buffu sjekire te Kratosov prepoznatljivi mod bijesa u kojemu razara protivnike šakama. Nevjerojatno je koliko je raznovrsnosti ubačeno u borbu i koliko je ista napredovala time što su izbačeni QTE segmenti, a Atreus je uvršten kao pomagač. Koliko sam uspio primijetiti, Atreus u borbi ne može poginuti, ali ga neprijatelji mogu privremeno onesposobiti dok ga vi ne spasite. Također, mali se u početku odbija boriti protiv određene vrste neprijatelja tako da ne možete baš uvijek računati na njegovu pomoć.

Kratos će koristiti samo jedno oružje, ali imat će hrpu raznovrsnih načina za rješavanje neprijatelja.

Svijet u igri dizajniran je po linearnom modelu, baš kao i priča koja nema grananja niti interaktivnih odluka. Svejedno, u njemu se može naći dovoljno slobode za istraživanje, kao i opcionalnih stvari koje Kratosu i malome mogu pomoći na njihovom “hodočašću”. Gameplay je tu sličan onome iz novijih Tomb Raider igara jer npr. imate usputne zagonetke / grobnice čije vam rješavanje može donijeti korisne resurse kojima nadograđujete oružja i ostalu opremu, kako za Kratosa tako i za Atreusa. Dakle, nema tu otvorenog svijeta da se možete vraćati tamo gdje ste već prošli, ali uvijek možete skrenuti s glavnog puta i pronaći nešto zanimljivo. Zagonetke izgledaju tako da npr. morate uništiti tri skrivena predmeta s određenim runama i ne ponavljaju se tijekom čitave igre nego imaju različite varijacije.

God of War s tehničke strane očarava jer vas stalno drži u slijedu svoje priče. To znači da nema animacija koje preskaču nešto, režu priču ili prekidaju igru. Primjerice, kad Kratos i Atreus obave nešto na jednoj lokaciji, igra ih ne prebaci magično nazad do njihove kuće. Isto tako, kad dođu kući nema nekakve pauze, crnog ekrana ili nečega sličnog. Scene su također režirane tako da nemaju rezova nego kamera stalno prati radnju i likove. Npr. kad se Kratos okreće da otvori vrata, kamera ga prati i prolazi kroz vrata odmah iza njega. Taj slijedni način prezentacije stvara fenomenalnu imerziju koju ne ometa ni sučelje tijekom igranja. Ovdje vam definitivno ne iskaču nekakve strelice, indikatori, linije ni bilo koji drugi pokazatelji gdje trebate ići nego vas mali Atreus suptilno navodi i pomaže vam ako negdje zapnete ili zalutate.

U God of Waru nema preskakanja, prekidanja ili rezova u priči jer kamera cijelo vrijeme prati glavne likove.

Nama zanimljiva informacija oko sučelja je ta da se Sony ponovno potrudio lokalizirati ga čak i za naše malo tržište. Drugim riječima, God of War možete igrati na hrvatskom jeziku, a ta podrška nije samo na titlovima nego hrvatske natpise i tekstove vidite svugdje tijekom igre – u inventoryju, menijima, opisima zadataka i slično. Jedino što Kratos ne priča hrvatski – toliko se daleko ipak nije išlo – možda i bolje jer je glasovna gluma na engleskom vrhunska. Tu prvenstveno mislim na Kratosa koji baš zvuči kao mrcina od 150 kila, s glasom pokraj kakvoga Atreus mora biti poslušan htio on to ili ne. Lik zvuči kao da su ga snimali na dnu nekog bunara.

Grafika je na vrlo visokoj razini kvalitete, ali me nije oborila s nogu kao, primjerice, Uncharted 4 ili Horizon Zero Dawn. Ima svojih svijetlih trenutaka kao što je borba u kojoj Kratos i jedan lik pokose pola šume u svom obračunu – i to za vrijeme gameplaya. No, većinu vremena spektakularnija je brutalnost u scenama Kratosovog trganja i drobljenja neprijatelja nego sama grafička raskoš. Treba spomenuti da pritom nije bilo opadanja performansi pri izvođenju niti ikakvog iskakanja objekata. Pohvalno je i to što nisam naišao niti na jedan bug u dva sata provedena u igri. Računajte na to da će ova PS4 ekskluziva biti izglađena kao pošten proizvod odmah po izlasku, što danas nažalost nije česta pojava kod igara.

U svakom slučaju, moja prva reakcija na uvod God of Wara je – oduševljenje. Mislim da je serijalu dobro došla promjena i da će mnogi biti zadovoljni ozbiljnijim tonom igre. Kratos nije tek tako ubačen u nordijsku mitologiju nego se čini da je njegova avantura pametno uklopljena u širu sliku. Premisa nije jednodimenzionalna i prožvakana te obećava priču koju se definitivno radujem doživjeti 20. 04. ove godine.

Gameplay je također slatki grijeh kojega sam tek okusio u maloj dozi, ali već mogu naslutiti da će ponuditi odličan ispušni ventil. Osjećaj mlataranja protivnika je brutalan, a dodatnu „prisnost“ u tome daje kamera koja se postavlja taman toliko blizu da akcija djeluje poput egzekucija iz Dooma, samo iz trećeg lica. Može se skoro reći da će God of War biti intimno iskustvo za igrača, s obzirom da će biti isključivo singleplayer naslov bez mikrotransakcija i sličnih pošasti. Ako je to himna za vaše uši, ne razmišljajte dugo kad vam Kratos uruči poziv za ples. Pazite što vam kažem: njegova bradurina obilježit će gaming scenu u 2018. godini.

UPDATE: Objavili smo i video najavu novog God of Wara, uz sveježe snimke gameplaya. Pogledajte je ovdje.

Komentari (51)

  • SanKa

    19.03.2018 - 16:23

    neki video? 🙂

    • Zoran Žalac

      @SanKa, 19.03.2018 - 16:25

      Dodan je sada onaj službeni Sonyjev (uz komentar PSUnderground ekipe), jer snimanje inače nije bilo dopušteno.

    • Vaas FU SEHCTIB

      @Zoran Žalac, 19.03.2018 - 16:36

      Hvala na specijalu uljepšao si mi dan! ☺️

    • funky0308

      @Zoran Žalac, 19.03.2018 - 20:22

      E to se ceka, sto zbog same igre sto zbog najave onoga sto slijedi – niz ovakvih genijalnih igara koje se bas lako igraju.

  • tomica0310

    19.03.2018 - 16:40

    steta samo sto izlazi u godini kao i RDR2 jer ce malo ostati u njegovoj sjeni, ali opet sreća u nesreći je to što RDR2 neće izaći na proljeće nego je odgođen za jesen

    • Tony77

      @tomica0310, 19.03.2018 - 17:45

      Jesi siguran 🤔

    • tomica0310

      @Tony77, 19.03.2018 - 19:09

      mozda mi je komentar malo dvojben haha…GoW ce biti u sjeni RDR2 jer RDR2 ce biti nesto neviđeno…s tim da je i ovaj GoW vrhunska igra bez daljnjeg…

    • funky0308

      @tomica0310, 19.03.2018 - 20:24

      Ma nece..za takve igre uvijek ima novaca i vremena. Neka izadju sve i TLOU i RDR i GOW..(ima tu jis kandidata – recimo DaysGone) pa cemo ih igrati u svim iducim godinama silnih remastera i sranja od igara.

    • Tony77

      @tomica0310, 20.03.2018 - 06:48

      Heh dobro sam shvatio komentar neg jesi siguran da će RDR2 bit nešto neviđeno 🤔

    • mr.labud

      @tomica0310, 20.03.2018 - 17:57

      Nemoj da si smjesan. Ovo je igra godine i po mnogima igra Generacije s Sony-eve strane. Meni je ovo toliko dobra igra da ne mogu opisati. Toliko vjerujem u igru da već imam spremljen godišnji za 20.04

    • tomica0310

      @mr.labud, 20.03.2018 - 20:41

      mozda najbolja igra od sony-a za ovu generaciju, a ni to vjerojatno jer ce TLOU2 biti bolja igra…a igra godine ce sigurno biti RDR2, jer rockastar kad izbaci igru, to onda pokupi nagradu za igru godine…pa GTA5 i sada nakon 5 godina bolje izgleda od 90% igara iz 2017 i 2018 haha…nakon izlaska RDR2 nitko se nece ni sjecati da je u ovoj godini ista drugo izaslo osim toga…to je realnost i nema potrebe da se raspravljamo…svi, pa rockastar razina više

    • tomica0310

      @mr.labud, 20.03.2018 - 20:42

      ali bez daljnjeg, ovaj GoW izgleda bombasticno

  • tomica0310

    19.03.2018 - 16:41

    sve u svemu vjerojatno ce biti jedna on najboljih klasičnih SP igara ikada

    • darijoman

      @tomica0310, 19.03.2018 - 16:45

      E vjerojatno neće ili pak kako kome 😉

    • darkness666

      @tomica0310, 20.03.2018 - 08:29

      e to sigurno nece…stari god of war je bio u vrhu..ovaj novi sa drugacijim gameplayom se jos mora dokazati…

  • Romano

    19.03.2018 - 17:56
  • L3gi0naR

    19.03.2018 - 17:56

    Niste vi ništa to igrali.Danas svaki sajt ima dostupan taj video materijal.

    • marko1106

      @L3gi0naR, 19.03.2018 - 18:10

      A sto si na stranici ako im ne vjerujes….

    • Zoran Žalac

      @L3gi0naR, 19.03.2018 - 18:39

      Da pratiš naš rad malo pozornije umjesto što smišljaš teorije zavjere, znao bi prepoznati naš trud u poslu kojega obavljamo krvavih očiju.

    • funky0308

      @Zoran Žalac, 19.03.2018 - 20:27

      To sad u Photoshopu napravio. Dim jos s pljuge u kutu ali OK je… haha 😀

    • Marac Marko

      @Zoran Žalac, 20.03.2018 - 17:08

      naš trud u poslu kojega obavljamo krvavih očiju 😀 😀 😀 ….

    • PppPP

      @Zoran Žalac, 20.03.2018 - 19:13

      daj jel možeš banat ovog lika plz

    • PppPP

      @L3gi0naR, 19.03.2018 - 19:13

      kakav tard 😀

    • L3gi0naR

      @PppPP, 19.03.2018 - 20:33

      Mama ti tard

    • THRViP

      @L3gi0naR, 19.03.2018 - 21:26

      Slažem se s kolegom PppPP

    • PppPP

      @L3gi0naR, 19.03.2018 - 22:19

      no u

    • L3gi0naR

      @PppPP, 20.03.2018 - 05:44

      Moj tata je jači od tvojega i idi natrag u vrtić.

    • SanKa

      @L3gi0naR, 20.03.2018 - 12:47

      kaj imaš 13 godina? nauči se ponašati, a urote traži po youtubeu.

    • L3gi0naR

      @SanKa, 20.03.2018 - 18:11

      Urote a po netu isti dan isti video,isti gameplay a igrali smo.

    • Texas Flood

      @L3gi0naR, 20.03.2018 - 20:47

      Pa lijepo je napisao da tek danas smiju prenijeti dojmove o igri, tako i svi ostali vjerovatno.

    • Zoran Žalac

      @L3gi0naR, 21.03.2018 - 09:47

      🙂 ček, ti i dalje misliš da si obmanut? Prvo smo na Instagramu tjedan dana ranije objavili fotke s eventa. Zatim smo u isto vrijeme, kad i svi drugi portali na svijetu, objavili tekst s dojmovima o igri. Na koju foru misliš da sam napisao tri stranice teksta i prvi u našoj regiji objavio vijest o tome da je igra lokalizirana na hrvatski? Plus, kažem da snimanje nije bilo dopušteno, a ti spominješ gameplay video… kojega sam ubacio sa službenog PS kanala – video koji je izašao u isto vrijeme kada smo objavili tekst i video koji je isti jer snimanje nije bilo dopušteno pa je Sony podijelio samo jednu verziju gameplayja od 15-ak minuta? Daj, saberi se.

    • SanKa

      @Zoran Žalac, 21.03.2018 - 13:02

      ne ne, ti lažeš, varaš i obmanjuješ. vjerojatno si i čovjek gušter.

    • Deo23

      @Zoran Žalac, 22.03.2018 - 19:02

      Ne razumijem zašto se ti imaš opravdavati nekom nebitnom liku, ako ne vjeruje nek se goni u … znamo već gdje

  • knez79

    19.03.2018 - 20:01

    steta sto nisu napravili sve dijelove boc za ps4….meni osobno najbolja igra

  • mili1985

    19.03.2018 - 20:27

    “Scene su također režirane tako da nemaju rezova nego kamera stalno prati radnju i likove. Npr. kad se Kratos okreće da otvori vrata, kamera ga prati i prolazi kroz vrata odmah iza njega”. Kao da se Scorsese uhvatio režije

  • funky0308

    19.03.2018 - 20:35

    A igra mi tako dobro djeluje. Jedva cekam neke igrw ove i iduce godine

  • BONZO

    19.03.2018 - 20:43

    I to je to što želim znati prije nego zaigram. Već i sa ovim prelipim screenshot-ima mi je Zoran malo spoila!

  • IvanDado

    19.03.2018 - 22:55

    Uh, citat cu ovaj clanak dok veceram sada 😀 Koliko vijesti za God of War danas, odlicno!

  • Kr4t0s

    19.03.2018 - 23:42

    Koje sr*nje, GOW bez Blades of Chaos i QTE sekvenci nije GOW i točka. Za ovo im već sad skidam 30 na ocijeni.

    • hacksor1234

      @Kr4t0s, 20.03.2018 - 11:57

      Ne kmeci ko curica i prihvati promenu, igrali smo prakticki 4 jedne te iste igre, trebalo se nesto promeniti

    • Kr4t0s

      @hacksor1234, 20.03.2018 - 21:45

      Ok, očekujem idući GTA u stilu Uncharteda onda, jbg igrali smo ne znam već koliko nastavaka istu igru, vrijeme je za promjene.

    • hacksor1234

      @Kr4t0s, 21.03.2018 - 14:17

      Kada je izasao Ascencion srali su im da je gameplay monoton te da je prakticki ista igra kao prethodne, bilo je vreme za promene, isto tako i ac origins, ne lici ni na jednu od prijasnjih igara i time je verovatno i najbolja u serijalu

    • Kr4t0s

      @hacksor1234, 21.03.2018 - 23:29

      Ne liči, ali zadržala je glavne elemente i ono što je čini AC igrom.

  • IvanDado

    20.03.2018 - 00:06

    E jesi me nahajpao jos vise Zorane, a mislio sam da je to ne moguce.

  • fpapac

    20.03.2018 - 08:57

    opet jedna dobra igra (bar tako izgleda) i to linearna, dojade oni veliki svjetovi, nikad obic sve

  • blacklist0907

    20.03.2018 - 12:20

    Dobro je imat ps4 ove godine

  • moordrak

    20.03.2018 - 15:26

    Krasno izgleda novi GOW. Nisam pao na guzicu zbog Kratosove bradurine nego zbog kardinalnih promjena serijala. Kao prvo, uvedena je nova mitologija: nordijska. Drugo, nema više QTE-a. Treće, drastično je promijenjeno ponašanje kamere. Četvrto, borba je značajno modernizirana, a sistem upgrejda/kraftanja je dobrano razrađen. Peto, možda najzanimljivije, Kratos više nije mutavi solo igrač sa glasom promrzle gorile. Ma drek.
    I dalje zvuči kao da će se upravo usrat ali “očinska” uloga spašava stvar. Ovime sam listu zamjerki na prethodne verzije igre u potpunosti anulirao. Za prva tri djela nisam posebno “zagrizao” ali ovaj… mogao bi završiti na polici.

  • l)oolvl

    20.03.2018 - 23:16

    dajte ljudi nedajte se nahajpat, pa ovo je praktički akcijski TLOU reskin. meni osobno je gameplay video bio toliko dosadan da ga nisam mogao ni pogledati od početka do kraja. (inače, igre iz originalnog serijala smatram jednima od najkvalitetnijih za PS). Pogledajte samo taj nemaštovit dizajn neprijatelja, i paletu boja korištenu za level design, potpuno promašeno i bez stila.

  • Croflash2

    21.03.2018 - 19:47

    Aaaaa jedva cekam samo sto nemam ps4

  • Lord_Sec

    21.03.2018 - 20:25

    Prednaruceno

  • chupacabra1

    22.03.2018 - 01:04

    Bit će ovo igretina samo takva

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!