FORECLOSED

Mr. Kapnos, Mr. Kapnos

Iva Osrečak

Svatko od nas se vjerojatno barem nekoliko puta zapitao kako će izgledati svijet za nekoliko desetaka, stotina ili pak tisuća godina. Ako vam već sama od sebe takva misao nije proletjela kroz glavu, sigurno ste kad-tad naišli na nekakav film, knjigu ili igru sa znanstveno-fantastičnom tematikom i radnjom smještenom u daleku budućnost gdje sve vrvi od napredne tehnologije, robota, umjetne inteligencije i svakojakih zanimljivih tehnoloških čudesa. Upravo u jednu takvu budućnost smještena je avanturistička pucačina FORECLOSED. Ali, kako to obično biva, budućnost je distopijska, nalik onoj u Blade Runneru.

16,99€ PC Ustupio izdavač

Kad život krene nizbrdo

Na samom početku u tom surovom svijetu, gdje su ljudski životi ništa više no brojke i topovsko meso raznoraznih velikih korporacija, naš junak Evan Kapnos nađe se u problemima. On doznaje da je njegova tvrtka Securtech misteriozno bankrotirala i samim je time njegov identitet bačen u neotkupljiv dug. Ako se u dato vrijeme ne pojavi na sudu njegov će život biti stavljen na aukciju. Naravno cijela priča nije tako jednostavna i Evan se u tren oka nađe u središtu duboke zavjere pokušavajući se izboriti za svoju slobodu i živu glavu.

Sad kad otprilike znate o čemu se radi, možemo sa sigurnošću ustvrditi da priča sama po sebi nije ništa novo i do sada neviđeno, ali u ovom slučaju dobro funkcionira. Ono što baš i nije jača strana jesu ponekad bizarni dijalozi, te u najmanju ruku čudna glasovna gluma. S kim god uđete u razgovor, vaš će sugovornik barem jednom u dvije rečenice spomenuti vaše ime. Djeluje lagano čudno? Ne samo da je čudno već nakon pola igre postaje prokleto iritantno pošto ste u prvih pet minuta vjerojatno uspjeli skopčati da se glavni lik zove mr. Kapnos, ako pak slučajno zaboravite ovi vješto napisani dijalozi ubrzo će vas podsjetiti.

Pastelno šarenilo sivog svijeta

Jedna od onih stvari koje su me na prvu kupile bilo je pastelno šarenilo boja te vizualni stil igre nalik na grafičke novele. Posebno me se dojmilo što je jarka neonska paleta boja, kakva je prisutna u većini igara i filmova cyberpunk stila, zamijenjena oku ugodnijom, ali jednako efektnom pastelnom paletom, dajući ovom okrutnom svijetu posebnu čar. Iako je igra većinu vremena podosta linearna i ne daje vam preveliku mogućnost istraživanja okoliša, ne bi bilo loše da je interakcija s okolišem malo bolje razrađena.

Osim dobro pogođene palete boja, naracija smještena u prozorčiće baš kao u grafičkim novelama, ekran podijeljen tako da u isto vrijeme gledate dva ili tri kadra odjednom, te mnogobrojne onomatopeje koje vam s vremena na vrijeme iskaču na ekranu pun su pogodak održavajući uronjenost u vizualni stil igre.

Očaravajuća je i promjena perspektiva, pa ćete tako u jednom trenu upasti u pucačinu iz trećeg lica pokušavajući izvući živu glavu od nepoznatih faca koje su vam odlučile sprašiti metak u čelo, a u drugom trenu dijelove priče pratite iz neke bočne perspektive nalik platformerima. Nekoliko trenutaka kasnije iz ptičje se perspektive pokušavate skloniti od policijskih dronova. Odličan potez za održavanje dinamike i napetosti igre.

Mr. Kapnos je stroj za ubijanje

Vratimo se ipak još malo na našeg protagonista, nesretnog gospodina Kapnosa, koji i nije baš tako nesretan jer u sebi ima ugrađenu neku vrstu eksperimentalne nadogradnje u vidu implantata koji mu omogućavaju neke nadljudske sposobnosti. Kad Evan shvati da će njegov identitet biti otuđen, njegovi implantati počinju sami od sebe učiti i prilagođavati se situacijama olakšavajući mu svladavanje prepreka.

Prva vještina koju nauče je hakiranje nezaštićenih uređaja pa tako možete otvarati vrata i ventilacijske otvore, hakirati nadzorne kamere ili hakiranjem izazvati eksplozije koje bi navodno trebale usmrtiti neprijatelje. Drugom vještinom koji nauče možete pregrijati iste te implantate neprijatelja te ih tako potiho usmrtiti. Treća vještina je telekineza, odnosno mogućnost da snagom uma podignete određene predmete i bacite ih na neprijatelje ili si jednostavno oslobodite prolaz.

Naravno tu je i niz ostalih manjih vještina koje možete otključati pomoću experience pointsa koje dobivate skupljajući experience tijekom igre. Između ostalog možete stvoriti štit na određeno vrijeme, podizati neprijatelje u zrak ili ih zabiti u tlo ne bi li bili više ranjivi ili recimo pregrijati svoje implantate te tako izazvati eksploziju.

E sad, da ne bi sve ostalo samo na nekakvim magičnim trikovima tu je i Evanov vjerni drug, pištolj koji je također povezan s implantatima pa tako i na njega možete zakačiti tri pasivne vještine po uzoru na ove maloprije navedene samo što su ove vezane isključivo za pištolj. Tako možete modificirati metke kako bi prolazili kroz oklope i štitove ili recimo od pištolja možete napraviti nešto nalik na SMG. Jedna od interesantnijih stvari bila mi je da se pomoću telekineze meci automatski usmjeravaju prema neprijateljima. Zvuči kao savršena stvar za nekoga poput mene tko sporo cilja, ali većinu igre uopće nije funkcioniralo.

Taman kad se stvar zahukta kreću problemi

Sada dolazimo do problematičnog dijela ove igre a to je izvedba. Koristeći pištolj ili vještine postepeno zagrijavate implantate dok ih potpuno ne pregrijete i tada umirete, pod uvjetom da vas netko prije ne upuca. Glavni problem je što ne stignete koristiti vještine u punom potencijalu jer ste stalno na rubu pregrijavanja, tako da taman kada postane zabavno morate stati i ohladiti što u većini slučajeva prekida zadovoljavajući ritam borbe.

Također, neprijateljski AI je jedan od većih minusa ove igre. Svi nad glavama imaju neku vrstu indikatora kad im je igrač u vidnom polju, a kada nije. Stealth pristup funkcionira u dobrom dijelu slučajeva, ali je neopisivo frustrirajuće kad ne napravite ništa krivo, ali odjednom ni iz čega situacija preraste u otvoreno napucavanje. Kada dođe do izravnog sukoba, neprijatelji će samo glupavo hodati prema vama, iritantno vas pogađajući s apsolutno svakim metkom, a od pomoći nije ni činjenica što je sustav zaklona jako loše razrađen pa ćete se konstantno boriti s raznoraznim stupovima i ogradama ne bi li ostali u kakvom-takvom zaklonu.

Vizualno ova se igra čini kao nešto što morate probati, primamljivo i dinamično s relativno dobro postavljenom pričom, ali u konačnici nakon nešto više od tri sata koliko ova igra zapravo traje, susrest ćete se sa mnoštvom potencijalnih problema, tako da budite na oprezu. Većina njih vezana je uz borbu, odnosno AI neprijatelja i neiskoristivost vještina, tako da ovo interesantno cyberpunk iskustvo vrlo brzo može postati frustrirajuća i monotona pucačina koju ćete na sreću brzo završiti.

Dopadljiv cyberpunk izgled i generalno zanimljiva tematika utapa se u moru problema s napucavanjem. Foreclosed ima naoko dobre ideje u lošoj izvedbi te katastrofalni AI neprijatelja zbog kojeg ćete poželjeti da završi što prije.

62 Naša ocjena
  • vizualna prezentacija
  • mnoštvo vještina
  • relativno interesantna priča
  • loša iskoristivost vještina
  • AI neprijatelja je katastrofalan
  • ponavljanje borbe
  • generalno loša razrada nekih naoko dobrih ideja

Iva Osrečak

Obožava igre s razgranatim fabulama i mnoštvom različitih završetaka. Nekoć je dane i noći provodila zalijepljena za WoW i DotA-u. Strastvena je zaljubljenica u igre Davida Cagea i iluziju slobodne volje, a s vremena na vrijeme voli izlete u bezumne pucačine i simpatične platformere. Kada su igre u pitanju ne bira žanrove, žanrovi biraju nju.