Monster Hunter World

Lovac na čudesa

Lov je u igrama nekoć bio aktivnost rezervirana za Cabeline igre C produkcije. Situacija se počela mijenjati tamo negdje dolaskom Red Dead Redemptiona, a onda je uslijedio val igara u kojima je lov bio jedna od osnovnih mehanika. Far Cry 3, The Witcher 3 i Horizon Zero Dawn samo su neke od igara u kojima smo predatorski vrebali plijen, nerijetko veći od likova koje smo kontrolirali. No, prije svih tih igara postojao je Monster Hunter, Capcomov serijal začet 2004. godine. Većina igrača s njime nije propisno upoznata jer se u novije vrijeme držao Nintendovih platformi, i to onih prijenosnih. Novopečeni nastavak Monster Hunter World dolazi kako bi ispravio tu nepravdu i privukao novu publiku diljem svijeta.

O kakvoj se igri ovdje radi?

Capcom se ovim nastavkom herojski potrudio da učini Monster Hunter pristupačnim. Oni koji su igrali prijašnje igre iz serijala u Worldu će pronaći hrpu izmjena kojima je čitav koncept izmijenjen na bolje. Uložen je veliki trud da se gameplay što više fokusira na temeljnu ideju lova, a što manje na prčkanje po menijima i vječnoj pripremi za borbu u kojoj na kraju ionako fejlate. S te se strane u Monster Hunter Worldu ne osjeti toliko ona potreba da se s igrom komplicira radi pukog kompliciranja.

S druge strane, MHW je nepogrešivo japanska igra i kao takva ima neke „staromodne“ principe kojih se drži. Izvana je riječ o veseloj i na trenutke komičnoj avanturi u kojoj vam mačke kuhari spremaju ručak prije odlaska u lov, a pterodaktili služe za prijevoz na veće udaljenosti. Priča se vrti oko migracije tzv. Elder Dragona u „novi svijet“. Za Monster Hunter ništa novo, ali dovoljno da posluži svrsi. Ne očekujte ovdje čuti nekakve mudrolije niti se duboko vezati uz likove. Radnja je većinu vremena suhoparna, prožvakana i postavljena prije kao kontekst nego kao vodilja samog iskustva.

Monster Hunter World je nepogrešivo japanska igra i kao takva ima neke staromodne principe kojih se drži.

Poanta Monster Huntera je, da čovjek ne povjeruje, u lovu na čudovišta. Taj aspekt igre briljira, i to više nego prije jer je čudovištima sada otvoreno više prostora za kretanje. Monster Hunter World nema ogromnu mapu s tisućama kvadratnih kilometara, ali ima raznolike regije koje su dovoljno velike da budu staništa za pet-šest vrsta različitih čudovišta. To znači da čudovišta slobodno šeću (i lete) mapom, međusobno se bore za svoj teritorij i ostavljaju tragove koje pratite da biste ih locirali.

monster hunter world ss (6)

Eko-sustav ove igre nije neka kompleksna simulacija, ali ima određenu hijerarhiju i baš poput prave prirode, sadrži neka ustaljena ponašanja. Čudovišta se međusobno proždiru, koriste okolinu u svoju korist, imaju svoja skrovišta i sl. Vi ste u principu tu da to poremetite i nije čudo što beštije na vašu prisutnost reagiraju nasilno. Iako ste lovac, većinu vremena ste zapravo plijen i prisiljeni ste se penjati po hranidbenom lancu tako da od poraženih neprijatelja radite svoj oklop i unaprjeđujete oružje.

Iako ste lovac, većinu vremena ste zapravo plijen i prisiljeni ste se penjati po hranidbenom lancu.

Na raspolaganju vam je ukupno 14 različitih oružja i sva su vam dostupna odmah od početka igre. Caka je u tome što nijedno oružje nije bolje od drugoga jer se svakim upravlja drugačije. Pitanje je samo koje vam više odgovara ovisno o vašem pristupu. Ako ste proračunati tip onda je za vas spori mač ubitačne štete. Ako ste agilni tip onda su za vas luk i strijela. Ako ste nešto između onda birate dupla sječiva, itd. Svako oružje traži privikavanje, no jednom kad naučite kako ga najbolje koristiti, u lov odlazite pjevušeći. A onda vas zaskoči neka gušter-mačka pokemonskog imena i poigra se s vama kao s pokislim mišem.

monster hunter world ss (11)

Monster Hunter World nije jednostavna igra. Nije ni brutalna da se zbog nje razbijaju kontroleri, ali nekoliko stvari ide u prilog tome da ju morate igrati onako kako su to developeri zamislili, bez prečaca. U prvom redu, multiplayer ovdje baš i nije sporedna stvar. Iako MHW možete igrati solo, znatno je lakše kada niste jedina meta čudovištu. Preporučeno je stoga da igrate s još troje igrača, ili barem spojeni online, jer vas u suprotnom čeka skoro pa duplo teži posao.

Igru možete igrati solo, no znatno je lakše kada niste jedina meta čudovištu.

Od tog posla jedna je polovica čisto grindanje. U ovoj igri ne možete samo pratiti priču jer između glavnih misija morate unaprjeđivati opremu. A unaprjeđujete ju tako da obavljate banalne zadatke lova i sakupljanja resursa. Ako pokupite pet gljiva dobit ćete armor core za poboljšanje statistika, a nakon što to ispunite opet će vas dočekati sličan, ako ne i isti zadatak. Donekle pomaže što se ti zadaci odvijaju po različitim regijama, ali s druge strane odmaže što ne možete npr. uzeti deset sporednih misija i rješavati ih odjednom.

monster hunter world ss (7)

Primjerice, imate dva zadatka: uloviti debelu svinju i ubiti letećeg pijetla kameleona. Dok lovite svinju naiđete na letećeg pijetla, no umjesto da dvije muhe riješite jednim udarcem, igra će vam registrirati samo jedno od to dvoje. Događalo mi se da sam rješavajući jedan zadatak lutao mapom sat vremena, pri čemu sam mogao riješiti barem tri druga zadatka istovremeno, ali bi mi čitavo vrijeme propalo jer mi to igra ne dopušta.

Svaki zadatak ima vremensko ograničenje i limitaciju koliko vas puta neprijatelj smije poraziti.

Svaki zadatak također ima vremensko ograničenje i limitaciju koliko vas puta neprijatelj smije poraziti. To su neka, po mom mišljenju, potpuno nepotrebna pravila koja u ovakvoj igri nemaju nikakvo opravdanje. Ok, neki rizik u obliku game overa mora postojati, no to ne bi smio biti vremenski limit lova. Istina je da čudovišta nestaju s mape u određenim vremenskim intervalima, ali ako je to argument za vremenski limit onda bi bilo bolje da je limitirano vrijeme za pronalazak čudovišta, umjesto da usred borbe moram paziti na odbrojavanje do isteka misije. Same borbe znaju se rastegnuti i na petnaestak minuta, pogotovo ako igrate sami. Čudovišta redovito bježe na druge lokacije i obnavljaju si energiju, zbog čega vremenski limit stvara nepotreban pritisak na igrača.

monster hunter world ss (10)

Monster Hunter World je igra u koju lako možete investirati stotinjak sati, sve dok imate motivacije za to. Nova čudovišta uvijek predstavljaju nove izazove i svaka sljedeća borba je epska priča za sebe. No, treba reći da taj koncept nije za svakoga i da neki igrači neće pronaći motivaciju u prilično repetitivnom sustavu koji forsira grindanje. Igra postane zanimljivija u multiplayeru, ali i to većinom ovisi o ekipi s kojom igrate.

Nova čudovišta uvijek predstavljaju nove izazove i svaka sljedeća borba je epska priča za sebe.

Igru pokreće MT Framework engine koji je dizajniran za prošlu generaciju konzola i to se izrazito primijeti. Premda je Capcom bio ambiciozan u grafičkom prikazu Monster Hunter Worlda s količinom detalja, čitava stvar izgleda prilično loše s tehničke strane. Teksture su mutnjikave, anti-aliasing skoro pa nepostojeći, a boje unatoč podršci za HDR toliko isprane da ne djeluju prirodno. Ukupan dojam ne popravlja ni izvedba koja se na jedvite jade drži 30 sličica po sekundi.

Prezentaciji obraz popravlja jedino zvuk koji je odličan. Posebno se to osjeti kada igrate sa slušalicama jer je to jedini način da čujete trodimenzionalnost zvuka. Glazba je napeta i nenametljiva, ali kao i u većini japanskih igara, uvijek postoji jedna melodija za jednu lokaciju koja se ponavlja dok vam uši ne počnu krvariti.

PC verzija Monster Hunter Worlda odgođena je za jesen 2018. što je šteta jer imam dojam da bi po pitanju prezentacije bila znatno bolja i ugodnija za preporučiti. Uostalom, igra je kao stvorena za sitnije korisničke modifikacije s kojima bi se moglo riješiti dosta stvari – npr. nepostojanje štete pri padu s visine od 10 metara ili pak nepostojanje energy bara za čudovišta.

Monster Hunter je zbog takvih stvari još uvijek čudnovata zvjerka. Ponegdje će vam ostaviti upitnik nad glavom zbog svojih arhaičnih mehanika, no povremeno će vas dočekati nespremne i iznenaditi epskom bitkom u kojoj u jednom trenutku navijate da jača neman porazi vašu metu, a već u sljedećoj bježite od obje. Kad se uhodate lovačku rutinu moguće je prijeći preko grubih rubova Monster Hunter Worlda, ali za to ipak trebate voljeti lovački zanat. A on nije za svakoga, baš što ni ova igra nije za svačiji ukus.

Recenzija je rađena na digitalnoj kopiji igre u izdanju za PlayStation 4. Kopiju igre ustupio je njezin izdavač.

Monster Hunter World ostvario je značajan napredak za svoj serijal i učinio svoj lovački gameplay pristupačnijim za širi krug igrača. No, ako ćete u lov, zaboravite na unaprijed serviranu priču jer su najbolje lovačke priče – neskriptirane.

81 Naša ocjena
  • maštovita čudovišta i raznovrsna staništa
  • svako čudovište je novi izazov