MotoGP 21

MotoGP 20 2.0

Lovro Maroševac

Redovito igranje sportskih igara koje izlaze svake godine nije jednostavno. Uvijek vam se čini kao da se malo toga promijenilo u odnosu na prethodno izdanje, ali dubljim uvidom može se zapravo dokučiti da su se dogodile neke promjene. To je nešto teže primijetiti u automoto naslovima, koji u slučaju već dobro obavljenog posla ovise o tome jesu li donesene neke nove regulacije u stvarnom sportu. Kolegama koji se bave recenziranjem takvih igara mogu lagano poručiti da ih razumijem kad kažu da je to nezahvalan posao.

49,99€ PC Ustupio izdavač

MotoGP 21 dolazi nam u pravo vrijeme. Sezona je počela, za razliku od prošle godine kad je igra izašla dva i pol mjeseca prije početka natjecanja. Sada barem postoji podloga prema kojoj se Milestone mogao orijentirati i napraviti motore usporedno s pojavom stvarnih modela. Kad se sve skupi u jednu cjelinu, taj dio s motorima dobro je napravljen, ali dojma sam da je mogao i bolje. I dalje fale određena ažuriranja na motorima koja svaki MotoGP fan može prepoznati. Ne mogu reći da si talijanski studio nije dao truda u prijenosu izgleda dvokotačnih zvijeri na virtualni svijet.

Međutim, većina ostalih segmenata igre nije baš na zadovoljavajućoj razini. Najvažnija komponenta za jednog igrača – karijera – nije doživjela značajniji pomak od prošlogodišnje verzije. I dalje ovdje možete birati za koga ćete nastupati, od kojeg ranga želite početi, testirati motore i održavati atmosferu ugodnom kako bi rezultati bili što bolji. No čemu to ako doslovno ista stvar postoji u MotoGP 20. Napredak u karijeri je praktički nepostojan i ako ste igrali lanjski naslov, ovo vam sigurno neće biti primamljivo.

Mod karijere nije doživio značajniji pomak od prošlogodišnje verzije.

Od ostalih single-player modova tu su opcije mjerenja vremena i vježbanja svake staze, simulacija službenog prvenstva te mogućnost odabira samo jedne utrke. Vrlo dobra stvar i pohvalno za Milestone jest to što su u igru postavili originalni i prilagođeni “korona kalendar” utrka. Tako možete simulirati sezonu koja bi se vozila da nema pandemije u svijetu. Svi znamo da neke staze otpadaju zbog danih mjera u državama u kojima se nalaze. Codemasters, zapisujte ovo!

Povijesni mod, koji se prošle godine vratio, izbačen je iz MotoGP 21. Stvarno šteta jer to je bio jedan od zabavnih modova u prošlogodišnjem izdanju igre. Međutim, i dalje postoji odabir povijesnih staza i vozača, samo u nešto manjem obujmu nego je to ranije bio slučaj. Ostaje žal za propuštenom zabavom, pogotovo kad pogledate da ostatak single-playera ne nudi nove stvari.

Srećom, osjećaj vožnje definitivno je dobio pomak u odnosu na prošlu godinu. Uz razne segmente poboljšanja, vožnja motorom djeluje fluidnije i prirodnije nego ikada prije. Običnom puku promjene poput temperature kočnica i razrađenijeg sustava suspenzije možda neće biti značajne na prvi pogled, ali u ovakvom sportu je dokazano da su i milimetri važni. Samim time, prijenosom takvih stvari u virtualni svijet svatko može na neki način uživati u što realističnijem načinu vožnje. Motori sada puno bolje prianjanju uz stazu i dopušteno vam je koristiti različite načine vožnje. Možete biti agresivni i napadati svakog te uzimati rizik odlaskom preko rubnjaka, a opet se smijete odlučiti na taktički mirniji put s manje rizika za pogreškama.

Motori sada puno bolje prianjanju uz stazu i dopušteno vam je koristiti različite načine vožnje.

Long Lap Penalty je također novina u ovogodišnjem MotoGP-u. Riječ je o kazni koju morate iskoristiti tako da prođete dužu relaciju u jednom krugu od ostatka vozača. Minorni dodatak, a opet toliko dobar jer vas zapravo približava stvarnim inačicama motornih utrka. Jedini problem kod toga je što AI vozači nikad ne dobivaju te kazne nego voze savršeno, sudeći po mom iskustvu.

Također valja napomenuti da sada kad padnete s motora, nećete se više automatski vratiti na njega, već sve morate odraditi ručno. Kamera će vam uvijek biti zaključana prema mjestu na kojem se nalazi motor. Možete vi pretrčati stazu ako se ne želite vratiti, ali nemojte se čuditi kad vas organizatori diskvalificiraju jer se odbijate vratiti na motor. Ako se pak ne želite vraćati na motor, tijekom pada dobit ćete opciju Rewind – mogućnost vraćanja vremena u trenutak prije pada kako biste stigli ispraviti pogreške. Opet primjedba ide umjetnoj inteligenciji, jer ostali vozači ne moraju trčati do motora nego se automatski vraćaju na svoja mjesta.

Nema više automatskog vraćanja na motor. To jest, nema za vas – protivnici se i dalje respawnaju nakon pada.

Kad smo kod umjetne inteligencije, nekako mi se čini da je malčice nazadovala u odnosu na MotoGP 20. Dok je utrkivanje u prošlom izdanju protiv AI-a bilo zabavno, jednom kada ste se borili prsa o prsa, ovdje ste im praktički nepostojeći. Prilikom prelaska, često se znaju zaletjeti u vas kao da vas nema na trkaćoj liniji. Postoji tu nekoliko sitnih problema s njima, za koje se nadam da će ih ispraviti u budućim ažuriranjima.

Novim igračima ovaj naslov bit će puno pristupačniji od ijednog prijašnjeg. Tutorial je stvarno pun bogatog i razrađenog sadržaja, od osnova do naprednih elemenata. Čak i ako ste veteran, a zaboravili ste neke segmente ili se želite podsjetiti što i kako – kroz tutorial ćete u nekoliko koraka pohvatati sve konce. Svaka čast na ovome jer općenito je MotoGP kao sport manje popularan od Formule 1 pa samim time i neka pravila nisu svima poznata. Ovaj pristup definitivno će srušiti svako neznanje koje ljudi imaju o pravilima i načinu vožnje.

Tutorial je stvarno pun bogatog i razrađenog sadržaja, od osnova do naprednih elemenata.

Multiplayer je zabavan dio igre i zgodno strukturiran. Matchmaking je brz i ne trebate puno čekati da vam se pojave serveri na kojima se možete utrkivati s drugim igračima. Pohvale idu i za to što je povećan kapacitet vozača na 22, od dosadašnjih 13 igrača.

Grafički, igra nema uopće napretka u odnosu na prijašnju verziju. U nekim bi slučajevima djelovala čak i lošije, ali većinom je na istoj razini kao MotoGP 20. Samim time, sučelje se također ne razlikuje od posljednje verzije. Iskreno me ne bi čudilo da igračima bude teško raspoznati o kojoj se igri radi u slučaju da maknemo naziv ove igre. U zvučnim segmentima nema ovdje primjedbi. Motori zvuče poput onih u stvarnom životu. Druga je stvar što se taj zvuk iz godine u godinu mijenja, prema mnogima na gore, ali bitno da je ovdje vjerno prenesen.

Tehnička priroda ovdje je dobila najbolji napredak. Igra se puno bolje vrti od MotoGP 20, a ni u jednom trenutku nisam osjetio pad performansi. Malena zamjerka mogla bi se očitovati u tome što  tijekom kišnih vremena učitavanje ponekad traje duže od uobičajenog. Pomalo ironično kako su tehnikalije zapravo doživjele najveći pomak, za razliku od ostatka igre.

Najveći problem MotoGP igara je to što nemaju bogat sadržaj kojim bi zadržali publiku. Čak i nakon pet sati, ako pritom niste odigrali prošlogodišnju verziju, dosadit će vam i nećete više htjeti upaliti igru. Da ne dođe do zabune, s asistencijama i bez njih svatko može uživati, ali jednostavno ono što se pruža igračima nije dovoljno snažno i zanimljivo da ih drži prikovanim za male ekrane, kao što to rade simulacije relija ili igre iz F1 serijala.

Ove godine nismo dobili ništa značajno od MotoGP-a 21. Igračima koji se žele upoznati s moto svijetom, ova igra može biti dobar početak, prvenstveno zbog fantastičnog vodiča za podučavanje. Onima koji već godinama igraju igre iz ovog serijala, preporuča se da ga jednostavno preskoče jer se ne razlikuje previše od MotoGP 20.

MotoGP 21 je dobra igra, ali djeluje kao da bi bolje prošla u slučaju nekog sezonskog ažuriranja, a ne zasebnog naslova.

68 Naša ocjena
  • osjećaj vožnje je još bolji
  • odličan tutorial
  • izbor stvarnog i prilagođenog kalendara
  • bez grafičkog poboljšanja
  • karijeri fali noviteta
  • igrini noviteti djeluju samo na igrača, ne i AI vozače

Lovro Maroševac

Fan FPS-a i RPG-a, taktiziranja, dobrih trkačina i još boljih interaktivno-narativnih priča. U slobodno vrijeme ljudima dosađuje fotografijama vlastitog psa. Inače profesionalni ronilac i propali golmanski talent.