HCL.HR

Recenzija

Sekiro: Shadows Die Twice

Sjene umiru stoput

Hrvoje Smoljić

U vrijeme kada većinu igara možete završiti bez da ijednom poginete, ekipa From Softwarea radi neke vrlo riskantne eksperimente. Priča nije drugačija ni kada je u pitanju Sekiro: Shadows Die Twice. Ta igra predstavlja skladan spoj dvaju velikih franšiza – Dark Souls i Tenchu.

Ako vam to nešto znači i ako ste neku od njih zaigrali, otprilike već znate što vas ovdje čeka. Ovo nije igra za casual publiku, povremene gamere koji od igara traže držanje za ručicu i instant satisfakciju. Ovo je igra koja će vas kazniti ako joj pristupite olako, ali će vam i pružiti sate zabave ako ju shvatite ozbiljno i uložite vremena da ju svladate.

O kakvoj se igri ovdje radi?

Živi bez discipline – umri bez časti

U kontrastu s kriptičnom radnjom Dark Soulsa, priča je u Sekiru odmah razumljiva i pravocrtna. Radnja se odvija u u Sengoku eri drevnog Japana i stavlja vas u ulogu shinobija po imenu Wolf.  Igra ukratko prikaže njegovu tragičnu priču kako je kao mladić bio kolateralna žrtva rata sve dok ga lutajući shinobi ratnik Owl nije posvojio i naučio časti, ali i opakim nindža vještinama.

Wolf prati jasan i jednostavan kodeks – pod svaku cijenu zaštititi svog gospodara. U ovom slučaju radi se o dječaku koji ima moć drugima podariti besmrtnost. Predvidljivo, takva moć privlači negativnu pozornost u obliku Ashina klana koji ju želi iskoristiti kako bi stvorili besmrtnu vojsku i preuzeli Japan. Wolf dakako, mora spasiti dječaka, ali i pronaći način da njegovu moć u potpunosti ukloni iz jednadžbe za prevlast nad Japanom.

Atmosferičan svijet Sekira i malene, neobavezne misije razasute njime mnogo su zanimljivije od tek prosječne glavne priče.

Wolf mi je kao lik tek nijansu bolji od bezličnih protagonista iz drugih From Software igara. Da, za razliku od njih, on ima osobnost, ali kada se ta osobnost svodi na rečenice od maksimalno pet riječi i jednodimenzionalnu, klišej verziju časti – ispada kao da karaktera i nema. Ni ostali likovi nisu ništa bolji u tom pogledu, a jedino što im ide u prilog je misteriozna aura uzrokovana činjenicom da vam bilo kakve zanimljive informacije o svijetu daju na kapaljku.

Slično je i s protivnicima, pa čak i s nekim bossovima. Dok su s aspekta gamplaya maštovito osmišljeni na način da vam maksimalno zagorčaju život, s aspekta priče se svi nekako stope u jednu cjelinu i ne pozivaju na istraživanje. Tamo gdje je Dark Souls bio u potpunosti fantastičan i nadrealan, Sekiro je unatoč fantastičnim elementima ukorijenjen u nekakvu labavu japansku realnost.

Dok ste u Dark Soulsu istraživali porijeklo i međusobne odnose doslovnih bogova, u Sekiru se nerijetko to svodi na kojekakve samuraje i manje impozantne ličnosti što je u konačnici rezultiralo time da sam nekako samo prolazio kroz njih, ne razmišljajući tko su i zašto se borim protiv njih.

Shinobi proteza sa sobom donosi značajnu razinu vertikalnosti i slobode, a lokacije su u potpunoj sinergiji sa svim njenim mogućnostima.

S druge strane, svijet Sekira je neka sasvim druga priča. Iako s aspekta vizualne razlučivosti neće nikoga oduševiti, njegov dizajn je ono što katkad ostavlja bez daha. Osim što su lokacije iznimno atmosferične i raznovrsne, međusobno su povezane u petlju i uvjerljivu cjelinu koja stoji uz bok s viđenim u prvom Dark Soulsu. Osim toga, prepune su posebnih predmeta, zanimljivih mikro-priča i tajnih područja zbog kojih je zabijanje nosa u svaki njihov kutak u konačnici vrlo isplativ.

Način na koji su lokacije dizajnirane je također u potpunoj sinergiji s mogućnostima glavnog lika. Njegova shinobi proteza mu naime omogućava da se njome lansira na udaljena drveća i krovove zgrada koji svijetu daju dozu vertikalnosti i slobode nikad viđene u Soulsborne igrama.  Poput pravog nindže, to omogućava izviđanje nadolazećih lokacija, ali i tiho ubijanje protivnika. Na taj ih je način ponekad moguće i u potpunosti zaobići, ali igra to obeshrabruje tako što vas za njihovo ubijanje često nagrađuje predmetima za proširenje zdravlja.

Živi od mača – umri od mača

S mehaničke strane, igra apsolutno briljira, a ključna stvar u tom pogledu je kontrola lika u borbi i izvan nje. Svaki aspekt Sekira toliko je dobro rafiniran i izbalansiran da zove na nastavak igranja unatoč svojoj brutalnoj težini. U prilog tome idu i velikodušno razbacani checkpointi na kojima možete izliječiti i unaprijediti lika, ali i između čijih točaka možete brzo putovati. Igra također postepeno i detaljno objašnjava svaku svoju mehaniku, a čak pruža i mogućnost treninga protiv prijateljski nastrojenog besmrtnika.

Kako napredujete, temelji poput napada, bloka, izbjegavanja, skakanja i protunapada višestruko se prošire trošenjem iskustvenih bodova na nove vještine i ofenzivne nadogradnje shinobi proteze. No bez obzira koliko se arsenal proširio, svakom neprijateljima napučenom području pristupa se otprilike isto i s istim ciljem –  zadavanjem deathblowa, odnosno iznimno zadovoljavajućeg udarca koji ih instantno usmrti.

Šuljanje je iznimno zabavan začin gameplaya, ali ne očekujte da će vam pretjerano olakšati njen prelazak.

Navedeno je moguće postići šuljanjem i napadanjem neprijatelja koji vas nisu primijetili. Iako protivnici nisu pretjerano inteligentni, ne očekujte kako ćete šuljanjem poubijati sve protivnike i lagano proći neko područje. Sekiro nije igra prečaca te će prije ili kasnije većina situacija eskalirati u duel s mačevanjem.

I ovdje je cilj protivniku zadati deathblow, a tu na scenu stupa mehanika posture. Uz zdravlje, postura je pokazatelj na koji ćete najviše morati paziti u svakoj „katana o katana“ borbi, a imate ga i vi i protivnik. Postura se svakim udaracem i (pravovremenim) blokom puni, a svaki predah u borbi ju prazni. Kada se napuni, otvara prostor za instantno ubojstvo.

Dakako, snažnijim i boss protivnicima posturu je znatno teže napuniti, dok je za potonje potrebno i više od jednog deathblowa kako bi ih dokrajčili. Sve navedeno znači da Sekiro nagrađuje konstantni pritisak na protivnika i ne korištenje navedenih mehanika može značajno rastegnuti svaku borbu što nije preporučeno jer vas čini sklonijima pravljenju kobnih grešaka.

Mehanika posture i smrtonosnog udarca favorizira konstantnu agresiju i rizičan gameplay.

Povrh toga, Sekiro ima i svojevrsni papir-škare-kamen sustav kada su u pitanju napadi koje nije moguće blokirati. Široki napad morate preskočiti, direktan ubod deflektirati, a pokušaj da vas veći protivnik ulovi izbjeći koračanjem u stranu. Čak se jednom imate priliku i oživjeti na mjestu smrti, a tempiranje oživljavanja vam također može donijeti prednost kada neprijatelji vašem naizgled mrtvom tijelu okrenu leđa.

Ako vam se sve to skupa čini zatrašujuće komplicirano, vjerujte mi – nije. Sve dodatne borbene mogućnosti su samo šlag na tortu regularne borbe. Usuđujem se reći kako ostali alati, iako korisni, nisu ključni za prelazak igre. Usavršite li pravovremeno blokiranje i izbjegavanje napada – to je zaista sve što vam treba. Iako je ponekad nemoguće teška, igra je u konačnici vrlo pravedna u smislu da je većina smrti igračeva krivica. Tek rijetko vas igra zariba tako što vam u zatvorenom prostoru s kobnim posljedicama okrene kameru tamo gdje ne treba.

Iako sam se osobno incijalno spoticao o nedovoljno razumjevanje mehanika i kontrola, nakon desetak sati razvio sam dobar osjećaj za cjelokupan ritam igre. Po mnogočemu, tih prvih deset sati je bio svojevrstan test nakon kojeg ćete odustati od igre i zamrziti ju ili nastaviti odlučniji nego ikad da uđete u kuću slavnih koji su stisnuli zube i izgurali ju do kraja.

Igra je brutalno teška i nakon usvajanja svih mehanika, a boss protivnici su pravi test koncentracije i izdržljivosti.

Jednom kada dođete do te točke i svaka smrt postane iskustvo iz kojeg učite o svom protivniku je trenutak kada igra zaista poleti i njena težina vas prestane frustrirati. Tada shvatite koliko je vaš lik zapravo opak i kako ga je moćno kontrolirati. Na kraju dana, on je taj koji odbija umrijeti i vraća se sve dok ne dokrajči svakoga tko mu stane na put.

Život je prolazan – čast je besmrtna

Sekiro: Shadows Die Twice je apsolutno ogromna igra. Kako bi njenu glavnu priču priveli kraju, ovisno o vašoj vještini, trebat će vam 30 do 50 sati. To računamo ne uzimajući u obzir više različitih završetaka, ali i hrpu tajnih misija i područja koji će tu brojku dodatno podići. Nakon toga, naravno, slijedi New Game+ ako želite postati pravi nindža majstor.

Soulsborne formula je sa Sekirom podignuta na potpuno novu razinu. Iako je prelaskom u nešto realnije, povijesno okruženje izgubio dio mistične čari koja je krasila te igre – mehanički je gotovo savršen. Ne samo da  je s njime From Software uspješno sagradio dvorac na ustanovljenim temeljima, nego ga je istovremeno učinio značajno pristupačnijim.

Naravno, Sekiro i dalje nije igra za svakoga, ali poklonite li joj svoje vrijeme, otkrit ćete jednu od najboljih akcijskih igara koja će vam sve uloženo višestruko vratiti. A usput ćete se, kao bonus, moći pohvaliti kako ste uspješno završili jednu od najtežih igara trenutne generacije.

Kako je strukturirana ocjena ove igre?

Recenzija je rađena na primjerku igre za PlayStation 4. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Uz Sekiro: Shadows Die Twice umiranje nikad nije bilo toliko zabavno. Igra je to čiji će vas proces čeličenja u potpunosti slomiti ili od vas učiniti testosteronom nabijenog, bradatog muškarca - čak i ako ste žena.

92 Naša ocjena
  • kompleksna i zabavna borba
  • prekrasno dizajniran i atmosferičan svijet
  • inicijalna pristupačnost
  • brutalna, ali pravedna težina
  • priča nije pretjerano interesantna
  • kamera se loše postavlja u skučenom prostoru

Hrvoje Smoljić

Strastveni igrač svega što je RPG. Kada se ne troši u nekom MMO-u, u konstantnoj je potrazi za novim gaming iskustvom koje će mu proždrijeti dušu.

Komentari (51)

  • Jasterrr

    27.03.2019 - 13:49

    Nakon uspješnog ignoriranja Dark Souls serijala (jer izgleda jako dosadno) Sekiro me jako zainteresirao zbog borbe (općenito mehanika borbe bez pravog healtha) i estetike. Nisam nimalo požalio i igra je odlična.

    • Veblar

      @Jasterrr, 27.03.2019 - 15:51

      Bez pravog healtha? imaš ovdje 2 health bara. Jedan se zove posture, a drugi je health bar.

    • esse

      @Jasterrr, 27.03.2019 - 16:43

      dark souls je sve samo ne dosadan..

    • Aldin219

      @esse, 27.03.2019 - 16:45

      Bukvalno… Cuj dosadan svašta

    • darijoman

      @esse, 27.03.2019 - 21:36

      Oprosti mu jer ne zna šta priča

  • op_maniak

    27.03.2019 - 13:49

    nikad vise video review?

    • Agent

      @op_maniak, 27.03.2019 - 14:04

      ništa od toga,premalo pogleda bilo na video a puno ti posla oko toga

    • hrga007

      @op_maniak, 27.03.2019 - 15:07

      uh, toga nema vec bome 3-4 godine

    • KPsrna

      @op_maniak, 27.03.2019 - 15:18

      pa tu ti sve piše o igri, a imaš https://www.hcl.hr/video/sekiro-gameplay-video-1-137548/ ako ti je do videa… nema potrebe da se snima i video recenzija…

    • info.hr

      @op_maniak, 27.03.2019 - 18:11

      Stvarno šteta što više nema video recenzije. To se nije propuštalo nikada. Svaka čast na opsežnom tekstu , ali video recenzija je klasa više.

    • Sackboy

      @info.hr, 27.03.2019 - 23:58

      Žalim se ja na to od prvog dana, PISANA recenzija za VIDEO igru u 2019??? Totalna glupost i sada moram za svaku igru pogledati pravu video recenziju na youtube od drugih youtubera kojima je očito isplativo jer mi ovo pisanje ne govori ništa o igri. Može mi netko pola sata opisivati nešto i to će mi manje reći od “kada pritisnete ovo desi se OVO” i onda mi to pokaže na 5 sekundi u videu.

    • Zvonimir Komar

      @Sackboy, 28.03.2019 - 07:15

      Trebaš malo dublje razmisliti o ovome što pišeš. Ukratko: dobro napisana tekstualna recenzija u sebi često ima puno više refleksije, negoli puko prikazivanje. Naposlijetku, video recenzija u sebi ima nasnimljen govor preko editiranog gameplaya, nije li tako? Video recenzija je svakako bolja u domeni pukog prikazivanja nečega, gdje je direktno prikazivanje bolje od posrednog prikazivanja u jeziku. No, dobra recenzija nije prikazivanje.

      E sad, zašto se ne samo tebi nego i većini ljudi danas ne da čitati, a polako i gubimo tu sposobnost, to je drugo pitanje.

      Ako se hoće o ovome malo ozbiljnije govoriti, prvo treba postaviti pitanje što je uopće recenzija, a onda možemo govoriti o prednostima i manama nekog medija za iznošenje recenzije.

    • moordrak

      @Zvonimir Komar, 28.03.2019 - 14:36

      Cijenim pisanu riječ, nažalost, aktivne čitalačke populacije ima sve manje. Čini mi se pretenciozno u današnje vrijeme forsirati formu koja već cijelo desetljeće nije konkurentna osim u uskim, profesionalnim krugovima. Potrebno je razlučiti za koga se pisani sadržaji izrađuju te ih prilagoditi ciljanoj publici. Isključivo literarni uradci uz jezične zavrzlame gube bitku sa nekim drugim oblicima autorskog izražaja, no izbor naravno pripada uređivačkoj politici nekog medija. Najmanji je problem promijeniti sredstvo informiranja kada smo svega jedan klik miša udaljeni od bilo koje informacije.

    • info.hr

      @Sackboy, 28.03.2019 - 21:54

      Nažalost autori ovoga portala uopće niti čitaju niti se zanimaju za interese i želje pretplatnika. Počnimo samo sa time da dodaju EDIT na komentare. Opciju koju želi 99% pretplatnika nisu u stanju dodati na komentare. Odgovaraju samo na ono pozitivno nikada na kritiku , dok je većina kritike dobronamjerna i za njih i za nas. Još kako su ukinili video recenzije mislim da će uskoro biti odjava sa kanala..nažalost sve lošije i lošije. Govorim u svoje ime.

    • Veblar

      @info.hr, 30.03.2019 - 10:34

      Ja ću samo reći da video recenzije zahtjevaju video editiranje i snimanje video isječaka kroz cijelu igru koji još uz to trebaju biti smisleni. Najviše video editiranja kod HCL-a vidimo jednom mjesečno kada se objavi video “najzanimljivije nove igre” i to su uglavnom isječci iz trailera i gameplay videa. Dakle nešto što skinu i isječu. Budimo realni da se svi ostali videi sastoje od čistog gameplaya gdje se tu i tamo isječe dio videa gdje je onaj čiji je video “zapeo” i to je to.

  • marjanovicut

    27.03.2019 - 14:41

    Mislim da Sekiro zasluzuje vecu ocenu od Dark Souls-a 3,bar je meni umnogome bolje seo iako sam igrao svaki Dark Souls, ironicno, Sekiro ima nekako vise dusu i mnogo je zabavniji. Bar je meni tako mada ni 92 nije mala ocena, ali kako EA kaze, Singleplayer igre su mrtve. 😀

    • Hrvoje Smoljić

      @marjanovicut, 28.03.2019 - 22:54

      Po logici ocjenjivanja svakog malo boljeg nastavka većom ocjenom bi već odavno za neke igre došli do ocjene 178, al kužim šta hoćeš reć. Nezgodno je to numeričko ocjenjivanje jer eto, Sekiro je bolja igra.

    • marjanovicut

      @Hrvoje Smoljić, 28.03.2019 - 23:45

      Ma nisam pristalica toga da su novije igre bolje od starih, znam hrpu prvih delova koje su bolje od nastavaka i toga nego mislim da je Sekiro generalno ubo-o stvar za vecu ocenu,nekako igra ima vise dusu, za grafiku me briga, cak sta vise obozavam neke 2D igre i dan danas da odigram, meni je Pes 13 bolji od 19, Fifa 14 neizmerno bolja nego 18. Shvatam sta zelis da kazes, nekad se zapitam, ima li smisla ocenjivati igre, jer svako igra sta mu pase bolje 😀

    • Spajkii21

      @marjanovicut, 31.03.2019 - 23:20

      ocjena je vjerovatno malo niza od Dark Soulsa zbog price koja nije tako kao u DS serijalu

  • ihneacho

    27.03.2019 - 14:42

    Po meni jedina mana je nedovoljno objašnjenje i što nema smjernica, ovako možeš ići na svakog bossa, da ne pominjem to što nije objeašnjeno kako otići u hirata estate. Samo fale te smjernice i da znaš koga biješ za main story koga za main+extra. Na genichira ne možeš ići ako nisi dovoljno spreman i naoružan, a nigdje to ne stoji.

    • marjanovicut

      @ihneacho, 27.03.2019 - 15:29

      To i jeste car igre, dosta je igara koji te kao malo dete vode za rukav.

    • ihneacho

      @marjanovicut, 27.03.2019 - 15:44

      da ali nije ovo ni blizu kako terba da ne objasni, pogle divinity sin to je rec igra koja ne vodi za ruku ali i kaže nešto za razliku od sekira

    • barba_Foka

      @ihneacho, 27.03.2019 - 15:51

      Pricamo o souls igrici gdje je poanta da istrazujes sam i da mozes ici na drugu stranu ako naletis na teskog bossa 🙂 i sto se tice hirata estate 🙂 objasni ti se gdje sta i kako, stara majka i onaj starac ti kazu.

    • ihneacho

      @barba_Foka, 27.03.2019 - 16:35

      Ma jest ali zaboravnim dosta u dijalogu a i ne kaže direktno, sve 5 ali ja bi drukčije uradio jer je akcijska avantura ne rpg, volio bi da je malo linearnije.

    • Aldin219

      @ihneacho, 27.03.2019 - 17:09

      To je najbolji dio ovih igara.

  • SanKa

    27.03.2019 - 15:12

    ocekivana ocjena…jedino sto me smeta kao ajmo rec casual gamera, sto je zaista nekad preteska..ali ako sto kaze recenzija, nije za casualse….jbg igrat cu sto vise mogu…nadalje, jako mi je loše što te igra kaznjava oduzimanje XPa kad umreš..tako da ako ideš na nekom bossa 10ak puta, ode sav XP. osim toga, sve najbolje o igri. voice acting je odličan na jap

    • Wolfman

      @SanKa, 27.03.2019 - 15:48

      Hm, ako te to muči jednostavno nemoj ići u boss fight sa puno nepotrošenih XP-a. Tako nemaš što izgubiti 😀 Malo farmaš XP dok ne skupiš dovoljno za skill point i to je to (ako se ne varam, jednom dobiveni skill point više ne možeš izgubiti)

    • SanKa

      @Wolfman, 28.03.2019 - 09:31

      to sam i krenuo raditi, no fkt nemam vremena za bolesno grindanje 2 sata pa onda boss…ugl krenulo je sad na bolje..lvl 2 sam vec 😀 dosao do onog zavezanog bossa..vec vidim da su krvarit da ga ubijem

    • barba_Foka

      @SanKa, 27.03.2019 - 15:55

      A uzme ti pola exp-a od tog lvl i pola para. Ako imas 1 lvl i pola drugog uzme ti sve do 1 lvl al ti neoduzima nakon sto ti dodje do 1 lvl i 0 exp od drugog lvla

  • barba_Foka

    27.03.2019 - 15:59

    Jako sam zadovoljan igrom , teska al dovoljno zabavna da vas tjera da postanete bolji u igri, neke boss borbe su toliko brutalne da nakon njih imate ogroman osjecaj uspjeha. Sloboda lutanja i istrazivanja po mapi je isto brutalna . Jedina zamjerka je sto se mapa mjenja kako prolazite igru pa neke stvari nemogu napraviti kasnije u igri 🙂

    • SanKa

      @barba_Foka, 28.03.2019 - 09:31

      kako se mijenja ?

    • barba_Foka

      @SanKa, 28.03.2019 - 13:45

      To je spoiler al ajmo reci pred kraj igre gubis neke dionice igre kroz koje si prije prolazio 🙂

  • trulex

    27.03.2019 - 16:24

    Ja probo i obriso. Neću davat svoju ocjenu jer ne sviša mi se tip igre.

  • Apocalypse4987

    27.03.2019 - 17:10

    Prva stvar koja me iznenadila je da je igra stavila moje postavke na ultra na konfi staroj 4 godine. Druga stvar je borba, atmosfera, neprijatelji. nema mape, nema waypointa, nema strelica i uskličnika. Igra me čak malo poidsjeća na Naruta saoružjem, tim shinobi, genjutsu, ninjutsu shemama i sa onom zmijetinom

  • Aldin219

    27.03.2019 - 17:11

    Vrhunska igretina, ali prerano je za konačnu ocjenu. Znajući From Software, još će puno toga da se otkrije

  • BONZO

    27.03.2019 - 17:36

    Ah prava šteta za priču, ali bumo videli 😀

    • Aldin219

      @BONZO, 27.03.2019 - 17:53

      Priča je odlična i jos nedovoljno otkrivena. To je autor morao tražiti dlaku u jajetu.

    • BONZO

      @Aldin219, 28.03.2019 - 10:13

      Nadajmo se da si u pravu 😀

    • Hrvoje Smoljić

      @Aldin219, 28.03.2019 - 22:51

      Ma samo sam mislio na glavnu priču i njenu generalnu premisu. Spomenuo sam da su ove manje priče koje sam otkrivaš po svijetu zapravo jako zanimljive.

  • Zvonimir Komar

    27.03.2019 - 22:20

    From je prerastao u mog najdražeg developera. Ovo je sve odrađeno vrhunski, u svakom pogledu, jednako kao i Dark Souls (ja volim i dvojku). Posebni respekt na tome kako su promijenili mehaniku borbe, sustav napredovanja (zapravo samo skill tree) i kako su nedostatak raznolikog oružja kompenzirali razvojem čiste vještine koju igra traži, a opet postigli vrhunski učinak. Sekiro nije pravedno gledati kao “duhovni nastavak Dark Soulsa”, a igra opet ima tu From Software čar. Dodatno me k tome impresionira i koliko je ovo i dalje u njihovoj tradiciji no-bullshit igra. Igra za gamere, bez kalkulacija i bez gluposti. Ovo zaslužuje samo najviše ocjene.

  • moordrak

    28.03.2019 - 11:45

    Sumarum recenzije i komentara: moram se patiti k’o Isus na križu kako bi uživao u nečemu. Ma svakako. U osnovi, ovdje se nudi linearna igra bez neke posebno interesantne priče koja mi neće biti motiv za izgurati događaje do samoga kraja. Ne dijelim mišljenje da je težina gameplaya isključivi razlog za igranje nego je smatram samo jednom od komponenti dobre igre. U 90% teksta naglasak je isključivo na segmentu mehanika borbe odnosno glorificiranju težine prijelaza. Baš je lijepo što nismo svi isti.

    • Hrvoje Smoljić

      @moordrak, 28.03.2019 - 22:50

      Ma težina uopće nije poanta. Sekiro bi i bez nje dobio visoke ocjene jer su mehanike borbe i svijet u kojem se odvija uglancani do bola.

    • moordrak

      @Hrvoje Smoljić, 29.03.2019 - 10:49

      Slažem se, težina uopće nije poanta. 🙂 Estetiku Sekira uz kompletno neuobičajeni pristup prijelaza igre smatram glavnim razlozima za nabavu ovog naslova.

  • barba_Foka

    28.03.2019 - 13:49

    Svaka igra je na svoj nacin posebna. Tipa meni nije zabavno igrati igru koja sama sebe prelazi ajmo to tako reci. Sve mi pise imam 10 usklicnika na mapi i sve je pojednostavljeno, vodi me za rukav od pocetka do kraja. Ja volim kad imam osjecaj uspjeha kad nesto napravim tj u ovoj igri kad ubijem bossa. No zato postoje razliciti zanrovi i vrste igara 🙂

  • Veblar

    30.03.2019 - 10:37

    Zašto se ne može dati korisnička ocjena?

    • Igor Belan

      @Veblar, 30.03.2019 - 10:51

      Potkrala se greška u sustavu, sad je riješeno pa možete davati ocjene.

  • Veblar

    30.03.2019 - 12:55

    Evo ja bih Sekiru dao ocjenu 82. Ocjena je subjektivna više jer mi se nisu dopale promjene u odnosu na soulsborne serijal. Smatram da je igra puno pojednostavljena. Iako igra izgleda atraktivno što u dizajnu svijeta, što u animacijama, meni nedostaje raznolikost u borbi. Borbeni style koji dodaje jedan dodatan napad koji se uvijek izvodi na isti način ne pridonosi meni osobno raznolikosti borne. Također ni svi ti prosthetic toolovi mi nisu jednostavno korisni. Korisni su recimo za počistiti normalne neprijatelje u poručju sa minibossom ali osim toga nemaju meni neku funkciju. Svaka boss borna se svodi na deflect/defend pa attack ili dodge pa attack. Težina u odnosu na soulsborne serijal je užasno pojednostavljena samo zbog činjenice da ne postoji stamina managment. Samo da to uvedu igra bi meni imala puno više smisla, tj. combat bi imao puno više smisla. Dodge, run, jump, attack, ništa ne troši staminu tj ona je nepostojeća 🙁
    RPG element kao kupovanja skillova za odabir stila igre ili ninjitsu skillova je po meni smijeh jer ne mijenja srž borbe. Dok u soulsborne igrama je tu odabir između ulaganja xp u intelligence, staminu, strength, dexterity, faith i slično koji mijenjaju stil borbe u pravom smislu. Birate koju ćete vrstu oružja imati i playstlye kakav vama odgovara. U Sekiru to ne postoji.

    Priča mi je meh, više mi se sviđa soulsborne sa manje pričanja i puštanja da svijet priča priču. AI protivnika je problematičan, Stealth se više može exploitat nego što je dobar što isto olakšava igru.

    Fali mi multiplayer komponenta, pvp i co op ali to ne mogu zamjeriti. Ali igra je bolja od prosjeka koji izlazi pa sam joj dao višu ocjenu nego što bih inače.

  • Stefek

    03.04.2019 - 19:39

    Prešao sam sve Dark Soulse i Bloodborne,ali ovo je stvarno hardcore.Skoro nemoguće je igrati bez da gledaš na internetu guide za svaki boss. Igrao sam oko 10-ak sati i odustao.. Ako nekoliko noći ne možeš preći bossa,to nije igra – to je mučenje. Nije vrijedno gubljenja živaca..

  • crolink07

    05.04.2019 - 12:10

    Zamalo pa savršena igra, možda i bude ako je ikada završim.😀

  • El Gordo

    08.04.2019 - 17:02

    Meni je igra veliko razocaranje. AI obicnih neprijatelja cesto zna biti presmijesan, mlatis jednog tipa dva koraka od drugog a taj drugi nista ne kuzi. Borbe se vise manje svode na iste poteze.i pokrete. Prica za takvu vrstu igre je katastrofalna i dosadna. Sustav napredovanja nikakav i ne logican, hrpu stvari mozes jednostavno prskociti sa uzetom iz proteze. I stvarno su pretjerali sa tezinom igre, nekada postaje frustrijajuce teska. Mislim da mnogi igraju ovu igru jer se zele na neli nacin dokazati, a ne da u toj igri uzivaju. Da je netko drugi npravio ovu igru a ne Software, puno bi losije prosla na recenzijama. I moram jos jednom ponoviti, jako dosadna igra.

  • unknownUser

    18.04.2019 - 08:49

    Pozdrav, zanima me da li je itko iz HCL-a odigrao igru u cijelosti?…razlog interesiranja je to sto je Nioh dobio ocjenu 85, a Sekiro 92 (reci ce neki da nisu za usporedbu, pa se njima odmah ispricavam)…nisam fanatik nego samo smatram kako je Nioh daleko kompletnija igra

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?