The Survivalists

MELANKOLIJA PUSTOG OTOKA

Ivan Brekalo

Nasukan na pustom otoku, prisiljen sam rušiti drveće i skupljati jestive plodove, loviti divlje životinje i od njih raditi gulaš. Sve to radim kako bih preživio i dočekao novo svitanje! Pripitomljujem majmune i učim ih graditi. Naravno, u igri zvanoj The Survivalists – jer nije da ja išta znam o zidarstvu. A majmuni još manje. The Survivalists je na papiru svakako zanimljiv koncept, no koliko je zapravo zabavan?

24,99€ Nintendo Switch Ustupio izdavač igre

Igra bez nekog posebnog uvoda otvara ovu novu indie sandbox avanturu. Tijekom učitavanja gledam kako polomljena splav nosi nekog ćelavca i proplutava pored raznoraznih grmića, kamenja i plutajućih sisavaca, te poneke ribe. Dolazim do otoka i ispada da sam taj ćelavac zapravo ja, te mu mijenjam izgled, dodajem malo kose i ostavljam unaprijed ponuđeno ime, Clive.

Splav je neupotrebljiva, a ja se nalazim na pustom, proceduralno generiranom otoku. Potpuno sam, bez ikakvih naznaka civilizacije na vidiku, krećem u istraživanje. Povremeni pametno tajmirani tutoriali uče me osnovama preživljavanja i pomažu mi shvatiti kako točno funkcioniraju kontrole. Sve je vrlo jednostavno, imam inventar u koji se automatski spremaju predmeti koje pronađem, te mogu otvoriti razne ekrane koji mi korištenjem prikupljenih materijala omogućuju izradu novih predmeta, te nešto kasnije – izgradnju nastambi.

Pametno tajmirani tutoriali uče osnovama preživljavanja i pomažu shvatiti kako funkcioniraju kontrole.

Da bih snimio poziciju moram prvo složiti nekakav primitivni krevet, izraditi dekicu i tek onda mogu na spavanje. Spavanje osim snimanja pozicije može preskočiti noć koju dakako karakteriziraju slaba vidljivost i i veća prisutnost divljih zvijeri. Svaka radnja je u srži svoje funkcionalnosti tematski prilagođena ovoj pustolovini i povremeno se spektar raspoloživih predmeta širi, te oružja i građevine postaju nešto kompleksniji.

Majmunska posla
Najzanimljiviji element igre svakako je pripitomljavanje majmuna. Neke majmune potrebno je osloboditi iz kaveza, dok ćete one lukavije morati podmititi hranom kako bi zadobili njihovo povjerenje. Jednom unovačeni majmunčić može slijediti ili pak oponašati svog novog gospodara. Oponašanje je posebno zanimljivo jer majmuna tako možete istrenirati da napada divlje životinje i protivnike, da ruši stabla, kosi travu i grmiće, skuplja resurse ili pak izrađuje predmete i gradi zidine i namještaj. Za ovo zadnje potrebno mu je osigurati adekvatno oruđe.

Majmunčići će postajati sve bolji i efikasniji u onome za što ih obučite, te im je moguće dati imena i odabrati boju dlake kako bi ih što lakše razlikovali. Za određene poslove nekad je potrebno puno vremena ako ih odlučite obavljati sami. Ako igrač za to zaduži jednog ili više životinjskih prijatelja, trebat će mu ili manje vremena za danu radnju ili će on moći obavljati druge poslove na otoku dok se majmunčići ubijaju od posla.

The Survivalists je po pitanju tehnikalija uglavnom korektan, ipak se tu radi o tehnički manje zahtjevnoj 2D igri. Inicijalno učitavanje je poprilično dugo, ali ono se odvija samo pri pokretanju igre, nakon toga učitavanja više nema osim ako se odabere opcija mrežnog multiplayera. Testirali smo Switch verziju i ona povremeno ima manja trzuckanja i usporavanja, obično kada bi na nekim grafički intenzivnijim lokacijama bilo više neprijatelja i koji majmun previše.

Učitavanje je poprilično dugotrajno, ali ono se odvija samo pri prvom pokretanju igre.

Iako je ovaj dio potpuno subjektivan, moram priznati da me vizuali nisu uspjeli pretjerano impresionirati i volio bih da je grafički stil nešto drugačiji, te da je možda i paleta boja nešto vedrija. No, takva je priroda igre, sve je tmurno i sivo i na igraču je da to uspije oživiti izgradnjom, uređivanjem otoka i prakticiranjem skladnog života s pametnim majmunčićima. Ponekad bi se znalo dogoditi da ne mogu točno razaznati što je prepreka a što slobodan prostor.

Ostao sam sličnih dojmova i po pitanju zvuka. Zvučni efekti oživljavaju prirodu i daju igri dodatnu uvjerljivost, ali glazba je melankolična, nepamtljiva i prečesto čak i dosadna. Ponovno subjektivno, ali synth glazba s tom nekom dozom indiferentnosti u melodijama i s ambijentom 80-ih godina prošlog stoljeća mi već lagano postaje izlizana u igrama gdje se tako nešto nikako ne uklapa.

Synth glazba s ambijentom 80-ih godina lagano mi već postaje izlizana u igrama gdje se tako nešto nikako ne uklapa.

Uz navedeno, kao glavnu manu igre naveo bih nekad nezgrapne kontrole, pogotovo one koje se tiču inventara kojem je nekada potrebno brzo pristupiti (dijelovi s lovom divljači i borbom općenito). Često mi se događalo da majmunčićima slučajno ukradem njihovo oružje ili pak pokupim predmet koji nisam htio uzeti samo zato što je previše radnji dodijeljeno istoj tipki na kontroleru.

Nije sve tako sivo, jer sama igra zna biti zabavna, pogotovo kada odlučite biti kreativni i ponovljenim problemima pristupiti na nešto drugačiji način. Dobrim planiranjem i skladištenjem resursa moguće je osigurati bolje naoružanje, izgraditi zanimljiviju i funkcionalniju bazu. A nikada zapravo ne znate što vas sljedeće čeka.

Tako primjerice dosta brzo možete izgraditi novu splav, te istražiti susjedne otoke. Dan i noć se izmjenjuju, možda i prečesto, te je uvijek potrebno voditi računa o gladi. Neku hranu moguće je konzumirati sirovu, a moguće ju je pripremiti kao slasni obrok koji daje više energije i vašeg otočanina dulje drže sitim.

Na svoj otok možete pustiti druge igrače, do ukupno tri posjetitelja

Jedan od zanimljivijih elemenata koji će možda uspjeti prodati ovu igru svakako je mrežni multiplayer. Na svoj otok možete pustiti druge igrače, do ukupno tri posjetitelja. Također možete i posjećivati druge otoke. Valja samo imati na umu da ako igrate s nepoznatima, oni vas u bilo kojem trenutku mogu izbaciti sa svog otoka, a sve promjene koje se dogode, događaju se isključivo na otoku domaćina. Igranje s prijateljima stoga je puno primamljivija ideja jer možete naizmjenice unaprjeđivati i istraživati otok svakog od igrača.

The Survivalists može biti zabavna igra ako vas privlači njezin koncept, te pogotovo ako imate dva do tri prijatelja koji bi se željeli okušati u ekipnom preživljavanju na pustom otoku. Možda je i tajming izlaska ove igre zapravo ispao dosta dobar jer iako je ovo dosta drugačija igra od nestvarno uspješnog Animal Crossinga, ima nekoliko dodirnih točaka s tim serijalom i može pružiti idealnu dozu eskapizma u ovim neobičnim vremenima.

Zanimljiv sandbox kojemu zabavu narušavaju manji nedostaci i koji zapravo nikada ne postane baš onoliko zarazan koliko ćete možda priželjkivati. Zabavan co-op popravlja dojam ako imate pouzdane suigrače.

• mehanika davanja naredbi majmunčićima
  • mrežni multiplayer s prijateljima
  • povremeno nezgrapne kontrole
  • dosadnjikava glazba

Ivan Brekalo

Poklonik retro igara koji se voli vraćati starim Sega i Nintendo klasicima. Zaljubljenik u Smash Bros i entuzijast za Capcomove tabačine. Frejmovi su mu bitniji od rezolucije, a igrivost bitnija od priče.