HCL.HR

Postali smo samuraj u igri Trek to Yomi, evo kako je završilo

Dominik Vadas 22.03.2022.   •   5 komentara


Imali smo prilike zaigrati prva dva poglavlja igre Trek To Yomi. S obzirom na viđeno, možemo reći kako djeluje kao zabavan naslov s puno neizbrušenog potencijala.

Ljubitelji istočnjačke kulture u gamingu posljednjih su godina došli na svoje. Prije dvije godine dobili smo visokobudžetni naslov Ghost of Tsushima, dok smo ove godine uživali u indie tabačini Sifu. Trend bi se trebao nastaviti uz nadolazeći samurajski naslov Trek to Yomi, a mi smo dobili priliku zaviriti u tu igru prije njezinog lansiranja.

Trek to Yomi je naslov koji će vas staviti u cipele Hirokija, mladog samuraja koji pokušava obraniti svoje selo od napada nemilosrdne i nepoznate vojske. Pored plemenite želje da obrani sugrađane, Hirokija goni žeđ osvete jer su mu ti isti neprijatelji ubili učitelja i očinsku figuru.

Igra bi vas trebala povesti kroz putovanje koje nudi univerzalne motive osvete i časti, a ono što Yomi izdvaja od sličnih igara jest njegov vizualni pristup. Osim što je cijela igra crno-bijelog prikaza, po uzoru na filmove Akire Kurosawe simuliran je i rad starinskih kamera. Tako po ekranu pluta digitalna prašina, a izražena je i zrnatost slike. Vidjeli smo to i u Ghost of Tsushimi, no ondje je to bio opcionalni filter – ovdje je igra po defaultu tako prezentirana.

Osim što je cijela igra crno-bijelog prikaza, po uzoru na filmove Akire Kurosawe simuliran je i rad starinskih kamera.

Najveća posebnost Yomija bit će režija koja je također preuzeta iz Kurosawinih ostvarenja. Kamera će se često mijenjati i neće biti na mjestima na kojima ju očekujete. Po onome što sam do sada vidio, ova tehnika rezultira fantastičnim kadrovima. Nerijetko je kamera tako među drvećem ili granjem, iza kakvog stabla ili štale; te vam stvara osjećaj pozitivne začuđenosti i dojam gledanja nekog filmskog klasika inspiriranog svijetom samuraja.

Premda sam odigrao samo prva dva poglavlja, mogu zadovoljno potvrditi kako mi je i to bilo dovoljno da dobijem osjećaj putovanja i raznolikosti. Borio sam se na ulicama, gradskim trgovima, po kućama i zapaljenim krovovima, seoskim putevima, šumarcima, špiljama i ravnicama. Svaka od tih lokacija djelovala mi je kao zasebna cjelina, a dojam je pojačavala uvijek drugačija i inovativna pozicija kamere, kao i pozadinska kulisa. Okoliš je pritom interaktivan pa sam tako par puta na neprijatelje bacio balvan ili kamenu gromadu.

Okoliš je interaktivan pa sam tako par puta na neprijatelje bacio balvan ili kamenu gromadu.

Izvrsnu vizualnu prezentaciju pratit će i autentična zvučna podloga. Likovi govore isključivo na japanskom, pa dijaloge pratite preko titlova. Način na koji likovi ulaze u odnose jedni s drugima također je preuzet iz Kurosawine kinematografije, stoga očekujte duge pauze i dramatično izgovaranje pojedinih riječi i slogova.

Možda će vas začuditi informacija da Trek to Yomi nije 2D naslov, kako vam možda izgleda na slikama. Naime, Trek to Yomi koristi dvojaki pristup kameri – kada se krećete po svijetu i istražujete igrate ga kao 3D naslov, a svaki put kada uđete u borbu igra se automatski prebacuje u 2D izvedbu.

Trek to Yomi koristi dvojaki pristup kameri: svijet istražujete kao 3D naslov, a u borbi se prebacujete na 2D izvedbu.

Okoliš ćete istraživati radi pronalaska nadogradnji koje trajno pojačavaju vašeg lika. Tragat ćete i za hramovima koji obnavljaju vaše zdravlje i služe za spremanje napretka u igri. Dvodimenzionalna borba izvodi se na način da vas protivnici napadaju jedan po jedan, najčešće s obje strane. Imate nekoliko laganih i teških napada koje možete slagati u kombinacije. Kada ne tranširate, blokirate udarce držanjem tipke, dok pravovremenim pritiskom odbijate napade i otvarate si priliku za fatalni udarac. Naravno, imate mjerač za staminu koji vam onemogućuje da cijelo vrijeme samo blokirate ili mašete kao sivonja, a tu su i razni finišeri.

Osim vjernom katanom, protivnike možete napadati i dalekometnim oružjima. U početku su vam dostupni samo šurikeni, no kasnije ćete moći koristiti i druga dalekometna oružja poput luka i strijele, čak i puške. Sam osjećaj udaranja mačem nije loš, no u nekim trenucima djeluje potpuno banalno ako ga usporedimo s nedavnim indie hitom Sifu. Nadam se da to postane bolje u kasnijem dijelu igre.

Protivnike osim sa vjernom katanom možete napadati i dalekometnim oružjima.

Neprijatelji koji vam stoje na putu različiti su i svaki će od vas u teoriji tražiti nešto prilagodbe. Osim standardnih vucibatina koje ćete sasjeći dok trepnete, susretat ćete se i s posebnijim protivnicima koji će vam pružati nešto veći izazov. Neki od njih jako su brzi i vješti s mačem, drugi su primjerice u čvrstom oklopu i zahtijevaju od vas da im pružite smrt tisuću rezova. Osim posebnijih protivnika, u igri ćete imati i boss bitke. Za sada sam vidio jednu takvu, odlično režiranu, ali bez nekih većih iznenađenja.

Usput rečeno, čini mi se kako Trek to Yomi neće pripadati “git gud” kampu izazovnih igara u kojemu su trenutno Sifu i Elden Ring. Iako su neprijatelji brojni i raznoliki, sve ih možete poraziti relativno lagano i bez previše razmišljanja. Na normalnoj postavci težine prošao sam oba poglavlja samo s mlataranjem laganog napada bez da sam ijednom umro. Ne mora značiti da će tako biti i u ostatku igre – možda kasnije postane izazovnije, ali za sada mi ne djeluje tako.

Sudeći po viđenome, od Trek to Yomija možemo očekivati veći fokus na stil, a manji na supstancu. Ako ne bude neočekivanih odgoda, igra bi se u prodaji i na Game Pass pretplati trebala pojaviti ovog proljeća. Na radost svih ljubitelja samuraja koji nisu mogli zaigrati Ghost of Tsushimu, ovaj će samurajski naslov biti dostupan za PC platformu; uz verzije za aktualne PlayStation i Xbox konzole.

Označeno sa: , ,

Komentari (5)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?