Trek to Yomi

tko se mača laća...

Dominik Vadas

Odmah na početku moram reći kako je za mene Trek to Yomi jedno od najvećih razočarenja ove godine. Ne mogu se sjetiti kada sam posljednji puta toliko uživao u nekom naslovu i pritom glasno gunđao zbog neiskorištenog potencijala te neobjašnjivo aljkavih odluka. Da su prosječne gameplay mehanike uspjele barem nakratko sustići kvalitetu fantastične prezentacije, rekao bih kako je ovo ponajbolja indie igra koju sam ikada odigrao. Ovako, Trek to Yomi ispao je samo – dobar!

19.99€ PlayStation 5 Ustupio izdavač

Kako Trek to Yomi mnogo inspiracije crpi iz kulture srednjovjekovnog Japana, odlučili smo barem malo pridonijeti štimungu upotrebom tradicionalnih haiku pjesama. Stoga,

krenimo sada čitati
što li muči
mladog ratnika?

Igraš li Yomi
Akiro Kurosawo
lijepi kadrovi

Trek to Yomi najlakše je opisati kao igrivu verziju starih samurajskih filmova. Preciznije rečeno, Yomi je naslov koji je uvelike protkan idejama i vizijama kultnog redatelja Akire Kurosawe. Osim što je cijela igra crno-bijelog prikaza, po uzoru na starije filmove simuliran je i rad kamere. Tako po ekranu pluta digitalna prašina, a izražena je i zrnatost slike.

Stari filmovi
uzor su bili svima
što Yomi rade

Najveća posebnost Yomija svakako je režija, koja je također preuzeta iz Kurosawinih ostvarenja i mnogobrojnih klasika. Kamera će se često mijenjati i neće biti na mjestima na kojima ju očekujete. Ova tehnika rezultira fantastičnim i veoma maštovitim kadrovima. Kamera će tako biti skrivena u šipražju, samo da bi u drugom trenutku bila u čamcu ili pak visoko na krošnjama drveća. Kreativna režija rezultirat će u neočekivanim kadrovima koji će vam zasigurno staviti osmijeh na lice.

Kamera svuda
tvori prizore čudne
slike dobre su

Prezentacija je daleko najveći adut Yomija. Svakih deset minuta igra će vas nagraditi prizorom koji ostavlja bez daha, ili bar natjerati da promijenite pozadinu na mobitelu. Za vrijeme vašeg odigravanja proći ćete sela, šume, polja i pećine, a u jednom trenutku spustit ćete se i u naslovni Yomi. Lokacije su mnogobrojne, a mjesta na kojima ćete se boriti pružaju još veću raznolikost. Ona variraju od nestabilnih mostova i plamtećih štala pa sve do vrhova planina i mračnih šumaraka. Osim prekrasne grafike i raznovrsnih bojišta, treba pohvaliti i vjerodostojno odrađen zvuk.

Sporo priča on
bijesa puno lice
zastajkujemo

Naime, likovi govore isključivo na japanskom, pa dijaloge pratite preko titlova. Način na koji likovi ulaze u odnose jedni s drugima također je preuzet iz japanske kinematografije. Drugim riječima, očekujte duge pauze i dramatično izgovaranje riječi i slogova kakvog se ne bi posramio ni naš najveći japanolog Igor Belan.

Osim tečnog japanskog, Yomi će vam donijeti autentičnu prezentaciju bojišta. Sudar čelika, fijuk ispaljene strijele, plač djece i urlik ranjenih ratnika cijelo vrijeme odzvanja oko vas. Filmsku atmosferu tu i tamo će pojačati udar groma, zapuh snažnog vjetra ili sipanje lagane kiše koja neće uspjeti ugasiti zapaljeno selo.

Igrač se divi
uživa u slikama
prezentaciji

Teško je pronaći manu u načinu na kojoj je razvojni tim odlučio pristupiti estetici ove igre. Prekrasne panorame, kreativni kadrovi i autentičan zvuk stvorili su podlogu za fantastično iskustvo koje uvelike drži konce čitavog naslova. Prava je šteta što isto ne mogu reći za priču i gameplay elemente.

Ljut mladić reži
ubiše mu voljene
osvećuje se

Trek to Yomi naslov je koji vas stavlja u sandale Hirokija, mladog samuraja koji pokušava obraniti svoje selo od napada nemilosrdne i nepoznate vojske. Osim plemenitog motiva obrane sugrađana, Hirokija proganja i motiv osvete, jer su mu ti isti neprijatelji prije nekoliko godina ubili učitelja i voljenu ženu. Na vama je da spasite svoj obraz ali i da otkrijete zbog čega ste postali samuraj te što to znači živjeti životom ratnika. Yomi će vas kroz svoje kratko trajanje povesti kroz putovanja koja nude bezvremenski motivi osvete i časti.

Mnogi putevi
dovest će te do cilja
isto je to sve

Priča nije kompleksna i već na samom početku znate što će se dogoditi i kako će igra završiti. Unatoč tome, Yomi pred igrača stavlja nekoliko izbora s kojima se suočava svaki mladi samuraj. Kraj igre malo se razlikuje ovisno o vašim željama i motivima, no ništa toliko značajnog da bi samo po sebi opravdalo ponovni prelazak.

Možda će vas začuditi informacija da Trek to Yomi nije 2D naslov, kako vam možda izgleda na slikama. Naime, Trek to Yomi koristi dvojaki pristup kameri – kada se krećete po svijetu i istražujete igrate ga kao 3D naslov, a svaki put kada uđete u borbu igra se automatski prebacuje u 2D izvedbu.

Istraživanje
uvijek dobro dođe
jačim čini te

Okoliš ćete istraživati radi pronalaska nadogradnji koje trajno pojačavaju vašeg lika. Tragat ćete i za hramovima koji obnavljaju vaše zdravlje i služe za spremanje napretka u igri. Ne postoje ovdje klasične sporedne misije, no svejedno ćete tu i tamo naići na siromašnog seljaka ili tužnu udovicu koja vas moli da joj pomognete. Iako istraživanje nije posebno zanimljivo samo po sebi, nagrade su itekako vrijedne truda. Osim za pojačavanje statistika, Hiroki može pronaći svitke s pomoću kojih će naučiti nove poteze, a zgodni su i razni predmeti koje sakupljate. Oni Nemaju izravan utjecaj na vaše odigravanje, već vam samo pomažu u dočaravanju sliku svakodnevnog života u feudalnom Japanu.

Prsa o prsa
lupam ja lupaš ti sad
nemamo kraja

Nažalost, najveća manjkavost igre tiče se borbe prsa o prsa. Nemojte me krivo shvatiti, nije borba u Yomiju loša, ali nakon tako jakog dojma koji na vas ostavi audiovizualna prezentacija, ostajete blago rečeno razočarani. Dakle, borba se izvodi isključivo u 2D prostoru, na način da vas protivnici napadaju jedan po jedan, najčešće s obje strane. Ako ste ikada zaigrali kakav sličan naslov, u borbi koju vam donosi Trek to Yomi osjećat ćete se kao kod kuće.

Imate nekoliko laganih i teških napada koje možete slagati u kombinacije. Kada ne tranširate, blokirate udarce držanjem tipke, dok pravovremenim pritiskom radite parry i otvarate si priliku za fatalni udarac. Naravno, imate stamina bar koji vam onemogućuje da cijelo vrijeme samo blokirate ili mašete kao sivonja, a tu su i razni finišeri. Sam osjećaj udaranja mačem nije loš, no osim što brzo dosadi, u nekim trenucima djeluje čak i priprosto.

Tužan je moj mač
mnogo sječe sve isto
dosadno mu je

Na vašem putovanju do Yomija susrest ćete se s brojnim neprijateljima. Drznici koji vam stoje na putu različiti su, i svaki će od vas u teoriji tražiti nešto prilagodbe. Osim standardnih vucibatina koje ćete sasjeći dok trepnete, tijekom odigravanja susrest ćete se i s posebnim protivnicima i magičnim bićima koji će pružati nešto veći izazov. Neki od njih jako su brzi i vješti s mačem, drugi su primjerice u čvrstom oklopu i zahtijevaju od vas da im pružite smrt tisuću rezova.

Svi ga se plaše
protivnik je velik
izazov on je

Uz posebnije neprijatelje, u igri ćete imati i prave boss bitke. Premda odlično režirane i epskog ugođaja, borbe s njima svode se na vaše čekanje dok ne izvrše svoje skriptirane napade i daju vam trenutak da ih mlatnete par puta dok se oporavljaju. Iako su neprijatelji brojni i raznoliki, sve ih možete poraziti relativno lagano i bez previše razmišljanja.

Mada se igra uporno trudi prikazati svoj borbeni sustav kompleksnim kroz uvođenje novih poteza i jačanje postojećih kroz igrin sustav napredovanja, mogu odmah priznati kako sam na normalnoj postavci težine igru prošao samo s mlataranjem laganog napada, uz tek pokoju smrt izazvanu kukavičkim napadima izdaleka.

Strijela leti
šuriken brzo sijeva
puška strašna je

Uz vašu vjernu katanu, neprijatelje možete napadati i dalekometnim oružjima. Iako ovaj segment nije toliko potreban, na višim postavkama težine itekako je dobrodošao. Neprijatelje možete gađati šurikenima, lukom i strijelom i japanskom kuburom. Svako oružje ima svoje prednosti i mane, tako šurikene možete bacati brzo i iz pokreta, dok kubura traži mirnoću i nekoliko sekundi punjenja koje se isplati zbog razorne štete.

Nemoj mozgati
katana rješava sve
produži dalje

Osim borbe i opcionalnog istraživanja, u igri je prisutno i nekoliko zagonetki. Zagonetke ovdje treba shvatiti u zaista širokom značenju. Mozgalice se svode na pamćenje kombinacije triju različitih simbola koji vam otvaraju vrata i interakcije s određenim platformama kako bi na bezbrižne neprijatelje bacilli drvene trupce ili glomazno kamenje. Nemaju neko posebno značenje, već su tu isključivo zato da umjetno produže trajanje.

Odigraj Yomi
platiti nećeš mnogo
zabavimo se

Trek to Yomi odigrat ćete prvenstveno zbog njegove filmske atmosfere, dok ćete priču i gameplay pomalo zanemariti. Ukoliko niste baš ludi za ovim naslovom, pričekajte popust. Prvo druženje s igrom neće vam potrajati više od pet sati, a za to vrijeme Kurosawini kadrovi ipak će zasjeniti otupljenu oštricu gameplayja.

Označeno sa: , , ,

Trek to Yomi kratka je i atmosferična avantura koja svojom neodoljivom filmskom prezentacijom pokušava nadoknaditi prosječne gameplay mehanike.

79 Naša ocjena
  • fantastična filmska atmosfera
  • zanimljivi i atraktivni kutevi kamere
  • sustav mačevanja je suviše jednostavan
  • kratkotrajnost

Dominik Vadas

Beznadni zaljubljenik u naslove koji ga vode u svijet prošlosti ili mašte. Glavni porok u životu su mu sportske igre. Osim gamepada, u rukama često drži knjige, sportske rekvizite, zemljopisne karte i svog mačka.