Aragami 2

Nindža dosada

Lovro Maroševac

Igre s nindžama teško mogu biti neprivlačne. Ovi ratnici imaju apsolutno sve u svojem arsenalu da ljudima budu zanimljivi, od kul oružja preko šuljanja do raznih taktika. Izuzetno je primamljivo biti nindža, makar i virtualno. Takav osjećaj dobivate i kad zaigrate Aragami 2, novu igru Lince Worksa.

34,99€ PC Ustupio developer

Aragami 2 je prava mala avantura koja vas baca u akciju skrivanja i sukoba protiv neprijatelja. Cilj je da u ulozi nindže Aragamija ovladate sjenama i uspješno okončate bitku protiv carstva Akatsuchi, koje sije teror nad dobrim stanovnicima doline Rashomon.

Vremenski je radnja smještena stoljeće nakon događaja iz prve igre. Mjesto je, kako sam već naveo, dolina Rashomon tijekom feudalnog perioda povijesti. Igrači tako uskaču u ulogu nindže koji, između ostalog, pokušava spasiti i klan Kurotsuba. Osim što Akatsuchi želi naštetiti ljudima ove doline, isto tako želi istrijebiti svaki mogući klan u Rashomonu.

Priča Aragamija 2 ima dobro postavljene temelje, ali na tome sve staje. Igra jednostavno ne nudi mnogo više od tog zapleta. Priča je izrazito površna, služi tek toliko da imate razlog otići do različitih mjesta u spomenutoj dolini kako bi mogli ispuniti dane zadatke. Ovdje ne pomažu ni likovi koji se nalaze u igri kao vaši saveznici ili neprijatelji. Oni su totalno nepamtljivi i zaboravit ćete ih prvom prilikom.

Spori tempo naracije i nedostatak vaše povezanosti s istom uvelike koštaju Aragamija 2 u pogledu priče. Sve se svodi na to da obavljate misije, a svakom novom se približavate glavnom neprijatelju kojeg morate poraziti. Postoje četiri vrste misija – spašavanje otetih ljudi, ubijanje meta, krađa važnih stvari i uništavanje objekata. Njih je sveukupno 50-ak, a prostiru se na 11 mapa čiji je dizajn svakako mogao biti malo bolji. Svakim sljedećim dolaskom na određenu mapu dobar dio vremena provodite obilazeći na već viđene krajolike.

Sve misije imaju svoje zadatke koje usput morate napraviti kako biste dobili što više novaca koje kasnije možete potrošiti. Početne misije će uvijek imati po jedan, a kasnije i po tri-četiri zadatka. Početak igre vas smješta u malo selo Kurotsuba klana, gdje većinu vremena i obitavate.

Igranje se sastoji od toga da popričate s nekim iz sela, odaberete misiju, prođete kroz portal do zadanog mjesta, odradite misiju i vratite se natrag te tako ponovo. Igra je linearne naravi, ali dopušta vam da odlutate i istražite mjesta na kojima se nalazite. U selu pak možete kupovati novu opremu i oružja, nadograđivati iste i otključavati posebne vještine koje vam omogućuju nevidljivost, korištenje moći sjene i slično.

U prvom Aragamiju važno je bilo šuljati se kroz sjene kako biste nadmudrili neprijatelja. Sličan koncept provodi se i ovdje, ali uz neke proširene mehanike. Sada se možete upustiti u izravnu borbu s neprijateljima pa tako na biranje imate dvije mogućnosti ispunjavanja zadataka – šuljanjem ili “Hitman Rambo” stilom.

Treba reći da je izravna borba izrazito loše odrađena. Osjećaj mačevanja je ispod razine koje bi trebao biti. Jednom kad se upustite u borbu, osjećat ćete da vam ono djeluje izrazito nespretno i neispunjeno. Shvaćam zašto su developeri uveli ovu mehaniku, ali način na koji su ju odradili vas odbija da ikad više direktno napadnete neprijatelje u igri. Povrh svega, kamera vas zaključa na prvog neprijatelja koji naiđe u trenutku borbe i ne da vam prostora za disati.

Šuljanje i ubijanje iz sjene je zabavni dio igre. Imate potpunu slobodu u načinu na koji želite srušiti svoje mete. Otključavanje vještina koje možete naučiti daje dodatnu dimenziju izboru prave taktike. Na primjer, ono vam nudi da postanete nevidljivi ili pak namamite neprijatelje na određenu lokaciju.

Taktiziranje je u početku zabavno, ali brzo izgubi značaj kad vidite koliko je umjetna inteligencija priglupa i nedorasla današnjim standardima. Postoji toliko primjera unutar igre, na kakve još nisam nigdje naišao ili sam ih jednostavno pukom srećom izbjegao. Neprijatelji koji vas uoče relativno brzo prestanu s potragom. Pred njima se možete sakriti u travu, sjenu ili iza kuće i odmah će stati, malo se pitati gdje ste i vratiti na svoju poziciju. Također se kreću po nekim šablonskim putanjama koje brzo možete prepoznati i tako ih jedne po jedne skidati. Igra to u kasnijim fazama pokušava nadomjestiti brojnošću neprijatelja, ali poprilično neuspješno.

Vizualni elementi igre djeluju kao da datiraju od prije 10-15 godina. Neshvatljivo mi je kako Aragami 2 grafički izgleda lošije od prvog dijela. Uopće nije oku ugodno i u većini slučajeva vam daje isprazan osjećaj.

Trebao bih također pokoju riječ napisati o kooperativnom iskustvu igranja, ali nemam baš previše toga za dodati. Prvenstveno jer mrežni dio igre ima dosta problema. Često ćete biti izbačeni iz lobbyja ili će vam ostali igrači biti prikazani na jednoj strani mape, a zapravo se nalaze na drugoj. Kad takvih problema nema, što je rijetkost, igranje s drugim ljudima je i više nego zabavno, a pogotovo ako vam prijatelji također imaju igru.

Tehnički problemi mogu se pronaći i u solo prelaženju, ne samo kroz kooperativni dio igre. Postoje trenuci u kojima se vaš lik ne želi popeti na krov iako nema nikakvu prepreku iznad sebe. U nekim sam prelazima levela nailazio i na probleme kad je trebalo preskakati ograde. Čim bih ih na određenim mjestima preskočio, igra me bacila izvan mape i morao sam ispočetka krenuti u misiju, bez da mi se spremio dotadašnji napredak. Postojala su i rušenja koja su se par puta dogodila te situacije u kojima bi mi zvuk jednostavno nestao.

Aragami 2 nekim je novim mehanikama i opcijama pokušao nadići svog prethodnika. Dosadan narativni dio igre, puno tehničkih problema i nekoliko mlohavih mehanika zasjenile su prvobitnu ideju. Iako igra započinje donekle obećavajuće i u jednu ruku vas svojim početkom podsjeća na Ghost of Tsushimu, ubrzo vas realnost udara u glavu i shvaćate da se nalazite na manje uzbudljivom terenu.

Aragami 2 fokusirao se na bogatiji sadržaj od prethodnika i pritom zaboravio onu poznatu misao: "kvantiteta=/=kvaliteta".

50 Naša ocjena
  • otvoren pristup taktikama šuljanja
  • grafika je lošija nego u originalu
  • umjetna inteligencija nije dorasla poslu
  • mehanike borbe
  • nedovoljno razrađena priča i spori tempo iste
  • tehnički problemi

Lovro Maroševac

Fan FPS-a i RPG-a, taktiziranja, dobrih trkačina i još boljih interaktivno-narativnih priča. U slobodno vrijeme ljudima dosađuje fotografijama vlastitog psa. Inače profesionalni ronilac i propali golmanski talent.