Deliver Us Mars

CRVENI MISTERIJ

Dobar misterij može biti ono što drži igrača pred ekranom. U ovome slučaju, svemirski misterij prvo smo doživjeli kroz Deliver Us The Moon koji nas je upoznao sa scenarijem gdje Zemlja prolazi kroz katastrofalne klimatske promjene. Tako smo početak misterija otkrivali na Mjesecu, a na pitanja koja su ostala otvorena, sad po njihove odgovore odlazimo značajno dalje – točnije na Mars. Ako se odlučite preskočiti prethodnu igru i zaputiti odmah na crveni planet, neće se ništa značajno propustiti u širem shvaćanju tijeka radnje. Naime, Deliver Us Mars na početku igre ima simpatičan segment u obliku razgledavanja muzejskog postava, u sklopu čega možete lako pohvatati što se tu zapravo događa.

30€ PS5 Ustupio izdavač

Za razliku od prošle igre, ovo putovanje nećemo provesti u samoći jer je naša heroina Kathy dio tima koji odlazi na crveni planet. To znači kako je fokus igre sada više na narativnom segmentu koji skače između sadašnjosti i prošlosti. Na papiru je to možda zvuči kao dobra ideja, ali sama izvedba, odnosno kvaliteta napisanoga ipak nije na razini koja će se pamtiti. Iz nekog razloga, pisci ove igre dostavili su likove kojima nedostaje pamtljive osobnosti iako se uporno trude pokazati kako je imaju. U jednom trenutku može se dobiti dojam kako im je inspiracija bila serija Another Life, koju ako niste do sada gledali, bolje nemojte niti gledati.

No dobro, ostavimo po strani klišeizirane likove. Spominjao sam da igru pokreće misterij, a to je ovdje pitanje što se dogodilo nestaloj posadi. Taj je misterij puno interesantniji od samih likova koji bi zapravo trebali nositi radnju. Zagonetka se razotkriva malo po malo i kroz te vam odgovore likovi donekle postaju jasniji. Ali činjenica je da je dešifriranje kojekakvih holograma ovdje informativnije i zanimljivije od komuniciranja sa živim likovima.

Drugi problem koji se nadovezuje na samu naraciju kod našeg svemirskog tima odnosi se i na tehničku kvalitetu prezentacije. Nezanimljivim dijalozima ne pomaže niti loša animacija u scenama razgovora. Tu ostaje dojam kao da je u pitanju niža razina produkcije jer likovi izgledaju dosta neprirodno. Nije da priči fali ambicije, nego joj je ta ambicija bila prevelika u odnosu na ono što je na kraju dostavljeno. Doduše, glasovni glumci su odradili dobar posao iako nisu imali kvalitetan materijal. Upravo taj dio donekle i spašava već ionako upitno napisane likove pa se barem to može pohvaliti.

Može se isto tako reći kako igra općenito ima problem s vizualnim segmentom koji je dosta nekoherentan. Postoje lokacije koje izgledaju fantastično i baš nose ugođaj igre, a onda opet ima dijelova kojima nedostaje više detalja pa se gubi na cijeloj uvjerljivosti. Nije problem ako je lokacija isprazna – može i kao takva biti smislena. Problem je kad je toliko očito da je lokacija prazna jer je stavljena u igru samo da popuni put do nečega. Takvih slabije inspiriranih lokacija nema puno, ali ih je opet dovoljno da razbiju iluziju inače zanimljivijih mjesta za posjetiti. Srećom, kad se njih ukloni iz jednadžbe, ostale lokacije po dizajnu pokazuju kako je ovo ambicioznija igra nego kad smo bili na Mjesecu.

Iako sam početak igre sugerira kako će nas dočekati aktivna svemirska avantura, Deliver Us Mars bazira se na svega dvije mehanike u igranju. To je pomalo razočaravajuće, pogotovo nakon što smo pokretali raketu za odlazak u svemir te je kasnije i izašli u svemirsku šetnju. Dobar uvod koji se nakon tvrdog slijetanja na Mars razvodio pa igra izgleda kao kombinacija simulatora hodanja i avanture u kojoj se nešto stvarno događa na polju gameplaya.

Te dvije mehanike mogu se razvrstati u dva segmenta: mozgajući i penjući. Problemi koji će nas sprječavati u napredovanju odnose se na laserske zrake i otvaranje vrata. Ništa revolucionarno, ali je barem donekle zabavno. Igra nema izazovnih zagonetki i na većini njih nećete se umoriti od razmišljanja. Postoje dvije teže situacije u kojima će se morati malo duže stati i razmisliti što točno napraviti, ali izvan toga svi ostali izazovi se mogu relativno brzo shvatiti. Šteta je što barem nema još jedan tip zagonetki ili da laserske zrake dolaze s više varijacija osim korištenja dva dodatna predmeta s kojima se je išlo postaviti kompliciraniji problem za riješiti.

Suprotnost mozganju je fizički segment u obliku penjanja. Kathy uza sebe uvijek ima cepine pa se bez problema može penjati ili spuštati. Izazov u tim dijelovima leži u korištenju obje ruke, što se u igri manifestira tako da morate držati dvije tipke prilikom penjanja. No, baš kao i kod zagonetki, developeri se nisu potrudili predstaviti više varijacija kad su u pitanju planinarski segmenti. Postoji nekoliko interesantnijih elemenata poput viseće ploče na koju se možemo zakačiti ili kad se počne urušavati dio lokacije i mora se brzo reagirati. Ostali penjački dijelovi su poprilično standardni u smislu sad se moramo spustiti ili popeti kako bismo mogli napredovati dalje.

Srećom pa niti jedan od tih elemenata nije napadan, iako biste se do kraja igre mogli zasititi penjanja jer ga igra baš forsira. U bilo kojem slučaju, napravljen je dobar raspored kad se treba mozgati i kad penjemo, a sve između toga je hodanje i upoznavanje s lokacijama koje istražujemo. Trajnost igre je dobro pogođena, dovoljno vam je između pet do sedam sati za odigrati ovu igru. U vrijeme otvorenih svjetova ova satnica zvuči vrlo malo, no za jednu istraživačku avanturu igra ne ostaje duže na ekranu nego što treba. Čak i uz više različitih gameplay mehanika, duža satnica bi samo dodatno mogla razvodniti priču, a misterij bi mogao biti manje zanimljiviji.

Odlazak na Mars po uvodnom dojmu trebala je biti ambicioznija avantura od one na Mjesecu, ali na kraju ispalo je kako previše ambicioznosti nije dobra stvar. Prevelik fokus na narativni segment i dinamiku između likova, a manje na konkretni gameplay nije ispao kao dobar omjer. Pogotovo ako se gleda u kontekstu čistog gameplaya koji je bio raznolikiji u prethodnom dijelu. Tim više, to je i čudna odluka jer se Deliver Us Mars poprilično oslanja na temelje koje smo vidjeli u prošloj igri. Primjerice vožnja je tamo imala više smisla, a ovdje služi samo kao odmak od trčkaranja po crvenom pijesku ili unutar građevina.

Srećom otkrivanje misterija je i dalje dovoljno interesantno uz dobru atmosferu pa se samo zbog toga isplati završiti igru koja ionako nije duga. Sve ostalo nije napredovalo u smjeru u kojemu je trebalo pa je na kraju korak dalje na svemirskom putovanju zapravo korak unazad po pitanju kvalitete aktivnosti na crvenom planetu.

Označeno sa: , ,

Putovanje na Mars pokazalo se je kao previše ambiciozni pothvat koji je temeljen na krivom fokusu jer narativni segmenti ne pomažu u povezivanju s likovima, a na gameplay polju Deliver Us Mars nije napredovao od svog prethodnika.

65 Naša ocjena
  • atmosfera i lokacije na Marsu
  • zanimljiv misterij u priči