Immortals: Fenyx Rising

bogovi su pali na tjeme

Recept za uspjeh na papiru uvijek zvuči jednostavno, baš kao i u slučaju igre Immortals: Fenyx Rising. Imaš nacrt hvaljene avanture The Legend of Zelda: Breath of The Wild i mehanički kostur Assassin’s Creed Odysseya. Spojiš to dvoje, upakiraš u atraktivnu prezentaciju, smjestiš u bogatu grčku mitologiju i dobiješ najbolju igru ikad napravljen – na papiru. Stvarnost je ipak malo drugačija.

59,99€ PC Ustupio izdavač igre

Ubisoftova kopija Zelde sudbinu grčkih bogova stavlja u ruke smrtnika Fenyxa koji ih mora spasiti od vječno namrštenog Typhona. Fenyx pritom ima svašta za naučiti od besmrtnih bogova, ali usput i oni uče ponešto od njega. S obzirom da su u nepovoljnoj situaciji, božanstva ovdje trebaju malo ohrabrivanja, a kroz njihove dogodovštine prepričavaju se poznate grčke tragedije, drame i epovi. Pomažući Afroditi tako doznajete mit o njezinom rođenju, a potom i njezinu ulogu u pokretanju Trojanskog rata.

Takve se priče u Immortalsu prepričavaju na sažet i humorističan način, ali uvijek nose neku pouku i zrno mudrosti, što je zgodno jer je igra namijenjena nešto mlađem uzrastu igrača. Primjerice, za Ahileja tako kaže da ga na kraju nije ubila strijela nego njegova nemogućnost priznavanja poraza. Koliko god igra povremeno zadire u slobodnu interpretaciju raznoraznih mitova ili povijesnih događaja, još uvijek mi je to bilo edukativnije od fantazija Assassin’s Creed Odysseyja.

Priče o grčkim bogovima i herojima prepričavaju se na humorističan način, ali uvijek nose i neko zrno mudrosti.

Međutim, to su kratke crtice koje tijekom igranja komentiraju Prometej i Zeus. Glavna priča o borbi protiv negativca Typhona na kraju je pomalo za zijevanje. Uvijek se izvodi po istom formatu: pronađi božanstvo, popričaj s njime i pomozi mu. I u Zeldi je korišten sličan princip s četiri šampiona i četiri božanske zvijeri, ali scenarij je uvijek bio drugačiji prema glavnom liku, npr. za Miphu se otkrije da je bila zaljubljena u Linka i ta epizoda ima totalno drugačiju temu od ostale tri. Ovdje je Fenyx slučajni prolaznik koji svima rješava probleme i koliko god da je brbljav ili brbljava, ispada da je manje kompleksan lik od Linka koji cijelo vrijeme šuti. Zapravo, ovdje me ta brbljavost lika smetala zbog glasovne glume kojom se gura „rašn-engliš“ naglasak.

Druga stvar, nevezana za priču ali vezana za glasovnu glumu, je vjerojatno najčudniji prigovor koji sam do sada uputio nekoj igri. Naime, glavni lik u Immortalsu stenje toliko često da to može zvučati kao da gledate porno uratke. Mislim, nije to stenjanje iz strasti, ali ako ćeš potrčati onda je ho, ako ćeš skočiti onda je hop, kad se penješ onda je uh i kad skačeš dok se penješ onda je oh, kad padaš u zraku onda je aaaah! Kad se izmičeš protivnicima onda je eh, kad je dupli skok onda je ooh, a kad padneš s visine onda je uf! Kratki napad – stenjanje, dugi napad – stenjanje. Posebni napad – stenjanje. Naravno, kad si na konju onda je điha! Jedini trenutak kad se ti uzvici ne čuju jest kad se trči bez sprinta. Ostalih 80% vremena je stenjanje: op, uf, oh, aaah,. Evo, stvarno ne znam kako je do toga došlo da prigovaram na stenjanje u igrama.

Stvarno ne znam kako je do toga došlo da prigovaram na stenjanje u igrama.

Da se vratim na ozbiljne stvari: Immortals je upravo u kretanju vrlo ugodan za igranje. U igri možete letjeti (ili bolje rečeno lebdjeti), što je najefikasniji način za putovanje po mapi. Ponekad Ubisoftove igre otvorenog svijeta budu naporne jer je mapa brdovita, ali ovdje sva brda i doline imaju smisla. Prvo se na visoke točke morate popeti, a to u početku nije izravan posao nego morate, kao i u Zeldi, procijeniti ima li vaš lik dovoljno energije (stamine) da bi se uspeo niz liticu. Već pri sredini igre lika razvijete tako da se može bez problema popeti gdje god poželite, no u početku je to odmjeravanje uspona prije penjanja jedan od zanimljivijih izazova.

Kretanje po mapi je dosta brzo, ne samo zato što je mapa manja od onoga što biste očekivali u Ubisoftovoj igri, nego zato što osim sprintanja možete letjeti, a prizivanjem konja instantno se prebacujete u galop. Fascinantna mi je bila ta brzina kretanja u kombinaciji sa staminom. Što bih dao da su se usudili ubaciti to u Assassin’s Creed – to bi odmah bila totalno drugačija igra!

Fascinantna mi je bila brzina kretanja lika u kombinaciji sa potrošnom energijom.

Borba je isto tako brza i dobrim se dijelom odvija u zraku. Dovoljno je za reći da postoji mogućnost izmicanja napadima protivnika dok ste u zraku. Uvijek možete koristiti samo tri vrste oružja: mač, sjekiru i luk, ali ima tu još bacanja kamenih gromada na neprijatelje te posebnih napada poput prizivanja šiljaka iz zemlje i sl. Igra je dosta blaga kod detekcije udaraca pa nema toliko mahanja oružjem po zraku kao u novijim AC naslovima, ali to zapravo nije minus.

Prigovor mi je taj što svakom protivniku na standardnoj težini treba desetak udaraca da ga porazite. Ne pričam o nekim posebnim protivnicima višeg levela – najbanalniji, najobičniji protivnik može primiti do deset udaraca mačem prije nego padne. Ne osuđujem to zbog težine jer to nema veze s težinom, stvar je samo u tome što borbe znaju trajati minutu duže nego što bi trebale. I nisu te borbe zbog dodane minute mlaćenja protivnika bile ništa više izazovne. Naravno da postoje načini kako brže poraziti protivnike, npr. uspješnim nizanjem napada gradite priliku za ošamućivanje protivnika, no svejedno smatram da bi borbi koristila ušteda od 3-4 udarca, jednako kao što bi Zeldi koristio mod za neuništiva oružja.

Najbanalniji, najobičniji protivnik može primiti do deset udaraca mačem prije nego padne.

Osobno mi je borba u Immortalsu življa i ugodnija nego u Zeldi: BOTW, s tim da Zelda ima bolje posložene situacije borbe. U Immortalsu protivnici lutaju okolišem i obično su to čudovišta, životinje ili utvare koje se pojave iz zraka. Nema baš situacija, kao u Zeldi, da pronađete kamp neprijatelja koji spavaju pa jednom strijelom raznesete cijelu ekipu.

Odgonetni mi ovo
Onima koji nisu igrali Zeldu moglo bi biti iznenađujuće koliko se Immortals temelji na raznim zagonetkama te izazovima. One su razbacane po mapi i neke su doslovno puzzle, a neke su utrke (navigacijski izazovi). U tamnicama je pak „dernek“ s postavljanjem kutija na prekidače, guranjem kugli i vođenjem strijela na daljinsko upravljanje. Iako je Zelda i u ovom segmentu superiornija s više različitih načina manipuliranja okolišem, Immortals ima dosta maštovite zagonetke koji su mi uvjerljivo najbolji dio igre, bilo da skupljate kupus ili slažete uništeni kip. Upravo taj aspekt igre značajno odvaja Immortals od Assassin’s Creed serijala gdje bi igranje flipera s loptama bilo suludo pretjerivanje, a ovdje je kreativno korištenje mehanika za zagonetke.

Još bolja vijest je ta što su nagrade za rješavanje zagonetki ključne za razvijanje lika. Borbom si možete unaprijediti jedino opremu, a nove vještine otključavate novčićima koje dobijete za izazove i zagonetke. Kod vještina je pritom prevladala kvaliteta nad količinom jer svaka nova vještina donosi vidljiv napredak u obliku korisnih poteza i mogućnosti. Nema onoga da nadogradite +20% neke statistike pa da se ništa ne promijeni nakon toga – ovdje je svaki napredak značajan.

Šteta samo što su napredovanje omogućili na isključivo jednoj lokaciji. Za bilo kakvu nadogradnju opreme ili otključavanje novih vještina uvijek se morate vraćati u dvor bogova, iako dostupne nadogradnje možete vidjeti u meniju. Stvarno ne postoji razlog zašto bi se razvoj lika mogao izvršavati samo na jednom mjestu. Svjestan sam da je tako bilo i u Zeldi, ali nisu morali prekopirati baš sve.

Za bilo kakvu nadogradnju opreme ili otključavanje novih vještina uvijek se morate vraćati u dvor bogova, iako dostupne nadogradnje možete vidjeti u meniju.

Za kraj, direktna usporedba s Breath of the Wildom. Immortals je ljepša igra s bržom borbom, lakšom navigacijom i boljom motivacijom za rješavanje zagonetki. No, sve ono što je proslavilo Zeldu ovdje je nekako izostalo. Nema osjećaja kao da se putuje kroz divljinu punu protivnika niti uzbuđenja kad se pronađe nešto interesantno. Immortals je klasični Ubisoftov format: popni se na vrh pa izvidi, evo ti 10 aktivnosti i prekriži svaku, a onda to ponovi još pet puta za svaku regiju. Aktivnosti su zabavne same po sebi, ali ne kad ih je 30 na mapi. Kod Zelde mi je svaka regija ostala u pamćenju po nekoj posebnoj stvari. Ne zato što je izgledala drugačije nego zato što sam u svakoj radio drugačije stvari, od prerušavanja u Gerudo Townu do traženja puta u Lost Forestu. To je bila raznovrsna avantura u otvorenom svijetu; Immortals ima samo varijacije jedno te istih situacija.

Slično kao i sa Assassin’s Creed igrama – mogu te varijacije biti zabavne i Immortals je igra u kojoj bih ja lako mogao provesti cijeli dan. Lijepa je za vidjeti, zagonetke su odlične, borba je napeta i priča djelomično kvalitetna. Ali, opet je tu taj prokleti osjećaj da sam sve vidio već nakon prve regije. Neće me u jednoj regiji iznenaditi nikakvo pješčano čudovište koje nije dio glavne priče. Neću nakon pedeset sati igranja otkriti surfanje na štitu. Niti će mi igra dopustiti da budem znatiželjan – probao sam odmah otići do glavnog protivnika da bi me dočekalo nekakvo crveno polje koje mi uništi energiju i ne dopušta penjanje. Šteta što avantura u ovako zanimljivom svijetu i igri punoj potencijala djeluje kao posao križanja radnih zadataka. Moglo je to biti nešto puno više.

Immortals je daleko od statusa besmrtnog klasika jer na trenutke više podsjeća na posao nego na zabavu. No, fokusom na zagonetke dovoljno je različit od Assassin's Creeda da ga vrijedi uzeti u obzir. Pogotovo ako niste igrali Zeldu.

74 Naša ocjena
  • izvrsne zagonetke
  • vidljivo napredovanje lika