HCL.HR

Recenzija

Scars Above

Mi nismo sami!?

Josip Klanfar

Jesmo li sami? Pitanje je to koje se na tapeti našlo brojnim znanstvenicima, filozofima, teolozima i babama na placu. Sumnjam da beogradski razvojni studio Mad Head Games ima odgovor, ali definitivno imaju maštovito viđenje vaznemaljskoga, što su pokazali kroz svoju novu igru Scars Above.

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
40€ PlayStation 5 Ustupio izdavač

Riječ je o SF avanturi iz trećeg lica, smještenoj u svemiru, gdje ekipa znanstvenika odlazi proučiti misteriozni objekt Metahedron koji prijeti uništenjem Zemlje. Nakon što glavna junakinja Kate Ward i ostatak njezine posade bivaju uvučeni u Metahedron, počinje avantura i borba za goli život.

MAŠTA RADI SVAŠTA

Nakon nesreće koju je doživjela posada, Kate se budi sama, dezorijentirana i priviđa joj se hologram vanzemaljskog bića. Odmah na početku nam igra daje do znanja kako ovo neće biti samo šetnja parkom, već pustolovina s puno misterija i istraživanja.

Već na prvi dojam taj vanzemaljski svijet izgleda pristojno dizajniran. Ništa spektakularno ili kako igrači vole reći next-genovski, ali dovoljno dobro da ne bi bilo problem. Ono što jest problem jesu cutscene koje izgledaju lošije od same igre, na što nismo baš navikli. Sami model Kate je pristojno napravljen, samo joj nemojte gledati u usta dok priča, jer će vam odmah pokvariti dojam i razbiti iluziju uvjerljivosti.

Stvarno su se potrudili ubaciti dosta različitih neprijatelja, čak njih dvadesetak, ne računajući boss bitke.

Scars Above sadrži nekoliko lokacija kroz koje prolazimo više puta. Vidjet ćemo da na vanzemaljskom planetu ima močvara, snijega, pustoši, vanzemaljske jazbine, pa čak ćemo se naći i unutar nekog organizma. I tako naša Kate korak po korak luta vanzemaljskim svijetom u potrazi za odgovorima, sve dok ne naleti na prvog neprijatelja…

Developeri su se potrudili ubaciti dosta različitih protivnika, čak njih dvadesetak, ne računajući boss bitke. Moramo priznati da je to za jednu igru ovakvog budžeta vrlo pohvalno. E sad, koliko su ti isti neprijatelji zanimljivi i različiti, to je zasebna tema.

KOD ŽIVOTA

Prođem ja uvodni dio, skuham si kavu i mislim sad ću ja to lagano igrati. Kad najednom pljus – umro. Shvatim da će igra biti izazovna, pa prvo popijem kavu, a onda na igranje. I stvarno, igra je izazovna, ne kao souls igre iako ju neki nazivaju souls pucačina u svemiru, ali treba si dati truda. Barem na početku.

Naglasak je na početku, jer kasnije je to toliko nerazmjerno lagano da bih to opisao kao da u Wolfensteinu igrate u početku na Über, a pred kraj na “Can I play, Daddy?”. Doslovno sam se šalio sa zadnjim bossom u igri, dok je u početku jedino smiješno bilo neprijateljima. I tu leži ključni problem ove igre – konceptualno super zamišljena, ali realizirana malo slabije.

Vidite, Kate nije Rambo, nije niti Hitman. Kate je znanstvenica i kao takva mora koristiti svoju inteligenciju kako bi porazila neprijatelje. Tu je koncept odličan zamišljen, da moramo koristiti mozak, a ne mišiće.

Kate je znanstvenica i kao takva mora koristiti svoju inteligenciju kako bi porazila neprijatelje.

Htjeli su to postići tako da imamo četiri oružja u igri koja postupno otključavamo. Puška na struju, vatru, led i kiselinu. Svaka od njih odgovara ne samo određenom neprijatelju, nego uvelike ovisi o okolini u kojoj se nalazite. Na primjer, ako neprijatelji stoje u vodi, pucate sa strujom jer voda provodi struju. Ako pak izađu iz vode, lakše ih je zalediti i slično. Opet, to je tako u teoriji i u početku. Kasnije sam protivnike tamanio “na mišiće”, jer ova logika iznad ponekad nije funkcionirala.

Neki neprijatelji imaju i takozvanu slabu točku koja bi svijetlila u boji onog oružja koje vam treba za poraziti ga. Narančasto vatra, svijetlo plava struja. Ni to nije uvijek funkcioniralo pa u jednom trenu nisam bio siguran je li u pitanju bug ili su to tako namjerno napravili da bude teže.

Osim ta četiri glavna oružja, imamo i razne spravice i dodatke koje nam pomažu, neke čak i previše. Možemo tako ukloniti efekte npr. trovanja, pothlađenosti, možemo usporiti neprijatelje i slično. Neizostavne su i vještine koje možemo naučiti skupljanjem znanja i onda trošiti bodove na nadogradnju vještina.

Mogli ste vidjeti gore kako spominjem pothlađenost. To je jedna zanimljiva mehanika s kojom pri jako niskim temperaturama budete pothlađeni pa morate zapaliti vatru kako bi se ugrijali i to nerijetko dok vas neprijatelji ganjaju. A kada sam kod zanimljivih mehanika, moram reći i nekoliko riječi o tzv. stupovima.

Scars Above nema klasični način spremanja napretka. Umjesto toga, tu su stupovi koje možete aktivirati i oni vam napune sva oružja i zdravlje.  Ali, postoji kvaka – ako aktivirate stup, resetirate sve neprijatelje koje ste ubili. Ja sam se jako veselio ovome, jer sam mislio kako će se developeri poigrati s nama na način da ćemo morati razmišljati želimo li aktivirati stup ili ne. U praksi, ti stupovi idu linearno i nema nikakve bojazni od aktivacije, što je totalni promašaj.

Još jedna od stvari koje su me smetale tokom prelaska igre bio je osjećaj umjetnog produživanja igre. Nerijetko sam se kretao po mapi i ubijao neprijatelje, da bi došao do cilja, a igra mi rekla “e ne možeš otvoriti ta vrata, nema struje”. Pa ti opet leti i traži akumulatore da bih otvorio vrata i nastavio dalje. Jednostavno, nekako se umoriš igrajući.

Postoje i zagonetke u igri, ali samo nekoliko njih su prave, maštovite zagonetke, dok je ostatak više fokusiran na pogledaj ovo ili ono, istraži nešto i slične stvari. Samo istraživanje je šturo, a nema ni nekih posebnih nagrada za istraživanje. Nema ni smisla ponovni prelazak igre koja traje od pet do deset sati, ovisno o tome kako ste vješti u prvoj polovici igre.

S tehničke strane ima nekoliko problema osim onog sa režiranim scenama. Nekoliko puta mi se dogodilo da framerate padne kod zahtjevnijih scena gdje igra treba prikazati više detalja na malom prostoru, a ima i iskakanja objekata – i to dosta. Nisam navikao ni na učitavanja, pogotovo na PlayStationu 5, ali s cijenom koju ova igra traži, nisu to toliko velike greške preko kojih se ne može prijeći. Neću ništa pisati o adaptivnim triggerima jer se nema što puno reći, osim da su iskoristili to kod pucanja na način što manje metaka, teže je pritisnuti.

SVE ILI NIŠTA

Zamislite da ste dijete kojem netko ponudi dudu, pa mu istu tu dudu uzme nakon kraćeg vremena. Tako sam se ja osjećao nakon saznanja što je sve ova igra mogla, prvenstveno jer mi je to i pokazala, a onda nije uspjela u tome. Najveći problem Scars Above jest taj što je napravljen da se svidi gotovo svima, a zapravo će se svidjeti samo rijetkima.

Ako ste igrač koji ne voli pretjerane izazove, nakon sat i pol vremena igranja Scars Above ćete izaći jer vam je preteško. U slučaju da ste igrač koji voli izazove, na kraju ćete imati gorak okus jer igra postane suviše jednostavna. Jednostavno nezavidna situacija u kojoj Scars Above mogu preporučiti tek manjoj grupi igrača. Ako ste baš zaljubljenik u SF avanture, a pritom vam ne smeta ovo gore nabrojano, slobodno zaigrajte.

Scars Above je igra obavijena odličnim idejnim konceptom, no ipak se ugušila u svojoj želji da se svidi svima. Ostaje nada da će slijedeća igra možda popraviti nedostatke.

68 Naša ocjena
  • maštovito dizajnirani neprijatelji
  • interesantno zamišljen koncept
  • nedosljednost težine, prelako na kraju
  • neiskorišten potencijal točki za spremanje
  • nerijetko zna biti zamorna igra s umjetnim produživanjem trajanja

Josip Klanfar

Svježa krv HCL redakcije, što ne možemo reći za njegov PC koji datira iz doba drevne Mezopotamije. Kao i svaki pravi slavonac, voli dobar kulen, a jedino više od toga, voli zaigrati dobru avanturu.

Komentari (7)

  • Pajo Paksu

    06.03.2023 - 12:55

    Pa dobro s ovim što sam pročitao zadovoljan sam
    Meni će igra biti interesantna. Recenzija je OK. Ocjena je mogla biti i malo viša.
    Ono trajanje 5 do 10 sati kod mene znači nekih 20 sati igranja. Sve u svemu zadovoljan sam.

    • MAJSTOR RINGO

      @Pajo Paksu, 06.03.2023 - 13:17

      Ako gledamo cisto samu trajnost igre, mislim da je to pristojno s obzirom na cenu koja je prepolovljena u odnosu na neki AAA naslov.
      Mislim da za tu cenu dobija se pristojno neko ala Returnal iskustvo😉. Naravo velika podrska nasem studiju, i nadam se da je ovo samo pocetak, da ce sledeci naslovi biti sve bolji i bolji.

    • hexagram

      @MAJSTOR RINGO, 06.03.2023 - 18:15

      Zaraznijeg gempleja, atmosfere i trajnosti u gejmu rijetko gdje nades kao u Returnal.
      Lupetaš osim ako to nisi rekao samo zbog slicnog vizualnog stila sa ovim gejmom.

    • MAJSTOR RINGO

      @hexagram, 06.03.2023 - 18:36

      Ne lupetam, jel vidis sta sam napisao, neko ala returnal iskustvo sa smajlijem na kraju. Nisam rekao ovo je prava kopija, ista igra i slicne reci. Da samo podseca zbog vizuala, strana planeta, ima neke slicnosti.
      Nisam ni imao nameru da je stavljam u istu ravan sa returnalom.
      Ali ipak smatram da je ovo najozbiljnija i najbolja igra do sada, uz Scorn, koja je dosla iz Srbije.

    • hexagram

      @MAJSTOR RINGO, 06.03.2023 - 19:30

      Vidim, zato sam i napisao 😉 nemoj da te Returnal pojede

  • Chaos777

    06.03.2023 - 14:26

    Slabija ocena od realne al ajd, verovatno zato je dodeljeno ovom autoru da radi a ne nekom vodecem imenu portala…

  • budhi

    13.03.2023 - 10:05

    Da li ima prijevod na neki nama razumljivi jezik? Hrvatski/Srpski?

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?