HCL.HR

Tabula Rasa

Illidan 27.06.2007.   •   0 komentara


NCsoft će još jednom pokušati ugroziti status koji uživa Blizzardov World of Warcraft. Da li je Tabula Rasa još jedan u nizu prosječnih MMORPG naslova, ili se ipak radi o nečem posebnom…


Ne mislite li da je pisanje najava jedan u biti veoma nezahvalan i monoton posao. Pročitate par najava po raznim siteovima, pogledate nešto in-game screenshotova, koji trailer iz igre i krenete na posao. To je sve super, ali jedini problem je taj jer u najavama nema nikada ništa loše, sve su same hvale i hvalospjevi na račun te igre, a vi naravno morate slijediti tu logiku pisanja najave, jer ne možete pljuvati nešto što niste vidjeli kako izgleda u pokretu nego morate vjerovati developerima igre i ostalim siteovima, koji su naravno igru nahvalili do beskraja iako nije niti izašla. Da ne skrenem previše u očajničke vode i da se ne raspišem o ”težini” našeg posla idem se radije baciti na konkretne stvari, kao što su informacije o igri kojih je doista mnogo, ali ja ću izdvojiti samo one najkraće i najvažnije.


Priča Tabule Rase nije neka ekskluziva, ali priča naravno u MMORPGu nije nikada niti bila previše bitna, bitno je jedino da se ona može proširivati dalje i dobivati razne epiloge, tako da bi se uvijek mogle raditi nove ekspanzije igre jer se uvijek ima za reći nešto novo. U nekoj tamo dalekoj budućnosti naš prekrasni planet je razoren od strane tuđinaca koji sebe predstavljaju kao Bane. Ti tuđinci su u biti skupina raznih vrsta i rasa izvanzemaljaca koji funkcioniraju kao kolektiv, a cilj im je osvojiti svaki planet na koji naiđu. Ne smijemo zaboraviti da u ovakvim scenarijima zločesti dečki (i žene) moraju normalno pobiti sve živo i neživo na planetu, što nikako nije dobro. Otpor Baneu pružaju ljudi koji su se ujedinili s par dobrih vrsta aliena koji zajedno čine fakciju kojoj su nadjenuli ime ”Allied Free Sentients army”. Igra će se odvijati na ogromnog planetu koji će se sastojati od tri kontinenta, a svaki od njih će nastanjivati drugačije rase i svaki će biti drugačije grafički uređen, tako da stvar ne bude monotona.


U vrlo ranom stadiju igre dobit ćete izbor koji će odlučiti o vašoj budućoj ulozi u igri. Moći ćete biti ili vojnik ili ”specijalist”, a ovisno o vašem izboru razvijati ćete se dalje, specijalizirajući se u određenom području. Ako odaberete vojnika dalje se možete usavršavati i postati primjerice snajperist ili komandos, dok ćete kao specijalist moći postati primjerice bioinžinjeri. Stvar koja jako živcira kod ostalim igara ovog tipa jest ta da kada izaberete lika i potrošite dvadesetak sati igre igrajući s njim shvatite da vam ta klasa ne paše, i da biste radije bili primjerice čarobnjak nego ratnik, vaše vrijeme je izgubljeno u nepovrat, i morate ponovno prolaziti iste zadatke i ubijati iste protivnike da biste istrenirali vašeg novog čarobnjaka koji je zamijenio šugavog ratnika. Ovdje ćete u svakom trenutku moći saveati vašeg lika, a u trenutku kada ga saveate će se napraviti u biti identičan klon, te ćete tako ukoliko fulate s izborom uvijek moći učitati tog klona i izabrati nešto drugo, što će mnogima uštedjeti mnogo živaca. Moram priznati da prvi puta čujem da će se u jednom mmorpg-u likovi moći spremati na ovakav način, što objeručke prihvaćam, jer i sam znam kako je raditi novog lika nakon što ste potrošili dvadeset ili trideset sati igrajući nekog drugog i skužili da vam ne odgovara.


Jedna od najvažnijih stvari po kojima bi se Tabula Rasa trebala razlikovati od ostalih igara ovog žanra jest user interface tj korisničko sučelje. Kao što znamo interface je u velikoj većini slučajeva bio pretrpan, i u biti jedina stvar koju ste radili tijekom borbe jest gledanje gdje vam se nalazi koji skill, gledanje po mini mapi, traženje različitih sitnica svuda unaokolo, a najmanje ste se koncentrirali na samu akciju na ekranu i gledanje svijeta oko vas, a u nekim napetijim bitkama jedva da ste i primjetili bossa jer ste zurili samo u taj interface. Ovdje je to svedeno na minimum, ali kada to kažem onda i mislim tako. Osnovno sučelje se sastoji od pazi sad: quest loga, mini mape i par shorcuta koje koristite da označite koje oružje, odnosno koji skill koristite, a u središte je napokon stavljen vaš lik i ono što trenutno radite s njime. Akcija će se automatski prilagođavati oružju koje imate, a specijalne poteze ćete izvoditi tako da jednostavno mišem kliknete na ekran i odaberete određeni ”logos”. Prema igrinoj priči Logos je jedan stari jezik koji se sastoji od posebnih znakova, koji kada se spoje u pravilnu kombinaciju stvaraju moćne efekte poput prizivanja par električnih munja, prizivanja malog robotića koji će se neko vrijeme boriti na vašoj strani, i ostale stvari tog tipa. Neke stvari će ipak funkcionirati poput onih u ostalim standardnim mmorpg-ima, poput osvajanja velikih baza koje će zahtijevati možda i više desetaka ljudi i savršenu koordinaciju da bi se uspjele izvesti, barem u onim težim misijama, dok će u lakšim to moći izvesti i skupina igrača koji i nisu toliko usklađeni i imaju tek osnovno znanje o igri. Također zadatci u igri će biti zasnovani na etičkom principu, a kako napominju developeri neće biti pravog i ispravnog načina da se neki zadatak obavi. Primjerice možete prošvercati hranu zarobljenicima koju ste dobili od njihove rodbine / prijatelja ili tu hranu možete predati čuvarima koji će onda dodatno kazniti zarobljenike a vas malo nagraditi, ali će vam zato reputacija kod ovih drugih pasti, a možda i poberete kakvim pajserom u glavu :-) S vremenom će ti vaši izbori dati za ishod to da više uopće nećete moći uzimati questove od određenih frakcija ili čak dolaziti na njihova područja a da ne budete napadnuti.


Od Tabule Rase možemo očekivati još neke stvari poput Player vs Player sitema o kojemu u ovom trenutku nema još previše riječi ali će sigurno biti ubačen i dobro razrađen, jer svi znamo koliko je zabavnije napucati frenda nego nekog šugavog bota iz igre. Sve u svemu kada igra izađe očekujte možda i najdinamičniji mmo do sada izbačen, koji se više orijentira na akciju i brzinu nego na taktiku i premišljanje, iako ne u tolikoj količini kao u nekom FPSu primjerice, ogroman svijet koji će se dodatno proširiti serijom ekspanzija koje sigurno možemo očekivati ubrzo nakon izlaska igre, etički nastrojene questove koji bi trebali biti drugačiji od svega prije, i mnogo mnogo logosa aka specijalnih moći. Dakle svi kojima je dosta prevelikog razmišljanja, žele igrati neki mmo i osjetiti kako je to pripadati jednom ogromnom svijetu neka pričekaju Tabulu Rasu s kojom bi, ako developeri ispune sve rečeno trebali doći na svoje.

Komentari (0)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!