HCL.HR

Kaos, kaos i još malo kaosa. Tako izgleda Starhawk kada prvi puta upadnete u online bitku. Borba na nogama, mogućnost korištenja vozila ili letjelica te gradnja različitih struktura i sve to za do 32 igrača koji trebaju igrati timski da bi ostvarili pobjedu. Starhawk nastavlja tamo gdje je njegov duhovni prethodnik Warhawk završio. Drugim riječima, uvodi nove gameplay elemente dok osnova ostaje ista. To je naravno TPS napucavanje koje može biti vrlo zadovoljavajuće ako dobijete dobar tim uz sebe. No prije nego se upustite u online borbe, Starhawk nudi i singleplayer kampanju koja će vas naučiti osnovama i pripremiti za mnogobrojne okršaje u mrežnome svijetu.

Firefly i Saber Rider and the Star Sheriffs. Ako su vam poznate ove serije znate što im je zajedničko – tematika svemirskog vesterna. Starhawk prihvaća istu zanimljivu tematiku zbog čega je mogao imati barem kvalitetan i intrigantan vizualni identitet kroz singleplayer. Iako znamo da je ovo primarno online igra, singleplayer pun snažno utabanih klišeja u priči i nedovoljno razrađenog napredovanja kroz igru te strukture misija, prva je stvar koju ćete iskusiti i vjerojatno se razočarati. Jedina uistinu pozitivna stvar singleplayera dijela je prezentacija priče koja kvalitetnim crtežom i animacijama podsjeća na stripove, solidno postavlja spomenutu tematiku i donekle spašava ovaj segment igre. Barem vizualno.


U Starhawku sve se vrti oko Rift energije, kako u singleplayeru, tako i u multiplayer dijelu. Upravo ta energija služi kao pokretač igrina build ‘n’ battle sustava igranja. To funkcionira otprilike ovako: Pritisnete trokut na kontroleru i dobiti ćete krug gdje se nalaze građevine koje služe za obranu, stvaranje vozila ili pristup oružju. Dakle, treba vam tenk? Nema problema, ako imate dovoljno energije samo odaberete građevinu, malo sačekate i doletjeti će vam iz svemira. Nažalost ovaj sistem nije dovoljno dobro iskorišten u singleplayeru, odnosno u samoj strukturi misija. Istina, kroz kampanju ćete vidjeti sve građevine i saznati čemu služe, što je dobra priprema za multiplayer, no zbog dizajna misija cijelo to iskustvo djelovati će plitko, često nezanimljivo i jednostavno nedovoljno razrađeno.

No s druge strane, mora se reći da igra u singleplayeru sasvim dobro balansira misije na nogama i one u kojima letite. Baš kada napucavanje uz šetanje i trčanje postane pomalo dosadno, vrijeme je za malo zračnih borbi. Sama mehanika letenja je napravljena vrlo kvalitetno, ali nažalost borba u zraku protiv umjetne inteligencije nikako se ne može uspoređivati s borbom protiv ljudskih igrača. S druge strane, AI na zemlji dobro će vas pripremiti za borbu protiv stvarnih ljudi. Iako protivnici nisu previše pametni, imaju svojih svijetlih trenutaka kada će vas iznenaditi. Isto vrijedi i za vaše pomagače, nikada neće biti potpuno beskorisni što znači da nisu samo vizualni dodatak gameplayu.


Ono što izdvaja Starhawk od drugih TPS igara današnjice je činjenica da nema cover sustava. Dakle ako ste mislili ljubiti zid ili ravnati leđa na istome to možete zaboraviti. Ovdje se borba na tlu vrti oko movement skilla. Nije sada da se trebate znati kretati kao u UT-u ili Quakeu, ali kretanje dok pucate biti će od presudne važnosti, a oružja djeluju kao da ne postoji neko ultimativno nadmoćno. Puška, sačma, bacač raketa i snajper su sijači smrti koje ćete uglavnom koristiti cijelo iskustvo uz dodatak granata. Iako ovo s oružjima i kretanjem zvuči kao stara škola, Starhawk ipak ima jedan prepoznatljiviji element modernih igara – regeneraciju zdravlja.

Online multiplayer igranje je pravi razlog zašto se kupuje ova igra, a timska suradnja u obrani i napadu je ključ do pobjede. Svaki igrač ima mogućnost gradnje svih građevina koje određena mapa dopušta, stoga je potrebno komunicirati da se dragocjena energija ne bi trošila bespotrebno jer će iskusni protivnik to znati iskoristiti. Bilo da igrate CTF i trebaju vam obrambeni zidovi ili TDM gdje bunkeri sadržavaju dodatna oružja, svi imaju mogućnost doprinijeti svome timu. Upravo zbog build ‘n’ battle sustava svaka igra može biti drugačija jer se mogu stvarati različite taktike.

Osim gradnje tijekom borbe, skillovi su također jedan od faktora koji će pridonijeti taktici. Njihov sveukupni broj je na zadovoljavajućoj razini, a tijekom borbe možete imati samo jedan aktivan. Ako smatrate da vam skill više neće koristiti, možete ga bez problema promijeniti i kada vas ubiju drugi vam se aktivira. Skillove otključavate pomoću iskustvenih bodova i ispunjavanjem njihovih uvjeta, što će vas natjerati da ne igrate uvijek po istoj šabloni ako ih želite imati sve na raspolaganju.


Kada neka igra kombinira dva različita stila borbe poput ove onda se postavlja pitanje balansa, a u kontekstu Starhawka može se reći da je balans između vozila i obrambenih struktura kvalitetno odrađen. Hawkovi, koji su ovdje glavna leteća “igračka”, lagano mogu uspostaviti zračnu prevlast no lijek protiv njih su beam turreti koji će ih s relativnom lakoćom obarati s neba. No najučinkovitija obrana protiv Hawkova su pravi zračni dueli. Možemo slobodno reći da su dogfightovi jednako zabavni kao i kada igrate Ace Combat. Osim hawkova tu su još “svemirski motori”, džip i tenk koji će služiti za stvaranje kaosa na bojnome polju.

Mehanike napucavanja i letanja su zabavne, balans je dobar, a i skillovi su dobrodošao dodatak, no online igranje ima i svojih nedostataka. Prvi koji će vam upasti u oko je taj da ne postoji nekakva zaštita vaše spawn zone. Točnije, ako neprijatelj napravi invaziju u vaš spawn prostor tada je praktički game over. Tom problemu možete probati doskočiti tako da dok padate iz svemira u spawn kapsuli, probate sletjeti neprijatelju na glavu – potez koji će ga naravno ubiti. No, kao što možete zamisliti, to nije uvijek lako izvesti pa je slab lijek za ovakvu situaciju. Drugi nedostatak odnosi se na određene skillove koji su čak i previše korisni u pojedinim situacijama. Primjerice, postoji skill koji omogućuje da jednim melee udarcem uništite tenk, dok s dva takva možete uništi cijelu građevinu. Poprilično apsurdno zvuči, a vjerujte da i izgleda tako. Ipak najveći nedostatak odnosi se na broj igrivih modova. Osim već spomenutih CTF i TDM, tu su još Zones (nešto kao capture and hold) te još samo klasičan Deathmatch.

U današnje vrijeme, kada većina developera igra na sigurno, LightBox Interactive odlučio se pokušati uvesti dašak svježine u TPS žanr. Iako Starhawk nije savršen, vrlina mu je vrlo zadovoljavajuća i kaotična multiplayer igra. Ono bitno je ovdje uspješno postignuto – da uživate dok igrate i da osjećate pravo zadovoljstvo kada napravite nešto korisno za cijeli tim ili kada uspješno izvedete nekakav spretni potez. Minus par mušica, cjelokupni online segment odrađen je kvalitetno i sadrži gotovo sve što bi jedna online igra i trebala sadržavati.

Zbog toga ćete bez problema progutati neinteresantnu i plitku kampanju koja loše prikriva činjenicu da služi samo kao praksa za multiplayer. Kada se sagleda cijela slika, Starhawk je definitivno osvježenje na sceni koje izlazi iz okvira današnjih standarda i trudi se uvesti nešto novo, ali i osvježiti nešto staro. Također, ovo je tip igre koji s vremenom postane sve bolji, a mi se iskreno nadamo da će se podrška developera nastaviti te da novog sadržaja neće nedostajati u budućnosti.

Tematika svemirskog vesterna, mechovi koji se transformiraju u letjelice, build ‘n’ battle sistem te kampanja uz online igru. Može li Starhawk ovim elementima dostojno zamijeniti svog duhovnog prethodnika?

81 Naša ocjena
  • online segment
  • build 'n' battle sustav
  • slaba kampanja
  • malo igrivih modova u multiplayeru

Stjepan Fikter

Jedini u redakciji s DDR 2 memorijom. Prvi će pisati o manje poznatim, čudnim i drugačijim igrama. Jednako preferira PC i konzolaške naslove te je druga osoba jednog od najstarijih hrvatskih klanova, a suborcima poznatiji kao mili vođa.

Komentari (8)

  • Black op

    19.06.2012 - 18:21

    Mutliplayer?Nesto je ovdje mutlirano xD

  • zoransoce

    19.06.2012 - 19:29

    cijena???

    • tony_krivic

      @zoransoce, 19.06.2012 - 20:08

      410 kn u infomarku 😀

  • armin221186

    20.06.2012 - 06:22

    ocekivo sam video …..

  • snowblind

    20.06.2012 - 06:53

    Nažalost ne radimo video recenzije za konzolaške naslove, no možda se to u budućnosti i promjeni.

    • Jaime Lannister

      @snowblind, 20.06.2012 - 09:14

      dajte da se promjeni , jbt. ako mogu djeca od 10 god. stavljat gameplayeve na youtube onda mozete i vi recu

  • TheProGamer

    20.06.2012 - 13:21

    Definitivno ocjena realna.Igra je loša.SP(nije niti očekivano ništa posebno)vrlo salb.Multiplayer je sasvim solidan,ali sveukupni dojam je za ocjenu 65/100.Po meni igra na koju se ne treba bacit pare.Čuvam za Spec Ops i Ghost Recon.

  • Jakov123123

    12.11.2012 - 15:55

    Igrica nije loša ,vidio sam je u prijatelja,ali nerealno je što on može imati oko 6-7 pušaka koji se na njegovom tijelu uopće ne vide i on skuplja plave kuglice kao u nekoj igrici iz 90-ih.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!