HCL.HR

Recenzija

Universe at War: Earth Assault [PC]

Danijel Handžek


Prvo što ubada u oči kada pokrenete igru je to što postoje tri rase u igri, a sve tri su vanzemaljske dok se zapravo radi o napadu na planet Zemlju. A gdje su ljudi? Možda zapravo na Zemlji više i ne žive ljudi ili se samo taj planet tako zove. Ne bih ulazio u neke veće detalje, ali ovo je jedan propust koji jednostavno ozbiljnog igrača koji prati priču i udubljuje se jednostavno presječe. Dok neki jednostavno ovakvu radnju smatraju osvježenjem na tržištu, ja to gledam iz drugog kuta i kažem zašto se nisu poklali na Marsu, neke stvari bi imale više logike. Same rase se dosta razlikuju međusobno i nisu loše razrađene, no po nekoj priči ova invazija na Zemlju se odvija na takav način da jednostavno te tri izvanzemaljske rase napadnu jedna drugu, a ljudi sjede pod trešnjom piju rakijicu i to sve gledaju mirno ( nalaze se u drugom planu ). Ali neka im bude , sve bi se to nekako prebrodilo kada se idući dalje ne bi nailazilo na neke detalje koji jednostavno utuku svako vaše pozitivno razmišljanje o igri.


Nazivi samih rasa su Hierarchy, Novus i Masari te se vrlo dobro uklapaju u radnju cijele igre. Novus mora raditi mrežu nodova po mapi kako bi brzo mogao prebacivati jedinice sa jedne strane na drugu. Zakleti su protivnici Hiererchy-ja i u početku se međusobno bore zbog resursa koje Hierarchy-ji skupljaju na Zemlji. Hierarchy više uništava prirodu, harvesta po mapi i glavni cilj im je iscrpiti planet kako bi imali resursa za daljnja osvajanja i ratovanja. Masari se čini nekako najjačim, jer se bazira na destrukciju i na dobru obranu ali samim time su im i jedinice najskuplje. Nekada davno su Masari kao naši preci prebjegli sa planeta u naletu Hierarchija koji je u ono vrijeme invazije bio jednostavno tehnološki prerazvijena rasa da bi se sa njima mogli sukobiti. No vremena se mijenjaju te su Masari sada dostigli dovoljan stupanj razvijenosti tehnologije oružja da mogu povratiti svoj stari dom.


Rase imaju dosta toga za ponuditi i tu dižem prst gore. Raznolikost jedinica i zgrada te karakteristika i načina funkcioniranja svake pojedine rase daje do znanja da one međusobno nemaju zajedničkih osobina. Te se vidi trud programera da se postigne neka kohezija između igrača i samog načina igre. Kampanja je standardna skriptirana kao u većini igara ovog tipa. Krećete sa Hierarchijem gdje se prati njihova invazija na Zemlju, jedinice su spore masivne i imaju višestruku namjenu ( sakupljanje i građenje ). Nakon toga uključujete se sa Novusima koji ulaze u sukob i brza su pokretna rasa sa jeftinim jedinicama čija glavna taktika je što više masiranja i napada sa velikom količinom jedinica ( nešto kao Zerg u Starcraftu ). Na kraju dolazi Masari koje je taktička rasa sa velikom količinom resursa na raspolaganju odmah u svojoj bazi. Jedinice im mogu biti u light ili dark modu, u prvom imaju brzinu za veći tj.brži damage, dok u darku rade na usporavanju protivnika. Najveća mana same kampanje kao što sam i ranije napomenuo je linearnost, no u ovakom tipu igre ona je ista i kod konkurencije i maltene svih dosupnih naslova na tržištu.


Multiplayer malo popravlja stvar i fakat je zanimljiv, te vam omogućuje da zapravo vidite kako stvari stoje i koji su maksimalni dometi pojedine rase. Uvijek volim reći da nije isto igrati protiv ai-ja i protiv živog protivnika koji se isto kao vi prilagođuje situaciji na terenu i odgovara adekvatnom kontra taktikom i udara vas di vas najviše boli. Conquer mod je zlo. Igrate protiv ostalih igrača online i ako ih pobjeđujete osvajate teritorije na mapi i pokušavate osvojiti svijet za sebe. Vrlo dosjetljivo i zanimljivo. Ovo bi sve bilo utoliko bolje da igra nije pod Games for Windows Live licencom i stoga zahtjeva izdvajanje dodatnih novaca za Gold account Live servisa. Ono što me ubilo u pojam je zumiranje koje nije nikako ukomponirano u sam grafički engine igre. Vi jednostavno ne možete odzumirati više nego što je to po defoultu, a jedinica imate preko cijelog ekrana. Iritantno. Osim toga iritirajuće je kako su kontrole ponekad smotane. Ponekad igra jednostavno ne registrira klik miša na pojedinu jedinicu.

Grafika jedinica je odlično urađena dok je okoliš nekako starog tipa. Engine podrzava dx10 ali su performanse toliko smiješne da od njih boli glava. Na high end kompu na kojem igrate najzahtjevniju igru današnjice na max detaljima bez trzanja, kašljucanja, štopanja ova igra podriguje. Onda vam je sve jasno. U dx9 je sve razrađeno da to radi kako spada iako je prisutna razlika u samoj grafici. Svaka rasa ima svoju glazbenu temu, a zvuk i govor jedinica ja naravno različit i solidno urađen za svaku rasu i jedinicu pojedinačno.


Universe at War nije toliko loša igra kad bi ju gledali pojedinačno što jednostavno ne možemo, jer ne donosi ništa novo u svome žanru, a na tržištu trenutno postoje igre koje nude daleko više od nje. Samim time ne bih vam preporučio igranje ove igre osim ako baš ne morate, jer neki njezini bugovi jednostavno iritiraju, iako možemo očekivat ispravke u narednim patchevima, dojma sam da se išlo na izdavanje igre što prije, a da se nisu riješile neke sitnice koje bi podigle samu ocjenu i zaradile koju preporuku više. Uz malo veći trud programera i rješavanje nekih sitnijih bugova ova igra je mogla dobiti znatno veću ocjenu.

Ako pak želite raspravljati o ovoj igri ili vam pak nešto nije jasno to možete učiniti na HCL forumu.

Pokušaj programera da izvuku neki maksimum iz ove igre jednostavno daje dojam da je to sve već viđeno i da je ovo još jedan u nizu naslova koji su izdani na tržište kako bi se pobrala lova.

71 Naša ocjena
  • Različitost samih rasa
  • multiplayer online
  • Zumiranje
  • performanse u dx10
  • nema ljudi

Komentari (11)

  • Weky

    08.03.2008 - 17:36

    Čini se sasvim ok, al sad kad je Soulstorm vani, može nas komotno držati uigranima do Starcrafta dvice.

  • Struja

    09.03.2008 - 09:24

    oprosti, ali recenzija ti je jako losha. nisi se bash potrudio informirat o igri, pa si tako neke cinjenice putpuno izostavio, neke si veoma fulao, a oko nekih si uzhasno ogranicen. losha recenzija.

  • Ementaler

    09.03.2008 - 13:12

    Slažem se da ovo i nije baš jedna od najboljih Psychoevih recenzija no ne bih ipak išao toliko daleko i rekao da je loša. Spomenuta je radnja, opisane su rase i njihove posebnosti, rečeno je koje su igrine greške i gdje kaska. Sve u svemu mislim da je cilj svake recenzije zapravo opravdati konačnu ocjenu danu u recenziji, a tako i smatram da je Psycho tekstom recenzije obrazložio zašto igra zaslužuje upravo ovakvu ocjenu.

  • Struja

    09.03.2008 - 14:36

    ali reci da je igra loshija samo zato sto nema ljude kao rasu je jako ogranicen pogled na igre. fulati povijest citave rase je ko da kazhes da su zergovi the good guys. a da se ne spomene patch koji je izasao nekih tjedan dana prije objave recenzije i popravio zoom, dx10 performanse i napravio jos dosta drugih promjena je cisto neinformiranje. reci da ne donosi nista novo u zanru je takodjer ignoriranje jedne od najjacih atributa igre (tactical dynamics). i imam feeling da autor nije ni igrao kampanju jer je fulao redoslijed rasa u njoj. pitam se dal je opce i igrao igru…. -_-

  • Ementaler

    09.03.2008 - 17:15

    Dobro, recenzija je pisana prije nego se taj patch pojavio, ali opet smatram čak i da mu je patch u vrijeme pisanja tekst bio dostupan da ga je mogao i nije morao spomenut. Ipak recenzirao igru kao takvu, ne patchiranu i popravljanu. Dobro je i to napisati, slažem se, al ko što rekoh ni ne mora… Što se tiče ovoga oko kampanje, ja ne bi znao jer nisam toliko igrao igru, ali ovo da ne postoje ljudi kao rasa se i meni čini nelogično čisto jer vanzemaljci napadaju planet Zemlju, a ljudi nigdje. Vjeruj da to nije utjecalo na konačnu ocjenu i sud o igri, ali je uzeto u obzir kao poprilična nelogičnost u priči igre. Čudno je malo jelte.. Subjektivno mu je mišljenje kako to nema logike i može odvratiti čovjeka od igre. Ugl, nekakva poanta je da se njemu igra nije svidjela osobito, dok tebi jest. Ali gledano s jedne strane recenzija zaista nije osobito detaljna, nisu sve stvari pokrivene, ali dato je dovoljno informacija kako bi se objasnilo zašto igra zaslužuje ocjenu koju je dobila i opisala na što igra liči… A i ocjena i sam tekst recenzije rekao bih se uglavnom poklapa sa ostalim ocjenama i opisima po internetu u glavnim segmentima. Prosjek ocjena po internetu je trenutno 76.4 što je eto tu negdje, igra jednostavno nije pretjerano impresivna, al nije ni kompletno loša… Al hvala na komentu, drugi put cu detaljnije provjerit neke informacije i po potrebi raci autoru da dopuni recenziju i informira se bolje o nekim stvarima iz kojih bi se nekako moglo izvuć da zapravo nije igrao igru…

  • Struja

    09.03.2008 - 22:38

    to bi bilo jako lijepo da se autori recenzija malo vishe potrude informirati o igrama koje recenziraju i da ih barem malo vishe detaljno pregledaju, jer kako se meni cini, 90% recenzija danas na netu je napisano preko kurca, tek toliko, nit se pregledaju najvazniji elementi igre nit se spomenu bitne stvari i one koje treba spomenut, a da ne kazhem da neki recenzenti prodju prvih X misija u kampanji i vec tad donesu sud o igri bez da su je obradili u sto vishe detalja i dobili pravo misljenje o igri.

  • Struja

    09.03.2008 - 22:39

    e da, i ako to da nema ljudi nije utjecalo na ocjenu, zasto je spomenuto pod negativnim djelovima ocjene ? 😉

  • Ementaler

    09.03.2008 - 23:44

    Eh zato jer ocjenu uglavnom formira tekst recenzije kao što sam rekao, ne samo plusevi i minusi u tom boxu za ocjenu 😉

  • sfc_PsychQ

    10.03.2008 - 07:46

    da bi ti imao sta prigovarati, ovakvu igru ni ne vrijedi patchati a kamoli recenzirati. svako ima svoje vidjenje ja sam svoje dao a sto ti se ne svidja to je tvoja stvar. ali svakako nisam lud skidat na obicnom modemu neki patch za neki drlog od igre

  • Struja

    10.03.2008 - 17:56

    zar igru ne bi trebalo recentirat objektivno, a ne po osobnom ukusu ?

  • Ementaler

    10.03.2008 - 19:40

    Ajme nećemo valjda opet u temu objektivnost VS subjektivnost u recenzijama? Pričalo se o tome već milijon puta i na kraju se uvijek kaže da recenzije uvijek imaju dozu subjektivnosti, inače na kraju krajeva nisu ni zanimljive. Naravno da se uvijek teži kao objektivnosti, ali dovraga dio je uvijek i subjektivan doživljaj recenzenta, nekog iskusnog čiji subjektivni stav nešto i znači… Uostalom zašto ova recenzija nije objektivna? Zato jer se tebi igra subjektivno sviđa, a recenzentu ne u tolikoj mjeri? E pa mišljenje ovog recenzenta se slaže sa većinom ostalih SVJETSKIH recenzenata ko što sam rekao prije. Tebi se igra sviđa i to je u redu, ali brate mili igra nije toliko dobra, nije pokupila odlične ocjene po svijetu i to je jednostavno objektivno mišljenje svjetskih recenzenata. Mi se kod ove igre eto baš tu negdje uklapamo u taj nekakav prosjek…

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!