@Phylip:
Šabane, to nije stvar mišljenja.
Stvar je u tome da ti općenito gledaš prošlost gaminga. I uzimaš kao primjere inovativnih i originalnih igara stvarno odlične igre. Ali pogledaj vremenski raspon u kojem su se te igre pojavile. Ono, pričaš u stilu uffff, vidi System Shock 2, Super Mario Bros 3, Deus Ex, Doom 2, Quake... to su bile igre (ok, ne toliko drastično, al poanta je ista). Vrijeme je filter. Naravno da ćeš zaboraviti neko smeće koje si igrao sa sedam godina. Ali ćeš se sjećati nečeg što je bilo odlično. Tak da ćeš nabrajat razne Baldur's Gateove, Half Lifeove, Deus Exove i ostale. A za primjere današnjih igara ćeš nabrajat neke prosječne igre.
Uostalom, tad si bio mlađi. Ja kad sam bio mlađi, mogao sam igrati bilo koje smeće praktički i zabavio bih se (Nerf Arena Blast, Trickstyle). Kad se sad sjetim kakve su me sve igre svojevremeno veselile... ma šta sjetim, neke sam opet probao igrati i jednostavno ne ide.
I tko kaže da se neke današnje igre neće igrati za 5 godina?
Ja znam da ću se ja nekih igara definitivno sjećati.
I naravno da ima smisla ismijavati tvoje scenarije o skijašima ubojicama. Prvenstveno zato jer ti te svoje ideje navodiš kao bolje od onih koje se koriste u današnjim igrama.
Uostalom, ni danas grafika nije mjerilo kvalitete. Wii je najprodavanija konzola ove generacije, a ima najlošiju grafiku. A postoje i genijalne igre poput
World of Gooa koje se ne mogu pohvaliti nekom grafikom.
A grafika se oduvijek razvijala tak da ti ne stoji da onda developeri nisu imali potrebu razvijat grafiku i uvlačit se ljudima u šupak. :tired:
To je jednostavno retardirano. Ajde mi onda reci zašto Diablo 2 ima bolju grafiku od jedinice, ako su već imali engine jedinice? Zašto jednostavno nisu napravili novu priču i izdali dvojku?
I opet kažem... to nije stvar mišljenja.
Sve se razvija onoliko brzo koliko je to moguće. Tehnički aspekti igara će se uvijek brže razvijati od gameplay elemenata. Zašto? Zato jer je više poligona uvijek bolje, bolji dim je uvijek bolji dim. I svi će reći da je dim iz Dirta 2 bolji od onog iz Need for Speeda 2.
A kad govorimo o gameplay elementima, tu se dosta toga razvija po principu pokušaja i pogreške. Ja ne mogu znati što će se svidjeti svim gamerima. Niti bilo tko drugi. Zato će jedan TPS, recimo, prvi uvesti cover sistem. I ljudi i kritičari će to nahvaliti, pa će drugi to prihvatiti i kopirati.
A eksperimentirati bezrazložno i riskirati katastrofalnu prodaju igre... to nitko ne želi.
Uostalom, krivi su i sami gameri.
Jesi li čuo za Ico, Shadow of the Colossus, Killer 7, Psychonauts? To su sve originalne i relativno nove igre (bar u odnosu na igre koje ti spominješ) koje su kritičari nahvalili. Šteta što sam našao prodajne podatke jedino za SotC i Psychonautse. Dakle, SotC se prodao u 940 000 primjeraka (po VGChartz.com), a igra je dobila prosječnu ocjenu
91. Psychonautsi su dobili prosječnu ocjenu
88, a prodali su se u 120 tisuća primjeraka.
S druge strane, NFS Pro Street, čija je prosječna ocjena
72 se prodao u 2 milijuna primjeraka na Xboxu te 1.7 milijuna na PS-u 3, a gdje je još PC (za kojeg nema prodajnih podataka)...
Dakle, igra poput NFS-a (koja kod tebe vjerojatno spada u ove nove igre koje tjeraju grafiku) se prodala u preko četiri puta više primjeraka od Shadow of the Colossusa te dvadeset puta više od Psychonautsa, igara koje su imale puno veće prosječne ocjene, originalnije su i velik broj igrača koji su ih ekšli igrali su ih hvalili.
Želiš još ovakvih primjera iz novije gaming povijesti?
I sad ti meni reci, kakvog poticaja developeri imaju da razvijaju nove originalne projekte ako će se oni, ma kako kvalitetni bili, prodati u puno manjem broju primjeraka od ustaljenih i loših franšiza? Mislim, tebi je svejedno, ali oni gube novac.
Na kraju krajeva, tehnička strana igre može biti bitan element u samom gameplayu igre. Recimo, fizika. Razvoj hardvera omogućio je raznim simulacijama koječega, FPS-ovima i praktički svim ostalim žanrovima da se dođu bliže stvarnosti, što je prilično bitno za igru poput Gran Turisma, koja pokušava imitirati stvarnost.
Al hej, ajmo se samo ograničiti na grafiku. I opet može biti gameplay element. Naime, možda si čuo za pojam imerzija? Kako bi Yahtzee rekao, imerzija je kad kreneš u noćnu šetnju nakon igranja Thiefa i uhvatiš se kako tražiš visibility bar. Ili kad igraš Condemned, a mačka ti skoči u krilo, samo da bi bila lansirana mlazom pišaline koju si u strahu... ispustio.
E pa, grafika pomaže u imerzivnosti. Nije njezin ključan element, no pomaže. Pogotovo u FPS-ovima poput Call of Dutyja koji pokušavaju dočarati rat. Bilo bi se malo teže ufurati da sve to izgleda kao Wolfenstein 3D.
Na kraju krajevog kraja, možda si čuo za The Last Guardian? Heavy Rain? Dreamers? Alan Wake? Natal? Sonyjev motion kontroler? Očekuju se kao gospa u Međugorju, al to nema nikakve veze s grafikom.