HCL.HR

Recenzija

Lionheart: Kings Crusade [PC]

Robert Tauzer

Ako volite ovakve igre, šanse su da ste već čuli za naslov King Arthur – The Role-Playing Wargame, relativno mladog i relativno neiskusnog mađarskog developera NeoCore Games. Ta njihova igra bila je ujedno i prva igra koju sam recenzirao za HCL, a bila je u najmanju ruku zanimljivo i kreativno ostvarenje, iako je se može reći da je teška i nebalansirana do boli, tako da su je samo istinski fanatici (ubrajam sebe) uspjeli doktorirati. U kratkim crtama, NeoCore je svojim osebujnim stilom nastavio „sagu o kraljevima“ i ovaj put obrađuju jednog novog kralja na jedan dosta drugačiji način.

Ukoliko ste slučajno zaigrali prethodnika, King Arthura, upast će vam u oči mnogi posuđeni elementi. Mađarski developeri očito operiraju na ograničenom budžetu pa su reciklirali ikone, specijalne moći jedinica, muziku, a zakleo bih se i da su i neke mape vrlo slične. Igra je ugođajem, grafički i zvukovno prilično slična prethodniku. Ipak ovo nije mission pack za King Arthura. Igra je koncepcijski dosta drugačije izvedena. Ne bolje ili lošije, samo drugačije. Obje igre su dobre, da to odmah razjasnimo. King Arthur je kreativniji i hrabriji u pristupu no zato je vrlo težak i poprilično nepristupačan. S druge strane, ova igra je po kritičnom pitanju balansa i težine puno bolje pogođena. Frustracije kod igranja su bitno smanjene, iako je igra još uvijek dosta zahtjevna i nimalo laka. Idemo dakle redom.

Tema igre je osvajanje Jeruzalema i Križarski ratovi. Odmah da naglasimo da je setting proizvoljan, izmišljen i poprilično dotjeran. Ili da preciziramo – povijesni setting je uzet samo kao labava idejna osnova igre. Mali primjer, jedinice oklopne templarske konjice imaju rogove na kacigama poput vikinga. Također, jedinice grafički i po opisima izgledaju dosta nabrijano, gotovo pa elitistički, u odnosu na druge naslove. Čak i najgore jedinice u ovoj igri po izgledu bi zauzimale mjesto elitnih veterana u nekim drugim igrama. Iako je sitnica, moram priznat da me živcira pomalo. Dakle ovo je prvenstveno igra, a ne nekakva povijesna simulacija, makar i u malom dijelu. Tko traži točnost, neka je traži negdje drugdje. S druge strane tko traži zabavu…

Igra je prvenstveno orijentirana na borbu što joj brojimo kao plus…

Lionheart je u izvedbi nešto različit od tipičnih predstavnika RTT (Real Time Tactics) žanra, pod ovim prvenstveno mislim na Total War. Također postoje strateška i taktička mapa, no ovdje nema vojski koje ćete upravljati niti građevina koje ćete graditi, kao niti provincija s kojima treba nešto izvesti. Igra je prvenstveno orijentirana na borbu što joj brojimo kao plus. U početku Crusader kampanje osvojite Jeruzalem. Nakon toga izbor je vaš koju ćete od susjednih pokrajna zauzeti prvu. Neke su lake za osvojit, a neke teže, pa ćete s početka naravno birati ove lakše. Hoćete li se širiti u pustinju ka Bagdadu, južno ka Egiptu ili sjeverno ka Maloj Aziji ostaje na vama. Nadalje, na mapama se javljaju specijalne situacije (trgovci, pobune, problemi) koje ćete rješavati borbom, novcima ili jednostavnim izborom. Sve u svemu – zanimljivo i drugačije.


Treba spomenuti i to da kao križar u igri možete rješavati postavljane zadatke i bitke na više predviđenih načina. Postoje četiri križarske frakcije: Francuzi, Nijemci, Templari i Papa. Većina se situacija može razriješit na način koji će odgovarat samo jednoj od ovih frakcija. U prijevodu, izaberite one s kojima želite bit u dobru i radite za njih. Bolji odnosi s određenom frakcijom daju vam različite i prilično važne bonuse, a i nove jedinice. Primjerice, dobar odnos s francuskim kraljem donosi vam jedinice i bonuse na tešku konjicu, ali ni druge frakcije nemaju bonuse za baciti. U drugom dijelu igre, kad igrate u ulozi Saracena i Saladina, ovaj mehanizam zamijenjen je klasičnim mehanizmom otkrivanja tehnologija i istraživanja, s time da ne možete s vremenom odabrati sve, nego se morate odlučiti točno u čemu želite biti jaki. Ovaj pristup nosi dašak osvježenja i podiže ukupni replay value igri.

Lionheart nagrađuje upotrebu i čuvanje istih jedinica na nevjerojatno važan način…

Još jedna bitna stvar koju svakako treba spomenut jest to da igra nagrađuje upotrebu i čuvanje istih jedinica na vrlo važan način. Ovako – svaka jedinica koja preživi kritičnu situaciju na bojištu (napad premoćnih neprijatelja, kišu strelica, neki veliki šok) dobit će bonus često vezan uz specifični događaj, osim što će naravno dobiti i level. Veteranske jedinice često će imati bonuse tipa: otporan na šok (nagli gubitak morala uslijed, naprimjer, juriša teške konjice u leđa), 25% brži u napadu, 50% otporniji na strelice i tome slično. Osim toga imat će i viši level koji će im dati opet nove bonuse koje pak sami birate (svaka tri levela), recimo majstorsko oružje ili oklope ili pak nedostatak penaltyja na borbu na teškom terenu.

U zahtjevnoj i relativno teškoj igri kao što je ova ne mora se posebno naglašavati da je preživljavanje veteranskih jedinica jako, jako visoko na listi prioriteta. Možda ćete i dobit neku bitku, no ako vam izgine pola iskusne vojske to će biti pirova pobjeda koja će sljedeće okršaje učiniti bitno težim. Budete li ovo često ponavljali igra će se iz zahtjevne polako pretvoriti u hardcore, mada vas o tome prethodno nitko neće obavijestiti. Lukavo, zgodno i odlično izvedeno, veliki plus na ovakav gameplay s naše strane.

Micromanagment je također vrlo bitna stavka ova igre, a izveden je dobro. Svaka jedinica može nositi dodatne oklope i oružja u vidu artefakata, koji im podižu razne karakteristike, a pravilni izbor i balansiranje istih jako je važan. Jedinice mogu piti i razne potione i eliksire, neke u borbi za privremene bonuse, a neke izvan borbe koji će dignuti karakteristike jedinice permanentno. Opet, vrlo je važan izbor kome ćete, kada i što dati. Ne bi bilo loše naprimjer imati neki potion koji će podići obranu i oklop strijelcima nađu li se pod iznenadnim jurišem konjice ili u zasjedi, zar ne?


Jedinicama se mogu u svako doba nadograđivati oružja i oklopi ili im se mogu dodavati pojedinačni likovi kao što su kapetan, svećenik ili doktor, koji utječu na njihove borbene sposobnosti, moral ili postotak izlječenja nakon bitke. Specijalne herojske jedinice (Kralj Richard recimo) imaju još veći izbor raznih specijalnih moći koje utječu na vaše ili tuđe jedinice (staminu, moral, paniku) ili na vlastite borbene sposobnosti. Osim toga, herojske jedinice nose i relikvije koje mogu utjecati na cijelu vojsku ili situaciju na bojištu. More ovakvih balansirajućih i simpatičnih sitnica čini ovu igru izrazito primamljivom za određeni tip igrača. Ukoliko ste među njima sigurno ste već osjetili „magiju“.

S druge strane, dobre taktičke bitke, lijepa grafika i općenita dorađenost će se svidjeti svima. Igra je tehnički dorađena, izgleda vrlo lijepo i vrti se glatko. Muzika i zvuk su na visokoj razini, a tipkovničke i ostale komande kao i način upravljanje vojskom je razrađen i praktičan. Igra je iscrpna statistički i bombardira vas brojkama o bonusima, vrijednostima napada, obrane, morala, stamine itd., tako da će matematički orijentirani tipovi igrača ovdje svakako doći na svoje.

Multiplayer je dosta slabo igran, lobby je gotovo uvijek prazan tako da se za eventualnu igru unaprijed treba dogovoriti sa nekim prijateljem, što je šteta. Postoje dva moda igre, free for all (deathmatch) i tactical (osvajanje victory lokacija) i oba bi nazvao poprilično interesantnim.

Lionheart Kings Crusade je jedan zanimljiv, drugačiji i razumno kvalitetan naslov. Igra nema ponekad iscrpljujuću razvojno ekonomsku komponentu sličnih igara, odvija se brzo i lako, turnovi traju kratko, a svaka se odluka čini bitnom. Igra je najčešće teška baš koliko treba, AI predstavlja izazov mada je često skriptiran, iako se baš zbog toga svaka bitka čini jedinstvenom. Volite li ovakav tip igara ovaj naslov garantira vam sate i sate strateške zabave. Preporuka.

Igrali ste Lionheart? Sviđa vam se nova video recenzija? Ne sviđa? Sve nas to zanima pa ako ste registrirani, svakako nam ostavite svoje komentare i ocjene ove igre.

VIDEO RECENZIJA: Nakon nedavnog Kralja Arthura na redu je Kralj Richard. Saznajte ako je ova strategija vrijedna vašeg novca i pažnje.

80 Naša ocjena
  • Grafika
  • gameplay
  • detaljnost
  • Skriptirani AI
  • povremeno ipak preteško

Komentari (4)

  • Max007

    10.12.2010 - 19:12

    bolji je total war

  • wyzard

    11.12.2010 - 14:26

    više mi je odgovarao Interplayev Lionheart u RPG okružju, makar je i fejlao.

  • Thorien Kell

    11.12.2010 - 19:43

    Heh, pokušao sam to igrati. Nisam se uspio navuć.

  • BioShock 4 Life

    14.12.2010 - 20:29

    Inache volim strategije al ova stvarno ne odgovara.Nadam se da Stronghold 3 nece izgledati ovako.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!