HCL.HR

RETRO DOZA #228 – The Settlers, ekonomija u stvaranju

Gregor Stojev 16.07.2017.   •   8 komentara   •   Retro


Skačemo u rane dane poznatog strateškog The Settlers serijala i prisjećamo se kako je ekonomija izgledala kada je započela davne 1993. godine.

xo5ZqU9

The Settlers veoma je popularan serijal među igračima strateških igara na PC-u koji se devedesetih počeo uspinjati do slave, a do danas vidio preko deset nastavaka. Iako će mnogi vjerojatno nostalgirati oko trojke, mi ćemo uzeti ovu priliku da se ukratko osvrnemo oko samog početka. Za svoj strateški projekt developer Blue Byte u ranim je devedesetima izvorno planirao složiti nešto po uzoru na tada već kultni hit Populous, tzv. “God game” žanr. Međutim, ubrzo je prevladala želja da se složi nešto potpuno novo i originalno.

Nakon dvije godine programiranja, 1993. za osobno računalo Amigu napokon je stigao prvi The Settlers – strateški naslov s fokusom na ekonomiju. Premda su se pri završnici jedne partije stvari ipak svodile na podizanju vojnih snaga s ciljem osvajanja teritorija, glavni fokus tu je ipak držao ekonomski koncept “ponude i potražnje” kako bi se svi ti ostali konačni ciljevi ostvarili.

Za svoje doba Settlersi su bili itekako impresivno postignuće kompleksnosti umjetne inteligencije koje barata s tisućama odvojenih figura, a konačni rezultat bio je pak svoj zaseban podžanr strategije koji je miješao ranije spomenuti “God game” žanr kako igrač ipak direktno ne pomiče stanovnike, “Citybuidling” žanra poput onog iz SimCitya, i naravno ostalih klasičnih strategija općenito.

RKN9RRT

Temeljne odluke igrača u The Settlersu tako su zapravo bile mikrodistribucija i prioritiziranje mnogih resursa i alata potrebnih za razvoj jednog srednjovjekovnog kraljevstva, dok je umjetna inteligencija odrađivala sve između.

1994. godine The Settlersov opušteni tempo u kojem se nismo trebali bojati nekakvog iritantnog potresa prebacio se i na MS-DOS, osiguravši mu time mogućnost da se nastavi prodavati u oko sto tisuća primjeraka na godišnjoj bazi kroz narednih nekoliko godina. Inače, jedna od zanimljivosti vezana je upravo za ta starija tehnološka ograničenja u kojima je jedan građanin, jednostavno zvan settler, bio sastavljen od točno 5×5 piksela što je tada bilo dovoljno da se složi čak dvadeset različitih modela.

Igra je također imala mogućnost zumiranja perspektive što možete primijetiti u videu gameplaya ispod, a ako dovoljno duboko pogledate mogli biste vidjeli čovječuljke kako rade u kućicama.

Označeno sa: ,

Komentari (8)

  • nikola65478

    16.07.2017 - 16:23

    Bas me zanima sto je s tim serijalom, zadnji nastavak je izasao sada vec davne 2010 godine.

  • nikola65478

    16.07.2017 - 16:35

    Settlers meni jako draga igra kao i cijeli serijal.

  • Zvonimir Komar

    16.07.2017 - 16:41

    Super igra i pravi klasik. Ali koji treš od zvuka na PC verziji prema Amigi haha.

  • l)oolvl

    16.07.2017 - 20:13

    bilo bi lijepo za vidjeti i 3. dio Settlersa u Retro dozi 😀 btw, evo još jednog RTS prijedloga : Constructor (1997). Nedavno su je reizdali ali je prilično loše ispalo

  • Darcoolio

    16.07.2017 - 20:20

    Sve nastavke sam igrao, međutim treći deo mi je nekako najbolji, kasnije je bilo sve lošije i lošije. Champions of Anteria kao ovakavv kakav je nikad nije smeo da se desi.

  • krolesi

    17.07.2017 - 06:42

    Baš jedan od retro klasika

  • Hackey

    17.07.2017 - 09:38

    Jedna od prvih igara na PC-u, nakon što sam Commodore 64 i NES iskoristio max.
    Baš je bila cool igra, meni dosta neobična tada jer je bila malo specifičnija od tadašnjih C&C serijala, Warcraft i Starcraft igara. Nakon toga prešao na Cultures 1 i 2, takodje meni super igre. 😀

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!