Another Code: Recollection

BOLJI NEGO GA PAMTIM

Ivan Brekalo

Originalne igre serijala Another Code izašle su na pretprošloj generaciji konzola. Davno je to bilo pa nije loše prisjetiti se o čemu se tu radilo. Prvi dio, zvan Twin Memories, odlično je demonstrirao posebnosti Nintendovog prijenosnog DS uređaja – njegova dva ekrana, osjetljivost na dodir, ugrađeni mikrofon, pa čak i narav konzole (preklopni handheld). Sve te posebnosti koristile su se pri rješavanju kreativno dizajniranih zagonetki koje je protagonistica Ashley Robins morala riješiti kako bi otkrila nove prolaze u napuštenoj vili tragično skončane obitelji Edwards. Nastavak pod nazivom Journey into Lost Memories pojavio se na Wii konzoli te je popratio događaje koji su uslijedili dvije godine nakon što je Ashley napustila naizgled prokleti otok iz prve pustolovine. U nastavku se neustrašiva tinejdžerka na poziv svog oca zapućuje do jezera Juliet gdje njih dvoje planiraju provesti miran vikend u prirodi. Okolnosti ubrzo poprimaju čudan karakter i Ashley se još jednom nađe razapeta između poslovnih obaveza svog oca i naviranja sjećanja iz svoje prošlosti.

60€ Nintendo Switch Ustupio izdavač

PRISJETITE SE ORIGINALA

Ako nikad niste igrali nijedan Another Code, bez pretjeranog ulaženja u detalje ove vrlo interesantne priče, generalnu okosnicu svega čine roditelji mlade Ashley, odnosno njihov doprinos na polju neuroznanosti. Sayoko i Richard Robins istraživali su ljudska sjećanja i mehanizme pamćenja. Priča se na određeni način povremeno prelijeva na gameplay te se Ashley svako malo suočava s određenim uspomenama koje se tiču njenih roditelja. U početku je sve mutno i komplicirano, no s vremenom stvari postaju jasnije i u tom trenutku dokučit ćete kako ste se debelo navukli na čari jedne izuzetno lijepe avanture s elementima vizualne novele.

Obje originalne Another Code avanture izradio je studio CING. Dva desetljeća kasnije, CING je zatvoren, a Nintendo nam pokazuje da serijal nije zaboravljen i u suradnji s Arc System Worksom donosi ovu preradu koja objedinjuje obje avanture u jednu veliku igru. Kad kažem “velika igra” – tu podrazumijevam svega 15-ak sati što je u jednu ruku odlično za ovakav tip igre, ali u drugu ruku možda ipak premalo s obzirom na traženu cijenu.

Another Code u ovom izdanju manje vuče na klasični point and click: zagonetke su redizajnirane, kut kamere izmijenjen i Ashley se kreće u 3D prostoru.

Sve u svemu, kompletan Another Code u ovom izdanju manje vuče na klasični point and click. Zagonetke su redizajnirane, kut kamere izmijenjen i Ashley se kreće u pravom pravcatom 3D prostoru. Dodana je i vrlo dobra glasovna gluma, a priča je doživjela niz preinaka. Je li to dobro ili loše ovisi o tome jeste li otvoreni ideji odstupanja od izvornog materijala ili pak inzistirate na tome da obrada bude posve vjerna originalu kad su u pitanju priča i likovi.

SRCU DRAGE USPOMENE

Upravo su priča i likovi najjača značajka Another Code: Recollection iskustva. Ashley pogađa sve kriterije standardnog Nintendovog protagonista i njena dobro odmjerena i nenametljiva osobnost se savršeno stapa s mističnom pričom tijekom koje upoznaje svakakve likove – od odraslih osoba koje su posve posvećene svom poslu, preko vršnjaka koji se suočavaju sa sličnim izazovima odrastanja kao i ona, pa sve do ekscentričnih pojedinaca čije je namjere teško “pročitati” baš kao i u najboljim detektivskim pričama.

Priča i likovi najjača su značajka Another Code: Recollection iskustva.

Kao netko tko je imao priliku zaigrati prvi Another Code još u doba Nintendo DS-a i tko ujedno nije uspio zaigrati njegov nastavak na Wii platformi, moram reći da mi se ležernost drugog dijela igre puno više dopada od klaustrofobije, samoće i generalnog osjećaja napuštenosti iz prvog dijela.

Ova prerada donosi neobično iskustvo jer dvije slične, a istodobno bitno različite igre, pakira u jednu. Prijelaz se osjeti i priča to svakako naglašava, ali i dalje se radi o istoj “novoj” igri s uvijek jednako prosječnom grafikom, identičnim kontrolama, istim fontom u tekstu. Sve je isto, samo je Ashley malo starija i pustolovina se seli na drugu lokaciju – odmorište jezera Juliet.

Ova prerada donosi neobično iskustvo jer dvije slične, a istodobno bitno različite igre, pakira u jednu.

Nažalost, samim time što su te dvije igre spojene u jednu avanturu podrazumijeva nemogućnost odabira samo druge igre, čak i nakon potpunog prelaska. Doista šteta, s obzirom na to da obje igre imaju svaka svoj zaseban kraj, mogla se tu komotno ubaciti i dodatna opcija za započinjanje drugog dijela priče.

Mišljenja sam da druga pustolovina unutar prerade puno bolje uspijeva iskoristiti novi engine. Veći dio nastavka je smješten na otvorenom tako da je i problema s kamerom manje. Druga pustolovina je nešto dulja i po meni nadilazi prvu pustolovinu u gotovo sve i jednom pogledu. Nesretna okolnost je ta što se besplatna demo verzija bazira upravo na prvom dijelu pustolovine.

ZABORAVITE NA GRAFIKU

Unatoč tome što vizuali nisu među najljepšima na Switchu i tome što se nesavršenosti još očitije vide na većim otvorenim lokacijama (u prvom redu slabe teksture), stilski igra to nekako uspijeva nadoknaditi i zapravo izgleda dovoljno dobro da se uz Recollection nipošto ne bih vraćao na originalne verzije s DS-a, odnosno Wii-a.

Iako igra tehnički nije napredna, stilski to nekako uspijeva nadoknaditi.

Kako sam napredovao kroz priču, tako sam se suočavao s raznim zagonetkama, baš onako nekim klasičnim stvarima poput onih malo boljih zagonetki iz starijih Resident Evil igara. Zapravo je riječ o odlično osmišljenim zagonetkama (pogotovo u nastavku igre) jer Another Code se iz petnih žila trudi održati što kreativniji pristup tim malim kompaktnim mozgalicama koje igrača najčešće nagrađuju ključem ili informacijom bitnom za napredak.

Nerijetko su zagonetke isprepletene s okolnostima koje Ashley saznaje kroz priču, bilo da se radi o misterijima ogromne kuće iz njenog prvijenca ili posebnostima stanovnika idiličnog mjestašca kad je u pitanju nastavak. Dosta toga se svodi na nekakve kutijice, ukrase s tajnim pretincima i skrivene mehanizme s polugama.

Dobar primjer zgodne zagonetke čije rješenje proizlazi iz neposredno doznatih okolnosti bila bi situacija u kojoj Ashley pronalazi zaključani kovčeg u tajnoj prostoriji napuštene vile. Na istom mjestu nalaze se i fotografije i određeni predmeti koji daju naslutiti što je pokojnom vlasniku kovčega bilo blisko srcu za vrijeme života. Nešto logike, vrlo malo osnovnoškolske matematike, te kratka brainstorm sesija između Ashley i njenog prozirnog prijatelja dovode nas do isprobavanja nekolicine brojevnih kombinacija. Malo korigiranja, možda nešto drugačiji redoslijed skupine brojeva i lozinka je probijena, predmeti iz kovčega su naši.

Tijekom istraživanja Ashley ima pristup mapi. Koja god lokacija da je u pitanju, Ashley će sama na nju nadopisati simpatične, ali često vrlo korisne bilješke. Mlada protagonistica koristi D.A.S. uređaj (Dual Another System) kojeg je dizajnirao njen otac i koji djeluje kao nekakav Nintendo Switch 2. Uređaj zahtijeva biometrijsku identifikaciju korisnika što drugim osobama onemogućuje korištenje uređaja.

Posebnosti uređaja su razne. Uz fotoaparat s albumom, D.A.S. sadrži i bazu podataka o svim likovima na koje, te još puno drugih mogućnosti koje će Ashley koristiti tijekom svoja dva nezaboravna izleta. Jedna od mogućnosti dodanih u preradu je i skener pomoću kojeg igrač može očitati određene skrivene predmete koji odaju nešto više o priči iz perspektive jednog od ključnih likova.

Što se pristupačnosti tiče, već prvi tutorial u igri navodi da je moguće uključiti pomoć pri navigiranju, te odvojeno – pomoć pri rješavanju zagonetki. Obje opcije sam isprobao radi potrebe ove recenzije i mogu potvrditi da oba tipa asistencije funkcioniraju odlično. Time se igračima s manje strpljenja omogućava tečno napredovanje kroz priču bez prečestog zapinjanja. Odličan dodatak modernoj preradi koji ostaje na opcionalnom nivou, svaka pohvala dizajnerima.

Već prvi tutorial u igri navodi da je moguće uključiti pomoć pri navigiranju, te odvojeno – pomoć pri rješavanju zagonetki.

Pri direktnoj usporedbi s originalima, ovo nipošto nije ista igra (pogotovo u Journey into Lost Memories poglavlju). Recimo da si je Arc System Works uzeo veliku dozu pjesničke slobode za ovaj projekt. Što je posve u redu jer navodno su na igri radili neki od bivših zaposlenika CING-a koji su sada u redovima Arc System Worksa. Objektivno gledano – neki detalji su u novoj verziji bolje osmišljeni ili pak smislenije obrazloženi, te ako ste poput mene – na prvu nećete ni primijetiti razliku jer sam prvi dio igrao jako davno, dok me nastavak u cijelosti zaobišao, ni ne sjećam se više zašto.

ZAMISLITE HOTEL DUSK U ISTOM STILU

Slobodnija mogućnost istraživanja i otvorenost ovog malog, ali vrlo vješto posloženog svijeta nabijenog osobnošću u tandemu s intrigantnim prisjećanjima mlade protagonistkinje, Another Code čine bližim nego ikad CING-ovoj najuspješnijoj igri slične prirode: Hotel Dusku. S obzirom na to da bi se spomenuta hit igra zajedno s njenim nastavkom vrlo lijepo dala upakirati u preradu sličnu ovoj, nadajmo se svi skupa da će Another Code: Recollection pronaći dovoljno široku publiku kako bi se to i ostvarilo.

Sve u svemu, Recollection je vrlo dobra moderna prerada iza koje stoji puno truda i ljubavi. Možda nije za svakoga i možda bi bilo bolje da je Nintendo odigrao na sigurno s nešto prizemljenijom cijenom, no ako volite ovakav tip igara, savjetujem vam da na trenutak smetnete s uma financijske brige i da se s guštom upustite u igranje.

Vrlo zanimljiva dvostruka avantura u posve novom ruhu. Za ljubitelje serijala i sličnih igara ovo je laka preporuka, za sve ostale - obavezno isprobajte besplatnu demo verziju na eShopu.

79 Naša ocjena
  • zanimljiva priča i likovi
  • zabavna kombinacija istraživanja i rješavanja zagonetki
  • opcije asistiranja su dobrodošao dodatak za igrače s manje strpljenja
  • nemogućnost odabira igranja druge igre, čak i nakon prelaska
  • klaustrofobična narav prve igre se nešto slabije nosi s novom kamerom
  • relativno kratko s obzirom na cijenu

Ivan Brekalo

Poklonik retro igara koji se voli vraćati starim Sega i Nintendo klasicima. Zaljubljenik u Smash Bros i entuzijast za Capcomove tabačine. Frejmovi su mu bitniji od rezolucije, a igrivost bitnija od priče.