Puno pitanja, a opet da se sve svesti na nekoliko recenica.
Intel + nvidia je trenutno najbolji izbor za gaming, i tu nema previse filozofiranja.
Intel gazi Amd, dok nvidia je superiorna radeonkama jer je velika vecina igara optimizirana za geforce kartice, plus nude dodatne efekte koji kad se ukljuce na radeon hardwareu, postaje neigrivo. Uglavnom:
Maticna ploca, nema jeftine a dobre maticne ploce. Gledaj da nikako ne bude microATX, vec normalna ATX ploca. Ja bi uzeo nesto iz MSI tabora, ili mozda GIGABYTE-a. Chipset, ako se ne mislis igrat overclockom B85 chipset je ok, cak i H81 ali tesko ces naci a da nije mATX. Recimo primjer solidne ploce je MSI B85-G41, ali i kosta oko cca 500 kn.
Procesor, uzmi najjeftiniji i5 haswell iz serije 4xxx i to je to. AMD se jednostavno pogubio i kvaliteta im je pala zbog forsiranja taktova, a opet su sporiji od intela...
Graficka, ima za oko 3000 kn GIGABYTE GTX 970 G1 GAMING. To je moja preporuka ako ti se svidjaju graficki efekti od nVidia GameWorks i PhysX-a. Plus je sto su igre bolje optimizirane za nvidiu.
Ono pitanje u vezi sabirnice od 128 bita, to zamisli ovako: imas dva grada, jedan grad je Gpu (procesor graficke) a drugi je Gddr (memorija graficke), automobili koji putuju izmedju ta dva grada su informacije koje graficka kartica mora obraditi da bi prikazala scenu u igri. E sad, cesta izmedje ta dva grada je sabirnica, i recimo da sabirnica od 128 bita predstavlja autocestu s dvije trake dok sabirnica od 256 bita predstavlja autocestu s 4 trake, 384 bita 6 traka itd... Vise traka znaci da vise automobila moze proci u odredjenom vremenu, tj grafa daje vecu brzinu izvodjenja, tj fps-a. E sad, zasto je GTX 960 sa svojih mizernih 128 bita brza od radeonki koje imaju po 256 ili 384 bita? Stvar je krajnje jednostavna. Na toj autocesti (sabirnici) mogu putovati razlicite informacije (vozila) pa tako kod radeona putuju automobili koji mogu nositi 1000 kg tereta (informacija), dok nvidia ima male kamione u koje stane po 4000 kg. Nazalost, ti kamioni kod nvidie, ne samo da nose vise informacija vec i brze voze (frekvencija memorije je veca od onih u radeonima). E sad, zasto nvidia moze prenosit informacije kamionima, pa zbog arhitekture koja joj to omogucava: MAXWELL.
Jos bi se mogao nadovezati zasto ce ATI vise profitirat od nvidie u dx12, a ima veze s "autima" i "kamionima", ali tipkam na mob. i na poslu sam pa ne mogu vise...
Da se nadovezem, DX12 ce dati poboljsanja nesto vise za ATI Radeon kartice nego nVidia GeForce. Upravo zbog velicine tih ''paketa informacija'', naime, nisu sve informacije iste, te se moraju razvrstavari, recimo slikovito ovako: neka je iscrtavanje poligona: beton i cigle za kucu, teksture neka su žbuka, a shaderi i slicni efekti neka je materijal za krečenje. E sad DX12 nudi mogućnost selektiranja tih informacija ovisno o vrsti, sto znaci da bi u jedno vozilo islo samo materijal za beton i cigle, u drugo samo materijal za zbuku, itd.. medjutim, nvidia na Maxwellu ima shemu da su ti paketi preveliki i onda u njih trpa sto stane, pa se kasnije mora vrsiti selekcija materijala (informacija). Dakle, tu ce ATI Radeon profitirati definitivno, sto bi u DW12 igrama moglo u konacnici rezultirati oko 15% boljim performansama ako je kod igre optimiziran za rad s ATI Radeon karticama. No opet, netko se pita zasto je nvidia radila tako velika ''vozila'' s puno kg ''materijala'' pa radi se o potrebi za njihovim GameWorks i PhysX efektima, + dodatni benefit je i veća propusnost, tj. brzina kartice uz ekonomski gledano, hardwareski jednostavniji a time i jeftiniji čip. Jednostavno sada nVidia tera vodu na svoj mlin maksimalno i ubire ogromnu kolicinu para u odnosu na ATI-AMD. Opet, nVidia najavljuje da ce za iducu generaciju chipova rijesiti problem selekcije podataka uz zadrzavanje tj. cak i povecanje kolicine prijenosa, ako to naprave, bojim se da ce time pokopati Radeonke, no treba vidit koliko ce nvidiji trebat vremena za to i koliko dugo ce im se Maxwell isplatiti obzirom da ce Radeonke dolaskom DX12 biti u rangu, a vjerojatno i nesto bolje od Maxwella. Pretpostavljam da ce nvidia cekati do pojave prvih AAA naslova za DX12, njih potkupiti, i onda si usparati jos malo vremena za razvoj nove arhitekture pod imenom ''Pascal''. Kao sto vdite, ''Maxwell'' nece biti dugog zivotnog vijeka upravo zbog tromosti sa DX12.
Upravo nam ''Pascal'' dolazi nagodinu oko polovice 2016 godine i kako nVidia tvrdi rijesit ce sve te probleme i dati jos veci boost u DX12 nego Radeonke, i samo iz tog razloga nisam kupio novu grafu (taman mislio ubost Gigabyte GTX 970 G1 GAMING) nego cekam Gigabyte GTX 1070 G1 GAMING, kako bi se prema novog nomenkluaturi trebala zvati. Postoje jos neka nagadjanja da ce nomenkluatura ici u stilu GeForce T-1070, ili T-170, GTX T-170 itd... ali nebitno, treba vidit sto je iduci potez nVidie i kakav ce biti, isto tako i ATI, koji sigurno nesto kuha s tim Fury forama.