Vidim da mnogi ljudi imaju probleme sa PP-om, i zato otvaram temu da bismo takvim ljudima pomogli.
Što je PayPal?PayPal je internetski orijentirana kompanija koja omogućava da se uplate i novčani prijenosi obavljaju u potpunosti preko interneta. PayPal je započeo kao alternativa tradicionalnim „papirnim“ metodama kao što su čekovi i novčani ugovori. Od ožujka 2011., u Hrvatskoj je moguće i primanje uplata, odnosno prodaja putem sustava Paypal.
PayPal je vrsta „klijent-klijentu (person-to-person, P2P)“ usluge. P2P način plaćanja omogućava bilo kome tko ima e-mail adresu da pošalje novac nekom drugom tko također ima e-mail adresu. Inicijalizator transakcije preko paypala se mora prvo registrirati na paypal stranicama, te zatim prebaciti određenu svotu novaca na svoj korisnički račun (account). Novčani iznos se može prebaciti direktno sa tekućeg računa banke ili koristeći kreditne kartice/debitne kartice. Primatelj PayPal transfera može zatražiti ček od paypal –a, može otvoriti svoj korisnički račun, ili može zatražiti prijenos sredstava na svoj račun u banci. PayPal je primjer posrednika u plaćanju koji olakšava i omogućava svjetsku internet ekonomiju.
PayPal omogućava i plaćanja između dobavljača, aukcijskih stranica i ostalih komercijalnih korisnika, za što naplaćuje određeni iznos. Isto tako, ovisno o okolnostima, naplaćuje (postotak iznosa plus određeni fiksni trošak) se i prijenos odnosno prijam novčanih sredstava. Ovo ovisi o korištenoj valuti, vrsti odabranog prijenosa, zemlja pošiljaoca, zemlja primaoca, iznosu koji je poslan te o vrsti korisničkog računa na koji se šalju sredstva. 3. Listopada, 2002., PayPal je prešao u potpuno vlasništvo eBay –a. Uprava korporacije se danas nalazi u San Joseu, Kalifornija, SAD; u eBay –evom “North First Street satellite office” kampusu. Također kompanija ima veće poslovnice u Omaha, Nebraska; Scottsdale, Arizona i Austin, Texas u SAD –u; te u Indiji, Irskoj, Njemačkoj i Izraelu nakon akvizicije izraelske firme FraudSciences. Od Srpnja 2007., diljem Europe PayPal djeluje kao banka sa sjedištem u Luksemburgu.
Kako radi PayPal?Paypal korisnički račun se najlakše uspoređuje sa tekućim ili žiro računom bilo koje druge banke. Najčešće se uz takav račun veze određena debitna ili kreditna kartica (VISA, MasterCard, Visa electron, American Express). Pri otvaranju PayPal računa, korisnik unosi broj svoje kreditne kartice. Ako se kasnije odluci na brisanje te kartice, njegov račun ce biti strogo ograničenih mogućnosti. Sam PayPal razlikuje tri vrste računa:
Osobni računKoristi se za osobnu uporabu, nekomercijalnu. Ovome računu glavna funkcionalnost je slanje novca. Unatoč tome osobni račun može i primiti novac ali u posebnim i limitiranim uvjetima.
Premier računKoristi se u privatne svrhe ali za primanje i slanje novaca. Vrlo je sličan privatnome ali može primate veće iznose, te se sukladno tome i određene naknade vezu uz njega.
Poslovni računOvaj je račun namijenjen za poslovne korisnike. Ako zanemarimo to, vrlo je sličan Premier računu, sa određenim pravnim razlikama.
U pravilu za sve podružnice paypal–a slanje novca je besplatno i ne podliježe nikakvim naknadama. Primanje novca se naplaćuje od nekih 1% do 3% uz fiksnu naknadu. Zavisno o zemljama od kuda se šalje na ovo se može nadodati taksa za internacionalnu transakciju. Iznimka je privatni račun koji može primati novčane iznose besplatno ukoliko su oni poslani direktno sa paypal računa ne koristeći kreditne kartice. Kako primatelj ne može znati dali ce mu iznos biti prebačen sa kartice ili sa paypal računa možemo slobodno reci da je za primanje neophodan premier račun.
PayPal zaštita transakcija:PayPal nudi zaštitu kupaca i prodavača u sklopu svojih “PayPal Buyer Protection Policy” te “Seller Protection Policy”pravila. U tim pravilima zaštite on ističe da korisnik može poslati prigovor na transakciju unutar 45 dana od datuma izvršenja. To se odnosi na slučaj da kupac nije nikada primio ono što je platio ili da je primljeno primjetno i u većoj mjeri različito od onoga što je prodavatelj istaknuo. Ako se prigovor prihvati kupac dobije svoj novac nazad putem prevaljivanja troškova između paypal –a i kartičnih kuća.
Isto tako dakle, slična zaštita postoji iza prodavatelje, trgovine koje obavljaju svoju djelatnost putem paypal –a. Ona je usmjerena na zaštitu od zlonamjernih prigovora od strane kupaca. Tu se primarno misli na prijevare u kojima kupci šalju prigovor da nisu dobili pošiljku a dobili su. U tom slučaju ako prodavatelj ima potvrdu o poslanoj pošiljci ili o isporuci naravno kupac neće dobiti povrat novaca. Ovo pravilo je dosta polemizirano na internet pošto unutar samog “Seller Protection Policy”pravila dosta toga je izuzeto. Tako su nematerijalne usluge, te prigovori vezani uz neprimjereni opis pri prodaji potpuno izuzete. Također postoje i određene restrikcije koje se odnose na zemlje koje su sudjelovale u transakciji, načinu plaćanja, mehanizmima praćenja pošiljke i slično.
Tekst kopiran sa:
http://hr.wikipedia.org/wiki/PayPal-------
Ako imate kakva pitanja o PayPalu postavite ih u ovoj temi.