HCL.HR

Novi patent pokazuje da Sony razmišlja o “ReplayStationu”

Zoran Žalac 13.11.2023.   •   13 komentara


Tvrtka Sony nedavno je prijavila patent koji zvuči kao svojevrsna evolucija snimljenih pozicija kakve se danas koriste.

Single-player igre su atrakcija PlayStationovih studija, no ako pratite vijesti vjerojatno ste čuli da se PlayStation okreće takozvanim live service igrama. Razlozi za to su zapravo jednostavni. Iako se Sonyjeve PlayStation ekskluzive inicijalno dobro prodaju, prihodi od njih drastično padnu već nakon prvog mjeseca prodaje. Činjenica je da značajan dio igrača uopće ne odigra single-player avanture do kraja, a još je manje onih koji im se vraćaju jednom nakon što ih dovrše.

S obzirom na to da smo čuli i kako Sonyju ne ide baš najbolje u dizajniranju live service naslova, ne čudi da aktivno tragaju i za rješenjem kako single-player igre učiniti primamljivijima za ponovna odigravanja. Patent koji su nedavno prijavili upućuje upravo na to.

U Sonyju tako razmatraju sustav takozvanih trigger pointova u igrama. Bile bi to točke slične klasičnim save pointovima, no ne bi ih kreirao igrač nego sam proizvođač ili izdavač igre. Svaka bi točka mogla biti vezana uz različite parametre, a predstavljala bi početak kraće aktivnosti.

U prijevodu:

Zamislite da single-player igra, poput Marvel’s Spider-Mana 2, naknadno dobije izazov kojemu mogu pristupiti svi igrači, uključujući i one koji nisu završili igru, tj. došli do dijela igre gdje se taj izazov pojavljuje. Na primjer, developer odredi izazov u kojemu morate poraziti određenog boss protivnika te vam ujedno odredi i uvjete za to (količinu otključanih vještina za lika, postavku težine, itd.).

Ovakve stvari nisu strane u live service tipu igara, ali jesu u linearnim avanturama koje se fokusiraju na priču. Obično je motivacija za ponovno odigravanje igre nekakav New Game+ mod ili skupljanje svih trofeja, no u tom slučaju igrače ponekad obija ideja da kreću s igranjem od samog početka i ne mogu preskočiti na zanimljivije dijelove.

Ovaj sustav služio bi za doživljavanje igre kroz svojevrsni replay gdje bi bilo moguće brzo preskočiti na najzanimljivije dijelove. S druge strane, u Sonyju smatraju kako bi ovakav princip možda pomogao i igračima koji ili nemaju vremena za dovršavanje igre ili nemaju dovoljno vještine za to, pa bi developer npr. mogao prezentirati svoju igru poglavlja po kojima bi se igrač svojom voljom brzo prebacivao, kao da gleda interaktivni film.

Dakako, ovo je tek patent koji ne mora nužno rezultirati materijaliziranom idejom. Ipak, treba reći da je Sony već s PlayStationom 5 počeo razmišljati u ovom smjeru. Igre na PS5 konzoli tako mogu podržavati kartice aktivnosti te se igraču na svakoj pokazuje koliko mu je vremenski potrebno da odradi to poglavlje igre.

Označeno sa: ,

Komentari (13)

  • mpx

    13.11.2023 - 17:56

    Zašto se vraćati single player igrama, kada gameplay ne podržava brzi replay value!

  • Mamba_

    13.11.2023 - 19:09

    Možda da naprave punokrvni RPG kao TW3, Baldur Gates 3 ili nešto slično gdje se može igra preći više puta i uvijek na različiti način.

    • IgorBiH

      @Mamba_, 13.11.2023 - 19:28

      Nemaju oni kapacitete za grandiozni open-world RPG.

  • IgorBiH

    13.11.2023 - 19:28

    Očajni a multiplayer nekompetentni izdavač se pokušava izvući iz svog singleplayer gliba.

    • Lazy

      @IgorBiH, 13.11.2023 - 22:09

      Nedaj Boze nikad da se izvuku iz tog “gliba”, samo zato i kupujem playku pored PC-a.

    • Toma_HR

      @IgorBiH, 14.11.2023 - 08:50

      Nadam se da se nikad neće izvući – kvalitetni SP naslovi su ono šta drži Sony

    • Rick Sanchez

      @IgorBiH, 16.11.2023 - 14:31

      ”Sony je očajni izdavač” (IgorBiH, 2023.)

  • ConsoleGaming

    13.11.2023 - 21:57

    Rijetko ko će danas poslušati cijeli album neke grupe, već slušamo samo hitove, ista stvar je i s filmovima i serijama, ako ne sjedne na prvu scenu, epizodu odustaješ od gledanja i tražiš sljedeće. Po mom mišljenju ista stvar je sa igrama, gomila igara na raspolaganju i jednostavno same igre ne dobiju priliku da budu igrane s više pažnje i ponovljene. Ja imam tu “sreću” da financijski ne mogu puno izdvajati za gaming zahvaljujući čemu sam prešao i zaljubio se npr u bloodborne jer sam kupio nov disk početkom ove godine za 10 eura i odustajao par puta a pošto mi je to bila jedina neodigrana igra na stalaži u tom trenutku dobila je priliku i otkrio sam šta je čar tog souls-like žanra. Isti slučaj je sa dosta drugih igara. A što se Sonya tiče, ne razumijem čemu toliko negativnih komentara koji naginju hejtanju, radi se o korporaciji, kapitalizmu i sl. , ulaže se u ono što vraća novac a i pored toga su ponudili odličnih igara po mom mišljenju

    • Fichox

      @ConsoleGaming, 15.11.2023 - 09:10

      Apsolutno se slazem. Drugi spominju replay value, ali zasto se uopce vracati odigranoj igri pored toliko drugih neodogranih igara. Osobno mi mnoge igre dosade pred kraj igranja u toliko mjeri da mi se ne da igrati niti njihov nastavak, a kamoli da ponovim isti prelazak. Naravno da ima ljudi koji vole izigravati jednu igru, ali rekao bih da su takvi ljudi u manjini. Danas se igre medusobno kopiraju pa ako zelis slican dozivljaj u drugom ruhu jednostavnije i zanimljivije je zaigrati neku drugu igru.

    • Daky_13

      @ConsoleGaming, 17.11.2023 - 17:01

      Ne znam meni ovo sto bi uveli ova poglavlja je velika glupost.Ako nemaš strpljenja onda igre nisu za tebe i znači da ne znaš da ih doživis na pravi način(traži drugi hobi)Problem nisu toliko razni sadržaji koji se nude ,nego je do ljudi ne znaju šta hoće, ne znaju da uživaju sve bi samo na brzinu.Koju god sam igru počeo koja mi se svidela ona je bila završena i po više puta.Ne mogu shvatiti neke ljude koji tako počnu igrati i ostave na pola,to je kao kada legnes sa ženom i ne dovršis posao😀

  • Darac83

    13.11.2023 - 22:28

    Lakše to nego napravit igru koja ima replay value.

  • RickBarry

    14.11.2023 - 12:48

    Mislim da je možda rješenje da naprave nešto šta nije linearna dosadnjikava avantura. Ali samo možda…

  • Daky_13

    17.11.2023 - 17:03

    Mislim da je rešenje da naprave samo poglavlja bez igre

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?