HCL.HR

World in Conflict Multiplayer Beta

Marko Lipovac 27.07.2007.   •   0 komentara


Massive Entertainment priprema nam i više nego interesantan RTS u kojemu Berlinski zid nikada nije pao što je rezultiralo Trećim svjetskim ratom. Igrali smo multiplayer betu ove igre. Ovo su naše impresije…

World in Conflict (WiC nadalje) je igra smještena u Hladno Ratovsku krizu koja je završila drugačije no što smo učili u školama. SSSR je lansirao masovnu invaziju na SAD u koju je kasnije umiješan i NATO i o kojem se zasad malo zna. No dobro, da ne duljim sa pričom jer predamnom je multiplayer beta ove igre. Ova beta sadrži i tutorijal koji je definitivno preporučljivo proći prije početka igranja jer ova igra ima neke novosti koje je najbolje upoznati offline, opušteno i bez žurbe. Jedna od novosti koja me je obradovala je odličan način vladanja kamerom. Kamera je u potpunosti slobodna tako da ćete moći vidjeti lijepo nebo i transportne avione koji dovoze vaše jedinice isto kao i travu na tlu koja se počne vijoriti i lepršati kada nisko preko nje preleti neki helikopter. Kamera nam pokazuje predivnu grafiku, prepunu detalja kakva još nije viđena u ovom žanru. Kada kažem prepunu detalja stvarno to i mislim. Najbolji primjer je različitost istih jedinica. Npr. teški tenk koji na sebi ima natovarene kanistere, cerade i sanduke, razlikuje se od istog teškog tenka koji je došao zajedno sa njim u istom (paketu) jer ovaj recimo ima samo jedan karnister ili sanduk. Iste se jedinice također ponekad razlikuju po oznakama i prljavštinama na oklopu, što vam stvarno daje veći osjećaj realnosti. Zasad sam uočio četiri vrste različitih, ali istih jedinica. Zumiranjem do tla katkad se može čuti i međusobno pričanje vojnika koji stoje na mjestu. Kada upadnu u sukob počinje deranje, vikanje kao u stvarnosti koje opet ne možete čuti ako niste dovoljno jako zumirali. Sve u svemu, s grafičke strane igra je prelijepa. Vidi se da su se dečki stvarno potrudili oko enginea.

Nakon relativno kratkog loada, normalno ulazite na bojno polje gdje će vam biti ponuđeni timovi. Zasad imate na izboru samo dvije strane: USA i USSR. Odabirom tima otvara vam se novi izbornik iz kojeg birate ulogu koju ćete imati na bojnom polju. Uloge su: Infantry – pješadija, raspolažete ljudstvom i dvije vrste lakog transporta; Armor – oklop, imate na izboru pet različitih vrsta jedinica; teški tenk, srednje teški i laki tenk, amfibijsko transportno vozilo za trupe i lako oklopljeno borbeno vozilo; također za transport i efektivno protiv pješadije, Air – zračne snage, četiri vrste jedinca, teški i laki helikopteri, transportni helikopter i helikopter za istraživanje mape i konačno; Support – ima najraznolikiji odabir jedinica; tu su laka i teška artiljerija, laki i teški protuzračni sustavi, vozilo za popravke i ponešto ostalih jedinica.


Kad se odlučite za odabir uloge pokazuje vam se „mega-mapa“ na kojoj odaberete „drop-zone“, tj. mjesto na koje će dolazit vaše nove trupe. „Mega-mapa“ je također dobra za strateško napredovanje i osmišljavanje napada/obrane. Vaš „drop-zone“ je spreman i iz menija odaberete jedinice kojima želite upravljati. Svaka jedinica košta određen broj bodova koje imate na raspolaganju tako da odmah na početku nećete moći imati invazijsku silu nego jedan vod na kojeg će te pomno paziti. Klikom na ikonu vaše odabrane jedinice dolijeću velikim transporterom (ili jednostavno „spadnu“, helikopteri, sa neba) koji ih u paketima s padobranom baca na „drop-zone“. Na dolazak jedinica čeka se 15 sekundi i još 15 da transporter bude spreman za još jedan let. Kontrola jedinica je sasvim normalna kao što smo dosada naviknuli. Svaka jedinica ima specijalne sposobnosti za defenzivu i ofenzivu, a nakon što iskoristite tu sposobnost čekate cool-down timere da sposobnost možete opet iskoristiti. Svaka jedinica je dobra u onome za što je napravljena i loša u onome za što nije, tako da će se vaša armada od pet teških tenkova koja pali i gazi neprijateljski laki oklop i pješadiju pretvoriti u staro željezo nakon što se pojave neprijateljski helikopteri. To vas tjera da igrate timski. Drobljenjem neprijateljskih jedinica dobivate strateške bodove i bodove za nove jedinice.


Strateške bodove možete iskoristit za neke specijalne taktičke pomoći koje imate u gornjem lijevom kutu. Neka od pomoći su: teška artiljerija, laka artiljerija, napalm, bunker-buster bomba i sl. Svaka pomoć ima cool-down timer i određen broj bodova koje traži. Majka svih njih, je naravno, atomska bomba. Perfektno oružje za vaše namjere, sravniti neprijatelja sa zemljom. Efekt tog čudovišta je razoran, dosad neviđen ni u jednoj strategiji, vizualno a i utjecajno na bojnom polju. Kada „padne“ jedinice u središtu odmah nestaju, a one sa strane imaju šanse pobjeći, iako teško jer je „val“ jako, jako brz. Ima jednak efekt i na građevine, pješadiju, oklop i zračne jedinice. Ovo oružje može dovesti do sloma živaca ali i do neizmjerene radosti ako ga vi koristite. Atomska bomba neće biti dostupna svakome, u biti hoće, ali samo najbolji igrači će moći skupiti dovoljno bodova za njenu realizaciju. Tako da će te u rundi od 20 minuta najvjerojatnije vidjeti maksimalno dvije atomske bombe sa obje strane.


Svako bojno polje ima strateške točke koje valja zauzeti jer su presudne za pobjedu vašeg tima, i za njih također dobivate bodove. Ova polja se uvijek povežu; dakle nisu sama, te ih je uvijek ih dvije ili tri koje su u „lancu“. Dakle, na sve tri strane moraju biti prijateljske trupe da bi ih uspješno zauzeli. Dužim zadržavanjem na tim poljima automatski se počinju graditi fortifikacije ( i za njih dobivate bodove ) kojih ima tri vrste: protupješadijski bunker, protuoklopni bunker i protuzračna obrana. Ove fortifikacije mogu zaustaviti lakši napad ali ne mogu podnijeti jače napade i artiljerija je vrlo nepogodna za njih. Komunikacija u timu je jako dobro riješena, imate klasično dopisivanje, i voice over IP glasovnu komunikaciju uz pomoć mikrofona kojeg možete aktivirati glasom ili pritiskom na određenu tipku. Tijekom igre u određenom timu možete slobodno prijeći u drugi tim što rezultira gubitkom trenutnih jedinica koje se pretvaraju u bodove za nove. Također možete promijeniti i ulogu, ali i ona ima isti rezultat. Dok ste u jednoj ulozi, ograničeni ste na jedinice te uloge i lake jedinice ostalih uloga.


Igra je još u beta fazi i ne bih pričao o bugovima ili nedostatcima. Pomalo je zahtjevna za igranje na najvećim detaljima, ali, koja igra danas nije? Grafički engine podržavat će i DX10 na čemu ekipa još radi, nadajmo se da radi i na malo boljoj optimizaciji igre. Možda je nedostatak to što će biti malo teža početnicima, ali kako se kaže: „Play hard, go pro!“. Sve u svemu, ova beta verzija nas je naučila da će cijela igra definitivno biti melem za oči fanova RTS igara.

Komentari (0)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!