HCL.HR

Recenzija

SOCOM:Tactical Strike [PSP]

Lovro Golac

SOCOM kakav još dosad nismo vidjeli, nešto novo i inovativno, treba li išta mijenjati ili se treba držati već isprobanog recepta? Saznajte u recenziji!


Novi SOCOM došetao se do naših prijenosnih konzola. Na sveopću skeptičnost i negodovanje fanova serijala ( uglavnom Amerikanaca, kasnije ćemo i objasniti zašto ) novi nastavak popularnog serijala ipak je izašao. Bilo je kritika zbog novog načina igranja, dva tima i sličnih stvari. Ljudi su se pitali, zašto mijenjati provjerenu formulu? Ali sad ja vas pitam, zar nije zamrajuće igrati jednu te istu igru u kojoj je jedino novo par redizajniranih mapa i imena suboraca? E pa, ovaj nastavak je izuzetak. Sasvim nov način igre, veća potreba za međusobnim surađivanjem, odlična grafika ( istina, tu jesu i nove mape i imena suboraca, ali pošto su oni stalan novitet, a i rugao sam im se prije par redaka, njih nećemo više spominjati ).Krenimo redom.


Priča je tipična, ali bit ove igre ionako nije u priči, pa se time ne valja zamrati. Latinska zemlja, visokog političkog dužnosnika ( ovdje je riječ o veleposlaniku) otima narodni otpor bla bla bla. Uglavnom ništa novo, priča će vam više doći kao nešto usputno, većinu vremena nećete ni obraćati pažnju na nju. Dok je god priča površna, igrivost nikako nije. Gameplay je sjajan, dobre kontrole koje su potpuno prilagođene PSP-u, solidan AI i dobro surađivanje među suborcima. Igra funkcionira na pricipu kontroliranja dvije jedinice, Alpha i Bravo, a svaka se sastoji od dva člana. Mi nećemo kontrolirati likovima pojedinačno, već jednom, ili dvije jedinice odjednom. Alpha je jedinica koja će prva ići prema neprijateljima, dok je Bravo zadužen za pokrivanje svojim teškim oružjem. Dvije jedinice u kombinaciji sa stvarno mnogo naredbi zbilja daju puno opcija za prelaženje nivoa. Zar nije dobro vidjeti kako se sve razvija po vašem planu, dok se vi grohoto smijete jer ste nadmudrili nekakve glupe Panamce? Itekako je! Dok se s jednom jedinicom pokušavate prošuljati, drugoj možete narediti da puca tek kad vi date znak (dugo držanje X-a ), što postane jako zgodno ako vas kojim slučajem otkriju neprijatelji, a ako vas otkriju, kratko i jasno, gotovi ste. Nema tu s jednim otrči po cijeloj mapi i sve pobij samo sa jednom ogrebotinom, ne držanje zaklona ili ostavljanje ekipe na otvorenom znači sigurnu smrt. Uostalom, tako se to i zapravo radi. Zato je, barem po mom mišljenju, igra naišla na takav negativan doček. Kome se uopće da tipkati prije nego što učini neku akciju? ONO kuiš zakaj bi ja moro sad tu nekaj tipkat ak mogu lijepo uzet bacač granata i sve ih uništit? E upravo je tu čar igre, misli prije nego što djeluješ. Kreatori su tu filozofiju odlično prenijeli u djelo. Jako dobroj atmosferi pridonose i odlična grafika i sjajna zvučna podloga. Boju zvuka ćete već čuti u izborniku, glazba tipična za Južno američko područje, a kasnije ćete otkriti kako i jedinice iz različitih zemalja međusobno razgovaraju na svom jeziku ( da nisu samo Ameri, čak je i britanski naglasak kod SAS-ovaca tu). Grafika je stvarno prekrasna. Teksture zgrada su odlične, pokreti suboraca i neprijatelja također, a detaljno prikazana priroda još dodatno pojačava atmosferu i čini užitak igranja još većim.


Iako se igru može preći na razne načine, ona baš i nema nekakav replay value, što bi, ako dođe do nastavka, obavezno trebali popraviti. Kako bi vas igra dulje zabavila, tu je i multiplayer ( infrastructre i ad-hoc ) za 4 igrača, no on nije ispunio izčekivanja. Veliki, veliki minus je u tome što je dok igrate preko interneta, izlaženje jednog igrača iz igre pogubno za sve. Evo ja sam na primjer odigrao jednu partiju, dok je u svim ostalima jedna osoba izašla, zbog čega se prekida igra, a da ne spominjem da ima i onih koji pred poraz pobjegnu iz igre. Ovo jako nervira, i šteta je vidjeti da je potencijalno sjajan multiplayer pao pred lošom realizacijom.


Uzevši sve u obzir, Socom: Tactical Strike je jedno ugodno igraće iskustvo, koje je u nekim segmentima poput multiplayera i trajnosti, te nedostatku priče malčice zakazalo, no i dalje je jedna jako dobra igra, koju se treba isprobati. Ali, ako ne volite igre u kojima se mora taktizirati i planirati akcije, vrlo je vjerojatno da vam se ova igra neće svidjeti, no zašto ne pokušati nešto drugačije? U tom slučaju, pružite priliku ovoj igri jer vas ona sigurno neće razočarati.

Ako vam nešto nije jasno oko ove igre, imate kakvo pitanje ili jednostavno želite raspravljati o igri dođite na HCL forum i pridružite nam se.

SOCOM kakav još dosad nismo vidjeli, nešto novo i inovativno, treba li išta mijenjati ili se treba držati već uspjelog recepta? Saznajte u recenziji!

80 Naša ocjena
  • Grafika
  • zvuk
  • način igre
  • možda posluži kao uzor proizvođačima za više ovakvih igara.
  • Trajnost
  • nedorađen multiplayer
  • i donekle površna priča

Komentari (5)

  • Ementaler

    14.01.2008 - 21:23

    Fina recenzija Ljenjak, igra se ne čini loša uopće. Pogledao sam čak i par trailera. Inače ne volim taktiziranje previše, pogotovo kod handheld igara, ali ovo ne izgleda loše uopće…

  • Ljenjak

    15.01.2008 - 17:31

    Many thanks on the compliment:-D!
    Mislim da su svi najbitni aspekti izneseni, i da će se oni koji se pronađu u recenziji zabaviti s igrom:.

  • mr_solidus

    16.01.2008 - 20:09

    super reca, ljepo napisano.
    ne volim ovakve igre baš di je poanta taktika.
    Iako je to puno primjerenije za pspicu od recimo fps-a.

  • Duksy

    21.01.2008 - 10:13

    dobra recenzija kolega..
    Sama igra mi nije nešto previše napeta.. Moguće da je razlog taj što nemam PSP :(
    Ideja taktiziranja se čini kul, osobito ako je kvalitetno odrađena kao što kažeš…

  • gta_fan

    25.09.2008 - 19:39

    Kakva je ovo grafika bože dragi PROPAST!!

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!