HCL.HR

Da li vam nedostaje ono "zapeo sam u igri, ne znam kako dalje"

  • 13 Odgovora
  • 1487 Hitova
*

ReflectoR

  • *
  • 23
  • be conscious
    Ljudi , upravo se sjetih kako kod starijih igara cesto se pojavljivao slucaj da ne znate sta sledece treba uraditi, ili preciznije kako uraditi. Uvijek si morao da razmisljas out of the box.

    Dok sadasnje igre kao da su pravljene za 10-ogodisnjake, mozak na pasu i samo prati instrukcije, tacku na mapi.. bas mislim da se tu mnogo gubi onoga sto je zapravo i od sustinskog znacaja za igre.

    Sta vi mislite, da li se meni samo cini da je prije takvih igara bilo vise, ili sam samo ja bio mladji ili propustam takve igre sada?
   
« Zadnja izmjena: 23. Rujan, 2015., 06:46 Cole »

*

ReflectoR

  • *
  • 23
  • be conscious
Odg: da li vam nedostaje ono "zapeo sam u igri, ne znam kako dalje"
« Odgovori #1 : 22. Rujan, 2015., 17:42 »
Evo npr. kad se sjetim kada WOW nije imao quest tracking, pa si morao sam skontati gdje se obavlja quest... imalo je to neku car.

*

wyzard

  • Administrator
  • ******
  • 14166
    • HCL.hr
Odg: da li vam nedostaje ono "zapeo sam u igri, ne znam kako dalje"
« Odgovori #2 : 22. Rujan, 2015., 18:12 »
Da, prije je toga bilo puno više. Ali ne nedostaje mi, jer su to uglavnom bile pogreške u dizajnu igre. Tj. ne pogreške, ali ograničenja svakako. Kao dobar primjer toga nedavno je naveo Jonathan Blow, tvorac nadolazećeg The Witnessa koji je svojevremeno bio inspiriran Myst serijalom. Myst je u to doba bio jedan od značajnijih avanturističkih serijala, ali i jedan koji je postao poznat po pixel huntingu.

Citat:
"Point-and-click games generally have some version of pixel hunting," he says. "You look at everything you come across and wonder, is this thing interactive or what? In Myst, you come up to some elaborate, beautiful machine, and you start clicking on different parts of it, and eventually you find the knob that you're allowed to turn, and then you don't know what it does. Back at the time when that game came out, that was a totally acceptable thing to do. It was decades ago in game design. But these days, I don't think that's a very good idea."

Uglavnom, danas se otišlo malo u krajnosti s pomaganjem pa se igrača vodi za ruku u većini slučajeva, ali opet nikako zlatna sredina da se stabilizira. Primjerice, u Metal Gear Solidu 5 mi je bilo fora što je dosta stvari skriveno, i onda sam gledao kako šta otključati. Ali i to je zapravo loš dizajn jer recimo glavna misija za priču ti može ostati zaključana bez da ti to skužiš, a nigdje ti se u igri ne spominje kako ju otključati, pod kojim uvjetima. zapravo ni ne znaš da postoji. Što je loše.

*

Cole

  • Moderator
  • ******
  • 12196
    • CroSimRacing
Odg: Da li vam nedostaje ono "zapeo sam u igri, ne znam kako dalje"
« Odgovori #3 : 23. Rujan, 2015., 06:50 »
Ajmo u doslovce svakoj igri vuć igrača za rukav. :hiha2:

Ono srs. Meni nedostaje da, ali u današnje vrijeme nemam vremena zapest po tjedan dana ili čak mjesec, kao što je to bilo u nekim igrama prije više od desetak godina.
Al danas na prste jedne ruke možeš nabrojat naslove koji imaju skrivene stvari, koje samo intuicijom, slučajnošću možeš otkriti, a to je nekada bio dragulj gotovo većine igara.
Pokazatelji, tagovi, hintovi, sva moguća pomagala danas su pošast modernog gaminga.

 :hiha:

*

metalni

  • ****
  • 1578
  • Seoski mudrac
    • My Art Gallery
Odg: Da li vam nedostaje ono "zapeo sam u igri, ne znam kako dalje"
« Odgovori #4 : 23. Rujan, 2015., 07:33 »
Eh, kad se samo sjetim koliko sam sati utukao u recimo Soul Reaver... A danas, baciš oko na YT i tjeraš dalje.
Mada je većina igara toliko praznoglava da ni to nije pod mus.
:tired:

*

Hrv4tin4

  • Moderator
  • ******
  • 4614
  • Bez predrasuda
    • Steam
Odg: Da li vam nedostaje ono "zapeo sam u igri, ne znam kako dalje"
« Odgovori #5 : 23. Rujan, 2015., 08:23 »
Da! Fale mi oni dani kad čekaš izlazak nekog od gaming časopisa i nadaš se da je bas u tom broju igra koju ti igraš. Tada nitko u kvartu nije imao internet!
Dogovarali smo se kako svaki mjesec jedan od nas kupuje a drugi si kopiraju.
Pa smo jedva čekali FfF VIII za prohod pa bi se skupili kod mene i igrali ga. Po PSXu smo tražili skrivene GFove i karte....

Ah te 90te....
Bilo je toliko igara koje nismo znali kako prijeći a i engleski nam tada nije bio Jaca strana....

*

Cole

  • Moderator
  • ******
  • 12196
    • CroSimRacing
Odg: Da li vam nedostaje ono "zapeo sam u igri, ne znam kako dalje"
« Odgovori #6 : 23. Rujan, 2015., 12:56 »
A smijemo se pipl mast trast asici. :mrgreen:

*

doktor1

  • CroSimRacing
  • *
  • 1313
Odg: Da li vam nedostaje ono "zapeo sam u igri, ne znam kako dalje"
« Odgovori #7 : 23. Rujan, 2015., 13:14 »
    tacku na mapi..

Da je bar samo točka na mapi!
Uredno strelica i točka nasred ekrana te ti ne stave ni opciju da makar to isključiš....
Da ne spominjem wallhack koji je postao standard pod nekim nazivom koji ga čini super duper cool...

*

Mzehn

  • ****
  • 1500
  • kakaroto
    • PCGN
Odg: Da li vam nedostaje ono "zapeo sam u igri, ne znam kako dalje"
« Odgovori #8 : 23. Rujan, 2015., 13:50 »
Taj "wallhack" je nairitantnije nešto izmišljeno ikad, još dok se nemože ugasit u postavkama :fpalm:

Mislim da je FPS žanr odavno izgubljen slučaj po tom pitanju, ne samo što te igra skoro cijelo vrijeme vizualno vodi putem raznoraznih strelica i zadacima toliko jednostavno objašnjenim da se osjećaš retardirano, nego i zbog čistog lvl dizajna koji je ne pruža nikakvu slobodu u igranju. Nekako mi je to najizraženije kod šutera u zadnjih godina.

S druge strane, gledam neki trailer za novi AC i mislim si "...dobro jer oni nas zbilja smatraju mentalno zaostalima..." ono, doslovno ništa >sam< ne radiš, dapače, ispucaš si i kabel i grapling hook da ga slučajno nebi morao tražit po gradu i barem se malo potrudit :thumbs:

E da se bar ti objectivi mogu generalno u svim igrama pogasit sa ekrana... pa upalit ako baš grdo zapneš negdje...

Ajde, da se nać dosta indie igara koje to još uvijek dobro rade ako ništa, rpg-ova pogotovo.


*

disc0

  • *****
  • 3071
Odg: Da li vam nedostaje ono "zapeo sam u igri, ne znam kako dalje"
« Odgovori #9 : 23. Rujan, 2015., 13:52 »
Meni iskreno...ne fali. Kratko i jednostavno, nemam vise vremena kao prije, cak volim i krace igre do 15ak h, a u danasnje vrijeme se bas pretjeruje sa trajanjem od po 50ak+ h.
3DS FC: 4768-7805-4966
PSN: DiSkAcH

*

Hrv4tin4

  • Moderator
  • ******
  • 4614
  • Bez predrasuda
    • Steam
Odg: Da li vam nedostaje ono "zapeo sam u igri, ne znam kako dalje"
« Odgovori #10 : 23. Rujan, 2015., 14:00 »
Meni iskreno...ne fali. Kratko i jednostavno, nemam vise vremena kao prije, cak volim i krace igre do 15ak h, a u danasnje vrijeme se bas pretjeruje sa trajanjem od po 50ak+ h.

Dobro, 50ak+ su zapravo više manje RPG igre koje su s nekom namjerom tako dizajnirane. Jedine iznimke koje sam igrao i mogu ih se sjetiti su Dying Light (trebalo mi je 30h) i MGS V (50+h). Ovo ostalo su igre koje se uglavnom do 20ak h završe kompletno.
Iako bih radije da imaju više sati igre i priče jer sam ih i masno platio...
Isto nemam vremena, ali računam da će jednog dana ipak biti vremena pa ću ih onda igrrati.

*

doktor1

  • CroSimRacing
  • *
  • 1313
Odg: Da li vam nedostaje ono "zapeo sam u igri, ne znam kako dalje"
« Odgovori #11 : 23. Rujan, 2015., 14:31 »
Ako netko nema vremena za igrat to ne znači da se igre trebaju poglupljivat do krajnjih granica!
Ovo kamo vodi industrija, pogotovo FPS žanr je tragično!

Došlo je do te mjere da se npr za Alien: Isolation i upravo izašlu SOMU u nekim recenzijama pod negativno stavlja šta te igra ne vuče za rukav nego treba uključit mozak!
Zamisli, kod za otvorit vrata u SOMI ne piše ogormnim svjetlećim slovima nasred ekrana nego treba otvorit ladicu, pogleda papir i pročitat kod. Isto tako nema strelice kamo trebaš ići?
Užas... Burn it, burn it with fire!!
« Zadnja izmjena: 23. Rujan, 2015., 14:35 doktor1 »

Odg: Da li vam nedostaje ono "zapeo sam u igri, ne znam kako dalje"
« Odgovori #12 : 04. Listopad, 2015., 11:59 »
Meni to fali. sječam se da sam u Vietcong-u došao do jednog dijela gdje je trebalo oslobodit nekoga(mislim da su bili u pitanju članovi mog voda, ali se više ne sječam jer je to bilo prije više od 10 godina), i tu sam zapeo i nikad nisam dovršio tu igru jer nisam našao riješenje. da nije toliko loša grafika mozda bi čak i probao opet

Eh, i fali i ne...
Fali mi u smislu da su igre danas (ug AAA naslovi) prejednostavne. Oko tog se vidim svi slažemo.
Al onda sam instalirao Original Sin. Nema quest trackinga, nema strijelica, pričaj s ljudima, pamti gdje je šta, šta je tko rekao i skopčaj kako riješiti problem.

Odlično je to, ali ne kada kao ja igrate više igara paralelno. Ako je ne upalim određeno vrijeme zaboravim gdje sam stao, tko je šta rekao itd. Ne mogu riješiti quest. Moram ili čitat walktrough (što ubija čar takve igre) ili krenuti ispočetka. Nije praktično.