HCL.HR

Oblak gaming -> revolucija?

  • 43 Odgovora
  • 5264 Hitova
*

smigl

  • **
  • 541
Oblak gaming -> revolucija?
« : 06. Listopad, 2010., 08:37 »
Svima je poznato da je pc inferiorna multi platforma kojemu sve veci dio gaming kolaca kradu konzole. Kao dva najjaca i cesto ponavljajuca argumenta su: manje piratstva na platformama (sto je moguce jer su igre za konzole kao i same konzole malo teze za modanje/crackanje) te visoka cijena i konstantna potreba za nadogradnjom racunala.

Predstavljamo vam CLOUD GAMING (oblak gaming)

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=6cY8-eT0gvo" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">http://www.youtube.com/watch?v=6cY8-eT0gvo</a>
<-- da steknete jako dobar dojam o cemu pricamo

Prvo da pokusam objasniti onima koji nisu upoznati s pojmom oblak gaminga o cemu se tu radi.

Naime ideja krece od toga da se sav gaming sadrzaj ustvari uopce ne nalazi u vasim rukama ili racunalima nego je dostupan preko online servera a vi ga koristite kroz jedan obican internet preglednik.
Da bi bolje shvatili o cemu se radi pogledajte ovaj link http://www.youtube.com/watch?v=j5oIr4o_MIk

Ideja je itekako usla u ozbiljnu fazu i trenutno odlicno funkcionira u SAD, toliko im je dobro krenulo da se cak i maknuli mjesecnu pretplatu od 15 $ na servis jer im zarada od rentanja sasvim dovoljna za sada, iza njih su stale gotovo sve vodece firme u gaming industriji.

IGRE SE MOGU RENTATI! znaci upiknes 5 $ i rentas mafiu 2 na 3 dana, ili upiknes 30 $ i kupis si nesto... prejebena ideja

ono sto je uzasno bitno naglasiti je to da ce ovaj oblik gejmanja unistiti potrebu za kupovanjem jakih racunala jer je dovoljno obicno racunalo koje se moze nakaciti online, isto tako piratstvo ce postati jako tesko jer igre uocpe nece biti dostupne korisniku u bilo kojem drugom slucaju osim da ih igra preko cloud servisa.

meni se osobno ne svidja, ja volim svoje igre imati na oku, volim i sto mogu probati igre prije nego kupim i nikako mi se ne svidja sto moram ovisiti o kvaliteti providera da bi mogao uzivati u normalnom gamingu, ali mozda sam samo tvrdoglav...

vasa misljenja?
« Zadnja izmjena: 06. Listopad, 2010., 08:46 smigl »

*

Ementaler

  • Administrator
  • *********
  • 39478
  • Embrace the mountain
    • HCL.hr
Odg: Oblak gaming -> revolucija?
« Odgovori #1 : 06. Listopad, 2010., 09:34 »
Ti si ovo kopirao od nekuda ili? Jer prema ovoj rečenici "Predstavljamo vam CLOUD GAMING (oblak gaming)" je to malo čudno, očekujem vidjet da je netko sam napisao post kad ovako otvori temu.

Dobro, nebitno... Inače, osim Onlivea postoji i Gakai , sličan cloud gaming sistem koji doduše još nije u funkciji (na službenoj stranici se možete prijaviti za betu).

Glavna stvar koja se meni ovdje ne sviđa je što jednom kad kupiš igru, ona mooožda više neće biti tvoja za kojih 5 godina. Kod servisa za digitalnu distribuciju igara poput Steama, gdje igru preuzmeš pa ju možeš i spremiti negdje ako želiš jel, to je druga stvar... ali ovdje baš nema nikakvog osjećaja da je nešto tvoje i da će tako ostati duže vrijeme.

*

Deadwalker

  • Moderator
  • *****
  • 2476
  • All the pieces matter
    • HCL
Odg: Oblak gaming -> revolucija?
« Odgovori #2 : 06. Listopad, 2010., 11:31 »
Svima je poznato da je pc inferiorna multi platforma kojemu sve veci dio gaming kolaca kradu konzole. Kao dva najjaca i cesto ponavljajuca argumenta su: manje piratstva na platformama (sto je moguce jer su igre za konzole kao i same konzole malo teze za modanje/crackanje) te visoka cijena i konstantna potreba za nadogradnjom racunala.

Notorna glupost. Kao prvo, piratstvo nikada nije razlog za opravdavanje loše prodaje igara. Onaj tko igra piratluk na PC-u, igrat ce ga i na konzolama. Kao drugo, svaka platforma za igranje ima svoje prednosti i mane tak da igranje akcijskih, sportskih igara te voznji je svakako ljepše na konzoli, ali za strategije, MMO igre te malo zahtjevnije RPG-eve je daleko veci gust igrati na PC-u(po meni i pucacine, nezamislivo mi je sa gljivama igrati takav tip igre). Svaka platforma ima svoje prednosti i nedostatke. Konstatna potreba za nadogradnjom racunala je nestala jos prije 3-4 godine. Ja na svojem 3 godine starom racunalu (stavio sam jedino novi procesor koji me kostao cirka 600kn) igram sve nove igre na full detaljima bez beda. Osim toga, danas već postoje neki standarndi glede grafike i optimizacije i s tim više nema nekih problema. Za graficku od som kuna sada mozes igrati sve nove igre 3-4 godine na punim postavkama (vidjet cemo kako se kroz iduce godine tjerati 3D tehnologija).

Ideja je itekako usla u ozbiljnu fazu i trenutno odlicno funkcionira u SAD, toliko im je dobro krenulo da se cak i maknuli mjesecnu pretplatu od 15 $ na servis jer im zarada od rentanja sasvim dovoljna za sada, iza njih su stale gotovo sve vodece firme u gaming industriji.

Prije bi rekao da zanimanje nije bilo veliko pa da se potaknu ljudi da koriste ovo, ukinuta je preplata. Gotovo sam siguran da trenutno posluju s gubitkom jer je pravilo u poslovnom svijetu da prilikom lansiranja novog proizvoda prvih par mjeseci(ili godina) usluge trebas ogromna ulaganja kako bih uspio u tome. Microsoft je godinama generirao gubitak sa svakom prodanom konzolom. Ne zelim znati kakvu bi marzu stavio T-com u potpisani ugovor sa jednim takvim distributerom.

Sama ideja je dobra, ali bez kvalitetne mrežne infrastrukture ovo tesko moze opstati. Znaci, treba ti optika i brzina preko 20 mbit-a da nemas povecl lag (pokusajte si zamisliti koliko podataka se mora slati svake milisekunde na obradu za nekakav Crysis). Plus, Microsoft i Sony imaju jako kvalitetne distribucijske mreže kao i kvalitetan servis za komunikaciju igrača i pračenje njihovog napretka i nekako sumnjam da ce im ovo predstavljati ozbiljniju prijetnju. PC platforma svu svoju snagu sada ulaže u digitalnu distrubuciju te servisi tipa Steam I Games for Windows LIVE su budućnost igranja na PC-u.
Cloud gaming je dobra opcija, al po meni nema sanse da će odnijeti prevagu na tržištu. Posebice dok se sada uplete Apple sa svojim mobilnim gaming platformama(iPad, iPod) te Nintendo 3DS te PSP 2.

Ova tema bi mogla u Multiplatform Gaming.
« Zadnja izmjena: 06. Listopad, 2010., 11:34 Deadwalker »
Direct action is not always the best way. It is a far greater victory to make another see through your eyes than to close theirs forever.

*

smigl

  • **
  • 541
Odg: Oblak gaming -> revolucija?
« Odgovori #3 : 06. Listopad, 2010., 12:15 »
Ti si ovo kopirao od nekuda ili? Jer prema ovoj rečenici "Predstavljamo vam CLOUD GAMING (oblak gaming)" je to malo čudno, očekujem vidjet da je netko sam napisao post kad ovako otvori temu.

Nisam nista prekopirao, jednostavno sam na poslu u drukcijem stanju svijesti... pricam u mnozini jer tako komuniciram na poslu :)

Svima je poznato da je pc inferiorna multi platforma kojemu sve veci dio gaming kolaca kradu konzole. Kao dva najjaca i cesto ponavljajuca argumenta su: manje piratstva na platformama (sto je moguce jer su igre za konzole kao i same konzole malo teze za modanje/crackanje) te visoka cijena i konstantna potreba za nadogradnjom racunala.

Notorna glupost. Kao prvo, piratstvo nikada nije razlog za opravdavanje loše prodaje igara. Onaj tko igra piratluk na PC-u, igrat ce ga i na konzolama. Kao drugo, svaka platforma za igranje ima svoje prednosti i mane tak da igranje akcijskih, sportskih igara te voznji je svakako ljepše na konzoli, ali za strategije, MMO igre te malo zahtjevnije RPG-eve je daleko veci gust igrati na PC-u(po meni i pucacine, nezamislivo mi je sa gljivama igrati takav tip igre). Svaka platforma ima svoje prednosti i nedostatke. Konstatna potreba za nadogradnjom racunala je nestala jos prije 3-4 godine. Ja na svojem 3 godine starom racunalu (stavio sam jedino novi procesor koji me kostao cirka 600kn) igram sve nove igre na full detaljima bez beda. Osim toga, danas već postoje neki standarndi glede grafike i optimizacije i s tim više nema nekih problema. Za graficku od som kuna sada mozes igrati sve nove igre 3-4 godine na punim postavkama (vidjet cemo kako se kroz iduce godine tjerati 3D tehnologija).

Ideja je itekako usla u ozbiljnu fazu i trenutno odlicno funkcionira u SAD, toliko im je dobro krenulo da se cak i maknuli mjesecnu pretplatu od 15 $ na servis jer im zarada od rentanja sasvim dovoljna za sada, iza njih su stale gotovo sve vodece firme u gaming industriji.

Prije bi rekao da zanimanje nije bilo veliko pa da se potaknu ljudi da koriste ovo, ukinuta je preplata. Gotovo sam siguran da trenutno posluju s gubitkom jer je pravilo u poslovnom svijetu da prilikom lansiranja novog proizvoda prvih par mjeseci(ili godina) usluge trebas ogromna ulaganja kako bih uspio u tome. Microsoft je godinama generirao gubitak sa svakom prodanom konzolom. Ne zelim znati kakvu bi marzu stavio T-com u potpisani ugovor sa jednim takvim distributerom.

Sama ideja je dobra, ali bez kvalitetne mrežne infrastrukture ovo tesko moze opstati. Znaci, treba ti optika i brzina preko 20 mbit-a da nemas povecl lag (pokusajte si zamisliti koliko podataka se mora slati svake milisekunde na obradu za nekakav Crysis). Plus, Microsoft i Sony imaju jako kvalitetne distribucijske mreže kao i kvalitetan servis za komunikaciju igrača i pračenje njihovog napretka i nekako sumnjam da ce im ovo predstavljati ozbiljniju prijetnju. PC platforma svu svoju snagu sada ulaže u digitalnu distrubuciju te servisi tipa Steam I Games for Windows LIVE su budućnost igranja na PC-u.
Cloud gaming je dobra opcija, al po meni nema sanse da će odnijeti prevagu na tržištu. Posebice dok se sada uplete Apple sa svojim mobilnim gaming platformama(iPad, iPod) te Nintendo 3DS te PSP 2.

Ova tema bi mogla u Multiplatform Gaming.

stroj star 3 godine ti tjera danasnje igre na max postavkama? na kojim si ti drogama zelim i ja malo toga... graficke od soma kuna tjeraju sve na high?
uglavnom suradnik si hcl.a i molim te da se ne blamiras s takvim glupostima!

moguce da su maknuli 15$ mjesecnu pretplatu zbog manjka korisnika, nije iskljuceno, ali tesko za vjerovati kad se debelo sire po ostatku svijeta... potrebne su ogromne kolicine novca za takve podhvate i ako ti ne idi tamo di si poceo ne vidim razlog da se siris... skini se s balkanskog mentaliteta razmisljanja o nacinu poslovanja

mislim da ni ne razumijes kako funkcionira cloud gaming... o kakvim podatcima pricamo? registracija par tipki na tipkovnici i pozicija misa? 4mb standard u hr je vise nego dovoljan za tjeranje ovako necega, problem je samo upload koji tebe kao korisnika ne zanima... jer ako nisi skuzio ti nemas igru na racunalu, o kakvim operacijama pricamo kad se one izvode na cloud serveru?

nego da ti docaram kako nemas pojma o cemu pricas ->

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=IoRRiMDq5r0" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">http://www.youtube.com/watch?v=IoRRiMDq5r0</a>

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=zpFzpF0msrU" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">http://www.youtube.com/watch?v=zpFzpF0msrU</a>


ako treba pojasnim ti na kojim brzinama radi 3g mreza

btw prestani biti seronja









« Zadnja izmjena: 06. Listopad, 2010., 12:18 smigl »

Odg: Oblak gaming -> revolucija?
« Odgovori #4 : 06. Listopad, 2010., 12:27 »
Erm, nisu u pitanju samo tipke na tipkovnici i miš.

Sam video igre koju igraš ne mora se streamati tebi direktno u rezoluciji koju si odabrao?
4 mbita nije ni približno dovoljno za ovako nešto.

*

progabbeing-jadran

  • ******
  • 5320
  • abrah cadabrah
Odg: Oblak gaming -> revolucija?
« Odgovori #5 : 06. Listopad, 2010., 12:42 »
meni je sama ideja smješna.
Bowie je definitivno najveći umjetnik svih vremena.

Support your local gamers >>> Pro GABBEing Klan

*

Bela

  • ****
  • 1026
Odg: Oblak gaming -> revolucija?
« Odgovori #6 : 06. Listopad, 2010., 12:43 »
Zar ova tema već ne postoji ?  :wildboy:

*

wyzard

  • Administrator
  • ******
  • 14652
    • HCL.hr
Odg: Oblak gaming -> revolucija?
« Odgovori #7 : 06. Listopad, 2010., 12:46 »
ček, jel to smigl priznao da je PC inferiornija platforma od konzola!?

Odg: Oblak gaming -> revolucija?
« Odgovori #8 : 06. Listopad, 2010., 12:47 »
Ne, nego je čak i on vjerojatno čuo za sarkazam.  :wildboy:

*

smigl

  • **
  • 541
Odg: Oblak gaming -> revolucija?
« Odgovori #9 : 06. Listopad, 2010., 12:57 »
Erm, nisu u pitanju samo tipke na tipkovnici i miš.

Sam video igre koju igraš ne mora se streamati tebi direktno u rezoluciji koju si odabrao?
4 mbita nije ni približno dovoljno za ovako nešto.

cek cek hoces mi reci da s 4mb/sec ne mozes gledati hd video stream? ne s nekih smecastih servisa tipa youtube.. nego pravih stream servisa? jer jedino sto ti treba za cloud gaming je odlican video stream. def ne bi bilo lose da se veza kod nas barem udupla pa da idemo van s 8mb/sec kao standard, vjerujem da ce do toga i doci dok taj cloud servis ustavari i zazivi kod nas. ali varate se sto se brzina tice, problemi su u:

infrastuktura na kojoj se ne rade znacajne preinake vec se gura sto je vise moguce a da je to donekle u pogonu (tipicna pohlepa za novcem)
zakrceni routheri
sporost servisa tipa youtube na koji se svi uglavnom pozivaju
mizerne ul brzine koje koce dl brzine (provjerite kako radi uopce tcp ako ne znate o cemu pricam ovdje)
situacija daleko da je od idealne ali nije tako lose kako navodite...


pc je umro, pisem s svog novog xbox3450s02 i pawnam... go and die now...

*

Bela

  • ****
  • 1026
Odg: Oblak gaming -> revolucija?
« Odgovori #10 : 06. Listopad, 2010., 12:59 »
Maloprije si rekao da si na poslu  :tired:

Potpuno nevezano za išta :

TISUĆITI POST !!!!!11 Jeeeeeeeeej  :mrgreen:

*

wyzard

  • Administrator
  • ******
  • 14652
    • HCL.hr
Odg: Oblak gaming -> revolucija?
« Odgovori #11 : 06. Listopad, 2010., 13:00 »
kakvih 4mbps? za onlive je minimalna brzina 5 mbps, i s takvom igre pokrećeš u SD rezoluciji.

*

smigl

  • **
  • 541
Odg: Oblak gaming -> revolucija?
« Odgovori #12 : 06. Listopad, 2010., 13:43 »
Maloprije si rekao da si na poslu  :tired:

Potpuno nevezano za išta :

TISUĆITI POST !!!!!11 Jeeeeeeeeej  :mrgreen:

nalazim vremena da posjetim svoj omiljeni portal i provjerim jel me netko popljuvao jer do reputacije se mora drzati :)

gz na 1000 postu

kakvih 4mbps? za onlive je minimalna brzina 5 mbps, i s takvom igre pokrećeš u SD rezoluciji.

opet ponavljam da je 4mb/sec sasvim dovoljno za stremanje HD sadrzaja... oni su ogranicili brzinu na 5mb big deal, razlika je u citavim 128kb/sec. rekao sam da bi bilo potrebno da brzine narastu barem duplo da bi to funkcioniralo, pogledaj brzine u SAD.u i UK pa sjedi i placi od muke koliko mi placamo za 4mb/s a koliko ona za 32mb/s

odma se spominju opticki vodovi i urnebesne brzine i to me ljuti kad se prica o necemu o cemu se ne zna kurca... tipicni odgovori na ovom forumu

jedan lijepi HD stream -> http://vimeo.com/hd#15512956

obratite pozornost na brzinu punjena buffera

da je dovoljan za igranje neke high end grafike i nije... da je brzinu za prikaz stream.a vise nego dovoljna... sasvim...
« Zadnja izmjena: 06. Listopad, 2010., 13:53 smigl »

*

Deadwalker

  • Moderator
  • *****
  • 2476
  • All the pieces matter
    • HCL
Odg: Oblak gaming -> revolucija?
« Odgovori #13 : 06. Listopad, 2010., 14:03 »
stroj star 3 godine ti tjera danasnje igre na max postavkama? na kojim si ti drogama zelim i ja malo toga... graficke od soma kuna tjeraju sve na high?

 :wildboy:  :wildboy:
Ati Radeon 5770 1GB kosta 1200kn. Graficka koja tjera na 1080p (1920*1080) rezoluciji Crysis Warhead na ultra detaljima na 35 frameova po sekundi. Prvo se informiraj, a onda meni govori da se blamiram. Ovo sam osobno isprobao, a i fala bogu pa imas milion recenzija na netu.

Glede ostatka tvog komentara, za stream HD slike na 1080p rezoluciji trebas jebeno dobar upload. Nesto cega mi ovdje jos necemo imati dugi niz godina. U Americi toliko nije problem posto im je infrastruktura svjetlosnim godinama bolja od nase, al ono, puno je to podataka koji se trebaju poslati svake sekunde na tvoj ekran.
Iskreno sumnjam da ce to nadmašiti danasnje standarde igranja. Ne radi tehničkih poteškoća, nego radi same usluge koja je kod konkurencije x puta bolja.


Direct action is not always the best way. It is a far greater victory to make another see through your eyes than to close theirs forever.

*

smigl

  • **
  • 541
Odg: Oblak gaming -> revolucija?
« Odgovori #14 : 06. Listopad, 2010., 14:14 »
stroj star 3 godine ti tjera danasnje igre na max postavkama? na kojim si ti drogama zelim i ja malo toga... graficke od soma kuna tjeraju sve na high?

 :wildboy:  :wildboy:
Ati Radeon 5770 1GB kosta 1200kn. Graficka koja tjera na 1080p (1920*1080) rezoluciji Crysis Warhead na ultra detaljima na 35 frameova po sekundi. Prvo se informiraj, a onda meni govori da se blamiram. Ovo sam osobno isprobao, a i fala bogu pa imas milion recenzija na netu.

Glede ostatka tvog komentara, za stream HD slike na 1080p rezoluciji trebas jebeno dobar upload. Nesto cega mi ovdje jos necemo imati dugi niz godina. U Americi toliko nije problem posto im je infrastruktura svjetlosnim godinama bolja od nase, al ono, puno je to podataka koji se trebaju poslati svake sekunde na tvoj ekran.
Iskreno sumnjam da ce to nadmašiti danasnje standarde igranja. Ne radi tehničkih poteškoća, nego radi same usluge koja je kod konkurencije x puta bolja.




natjeral metro 2033 ili bc2 da ti radi na ultra postavkama s tom grafickom... i ta graficka nije stara 3 godine kao sto si rekao...

nisam upoznat s konkurencijom, koje usluge i koja konkurencija mislis da je bolja? ne pitam zbog provokacije nego zato sto ne znam...