HCL.HR

Garancije i prava kupaca u RH

  • 162 Odgovora
  • 186654 Hitova
*

Hrv4tin4

  • Gost
Garancije i prava kupaca u RH
« : 29. Ožujak, 2015., 12:15 »
Pošto se mnogi od Vas ne snalaze u našoj krasnoj birokraciji i zakonima odlučio sam napraviti ovu temu koja će biti redovno ažurirana s novim pravima, jer ne stane sve u jedan post i jedan dan ;) 


Sva ova prava možete potražiti u zakonima:
Zakon o zaštiti potrošača
Zakon o obveznim odnosima
Zakon o trgovini

Ukoliko zapnete i trebate pomoć pitajte.

Krenuti ću s "gorućim" problemom za one koji se boje otvarati svoje računalo radi:

1. Naljepnica ≠ garancija

Mnogi od Vas imaju problema s nadogradnjom ili samim održavanjem računala poradi naljepnice na kučištu za koju Vam je rečeno da je garancija i da se garancija gubi njezinim skidanjem - lažu!

  • Prema zakonu o zaštiti potrošača svaki dio koji ste kupili ima zasebno garanciju
  • Naljepnica ne predstavlja garanciju nego besplatnu dijagnostiku u slučaju kvara
  • Naljepnica također dokazuje ako je nešto nepravilno napravljeno (krivo stavljen cooler pa dolazi do pregrijavanja, krivo postavljeni konektori PSUa u neku od komponenta pa ona pregori) i to isključivo Vašom krivnjom

Znači Vi imate garanciju na SVAKI dio zasebno (npr. CPU 3 godine, MBO 2 godine, GPU 3 godine i itd...) i nitko Vam to ne može oduzeti. Naljepnica je samo mjera opreza, jer na garanciji Vam piše za što se garancija podrazumijeva, a što se ne priznaje pod garanciju (oštećenje, nepravilno rukovanje i itd...).

2. U slučaju gubitka garantnog lista u RH vrijedi isključivo i samo RAČUN što znači da Vam ne treba ni garantni list. Garantni list sa svojim pravima, ali i obvezama imate pravo zatražiti! Jednako tako imate pravo tražiti KOPIJU RAČUNA u slučaju da ste račun izgubili!

  • Kopiju računa tražite u dućanu u kojem ste kupili sporan predmet. Uz to uvijek navedite trgovcu okvirno cijenu i datum kupnje i što ste sve kupili.
  • Sve što se pokvarilo pod garancijom možete nositi/slati direktno u ovlašteni servis ili u prodavaonicu gdje ste sporan predmet kupili! Trgovac je dužan uzeti od Vas predmet koji Vam je prodao i o svom trošku ga poslati i vratiti sa servisa!

3. Servisi i popravci. U jamstvenom roku, vjerujem svi znate, imate pravo na besplatan popravak uređaja koji je sporan, no ima tu još puno prava:

  • U slučaju "manjeg" popravka Vaš jamstveni rok se PRODUŽUJE za vrijeme koje je provedeno u servisu!
  • U slučaju nemogućnosti popravka imate pravo na povrat novca ili zamjenu za sporan predmet.
  • Ako ste dobilo NOVI uređaj pošto sporan uređaj nije bio "popravljiv" jamstveni rok kreće ispočetka! Što znači da dobivate novi uređaj i garanciju na njega! Garancija se NE "nastavlja" kako to neki žele predočiti!
  • Ako je zamijenjen ili bitno popravljen samo neki dio stvari, jamstveni rok počinje teći ponovno samo za taj dio.

Par primjera:

Grafička kartica ima garanciju 2godine i kupljena je 1.1.2015. godine. U servis je otišla 10.02.2015. godine i vraćena je 20.02.2015. što znači da Vam garancija sada vrijedi do 11.01.2017. umjesto 1.1.2017.
Tipkovnica ima garanciju 2 godine i kupljena je 1.1.2014. godine (garancija joj vrijedi do 1.1.2016.) i odlazi na servis 15.02.2015. gdje se utvrđuje kako se kvar ne može otkloniti i kupac dobiva novu tipkovnicu! Garancija za novu tipkovnicu je 2 godine od datuma kada su je iz servisa isporučili kupcu 15.02.2015.-15.02.2017.
Kućište (jamstvo 3 godine, kupljeno 1.1.2015.) odlazi na popravak poradi jednog ventilatora koji je vrisnuo u jamstvenom roku 1.3.2015.
Kućište se vraća 15.3.2015. s novim ventilatorom.
Znači kućištu se garancija nastavlja uz produženje od 14 dana koliko je boravilo na servisu 15.1.2018.
Ventilato dobiva potpuno novu garanciju u roku od 3 godine 15.3.2015.-15.3.2018.

Ovo je početak. Pišite o svojim problemima, nedoumicama, pa će se lista nadopunjavati. Sve nepravilnosti možete prijaviti na Ministarsvo gospodarstva jer je Državni inspektorat ukinut. Javiti će Vam se kroz 2-3 mjeseca. Jedini problem je što u RH ne postoji odredba u kaznenom zakonu koja će trgovca kazniti u slučaju oštećivanja kupca. No svima njima je stalo do svog ugleda i vjerujte mi poznavanje svojih prava (uz prijetnju prijavom ministarstvu i malo vaše upornosti) rješava sve probleme u 99% slučajeva!


Evo jedna stara informacija, no da ju imamo pismeno.

Od 01.05.2015. godine je odzvonilo mobilnim operaterima zaključavanje mobilnih uređaja.
  • ]Po novom pravilniku svaka osoba koja je kupila mobitel na pretplatu ima pravo BESPLATNO u bilo koje doba zatražiti dekodiranje/otključavanje mobilnog uređaja koje se mora izvršiti u roku od 15 dana.
  • Prije se to isto moglo, ali isključivo nakon isteka ugovorne obveze, odnosno 12 ili 24 mjeseca.
  • Za vlasnike mobitela na bonove sve je ostalo po starom. Dakle godinu dana od kupnje uz predočenje računa možete besplatno otključati svoj uređaj.

Ovo sve navedeno vrijedi samo ako uređaj donesete u ovlašteni centar, odnosno u centar mobilnog operatera od kojeg ste kupili mobilni uređaj.
Uz napomenu da to ne mora biti i onaj centar u kojem ste Vi kupili svoj uređaj.

« Zadnja izmjena: 06. Svibanj, 2015., 15:00 Hrv4tin4 »

*

Cole

  • ******
  • 13453
    • CroSimRacing
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #1 : 29. Ožujak, 2015., 12:17 »
Bravo za temu, ide sticky. :thumbs:

Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #2 : 29. Ožujak, 2015., 12:21 »
znači mogu iza s kučišta uzeti naljepnicu da ga očistim od prašine, jer sigurno se je već nakupilo dosta toga?

*

Hrv4tin4

  • Gost
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #3 : 29. Ožujak, 2015., 12:23 »
znači mogu iza s kučišta uzeti naljepnicu da ga očistim od prašine, jer sigurno se je već nakupilo dosta toga?

Naravno da možeš! Garancija ti je na svaki dio zasebno. Samo pažljivo i polako. Pazi kako čistiš, jer ako nešto oštetiš, onda gubiš garanciju jer garancija ne pokriva "nepravilno rukovanje" ili fizička oštećenja!

Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #4 : 29. Ožujak, 2015., 12:49 »
imam kompresor pa bi polako s zrakom ispuhak prašinu

*

Cole

  • ******
  • 13453
    • CroSimRacing
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #5 : 29. Ožujak, 2015., 12:53 »
Pištolj od kompresora ne približavaj ničemu bliže od 40 cm i naravno nemoj punom snagom puštat zrak.

*

Hrv4tin4

  • Gost
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #6 : 29. Ožujak, 2015., 12:54 »
Sam sa sobom to motaš riješiti.. Ja ne mogu znati kako ćeš ti čistiti komponente i hoće li koja stradati.

Ako si siguran u sebe i svoje sposobnosti onda kreni ;)

*

StreetFigter88

  • **
  • 409
  • Neki n00b mi je ukrao prethodni avatar :(
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #7 : 29. Ožujak, 2015., 13:43 »
Meni je telefon crkao, nije mogao da se popravi, i trbali su da mi daju nadoknadu, pošto je bio neki slab sa 256 mb rama, dali su mi neki sa 716mb, sa dve kartice i sa boljim procesorom, a oba telefona su navodno vredna 120 evra, a onaj stari sam kao nov telefon kupio za 50 evra...
Skrilex je Mocart 21. veka !!!!

*

Hrv4tin4

  • Gost
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #8 : 29. Ožujak, 2015., 13:50 »
Meni je telefon crkao, nije mogao da se popravi, i trbali su da mi daju nadoknadu, pošto je bio neki slab sa 256 mb rama, dali su mi neki sa 716mb, sa dve kartice i sa boljim procesorom, a oba telefona su navodno vredna 120 evra, a onaj stari sam kao nov telefon kupio za 50 evra...

To je u redu. Tako bi i trebalo biti, iako ako sam dobro shvatio ti si iz RS?!? Lijepo je znati da vaši trgovci poštuju zakone.

Ja sam osobno imao frku s Tele2 i LG L7 II gdje sam dobio 2 komada i niti jedan nije radio kako spada. Na kraju sam dobio bolji i skuplji Alcatel 6030x

*

StreetFigter88

  • **
  • 409
  • Neki n00b mi je ukrao prethodni avatar :(
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #9 : 29. Ožujak, 2015., 15:16 »
Caka je u tome što firma koja drži tu radnju odakle sam kupio telefon ima sedište u Hrvatskoj i poreklom je iz Hrvatske (i telefon mi je išao na popravku  u Zagreb, ali kao što znaš nisu ga popravili)... Sada nezz ni ja u Srbiji sto puta su u zadnje vreme menjali te zakone, ali kolko znam firma ili radnja može da posluje kako god hoće sve dok se drži zakona iz zemlje iz koje potiče.
Skrilex je Mocart 21. veka !!!!

*

andrash

  • ******
  • 5939
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #10 : 29. Ožujak, 2015., 16:28 »
Odlična tema :thumbs:

E sad kad netko po 100 put krene spiku o naljepnicama, ne treba se po 100-ti put borit sa objašnjavanjem nego samo opalit link na ovu temu...

*

StootS

  • **
  • 185
    • Mudre misli, izreke, citati, aforizmi...
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #11 : 29. Ožujak, 2015., 21:01 »
Bas super tema, svaka cast.
Nedavno sam dobio novu konzolu jer staru nije bilo moguce popraviti pa sam pitao za novu garanciju, a oni su mi samo rekli da se ova stara nastavlja...a zapravo imam pravo na novu garanciju za novu konzolu.  :piva:

*

Hrv4tin4

  • Gost
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #12 : 29. Ožujak, 2015., 21:08 »
Bas super tema, svaka cast.
Nedavno sam dobio novu konzolu jer staru nije bilo moguce popraviti pa sam pitao za novu garanciju, a oni su mi samo rekli da se ova stara nastavlja...a zapravo imam pravo na novu garanciju za novu konzolu.  :piva:

Super, drago mi je radi tebe! Ali moraš dobiti od servisa potvrdu da su ti izdali novu konzolu. Ili neki papir na kojem piše da si dobio zamjenjenu konzolu s datumom, inače se možeš slikat bez toga

*

StootS

  • **
  • 185
    • Mudre misli, izreke, citati, aforizmi...
Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #13 : 29. Ožujak, 2015., 23:27 »
Bas super tema, svaka cast.
Nedavno sam dobio novu konzolu jer staru nije bilo moguce popraviti pa sam pitao za novu garanciju, a oni su mi samo rekli da se ova stara nastavlja...a zapravo imam pravo na novu garanciju za novu konzolu.  :piva:

Super, drago mi je radi tebe! Ali moraš dobiti od servisa potvrdu da su ti izdali novu konzolu. Ili neki papir na kojem piše da si dobio zamjenjenu konzolu s datumom, inače se možeš slikat bez toga


Ma naravno da sam dobio.
Bas nakon citanja tvog posta sam im poslao poruku na fejsu i moram priznati da su brzo odgovorili iako sam slao iza 22h i jos u nedjelju :D



Odg: Garancije i prava kupaca u RH
« Odgovori #14 : 30. Ožujak, 2015., 07:45 »
Pohvale za temu. :)

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9