HCL.HR

Microsoft je pobijedio na sudu, preuzimanje Activision Blizzarda dopušteno im je u Americi

Zoran Žalac 11.07.2023.   •   148 komentara


Donesena je odluka američkog suda kojom je odbačena blokada američkih regulatora tržišta na Microsoftovo preuzimanje Activision Blizzarda.

Trakavica je još malo gotova i kako sada stvari stoje, tvrtka Microsoft blizu je preuzimanja izdavačke kuće Activision Blizzard i njihovih franšiza. Najznačajniji razvoj ove priče upravo je došao – američki je sud odbacio pritužbe tržišnog regulatora SAD-a, koji je tvrdio kako bi Microsoftovo preuzimanje Activision Blizzarda moglo naštetiti kompetitivnosti industrije videoigara.

Sutkinja Jacqueline Scott Corles svoju je odluku pojasnila sljedećim riječima:

“Microsoftova akvizicija Activisiona opisana je kao najveća u povijesti tehnologije. Zaslužuje da bude propitivana. To se propitivanje isplatio: Microsoft se pismeno, javno i na sudu obvezao zadržati Call of Duty na PlayStationu deset godina u paritetu s Xboxom. Sklopio je sporazum s Nintendom o dovođenju Call of Dutyja na Switch. I sklopio je nekoliko sporazuma kako bi po prvi put doveo Activisionov sadržaj na nekoliko usluga igranja u oblaku… Iz objašnjenih razloga Sud smatra da FTC nije pokazao vjerojatnost svoje tvrdnje da bi to vertikalno spajanje u toj specifičnoj industriji moglo znatno smanjiti konkurentnost na tržištu. Naprotiv, dokazi upućuju na veći pristup potrošača Call of Dutyju i drugom sadržaju Activisiona. Stoga se prijedlog za zabranu odbija.”

Američki tržišni regulator ima pravo na žalbu, no ne mora ju nužno uložiti.

S obzirom na to da Microsoft sada ima odobrenja SAD-a, Europske Unije, Japana i drugih značajnih tržišta, vjerojatnost za dovršavanje akvizicije značajno je porasla. Međutim, odobrenje nemaju jedino na tržištu Velike Britanije, oko čega će se također sporiti na sudu, 28. ovog mjeseca. Doduše, postoji mogućnost da Microsoft provede ovu akviziciju u djelu i bez podrške britanskih regulatora, u kojem bi slučaju morao pristati na određene kompromise.

Komentari (148)

  • esseGesse

    11.07.2023 - 17:38

    Bravo!!!

  • mika76

    11.07.2023 - 17:44

    svaka čast. sada sony zasući rukave i pokaži ono u čemu si najbolji.

    • Duanador

      @mika76, 11.07.2023 - 20:03

      U cemu??

    • Blackbeard

      @Duanador, 11.07.2023 - 20:49

      U svakom segmentu.

    • Duanador

      @Blackbeard, 12.07.2023 - 08:54

      Ma naravno, kako god ti kazes.

    • bacvaman

      @Duanador, 11.07.2023 - 23:36

      Od Halo Infinitea iz prosinca 2021. do Starfielda iz rujna 2023. Xbox nije imao ni jednu AAA konzolašku ekskluzivu (osim ako ne brojiš Redflop), first ili third party i ti pričaš o šišanju ovaca?

    • Duanador

      @Duanador, 12.07.2023 - 08:53

      Slazem se, u tom polju jesu mozda najbolji.

    • Soldier

      @Duanador, 14.07.2023 - 17:28

      Sony iz generacije u generaciju postaje sve pohlepniji i njemu treba netko stati na kraj

    • PsyBorG6of9

      @Duanador, 12.07.2023 - 14:32

      recikliranju tlou po 4. put za ps6 i naplacivanju toga 80 baksa

    • Soldier

      @PsyBorG6of9, 15.07.2023 - 10:41

      Sony je rangu Bethesde i Rockstara

    • Soldier

      @mika76, 15.07.2023 - 10:44

      U podizanju cijene za videoigre iako i to Microsoft radi

  • VitMeR

    11.07.2023 - 17:56

    konacno vise jos ta britanija

  • siblyx

    11.07.2023 - 18:17

    Nice!

  • elsan

    11.07.2023 - 18:26

    Čemu veselje? Ako može netko ukratko da objasni šta vas toliko to veseli i šta sa time dobiva sama gejming zajednica?
    Inače, imam ps5, pc i planiram Xbox series x kupiti.

    • Dajsikeks

      @elsan, 11.07.2023 - 18:34

      Dostupnost Activision igara na Xbox platformama day 1 (čak na game pass neki), xcloud, gfn i ostalim cloud uslugama. Također COD će biti nakon dugog vremena i na Nintendo konzoli. Normalno da tebi niš puno ne znači kad imaš pc i dvije konzole

    • elsan

      @Dajsikeks, 11.07.2023 - 18:37

      Dajsikeks, hvala na odgovoru. Lp

    • PS2MASTE®

      @Dajsikeks, 11.07.2023 - 21:56

      Activision ne treba Microsoft da izdaje igre na Nintendu.

    • Dajsikeks

      @PS2MASTE®, 12.07.2023 - 12:30

      Da, ne treba, ali to nije bila poanta akvizicije (microsoft je ponudio opciju nintendu). Osim toga sam Activision tj. Kotick je rekao da je krivo procijenio Switchu na početku, te da su trebali napraviti COD igre na Switchu

    • PS2MASTE®

      @Dajsikeks, 12.07.2023 - 16:55

      Dakle, potvrdio ono sto sam rekao. Uostalom, FTC ulozio zalbu, jos nije gotovo, a neda se ni CMA kolko vidim. Ako kupnja propadne, Activision moze sam, BEZ Microsofta napravit COD za NIntendo ( mozda novi)

    • Dajsikeks

      @PS2MASTE®, 13.07.2023 - 11:34

      Šanse da sad propadne su male

    • PS2MASTE®

      @Dajsikeks, 13.07.2023 - 14:36

      I to malo moze bit problem

    • Soldier

      @PS2MASTE®, 14.07.2023 - 11:32

      FTC sramoti samog sebe

    • Soldier

      @PS2MASTE®, 14.07.2023 - 12:32

      FTC štiti Sony, a ne potrošače.

      Sutkinja je izjavila FTC-u koji je cijelo vrijeme branio Sony na sudu

      It’s not the harm to Sony, it’s the harm to consumers

    • PS2MASTE®

      @Soldier, 14.07.2023 - 17:05

      Sve bukvalno shvaćaš.

    • Soldier

      @PS2MASTE®, 14.07.2023 - 17:12

      Ako si pratio sudjenje znao bi da je FTC branio Sony, a ne potrosace i zbog toga je sutkinja ukorila FTC jer je branio Sony.

    • PS2MASTE®

      @Soldier, 14.07.2023 - 18:13

      Pratio sam i dobro znam. Ovo se odnosilo na potrosace koji koriste PS platformu kojih ima preko 100 milja, ne moras ti bukvalno shvatit da je bas Sony, al ne iznenadjuje me

    • Soldier

      @PS2MASTE®, 14.07.2023 - 18:30

      Za sve potrosace je odlicno da COD vise nece imati ekskluzivan sadrzaj za PlayStation, tj. da ce svi igraci PC-a, Xboxa, PlayStationa i Nintendo konzola imati isti sadrzaj. Meni se gadi praksa sto je Sony placao ekskluzivna sadrzaja za COD, a isto vrijedi za Microsoft isto to radi kao i Sony. Svi igraci moraju imati isti sadrzaj u igrama, a ne da samo jedna platforma ima sadrzaj, a ostale zakinute za taj sadrzaj.

    • Soldier

      @PS2MASTE®, 14.07.2023 - 18:31

      Da je Sony kupio Activision FTC bi to sigurno odobrio

    • Soldier

      @PS2MASTE®, 14.07.2023 - 18:34

      Naslov clanka Forbesa je In The Microsoft-Activision Case, The FTC Was Defending Sony, Not Consumers

      https://www.forbes.com/sites/paultassi/2023/06/30/in-the-microsoft-activision-case-the-ftc-was-defending-sony-not-consumers/

    • Soldier

      @Soldier, 14.07.2023 - 18:37

      Forbes pobija tvoje tvrdnje da FTC nije branio Sony na sudu

    • Soldier

      @PS2MASTE®, 14.07.2023 - 18:47

      FTC je sam kriv sto nije dokazao da ce Microsoftova kupnja Activisiona biti stetna za potrosace, posto mu je vise stalo do samog Sonyja negoli do samih potrosaca

    • Soldier

      @PS2MASTE®, 14.07.2023 - 17:15

      Sony je osim FTC-a ispao najveci gubitnik na sudu

    • Soldier

      @PS2MASTE®, 14.07.2023 - 17:26

      FTC i CMA cijelo vrijeme stite Sony, a ne potrosace

    • Soldier

      @PS2MASTE®, 14.07.2023 - 11:25

      Nintendo Life je napisao da dolazak Call of Dutyja još nije garantiran za Nintendo konzole pošto je FTC podnio žalbu, a ti tvrdiš da Activison može bez Microsofta napraviti COD za Nintendo konzole. Tko je u pravu ti ili Nintendo Life

      https://www.nintendolife.com/news/2023/07/call-of-duty-on-switch-still-isnt-guaranteed-as-ftc-appeals-court-ruling

    • PS2MASTE®

      @Soldier, 14.07.2023 - 17:05

      Perusona……os ban?

    • Soldier

      @PS2MASTE®, 14.07.2023 - 17:16

      Samo stiti taj glupi Sony koji nije nista bolji od Microsofta jer oboje rade sranja

    • Soldier

      @PS2MASTE®, 14.07.2023 - 17:25

      Sony je jadan kao i Microsoft

    • Soldier

      @PS2MASTE®, 14.07.2023 - 17:27

      Nadam se da ce Nintendo potpuno eliminirati tvoj PlayStation

    • PS2MASTE®

      @Soldier, 15.07.2023 - 10:21

      Activision je u proslosti izdavao i druge igre osim CODa, tak da mu Microsoft ne treba. Uostalom, Crash je na Switchu… Bez pomoci Microsofta. Naravno, ti si to ignorirao ko da je COD jedina igra. Ne kupujem MS Activision zbog CODa samo

    • Soldier

      @PS2MASTE®, 15.07.2023 - 10:25
    • Soldier

      @PS2MASTE®, 15.07.2023 - 10:27

      Microsoft je sam priznao da je kupio Activision zbog Kinga jer mobilne igre donose najvecu zaradu u gaming industriji, odnosno ostvarju vecu zaradu negoli PC+ konzole zajedno. Sony bi se trebao kao i Microsoft vise okrenuti mobilnom gamingu jer sa mobilnim igrama bi vise zaradio negoli sa igrama za PlayStation.

    • Soldier

      @PS2MASTE®, 15.07.2023 - 10:29

      Posto si pratio sudjenje znao bi da se cijelo vrijeme raspravljalo o COD-u, a ne o drugim igrama.

    • Soldier

      @PS2MASTE®, 15.07.2023 - 10:31

      In 2022, the most downloaded PS5 game in the U.S. was Call of Duty Modern Warfare II. The most downloaded PS4 game was also MWII. The third most-downloaded PS4 game? Minecraft.

      Microsoft is now on the verge of becoming PlayStation’s most important third-party

      https://twitter.com/stephentotilo/status/1680011107040210944

    • Soldier

      @PS2MASTE®, 15.07.2023 - 10:32

      Microsoft i Sony su se svadjali oko COD-a, a ne oko drugoh igara posto COD Sonyju donosi najvecu zaradu

    • Soldier

      @PS2MASTE®, 15.07.2023 - 10:34

      Pitanje je kada ce Sony najaviti akviziciju Square Enixa jer Square Enix ce biti itekako bitan Sonyju zbog mobilnih igara, a ne samo za igre za PlayStation

    • Soldier

      @PS2MASTE®, 15.07.2023 - 10:38

      Ja sam tio govorio sto pise u clanku https://www.nintendolife.com/news/2023/07/microsoft-given-all-clear-in-the-us-to-acquire-activision-blizzard koji se bazirao dolazak COD-a na Nintendo konzole. Procitaj clanak na Nintendo Life, pa ces vidjeti da spominje samo COD, a ne druge igre

    • Soldier

      @Soldier, 15.07.2023 - 10:38

      ti*

    • PS2MASTE®

      @Soldier, 15.07.2023 - 15:09

      Okani se clanka. Realnost govori drugačije. Activision je vec izdavao igre za Switch, bez Microsofta

    • Soldier

      @PS2MASTE®, 15.07.2023 - 10:39

      Zasto su se onda svadjali samo oko COD-a na sudu, ako postoje i druge igre

    • Soldier

      @PS2MASTE®, 15.07.2023 - 10:41

      Sonyju je vise stalo do COD-a negoli do vlastitih igara

    • PS2MASTE®

      @Soldier, 15.07.2023 - 15:08

      Zato jer je COD najveci IP koji ima veliku bazu igrača. Vrlo, vrlo jednostavno za zaključiti. Al MS kupnjom Activisiona ne dobiva COD, nego hrpu drugih IPeva. Vrlo, vrlo jednostavno za zaključiti

    • Soldier

      @PS2MASTE®, 14.07.2023 - 11:33

      Koliko sam shvatio da Microsoft može zatvoriti kupnju iako traje FTC-ova žalba, tj. ako sud ne odobri žalbu do isteka TRO

    • PS2MASTE®

      @Dajsikeks, 11.07.2023 - 21:59

      Al Microsoft treba Activision

    • Skoropazao665

      @Dajsikeks, 11.07.2023 - 23:13

      Pa i sada ima Activision igara na Nintendu

    • Dajsikeks

      @Skoropazao665, 12.07.2023 - 12:26

      Rekao sam da nema COD igara na Switchu, ne Activision. Čitaj malo

    • Dick Johnson

      @elsan, 11.07.2023 - 18:46

      Mojih top 10 razloga:
      1. Impotentni bijes sony fanboy-a
      2. Impotentni bijes sony fanboy-a
      3. Impotentni bijes sony fanboy-a
      4. Impotentni bijes sony fanboy-a
      5. Impotentni bijes sony fanboy-a
      6. Impotentni bijes sony fanboy-a
      7. Impotentni bijes sony fanboy-a
      8. Impotentni bijes sony fanboy-a
      9. Impotentni bijes konkurencije
      10. Nada da će smanjenje monopola jednde strane donjeti meni pozitivne stvari kao što su bolje igre i niže cijene.

    • bacvaman

      @Dick Johnson, 11.07.2023 - 22:57

      Evo jedan zabavan podatak za tebe. Kada zbrojiš prihode Xboxa, Zenimaxa i Activision Blizzarda ZAJEDNO oni budu manju od PlayStation prihoda. 80 MILIJARDI dolara potrošeno da bi Xbox opet bio iza PlayStationa. Uživaj!

    • Dick Johnson

      @bacvaman, 11.07.2023 - 23:38

      Ne razumijem. Jel ti misliš da sam ja dioničar bilokojih od tih kompanija pa da me briga za njihove prihode? Zašto mi govoriš te podatke?

    • bacvaman

      @Dick Johnson, 11.07.2023 - 23:57

      Očito ti je stalo kad se samo baviš konzolaškim ratovima.

    • Goblin

      @bacvaman, 12.07.2023 - 00:59

      Momče, jel ti sam sebi konstantno lajkaš komentare sa 10-11 drugih profila?

    • Dick Johnson

      @bacvaman, 12.07.2023 - 07:07

      Meni je nagrada kad vidim kolko tebe pece ova vijest, i ispunjavas razloge 1-8. Komentiras vise puta a iz svakog komentara se vidi nemog i sipanje žuči, očita je količina uzrujanosti, i to mi je predivno. Ovo je realno dobra vijest za malog kupca, ali tebi je interes mulimilijarderske kompanije ispred tvog interesa i nemogu dokucit taj poremecaj. Zasto netko bi htio dominantan polozaj bilokojeg igraca umjesto raspodjelu trzista 33-33-33% ili 50-50% ako izuzmemo nintendo. Cope an seethe kak bi reklo 🙂

    • movie

      @Dick Johnson, 12.07.2023 - 09:28

      Kako to realno može biti dobra vijest za malog kupca kojeg se ograničava u kupnji? Pričaš o dominantnom položaju na tržištu braneći microsoft a microsoft svim ovim kupnjama upravo želi biti dominantan na tržištu. Osobno ne igram ništa od tih igri pa mi sasvim svejedno no činjenica je da su i sony i microsoft iz iste septičke jame izašli.

    • Dick Johnson

      @movie, 12.07.2023 - 10:09

      Nemam kristalnu kuglu, al evo moje predvidanje: Sony je ovu gen prvi odlucio podic cjene igri za 10$. Da drzi 50% trzista a ne 80% mislim da to nebi napravili. Ako im je npr. Gamepass konkurencija i nudi dobar omjer ulozenih para i dobivenog, morali budu ponudi nekaj ljudi di dobe istu vrednost za manje novaca. Itd.

    • vragec25cro

      @movie, 12.07.2023 - 16:25

      Pa najvece ogranic3nje u kupnji su eskluzive nebitno stalne ili vremenske,zasto ne bih jednostavno igrao na ps5 forzu horizon 5 ili na xbox series horizon forbiden west i onda jednostavno biras hardver koji ti odgovara

    • bacvaman

      @bacvaman, 11.07.2023 - 23:56

      Jesi li ti što zaradio od svog fanboyizma prema Xboxu?

    • bacvaman

      @bacvaman, 12.07.2023 - 01:13

      Onda imaš, koliko, 50 godina i još se baviš konzolaškim ratovima. Da sam ti zamislio bi se malo.

    • Rick Sanchez

      @bacvaman, 12.07.2023 - 12:14

      Po stoti put, naporan si s naglašavanjem koliko si star. Ok, shvatili smo: STAR SI. Btw, starost ne znači niti pamet niti mudrost.

    • Rick Sanchez

      @Rick Sanchez, 12.07.2023 - 14:15

      Komentar ti je apsurdno nelogičan. Tebi je propao pokušaj da zvučiš iole pametno.

    • movie

      @Dick Johnson, 12.07.2023 - 09:22

      Kako očekuješ niže cijene nakon što su u firmu uložili milijarde? Kako očekuješ smanjenje monopola nakon što jedna firma drži isključivo pravo na katalkog activisiona? Bit će sve kontra. Očekujem još više cijene igara.

    • Dick Johnson

      @movie, 12.07.2023 - 10:11

      Ocekujem nize cjene od sonyja, a ne od ms-a.

    • Spot pupa

      @elsan, 11.07.2023 - 19:15

      U nadi je spas, a dana je….

    • Spot pupa

      @Spot pupa, 11.07.2023 - 19:15

      *nada je…

    • bacvaman

      @elsan, 11.07.2023 - 22:58

      Dobro je, svi znamo da si ti sirotinja. A da se zaposliš?

    • LetMeBeFrank

      @bacvaman, 12.07.2023 - 01:01

      Tako je, ako zelis bolji deal za svoje novce onda si “sirotinja”. Ti si jedan od onih koji se dice cinjenicom da daju korporaciji puno para i misle da su superiorni u odnosu na nekoga tko je platio manje. Koju razinu patetike su dosegnuli fanboyi pa to je cudo.

    • bacvaman

      @LetMeBeFrank, 12.07.2023 - 01:16

      Njemu je drago što je prošao deal prvenstveno zbog toga što je Xbox fanboy, a ne zato što će uštedjeti.

    • LetMeBeFrank

      @bacvaman, 12.07.2023 - 13:36

      Teska ironija. Veci si fanboy od svih ostalih na portalu zajedno. Pogledaj koliko si komentara ostavio samo na ovom jednom clanku. Cijeli profil ti postoji iskljucivo kao PR za Sony i seethanje oko Xboxa. Sto, mislis da imas high ground u ovoj situaciji? Kao ti si fanboy za “pravu” stranu, a netko drugi za “krivu” pa si superioran? Sto se prije izlijecis, to ce ti zivot biti laksi.

  • KidacMamice

    11.07.2023 - 18:34

    Niko nista, samo da nas posten narod j…! Gaming odlazi u pm. Mi smo nekad bili zajdnica za sve i svakog a sad pc, playka, xbox svako svoju pricu vodi! Fuj

    • Zoran Žalac

      @KidacMamice, 11.07.2023 - 19:04

      Kad je to bilo za sve i svakog? Prepucavanja oko svega i svačega su u gamerskom dnk-u od stoljeća sedmog.

    • KidacMamice

      @Zoran Žalac, 11.07.2023 - 19:18

      Ma nije kad su izlazile prve konzole, nikog s pc nije bio problem svi su uzimali nes, segu, komodorce, amige i nije bilo 300fps, moja rezolucija tvoja rezulucija, samo bomardiraju brojkama uzivaj igraj pa da je i 20 slicica i 640p ak je tebi dobro i meni je dobro! Isto je sa akvizicijama studija otislo tolko dobrih studia u zaborav.

    • Tony77

      @KidacMamice, 12.07.2023 - 00:50

      To ti se zove evolucija tržišta .. pa i nogomet se prije igrao radi zajebancije i besplatno.. sad jedan od jači biznisa i ko ima veće pare vrši “akvizicije” igrača, klubova i šta već ne .. tako je i sa gamingom. Možeš jednostavno birat ili da nešto napreduje i da dođe do ove točke u kojoj se gaming nalazi ili da nikad ne zaživi pa vjerojatno nebu ni pričali o igrama ovdje sad. Ukratko nemozes i ovce i novce neka žrtva mora ići

    • Malimicek89

      @Zoran Žalac, 12.07.2023 - 00:53

      Zapravo Zorane ne. Nekoc davno u doba kad je komp prevladavao svugdje u doba Pentiuma itd jos prije prve plejke nije bilo prepucavanja skoro pa nikakvog. A otad su dosli klinci koji ne znaju word i excel upalit al znaju jel bolji fifa i pes i oyad traje to sranje. Eto

    • Rick Sanchez

      @Malimicek89, 12.07.2023 - 12:24

      Tad nije bilo prepucavanja jer nije bilo platforme (interneta) na kojoj se moglo prepucavat. Daj razmisli malo.

    • PsyBorG6of9

      @Rick Sanchez, 12.07.2023 - 16:42

      bilo je lana i multitapa, al nije bilo takvog prepucavanja jel si mogao dobit sljagu, puno zdravije okruzenje,…. 😀

  • soypi

    11.07.2023 - 18:54

    Nije mi jasno ovih 10 godina ne elsuzivnosti uzeti kao dobru volju Microsofta. Wtf pa kad ulazes bilo koju svotu novca u biznis, 7 godina da ih vratiš je predobra prognoza. Ovdje se radi o 70 milijardi, radi se o dugoročnoj taktici. Ako ovo nije monopol ne znam šta jest. Da se razumijemo, gadi mi se ekskluzivnost i kod Sonya i Nintenda, pogotovo ovako kada kupe nešto… I epic store nabijem na čiviju

    • Dragan[MKD]

      @soypi, 11.07.2023 - 19:05

      Bilo bi zabrinjavajuće ako MS ima udio o više od 80% tržište, onda bi to bilo monopol. U ovom slučaju Sony je, kako se kaže dominant market leader, na tržištu konzola. Ne znam koji je omjer konzola Xbox vs. Sony ali ne bi me čudilo da je 70:30 u koristi Sonyja. Naravno da je obrnuta situacija ova kupovina ne bi bila dozvoljena. Po meni najbolje je biti u omjer 50:50 kao što je bilo u vrijeme PS3, onda ne bi bio dominant market leader, i ovakve kupovine ne bi bile moguće.

    • PS2MASTE®

      @Dragan[MKD], 11.07.2023 - 22:03

      Ti ukljucujes konzole u pricu koju su regulatori isključili u sudskom procesu. Ovdje se radi o cloudu kao zasebnom trzisnom segmentu na sto su trznisni regulatori implicirali i tu ce MS vec u startu imati OGROMNU prednost nad svima ostalima.

    • Soldier

      @PS2MASTE®, 14.07.2023 - 11:31

      GeForce Now će i dalje biti ispred xCloud i PS+ Premium

    • Dajsikeks

      @soypi, 11.07.2023 - 21:06

      10 godina u tech/gaming industriju je jako puno za ovaj ugovor. Nikad nije toliko dugo bilo ikad za nešto takvo, maks. 2 godine

    • PS2MASTE®

      @soypi, 11.07.2023 - 22:05

      Radi se o cloudu. Ne o konzolama.

    • Soldier

      @PS2MASTE®, 14.07.2023 - 12:34

      Proći će još par godina da cloud zamijeni konzole

  • konjspadi

    11.07.2023 - 19:19

    Isto cudno da su odobrili ovo jer dugorocno gledano bit ce monopol jer activision ogromne pare zaraduje tako da za deset godina mozda cak i malo prije doci ce do dominacije Microsofta jer sve ovisi u kojem obliku ce na playstationu i nintendu dolazit igre activisiona, microsoft ce bit . Svakako svi imaju svoje ekskluzive zelda se nemoze na ps i xbox igrat, god of war nemoze na pcu i xboxu tako da za deset godina ce cod bit na xboxu samo. Samo ode su ogromne pare u pitanju.

    • Dragan[MKD]

      @konjspadi, 11.07.2023 - 19:26

      Ne vjerujem da će doći do dominacije, jer tu je GoW, Horizon, Ghost of tsushima, Tlou, Gran Turismo, sve su to velike franšize i naročito Sony ima studija koji rade kvalitetne SP igre, nešto što MS trenutno nema. Naravno ne znam što će biti nakon 10 godina, možda će nova igra Naughty Doga biti fail, možda Ghost of tsushima 2 biti fail. Ali Sony je opet dovoljno iskusan, tako da to je malo vjerojatno da se desi.

    • konjspadi

      @Dragan[MKD], 11.07.2023 - 19:29

      Tu se slazen to je najjace oruzje sonya singleplayer igre medutim one su skupe za izradu pogotovo AAA igre. I ovi zadnji showcase je bia vecinon multiplayer i online igre.

    • LeonX

      @Dragan[MKD], 12.07.2023 - 00:35

      Da ali sve te igre su prošlost. Kad je sony napravio novu SP igru? Zadnja je bila ghost of tsushima 2020, a od onda sve sami sequeli(nastavci) evo sad navodno rade tlou 3, oni će sve te svoje igre razvući u gomilu nastavka…koliko će još gow igara napraviti? Koliko će još tlou igara napraviti? Spider man igara? Horizon igara? Kad tad će ljudima to dosaditi kad će samo raditi jedno te iste igre tj. nastavke…evo u prezentaciji su najavili online igru i ljudima nije baš sjela…a i mislim da niti jedna od tih igara ne zarađuje Playstation-u toliko koliko im zarađuje cod serijal, to potvrđuje i podatak da jako puno ljudi na PS5 igraju samo COD

    • bacvaman

      @LeonX, 12.07.2023 - 01:20

      Šta ti brljaš? Kada izbaciš Halo, Gears i Forzu Xbox cijelu prošlu generaciju nije imao dvije first party igre sa metascore 80+.

    • bacvaman

      @Dragan[MKD], 12.07.2023 - 01:04

      Opet pričaš nebuloze. Ja ću ti nabrojiti SP igre koje su najavljene: Silent Hill 2 (vremenska konzolaška ekskluziva), Rise of the Ronin (Sony je izdavač kao kod Ni-Oha koji nikada nije došao na Xbox), Spider-Man 2, Wolverine, KOTOR Remake (Sony je izdavač za PS5 verziju), FF7 Part II (Part I je izašao prije više od 3 godine i još ga nema na Xboxu), Naughty Dog (uz TLOU MP) radi na SP igri, Stellar Blade (Sony je izdavač), Death Stranding 2, Phantom Blade Zero,…Onda, što kažeš?

    • HCL Moderator tim

      @bacvaman, 12.07.2023 - 10:06

      Bacvaman je dobio ban zbog konstantnog prepiranja izražavanjem suprotnog mišljenja tamo gdje ono nije ni traženo. Bez obzira na to, vrijeđanje i prozivanje drugih, i spuštanje na takvu razinu rasprave, isto tako nije dopušteno i tebi nije prvi put da nekoga prozivaš. Zato ide upozorenje pred ban – nema potrebe ići na ovakvu razinu. Držimo rasprave civiliziranima.

    • Fumer

      @HCL Moderator tim, 12.07.2023 - 11:54

      sad je citiranje Platona postalo vrijeđanje i “spuštanje na razinu” 🙄

    • Fumer

      @Fumer, 12.07.2023 - 14:09

      kaj pa to je super savjet osobi kako da prepozna budalu 😉

  • Mrkvicaa

    11.07.2023 - 19:22

    “Možda je samo taktika bila da je CoD najigraniji na playstation”?

  • Benjamin Scrool

    11.07.2023 - 19:39

    Kako planiraju do cesti Call of duty na switch koji ima probleme sa pokretanjem mobilnih igara?

    • ReVamped

      @Benjamin Scrool, 11.07.2023 - 20:08

      oprezno

  • moordrak

    11.07.2023 - 20:00

    Aj fino. Daklem, ovom viješću sezona kiselih krastavaca može početi.

  • 312AE

    11.07.2023 - 20:26

    Možda se PC igraći mogu veseliti, jer Game Pass dobiva puno novog sadržaja ,kao Blizzardove igre. No za Gaming općenito ovo baš i ne može biti dobra vijest. Možemo se svi pripremiti na poskupljenja Game Passa kad tad, većina gamera na Xboxu a i PC-ju nebude imala više razloga kupovati išta osim pretplate, umreli budu svi serijali i ip-evi koji se nebudu mogli musti. Znači slijedi nam puno GaaS gluposti.

    Dobro je da se možda Sony sad malo opet pokrene i počne sam opet raditi na žanrovima, koji su zadnjih godina kod njih zamrli, a možda imaju neku dobru taktiku koju su dobro skrivali, no možda se totalno okrenu kopiranju Microsofta,a onda sve ide k vragu.

    Sve je moguće. No ovo sigurno mjenja stvar/pravila u Gaming industriji.

    • moordrak

      @312AE, 11.07.2023 - 21:38

      Nadovezati ću se na tvoj komentar. Microsoft se polako, ali sigurno transformirao u Netflix za igre. Vrlo vjerojatno si u pravu kada spominješ mužnju ip-ova. Ono što se slabo koristi, otići će u zaborav.Zato je vrlo važno u ponudi imati zvučna imena.
      Već sada nemaš nikakvog razloga kupovati ništa osim Game Passa. Ne sjećam se više da li je netko iz MS-a ili od developera pod MS-ovom kapom izjavio kako im ovakav model prodaje igara nikako ne isplati. Ne isplati im se ako su “samostalni”. Koliki stupanj slobode imaju studiji pod MS-om? O tome nitko ne priča. Poslovna faking tajna, jelte.
      Ja se samo mogu zapitati , kako se određuje tko će dobiti i koliki dio kolača od pretplate za razvoj novih igara. Za postojeće igre, lovica ide u zajedničku kasu. studija od nje ne vide ništa. matematika mi je u ovom segmentu jako mutna… Ispada da su vrhnje obrali samo vlasnici/dioničari studija i to nakon prodaje vlasništva. Šljakerima, čitaj developerima i kreativcima, umjesto vlastitog managementa, sada sudbinu kroji Microsoftova ekipa analitičara. Koliko pravedno, tko može reći osim njih samih. A oni šute k’o ribe.
      Microsoft uvijek može otići u smjeru Steama, Epica i sličnih. Za sada, jako puno ljudi privlače upravo pretplatom. Dok god se pretplatnici broje u desetcima milijuna, neće biti drastičnih promjena.
      Gledam li te njihove pretplate kao gejmer, ništa nije moje ali sve mi je dostupno dok novčići “kaplju”. Za relativno malo novca, poželim li , igram vrhunske naslove. Mislim da se struktura korisnika drastično promijenila. Nije više važno posjeduješ li ligru već da li si je igrao. U prijevodu, zašto bi te oderali jednom kada to mogu raditi 12 puta u godini. Realno, ako si nekakva normalna osoba sa obvezama i dužnostima, koliko igara možeš odigrati u mjesec dana? Ne mislim probati, nego baš odigrati od početka do kraja? Microsoft gotovo sigurno, igra na tu kartu. Pusti balkance. Njima da sve daju džaba, prigovarali bi da je skup internet…

    • Zoran Žalac

      @moordrak, 11.07.2023 - 22:22

      Mislim da Microsoft koristi hands off pristup i nudi dosta slobode… zato i nisu izbacili baš puno igara otkako su pokupovali studije. Vidjelo se baš na Redfallu – tu je netko nadležan jednostavno morao reći – ovo jednostavno nije dovoljno dobro. Nekad takav pristup jednostavno nekima ne paše. Ruku na srce, Game Pass je indirektno zaslužan za Grounded, Pentiment i As Dusk Falls, dosta interesantne lower tier igre.

  • Gamervu2

    11.07.2023 - 21:01

    Nevjerujem da to predstavlja neki prevelik problem za Sony tek mu dolaze svijetli dani mada ce ovo fino biti za xbox

    • LeonX

      @Gamervu2, 12.07.2023 - 00:51

      Mislim da predstavlja jer COD je igra(serijal) koji donosi ako ne i najviše para soniju, taj podatak potvrđuje i to da jako puno PS5 korisnika ne igra ništa drugo osim cod-a

    • bacvaman

      @LeonX, 12.07.2023 - 01:20

      A narednih 10 godina cod će biti na PS-u.

    • Gamervu2

      @LeonX, 12.07.2023 - 08:34

      Ako nesto nesmisle za deset godina onda stvarno neznam uostalom neka se fokusiraju na izbacivanju novih kvalitetnih igrica

  • IgorBiH

    11.07.2023 - 21:39

    Sad bih ja kao trebao biti ljut i frustriran kao Sonijevac ali onda se sjetim koliko zapravo prezirem sve što ovaj kalifornijski Sony predstavlja i propagira i onda budem poprilično ravnodušan.

    • Soldier

      @IgorBiH, 14.07.2023 - 23:32

      Cak su Japanci digle ruke od PlayStationa

    • Soldier

      @Soldier, 14.07.2023 - 23:33

      digli*

  • PS2MASTE®

    11.07.2023 - 21:58

    Dakle, ostaje jos CMA

  • bacvaman

    11.07.2023 - 22:59

    I meni je drago što će usprkos ovoj kupovini Xbox opet biti iza PlayStationa u prihodima, profiti, prodaji konzola, prodaji igara,…

    • LeonX

      @bacvaman, 12.07.2023 - 00:26

      Xbox ima manje prihoda,profita,prodaja konzola,a opet ima trosturko veći džep nego Playstation i opet mogu kupovat nešto što sony nikad neće moći za xbox(Microsoft) ovih 69 milijardi ili koliko već nije ništa

    • bacvaman

      @LeonX, 12.07.2023 - 01:17

      Da, to je tužno da Microsoft sa toliko para gubi od Sonyja četvrtu generaciju zaredom.

    • PsyBorG6of9

      @bacvaman, 12.07.2023 - 14:45

      malo si mentalno zatucan i ogranicen, govorim ti to kao osoba koja ima i pc i xbox i ps…. vjerojatno svaku prvu subotu u mjesecu klecis na trgu i molis za sonya, fanatizam na najjace…. cudno da nis primjetio da je ps plus tesko sisanje ovcica naspram gamepassa, nisi ni primjetio da soniju u zadnje vrijeme ponestaje kvalitetnih eksluziva, nesto mi nije bas iskoristio sav taj next gen potencijal ps5 u svim tim mocnim eksluzivama, microsof je tu isto kriv khm….

    • agresv

      @bacvaman, 12.07.2023 - 00:42

      nije ti zdravo biti triggeran toliko

  • johnnykravitz

    11.07.2023 - 23:07

    nadam se da će maknut onog gnjusnog bobbya koticka, ili kak se bratić već zove.

    • PS2MASTE®

      @johnnykravitz, 11.07.2023 - 23:14

      Bookmarkat cu ovu temu. Ja apsolutno vjerujem da ce ovo dugorocno biti jako, jako lose za cijelu gaming industriju. Veliki izdavaci moraju ostati nezavisni.

    • Soldier

      @PS2MASTE®, 14.07.2023 - 11:29

      Isto bi bilo štetno za gaming industriju da Sony kupi npr. Square Enix

    • Soldier

      @PS2MASTE®, 14.07.2023 - 11:29

      Isto bi bilo štetno za gaming industriju da Sony kupi npr. Square Enix

  • luka91

    12.07.2023 - 00:59

    Imam Xbox i ovo je brutalna pobjeda za sve nas koji koristimo game pass!

    A sto se tice playstation fatboys-a…pus…te kur… 🙂

    • HCL Moderator tim

      @luka91, 12.07.2023 - 11:29

      Ban na 7 dana.

    • PS2MASTE®

      @luka91, 12.07.2023 - 16:56

      Eto, to su Xbox fanovi.

    • Soldier

      @PS2MASTE®, 14.07.2023 - 17:23

      PlayStation fanovi, kao npr. ti nisu nista bolji od Xbox fanova

  • Malimicek89

    12.07.2023 - 01:00

    Prejaka su mi sva ova pametovanja u komentarima: ovo mijenja pravila ovo mijenja transparentnost trazista ovo mijenja ovo i ono. Mijenja kitu. Jedino pravilo koje postoji u svim tim velikim firmama je da par bossova odlucuje o apsolutno svemu i stavite si vasu kvazi demokraciju u dupe. Mogu cak i potvrdit jer sam radio u jednoj ogromnoj firmi. Nebitno jel nafta, auto industrija, avijacija, igre…jedino pravilo vam je da ce sve poskupjet nebitno jel MS ili Sony i za par godina neces imat igre ispod 100 eura pazite kaj vam velim. Najjaci od njih je Pirate bay i tako treba ostati jos dugo dugo :)))

    • 312AE

      @Malimicek89, 12.07.2023 - 07:34

      Normalno da se radi o lovi i samo lovi,te da je svim njima svejedno kak mi potrošači mislimo ,tak dugo dok im dajemo lovu. No ako im prođe jedna glupost ,bude im prošla i druga, ako je Microsoftu prošla jedna velika inkvizicija,budu mi i sve ostale. A u najgorem slučaju nebuš imao kaj skidati s Pirate Bay-a u budućnosti, ako se jedan Big Player odluči dominirati tržište,te nam ostaneju samo GaaS/Online i Mobile igre itd.
      No kaj se ja sekiram…

    • Rick Sanchez

      @312AE, 12.07.2023 - 14:13

      Pretpostavljam da si zabunom napisao inkvizicija umjesto akvizicija. Sumnjam da se Microsoft bavi pronalaskom heretika 🙂

    • 312AE

      @Rick Sanchez, 12.07.2023 - 14:36

      Ma nebi se više ničemu čudil.😂😂😂Hvala.

  • Lovro4501

    12.07.2023 - 08:16

    Zamisli biti toliki kreten da se veseliš kad jedna korporacija postavlja monopol.

  • Chronosus

    12.07.2023 - 09:13

    Znači ekipa je uvjerena da je Microsoft iskeširao 70 milijardi dolara da bi pojeftinio Gamepass i prodavao igre jeftinije. Stvarno je Robin Hood taj Microsoft. Možda će plaćati i igračima da igraju te igre? Logika baj baj.

    • Chronosus

      @Chronosus, 12.07.2023 - 16:45

      Komentator na kojeg sam se referirao je pojasnio naknadno da očekuje da će sad Sony snižavati cijene, što ima jednako smisla kao i prvo tumačenje.

  • Lazy

    12.07.2023 - 10:54

    Good guy microshit, uskoro cu ostati bez izbora… ah sta ce starudije poput mene kojima gamepass treba 2 mjeseca godisnje, a sto je tu je, nitko me ni ne pita 😎

    • Soldier

      @Lazy, 14.07.2023 - 23:30

      Sony ce nakon ove akvizicije biti jos agresivniji ili ce kupiti nekog izdavaca, npr. Square Enix

  • Pajo Paksu

    12.07.2023 - 11:05

    COD ne igram tako da mi je svejedno, a ionako imam igara koje ne stignem izigrati.

  • PsyBorG6of9

    12.07.2023 - 14:29

    bogu fala, jos malo pa cu moc diablo IV igrat s gamepadom zavaljan ispred telke, posto mi ne pada na pamet kupovat ga jos i za xbox…. jos samo novi cod na gamepasu i crash bash i svi ostali crashevi i aj bok…..

  • RickBarry

    12.07.2023 - 15:43

    Odlična vijest za mene, ne kao fanboya, boli me k za ms. Samo san veliki Sony hater hahaha, odvratne su mi te kompanije koje se uzdižu kao nekakav statusni simbol među needuciranima o tom području – Apple npr.

    • Soldier

      @RickBarry, 14.07.2023 - 23:29

      Najgori su fanovi neke kompanije, npr. Apple, Sony….. jer oni brane kompaniju kao da rade za njih

  • rokonja

    12.07.2023 - 16:03

    Koliko ono igrača PS5 ništa drugo nije igralo osim COD-a?

  • vragec25cro

    12.07.2023 - 16:27

    Evo ja ko fan xboxa ne zelim tu akviziciju jer ce zatrpati gamepass s h4pom codova i blizardovih igarq kojih bas nisam fan,ista stvar kako su ucinili s zenimax igrama,a u meduvremenu nista novoga ti studiji dobroga nisu izbacili

  • Mrkvicaa

    12.07.2023 - 23:18

    Sad kad Microsoft odustane od kupovine, kad vide koliki su marketing napravili sebi i Sonyiju sa ovom forom.

  • mirkunjaaa

    13.07.2023 - 16:09

    Vidim banovi su pljuštali na sve strane 😁
    Šteta šta san bija na putu pa nisan ovo moga popratit “live” 😁😁

  • Soldier

    14.07.2023 - 12:30
  • Daky_13

    15.07.2023 - 00:28

    E sad mogu da legnem da spavam

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?