HCL.HR

AMD vjeruje u virtualnu stvarnost, ali ne i u foto-realističnost u njoj

Zoran Žalac 08.01.2015.   •   3 komentara   •   Gaming Related


AMD-ov znanstvenik Richard Huddy vjeruje kako će pojavljivanje uređaja virtualne stvarnosti videoigrama usporiti razvoj grafike prema foto-realističnosti.

Dok sve veće tvrtke u industriji zabave hrle prema „sljedećoj velikoj stvari“, a to je trenutno VR iliti virtualna stvarnost, u AMD-u ovaj trend gledaju suzdržano. Kako objašnjava znanstvenik Richard Huddy, to je itekako uzbudljivo polje, ali videoigre bi na njemu mogle usporiti s razvojem grafike jer nemaju hardver koji bi ih pratio. Naime, Huddy upozorava na sljedeće:

„Tvrtke za hardver trebale bi provesti nešto oko 100 ili 200 puta snažnije od današnjeg hardvera ako želimo doći do potpune foto-realističnosti u VR headsetima. To polazi od same činjenice da za osobu s normalnim vidom VR uređaj za foto-realističnost treba ekran rezolucije oko 8K sa 6K da bi se uživalo u onome što se gleda.“ Drugim riječima, ljudskom vizualnom sustavu potrebno je 48 milijuna piksela da uopće ne bi primijetio piksele. Tipična današnja 1080p rezolucija ima oko dva milijuna piksela.

Usporedbe radi, danas ne samo da nemamo ekrane 24 puta veće rezolucije već ni na daleko „manjim“ rezolucijama, poput 4K rezolucije, još uvijek nema ugodnog igranja čak ni s trenutno najskupljom grafičkom karticom na tržištu. Stoga, koliko god spominjali „stvarnost“ u izrazu VR, od nje smo, tehnički gledano, još dosta daleko.

Komentari (3)

  • WaT30

    08.01.2015 - 16:43

    Sve to stoji, ali i dalje mislim da ce biti ostvareno nesto slicno kao u Sword Art Onlineu za 10 godina.

    • JohnSence

      @WaT30, 08.01.2015 - 20:22

      da slazem se usput taj anime je stvarno los

  • IaMarmageddoN

    09.01.2015 - 17:54

    Pa neću valjda sa 90 godina vući na sebe nekakav 3D headset sa visokom rezolucijom. Isprobat ću ono što se trenutno nudi pa ako je dovoljno dobro kupiti a ako nije malo pričekati i nadati se boljem ili se okrenuti nečem drugome. Ja sam iz generacije koja je igrala i uživala u 2D igrama poput Ponga te prvim 3Dima poput Dooma. Ne trebam neku foto-realističnu rezoluciju i sreća je što je rezolucija u vrijeme u kojem živim dovoljno dobra a opet dovoljno loša da znam odvojiti stvarnost od virtualnosti. Uz dobre to stvarno nosi jedan vrlo negativan utjecaj na život. Kada virtualna stvarnost postane bolja od same stvarnosti, koliko će ljudi izgubiti svoje živote jer će se pogubiti između njih? Da, znam, mnogi će reći da pričam gluposti ali živi bili pa vidjeli… Već si zamišljam tinejđere kako traže internetom neke šifre za probiti zaštitu na nekom virtualnom bordelu da mogu je… E, to je već nešto pozitivno!

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!