HCL.HR

RETRO DOZA #121 – Diablo serijal, treći dio: Diablo 2

Renato Pedišić 21.07.2014.   •   3 komentara   •   Retro


Vraćamo se u Sanctuary s pričom o drugom punokrvnom nastavku Diablo serijala, igri čiji snažan utjecaj osjećamo i dan danas, više od 14 godina nakon njenog službenog datuma izlaska.

Ako ste pratili naš serijal Retro doza o Diablu, znate da smo do sada prvu posvetili originalnom Diablu, a drugu njegovoj ekspanziji podnaslova Hellfire. Ovoga puta bavimo se novom važnom točkom u povijesti Diablo igara, a mnogi će reći kako je cijeli serijal upravo u njoj doživio svoj vrhunac.

Pričamo dakako o Diablu 2, naslovu koji je za PC i Mac izašao 2000. godine, a na drugim se platformama nikada nije pojavio. Za njegovu je izradu ponovno bio zadužen Blizzard North, a ispostavit će se kako će pod tim imenom ta ekipa realizirati još samo jedan projekt.

Ono što je posebno kod procesa izrade drugoga Diabla, jest to da je trebao izaći još 1999. godine nakon što je bio prikazan na E3-ju 1998. godine. No, projekt se odužio na čitave tri godine izrade, budući da, po riječima Ericha Schaefera (dizajner i glavni odgovorni za igru), Diablo 2 “nikada nije imao službeni, kompletni dokument dizajna… najveći dio vremena smo samo izmišljali nove stvari”. To je rezultiralo činjenicom da na kraju Diablo 2 nije dijelio ni 1% koda sa svojim prethodnikom, ali je na kraju uspješno nalikovao prethodniku što je omogućilo Blizzardu jednostavno reklamiranje igre koje je rezultiralo fantastičnim prodajnim rezultatima.

Kada pričamo o fantastičnim prodajnim rezultatima, valja pojasniti što to točno znači. Naime, Diablo: Battle Chest (Diablo 2, Diablo 2: Lord of Destruction, službeni vodič i originalni Diablo) bio je 2008. godine 19. najprodavanija PC igra. Da, 2008. godine! Sedam godina nakon službenog datuma izlaska! Battle Chest je 2010. godine bio u vrhu 10 najprodavanijih PC igara ikad, a 11 milijuna korisnika još uvijek zaigra Diablo 2 preko Battle.neta. Guinnessova knjiga svjetskih rekorda iz 2000. godine nagradila je Diablo 2 najbrže prodavanom računalnom igrom ikad s milijun prodanih primjeraka igre u prva dva tjedna na tržištu. Popularnost Diabla 2 tako je očita iz aviona, a ona je, osim iz dobre reklame, proizlazila iz odličnih ocjena kritike koja nije štedjela riječi hvale i GOTY titule.

Pitanje stoji – zašto je Diablo 2 bio toliko dobra igra? U čemu je njegova tajna? Pa, odgovor sigurno nije jednostavan. Promjena settinga s gotičkih kripti na otvorene i raznolike svjetove pune raznolikih neprijatelja sigurno je pomogla, a igrači koji su tražili izazov bili su zadovoljeni zahtjevnošću viših postavka težine te postojanjem Hardcore moda u kojemu su na čuvanje dobili tek jedan život igrina protagonista.

Poboljšanje u odnosu na prethodnika u smislu naprednije nasumične generacije oružja i oklopa sa znatno više parametara produživalo je trajanje igre u potrazi za najboljom opremom, a postojanje svojevrsnoga craftanja putem Horadric Cubea dodalo je još jednu dimenziju gameplayu.

S novom postavom igrivih klasa (The Amazon, Necromancer, Barbarian, Sorceress i Paladin), znatno različitog stila igranja i sposobnosti, učinjeno je da nijedan novi prolazak nije nalikovao onome prethodnome, a da se u kooperativnom prolasku kampanje bilo moguće istinski nadopunjavati. Taj se multiplayer segment mogao zaigrati putem LAN-a ili Battle.neta, a upravo je putem njega Diablo 2 bio najzanimljiviji jer je očito kako je igra rađena s multiplayerom na umu; mnoge sposobnosti likova i čarolije svoju pravu snagu pokazuju tek u sklopu družine više likova. Osim kooperativne igre, igrači su se mogli međusobno sukobiti u duelima kroz koje je ostvaren veoma popularni PVP segment multiplayera. Zanimljiva je činjenica kako Blizzard itekako brine za mrežni segment Diabla 2 koji se do dan danas redovito popravlja i unapređuje kako bi brojnim igračima iskustvo kooperativnog tamanjenja zla bilo što ugodnije.

Svojevrsna kooperacija stvorena je između čovjeka i NPC-a u singleplayer kampanji s mogućnošću unajmljivanja plaćenika s ulogom da pokriju neku slabost svojega lika. Primjerice igranje s klasom Barbarian zahtijevalo je potporu iz daljine pa su igrači tog usmjerenja često unajmljivali Rogue suputnika. Neke su klase poput Necromancera mogle same prizvati takozvane minione koji su im pomagali u borbi.

Ta se borba odvijala na pozadini priče koja se nastavlja na originalni Diablo. Naime, glavni lik prethodne igre koji je porazio Diabla i zarobio ga u vlastitom tijelu biva pokvaren iznutra. Tada se zlo ponovno vraća u Sanctuary, a protagonist prvoga Diabla postaje poznat pod imenom Dark Wanderer. Priča koja se proteže kroz četiri čina prati transformaciju Dark Wanderera u samoga Diabla te pokušaje novoga protagonista da uništi zlo koje je ponovno snašlo svijet.

Priču Diabla 2 prenosimo vam u vidu kompilacije cutscena iz tog naslova i njegove ekspanzije pa ako se želite podsjetiti (ili pak saznati) što se u toj igri događalo – pritisnite play tipku.

Da ne bi sve ostalo na priči, donosimo vam i video koji će demonstrirati malo gameplaya Diabla 2. U njemu naš domaćin ubija jednog od glavnih bosseva igre uz nekoliko preporuka kako to napraviti na najefikasniji način.

I to bi bilo sve od ove Retro doze, no pridružite nam se sljedećeg puta kada ulazimo u veliko finale s pričom o ekspanziji naziva Diablo 2: Lord of Destruction koja je zasigurno dovoljno bitna da bude vrijedna vlastitog članka na HCL-u.

Za više retro gamerskog sadržaja provjerite naše ostale retro dozice i pridružite nam se u raspravama u retro gaming podforumu.

Komentari (3)

  • l)oolvl

    23.07.2014 - 21:27

    eh, kako su mi nekad ove animacije izgledale vrhunski….

  • Hamato

    25.01.2015 - 20:07

    Razmisljam da kupim Diablo ll, ranije ga nisam igrao a nisam veliki ljubitelj zanra, da li preporucujete?

  • Me666

    @skyy, 25.01.2015 - 20:50

    S obzirom da je Diablo 2 definicija izometrijske HnS-RPG igre, mislim da ga ipak ne bi trebao nabaviti.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!