HCL.HR

RETRO DOZA #123 – Wasteland

Renato Pedišić 03.08.2014.   •   0 komentara   •   Retro


Njegov spiritualni nasljednik je Fallout serijal, a ovoga mjeseca napokon dobiva dugo očekivani punokrvni nastavak. Što smo sve iskopali o postapokaliptičnom Wastelandu, saznajte u ovotjednoj Retro dozi.

Iako je Wasteland 2 još uvijek bez preciznog datuma izlaska, danas smo otkrili da je njegov datum izlaska otklizao na početak rujna. Zato smo u HCL-u zaključili kako je dobro vrijeme da vas, naše cijenjeno čitateljstvo, na vrijeme upoznamo s poviješću serijala, odnosno s jedinim pravim prethodnikom nadolazeće igre – originalnim Wastelandom. Ta je igra inspirirala mnoge postapokaliptične naslove, među kojima se prije svega ističe Fallout serijal. Valja spomenuti i postojanje jednog nastavka koji to i nije (Fountain of Dreams), no najbolje bi bilo da se vratimo na početak i damo ovoj priči glavu i rep… možda dvije glave, budući da se ipak radi o radijacijom nabijenoj videoigri.

Wasteland je izašao 1988. godine, nakon punih pet godina procesa izrade, s Interplay Productionsom u ulozi proizvođača te inXile Entertainmentom u ulozi izdavača. Verzija za Apple II stvorila je pomutnju oko točnog datuma izlaska igre, budući da je na početnom ekranu pri paljenju igre davala krivu informaciju kako je izašla 1987. godine – ostale originalne verzije igre (za Commodore 64 i DOS) nisu imale takvu grešku. Velike razlike između originalnih verzija igre nije bilo, ali su se razlikovale u jednom sitnom detalju – DOS verzija nudila je igraču još jednu sposobnost na izbor, što ipak nije mijenjalo iskustvo igre na drastičan način.

Pred kraj 2013., inXile kao vlasnik prava na igru izdao je istu za PC, Mac i Linux, u izdanju prilagođenom današnjim operativnim sistemima pa taj postapokaliptični RPG sada možete isprobati bez prčkanja po emulatorima ili vađenja starih računala iz djedove šupe.

A zašto biste ga uopće zaigrali? Pa, ako ste fanovi postapokalipse, priča o grupici vojnika američke vojske koja se 2087. godine bori protiv poludjelog superračunala i njegove vojske mogla bi vam biti primamljiva, pogotovo ako znate da se cijela igra odvija na predjelima opustošenim u imaginarnom nuklearnom ratu 1998. godine, koji je uništio golemu većinu svjetske civilizacije.

Ako pak niste toliki fan postapokalipse, a volite dobar RPG, Wasteland bi vas mogao privući svojom gameplay mehanikaom. Standardni je to RPG s četiri do sedam članova družine kojima se napredovanje vodi po već tada ustaljenim pravilima žanra. Ono što je novo jest po prvi put u svijetu videoigara predstavljena mehanika “dosljednog svijeta”, odnosno ako ste neki teritorij počistili od neprijatelja, tada će taj teritorij ostati onakav kakvim ste ga ostavili. U ostalim igrama toga doba teritoriji su se uvijek resetirali i ponovno punili istim tipom protivnika.

Ono što je također bilo drugačije (i pomalo čudno) jest postojanje pravih printanih paragrafa s kojih je igrač trebao čitati kada je za to došlo pravo vrijeme u igri. Time se štedjela memorija na disketi, ali i napravila odlična zaštita protiv kopiranja, budući da ekipa koja nije imala spomenute paragrafe već samo piratsku verziju igre nije mogla na pravi način pratiti njenu priču.

Wasteland je na kraju nagrađen hrpom pozitivnih ocjena renomiranih časopisa, dobio je i nekoliko titula igre godine, po IGN-u to je 24. najbolja PC igra ikad izrađena, a golemi uspjeh Kickstarter kampanje za nastavak svjedoči o kultnom statusu originala.

Dva ranija službena pokušaja izrade nastavka završila su više manje neslavno jer je Meantime otkazan, a Fountain of Dreams nije imao gotovo nikakve poveznice s Wastelandom. Zato se nadamo da će Wasteland 2 biti golemi uspjeh te da će kvalitetom opravdati 26 godina dugo iščekivanje fanova, kao i brojne te izdašne donacije Kickstarter kampanji.

Kako je Wasteland izgledao na Apple II računalima pogledajte u videu kojega ostavljamo u nastavku.

Komentari (0)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!