BioWare otpustio 50 ljudi usred razvoja nove Dragon Age igre
Razvojni studio BioWare najavio je reorganizaciju tima u sklopu koje će 50 zaposlenika dobiti otkaz ugovora o radu. Kažu kako to neće utjecati na razvoj novih igara.
Sjećate li se kad je ekipa BioWarea zadnji put izbacila dobru igru? Nakon nezaboravnog desetljeća u kojemu su lansirali Star Wars KOTOR i TOR, Mass Effect i Dragon Age uslijedilo je desetljeće razočaranja. Nekoliko otkazanih projekata i razočaravajući Anthem obilježili su zadnjih pet godina BioWarea.
Da nešto u tom timu ne ide željenim smjerom sugerira i nova obavijest kako BioWare prekida ugovor o radu za ukupno 50 svojih zaposlenika. Cilj im je, kako kažu, reorganizirati studio kako bi bili agilniji i fokusiraniji kao ekipa.
Otpuštenim zaposlenicima pružit će priliku da pronađu posao drugdje unutar matične firme Electronic Arts, ako to zaposlenici budu željeli.
Iz BioWarea poručuju kako ova otpuštanja neće negativno utjecati na razvoj Dragon Age: Dreadwolfa. Poručuju kako će igri dati svo potrebno vrijeme da bi ostvarila svoj puni potencijal. Što se tiče sljedećeg Mass Effecta, ta je igra još uvijek u fazi pretprodukcije i tu se ionako nema što poremetiti.
Virty
24.08.2023 - 10:12Kada netko kaže / napiše reorganizacija, sve mi je jasno.
Poslije reorganizacije, glavešine međusobno podijele dobar bonus.
tom007
24.08.2023 - 10:17Ništa ne pomaže preostaloj ekipi postići fokus kao otkaz 50 kolega.
Zoran Žalac
@tom007, 24.08.2023 - 10:30Meni to zvuči kao da su ciljano otpustili 50 najzgodnijih zaposlenika / zaposlenica da svi ostali budu fokusirani na posao umjesto na kojekakva fantaziranja tijekom radnog vremena.
tuvvok1701
@Zoran Žalac, 24.08.2023 - 12:47Zorane, Zorane, samo ti bezobraština u glavi
Zoran Žalac
@tuvvok1701, 24.08.2023 - 12:52Da je barem samo meni, a ne i ekipi iz Blizzarda i sličnih…
MAJSTOR RINGO
@Zoran Žalac, 24.08.2023 - 14:55Slazem se, vise bi proveli vremena u WC, nego za racunarom😩😩😩
Volvo
@Zoran Žalac, 24.08.2023 - 20:09Respect Wamen
Loghain
24.08.2023 - 10:51EA diktira način na koji firma funkcionira nažalost, šteta da nije ostala samostalna pod doktorima onda bi funkcionirala danas poput Lariana. Ovakve stvari su normalne u korporativnom svijetu gdje se manje više sve prelama preko leđa zaposlenika od famoznih cruncheva, ograničenja kreativnih sloboda pa do otpuštanja, Blizzard svako malo otpušta mase ljudi čak i u situacijama gdje firma posluje dobro i gdje si manageri isplaćuju uz već velike plaće strašne bonuse.
Chimichangas
24.08.2023 - 10:53možda je baš tih 50 dead weight, i niš ne rade samo su trošak
Loghain
@Chimichangas, 24.08.2023 - 11:30Uvjeti rada su već duže vrijeme problem u Biowaru, da to nije tako onda je ne bi tolike developerske legende koje su utemeljile i praktički izgradile tu kompaniju sa svim njenim najboljim igrama bile napustile. Masa takvih ljudi je danas prešla u manje indie studije ili stvorila nove vlastite samostalne firme sa velikim ambicijama baš radi toga što su se željeli maknuti od korporativnog okruženja koje se nalazi pod palicom EA.
Chimichangas
@Loghain, 24.08.2023 - 12:35vjerojatno si u pravu, al probably su zato plaće dobre i zato ljudi ostaju
Apocalypse4987
24.08.2023 - 11:05Good guy Bioware, daje 50 ljudi šansu da se zaposle u neku normalnu firmu
Veles
24.08.2023 - 11:07Da li jos postoje gameri koji imaju ikakva ocekivanja od novog Dragon Agea? Nakon 10 godina razocarenja, bio bih vise iznenadjen da igra bude dobra, nego da bude flop
Loghain
@Veles, 24.08.2023 - 12:19Meni je DAI koji je bio pobrao game of the year nagradu prema mnogim kritičarima 2014 bio sasvim solidan, ja se još uvijek nadam tome da će nove DA i ME biti dobre, ono što mi daje nadu u to je to da su ipak neki ljudi koji su radili od početka na tim serijalima ostali raditi na njima, da se izlazak igre ne požuruje pod svaku cijenu van, da je EA ipak odlučila to da se makne multiplayer mode sa novog DA te da se igra fokusira isključivo na single player content, kao i povratak veterana Marka Darraha u studio koji sada nadzire rad na toj igri.
snooker
@Loghain, 24.08.2023 - 14:05DAI-u su dali goty a ME Andromedu su popljuvali iako je to skoro ista igra, samo u svemiru
Loghain
@snooker, 25.08.2023 - 00:03Obje igre spadaju u isti žanr i imaju karakteristični Bioware touch, tj. ne stavljaju fokus samo na glavnog igre lika nego i na cjelu plejadu njegovih suboraca. DAI i ME Andromeda nisu bili izašli u sasvim istom stanju – DAI je bio puno više ispoliran te nije imao grafičkih problema poput Andromede, dao je puno veću slobodu igračima prilikom kreacije glavnog lika a uz to bih rekao i to da je DAI imao puno interesantniji svijet sa kompleksnijim likovima i frakcijama koje su suštinski bile puno dorađenije (Orlais, Tevinter, Quanari, vilenjaci, etc) nego one u Andromedi.
Mamba_
@Loghain, 24.08.2023 - 19:50U DAI su neke stvari skroz profulali, npr. borba, ai saboraca, nemogućnost alociranja atributa, sposobnosti koje su mala maca za one iz DAO i DA2 i prevelik svijet sa dosta bespotrebnih stvari(jebeni Hinderlands nikad ga očistiti).
Bar ima zmajeva na pretek.
Loghain
@Mamba_, 25.08.2023 - 00:19Točno u DAI je Bioware skroz bio pojednostavio sučelje izbora talenata u igri, što se tiče borbe meni je ona bila ok – Bioware je tu nastojao da zadovolji pobornike akcijskog stila borbe a i ekipu koja više vole taktički stil kakav je bio onaj u Originsu. Za svijet se slažem, mislim da je Bioware iz toga izvukao određenu pouku a ta je da nije dobro raditi ogromne mape zona u igrama ako za njih ne postoji dovoljno kvalitetnog sadržaja da ih popuni pogotovo onog koji će se dobro vezati na glavnu priču igre, fetch questove napravljene u MMO stilu sa ciljem grinda RPG igrači baš i ne vole, Bioware bi trebao paziti na to i da su mu sporedni questovi u njegovim igrama interesantni baš poput onih iz Witcher serijala.
moordrak
@Veles, 25.08.2023 - 02:32Da ti pravo velim, ne očekujem ništa. Spominjanje Tevintera i Dreadwolfa zagolicao je maštu i na tome je sve stalo. Osim par statičnih sličica konceptualnog arta nismo već godinama čuli ni vidjeli ništa novo. Tako se ne radi PR. Što se događa iza zatvorenih vrata možemo samo nagađati. Masovni otkazi nikada nisu dobra vijest…
Loghain
@moordrak, 25.08.2023 - 09:07Developeri znaju imati takvu praksu, eno Starfield bi trebao izaći uskoro a do sada nismo uopće bili vidjeli puno od njegovog gameplaya tako da je u neku ruku onda normalno to da ne vidimo zasad od Dreadwolfa budući da ta igra najvjerojatnije neće niti izaći ove godine i da je moguće da ćemo na izlazak trebati još čekati najmanje oko godinu dana.
Duanador
24.08.2023 - 14:00Ma kod mene u firmi gdje radim ima oko 300tinjak radnika. Da odpuste 50 nebi se osjetilo ni sekunde. Ali 50 ciljanih.
filjo09
@Duanador, 24.08.2023 - 18:03E tu se slažem. Imam isti slučaj kod sebe na poslu i skroz sam uvjeren da se otpuste određene osobe da bi učinak bio veći ili u najmanju ruku jednak.