HCL.HR

Heavy Rain – stisni X za Jason!

Zoran Žalac 23.02.2020.   •   23 komentara   •   Retro gaming


Na današnji dan, prije točno deset godina, igrali smo interaktivnu dramu zvanu Heavy Rain. Nikad se kiša nije toliko napadala kao tada.

Što vam je to 'Gaming kalendar'?

Očinstvo je tema koja se u videoigrama najčešće izbjegava jer je prilično kompleksna i ne ostavlja mnogo mjesta za zabavu. Međutim, ekipa francuskog studija Quantic Dreams odlučila si je uzeti izazov da tu temu odradi na respektabilan način, kroz ozbiljnu priču. Prije deset godina tako su lansirali Heavy Rain, avanturu koja je tada bila ekskluzivna za konzolu PlayStation 3.

Interesantno je da ta ekskluzivnost za Sonyjevu konzolu u početku nije bila u planu. Heavy Rain je isprva bio ponuđen Microsoftu, ali su oni odbili financirati projekt zbog kontroverznih tema poput otmice djece. U Sonyju su bili drugačijeg mišljenja te im je igra Quantic Dreama poslužila za demonstraciju onoga što je bilo ostvarivo uz pomoć PS3 konzole.

Heavy Rain je isprva bio ponuđen Microsoftu, ali su oni odbili financirati projekt zbog kontroverznih tema poput otmice djece.

Heavy Rain je prije 10 godina bio grafički atraktivna igra, usprkos tome što joj je ugođaj bio tmuran. Filmskoj prezentaciji doprinijeli su i profesionalni glumci po kojima su likovi bili modelirani, a na vrhunskoj je razini bila i glazba koju je kompozitor morao napraviti za svega dva mjeseca.

Priča Heavy Raina pratila je četiri različita lika čiji su putevi bili isprepleteni. Bila je to detektivska fabula u kojoj se tražio Origami Killer, osoba koja je otimala djecu te njihovim roditeljima davala teške izazove, iz razloga kojega vam nećemo spoilati. Uz napetost do same završnice, Heavy Rain je igrače oduševio nizom mogućih zaključaka priče. Svaki je od četiriju likova tako imao od tri do sedam mogućih ishoda priče.

Svaki je od četiriju likova tako imao od tri do sedam mogućih ishoda priče.

I dok je priča Heavy Raina bila za pohvalu, gameplay je donosio znatno manje zadovoljstva. Svodila se ta avantura ponajviše na quick-time sekvence i brzopotezno pritiskanje tipki u određenom vremenskom rolu. Ponekad je to izgledalo blesavo ili komično, kao u sceni kada smo s likom oca morali tražiti sina usred trgovačkog centra, dozivajući ga tipkom x. Ista je scena brzo postala meme – press x to Jason.

Kad nije bilo QTE segmenata, upravljanje likom bilo je poprilično nespretno, a tome nije pomogla ni podrška za PlayStation Move kontrolere. Svejedno, Heavy Rain je primjer igre u kojoj je priča nadoknadila propuste gameplaya te je ovaj naslov bio dobro prihvaćen od publike, prodavši se u više od pet milijuna primjeraka.

Šest godina nakon inicijalnog pojavljivanja, Heavy Rain je remasteriziran za Playstation 4 konzolu. Isti remaster poslužio je i kao temelj za PC verziju koja se pojavila sredinom 2019. godine.

Označeno sa:

Komentari (23)

  • Dad of Boy

    23.02.2020 - 12:38

    Prošlo ljeto je odigrao, odlična igra.!

  • SeaNN

    23.02.2020 - 12:40

    Jaaasoon!

  • mili1985

    23.02.2020 - 13:46

    Odlična priča koja podsjeća na psihološke trilere poput Fincherovog “Sedam”. Ali cijela prezentacija gamplaya je bila komična. Ona scena bijega od policije u motelu je kao neka scena iz Monty Pythona. Ljudi padaju, sapliću se jedan o drugog. Izgleda mi komično na trenutke.
    Sve ostalo je odlično.

  • rsye

    23.02.2020 - 15:03

    Jedna od najdepresivnijih igara koje sam ikada igrao.

    • Darac83

      @rsye, 23.02.2020 - 17:02

      ? Da. Jedan put sam ju prešao i imao baš depresivan završetak da sam ostatak dana bio u depri…

  • funky0308

    23.02.2020 - 16:02

    Odlicna igra, upravo je igram drugi puta, ovaj puta na PCu, uzeo sam je odmah kada je izasla i jedva docekao i nju i Beyond..nije bas vremena bilo za igranje ali sada stizem i igram. Na kontroleru jedino to i mogu igrati, kontrole su uzasne, kamera jos gora ali prica je toliko dobra, atmosfera jedna od boljih u igrama, barem onima koje sam ja igrao. U nekom bijegu ili borbi stvarno imas taj nagon da se boris i da prezivis. Jeko dobra igra. Steta sto su kontrole komplicirane i lose ali odlicno pokazuje koliko su dobra prica i dobra atmosfera bitne da spase kompletnu igru i naprave od nje nesto stvarno dobro. Detroid nikako da odigram, ne znam da li je dobar kao HR, odigrao sam samo demo i cinilo mi se zanimljivo, moram to odigrati.

    • Darac83

      @funky0308, 23.02.2020 - 17:04

      Osobno mi je HR ostavio bolji dojam. Detroit je grafički prekrasan, ali HR ga tuče pričom…

    • funky0308

      @Darac83, 23.02.2020 - 17:08

      HR je ocito najbolji u tom njihovom serijalu od tri igre.. Beyond je odlican ali ipak mu nedostaje dosta toga, kao i smrt pa se tesko uzivjeti u te probleme, Detroid, sam kazes da je lijep ali nije atmosferican i dobar u prici kao HR.. eto, onda super da smo dobili remastere za PC koji skroz OK funkcioniraju i na PCu

    • mili1985

      @funky0308, 23.02.2020 - 17:35

      Od njihovih igara je meni odličan Fahrenheit, pričom i atmosferom. QTE je užasno napravljen. Kod HR-a je jedino priča odlična, sve drugo je, ajmo reći, prosječno. Beyond je cijeli mlak nekako. Iako se vidi napredak u gameplayu. Gluma odlična. Detroit je ipak najbolji u svim segmentima, osim priče. Odličan gluma od svih, a posebno od legende Clancy Brown.

    • Dad of Boy

      @funky0308, 23.02.2020 - 23:38

      4 su igre, zaboravio si na fahrenheit.

    • Chronosus

      @Darac83, 24.02.2020 - 10:17

      HR je najbolji primjer (i to ne samo u granicama gameinga) kako kraj može obezvrijediti cijelu radnju i cijelu igru. Ja sam bio uvjeren da to ne može biti “pravi kraj”, jer to otkriće je napravilo preogromne rupe u cijeloj priči do tad.

      Čak i da nije toga, Detroit je puno bolje napisan, a i kad se izuzme priča puno bolja igra.

    • Darac83

      @Chronosus, 24.02.2020 - 18:47

      Meni je DBH malo prelinearan, likove je nekako lakše pročitat i rano saznaš koje opcije moraš birat da vodiš priču u svom smjeru. Isto tako, sama priča je izrazito crno-bijela. Da ne spojlam drugima…

    • moordrak

      @Darac83, 24.02.2020 - 11:31

      Osobno, Detroit mi se više svidio od HR jer su integrirani raskošni elementi ZF fikcije uz klasičnu kriminalističku dramaturgiju. Vrhunsku produkcija se podrazumijeva.
      Crnjaka ima u obje igre koliko god želimo. Detroit je, po mojem mišljenju, kao cjelina, za dužinu koplja bolje povezan sa likovima i događajima. Budućnost prikazana u DBH je još uvijek daleko zato je razumijevanje humanoidnih androida, odnosno integracije umjetne inteligencije u svakodnevni život, većini, vrlo apstraktna problematika. Dodatna “nezgodacija” je možda mrvicu previše smjerova za razvoj priče jer se tako otvara mogućnost gubljenja koherentnosti događaja ako se Detroit ne odigra u komadu nego u većim vremenskim razmacima ili paralelno sa još nekom igrom. Detroit me strahovito podsjeća na Spielbergov A.I., vjerojatno najbolji film ikada napravljen na temu umjetne inteligencije.
      Heavy Rain je prizemniji, bavi se teškim ljudskim temama zato mislim da je nešto bolje prošao kod igračke publike iako više od tri milijuna prodanih kopija DBH nije mali broj.

    • funky0308

      @moordrak, 24.02.2020 - 21:35

      Taj dio mene pati kod puno igara, krenem nesto igrati i jednostavno vise nemam vremena ili igram svaka tri dana po pola sata. Krenem se gubiti u prici ili bezveze bauljam po svijetu (ako je otvoren svijet) i na kraju izgubim interes. Te igre se igraju u komadu, ne samo te, nego sve one koje pricaju pricu. OK, dosta njih se ne moze odigrati u jednom igranju ali zna se na sto se misli kada se kaze u komadu. Meni su odlicne i one price, sedam igara u serijalu, prvi je bio Men of Medan, uskoro ce i drugi dio vezan uz temu Salema i kraja 17st.. kada su zanimljive price to mi dodje kao dobar interaktivni triler i super mi je taj koncept. DBH igram iducu obavezno, izgleda to meni super, a i volim takve igre

    • Tadejduza

      @hrga007, 24.02.2020 - 01:57

      Hahaha presmiješno

    • SanKa

      @hrga007, 24.02.2020 - 09:17

      isuse ako sad nisam zamro.. “Ethan , I know who the killer is..” SHAUN !!

  • SemirTheChosen

    23.02.2020 - 18:23

    Odgledao walktrough kad je izasao za PS3 a ovih dana je po prvi put i igram i to na PC -u zahvaljujuci Epic Store-u!

  • Wildchild

    24.02.2020 - 09:44

    Odigrao tek nedavno remaster za PS4 zajedno sa Beyond Two Souls. Priča i setting su odlični, čak i zastarjela grafika nije toliki bed koliko upravljanje likom.

    Beyond mi je isto ok, ali ima više cutscena od samog gameplaya gdje ne moraš niš ni radit. Igra se praktički sama završi, lol. xD

  • moordrak

    24.02.2020 - 10:02

    Mislim da bi sve igre akcijsko-avanturističkog žanra trebale imati barem jedan alternativni završetak. Heavy Rain je briljantan u tom segmentu. Majstorski ispričana priča meni je dovoljan motiv za prijelaz bilo koje igre. Vjerujem da bi ispravni termin za ovakav stil igara bio interaktivni film. QTE mehanike ne mogu smatrati pretjerano izazovnima. Detroit: Become Human, Beyond: Two Souls , Heavy Rain, cijeli opus Telltale igara, Life is strange, Until Dawn, možda čak Alan Wake i Amnesia, LA Noire, pa već davno zaboravljena Syberia . Sve ove igre imaju fantastičnu priču i kompletno drugačiji gameplay. Njeguje se teški, depresivni, pretjerano dramatični neo-noir žanr zato nisam baš uvijek raspoložen igrati takvo što. Rješenje zagonetke na kraju balade ipak je zadovoljavajuća nagrada za uloženo vrijeme.

  • Sinek

    24.02.2020 - 12:02

    igra je nelos eksperiment, originalna, vrlo dobre atmosfere, nije mi zao sto sam odigrao cageove igre iako su uglavnom ocajno napisane.
    ne mogu ozbiljno shvatiti ikoga tko misli da heavy rain ima dobru pricu, sporedni likovi su serijski ubojice, od onog doktora do onog lika na gradilistu, ubijaju iz sporta, bez ikakve vaznosti za glavnu pricu. ocajni tata spava s onom zenskom u motelu nakon 10 min poznanstva. njegove vizije kako je on ubio djecu su jeftin trik da igraca odvuce na krivi trag. insomnia i oni cudni snovi kod zenske takodjer ne pridonose prici ni njenom liku na ikakav nacin. mladi detektiv ne ucini apsolutno nista kroz cijelu igru osim dedukcije tko je origami killer na kraju igre koja je totalno opcionalna i kad svi znaju tko je origami killer. 150kg teski ubojica s astmom pobije 10ak zastitara bez greske i ima novca za setup svih zagonetki i izazova, telefoni, automobili, stanovi…
    ovo sve u kombinaciji s voice actingom i glupim motion kontrolama cine veliku (jako zabavnu!) parodiju od igre

    • Sinek

      @Sinek, 24.02.2020 - 12:08

      zaboravio sam bad ending gdje se onaj nacelnik policije i onaj bad cop nasladjuju sto je ovaj fbi-ovac poginuo… Ffs david cage jel stvarno svi sporedni lilovi moraju biti olos??

    • Darac83

      @Sinek, 24.02.2020 - 18:49

      Onda me slobodno shvaćaj neozbiljno od sada nadalje… ?

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?