HCL.HR

RETRO DOZA #285: Soldier of Fortune serijal

Gregor Stojev 26.08.2018.   •   15 komentara


Vraćamo se u rat s teroristima, nuklearkama i virusima! Prisjetite se kako je Soldier of Fortune taj posao započeo još prije Call of Dutya.

Stvarno ne znam zašto, ali u zadnje vrijeme imam neki pik na Raven Software. Ima nešto u njihovim naslovima na koje jednom kad pomislim i nikako ih više ne mogu izbiti iz glave. Moglo bi se reći da je to rezultat dobrog proizvoda pa hajdemo se toga onda više riješiti.

Okrugla godina 2000. je ta koju tražimo, ona kada je Raven Software sklepao prvoga Soldier of Fortune za PC te ih kroz naredne dvije prenio na PS2 i Dreamcast. Radi se o pucačini prvog lica baziranoj na modificiranom id Tech 2 pokretaču (Quake 2) u kojoj se prljavi teroristi dočepaju nuklearke dok mi preuzimamo ulogu plaćenika koji će njihovim planovima stati na kraj. Ali, Soldier of Fortune je bio obilježen po nečem drugom.

Vidite, kako bi vojnik dobre sreće bio realniji, odnosno realno brutalniji, Raven je tu sklepao i stvar naziva “Ghoul” – sustav koji omogućuje da neprijatelje režemo i sjeckamo kao ćevape. Svaki je lik bio sastavljen od tzv. 26 “zona” koje su zasebno primale štetu (glava, ruke, noge, dupe i sl.). Ako ste pak kaubojski dobri s ciljnikom, moguće je bilo i metcima izbijati teroristima oružja iz ruku. No, budimo realni, tko bi se živ trudio tome kada ga u suprotnom čeka vatromet?

Sve je to bilo popraćeno i kontroverzama, jer dok je SoF s jedne strane bio hvaljen za odličnu interpretaciju nasilja, odnosno nekim od vizualnih grozota koje donosi rat, s druge je strane zato primao pritužbe, zabrane, cenzure i ostalu buku. Ljudi koji su se tome protivili imali bi opciju te stvari isključiti, makar ne znam zašto bi oni uopće ovakvo što htjeli igrati?

Između ostaloga je izdana i verzija zvana “Tactical low violence” koja ništa od toga uopće ne bi sadržavala. Nekako sumnjam da se takav primjerak dobro prodavao, ali samom činjenicom da je i ta postojala zasigurno je poslužila poštenom izlaganju tržištu. Priloženi video možda neće imati mesara, ali možda vam i uspije vratiti neke uspomene.

Par trenutaka kasnije i Soldier of Fortune 2: Double Helix bio mu je prvi nastavak u 2002. godini za PC i Xbox. Sad smo polako već prešli na id Tech 3 (Quake 3) pokretač, no za razliku od “Kvake”, stvar je ovoga puta inspirirana drugim vojnim naslovima poput Rainbow Six ili Operation Flashpoint kako bi bio još autentičniji. Umjesto nuklearki, teroristi su sada razvijali računalni virus koji je mogao izbrisati podatke s bilo kojeg računala na svijetu, a tu je negdje bio i organski virus koji je oduzimao živote po selima.

“Ghoul” se sustav naravno vratio detaljniji i precizniji s verzijom 2.0, sada s čak 36 “zona” po kojima smo mogli pikati. Dvojka je također imala nešto neobično po pitanju svojedobnih pucačina, a to je bila metoda proceduralnog generiranja misija. Međutim, taj Double Helix izdan je u žurbi zbog čega je trpio i brdo bugova, većinu od kojih će biti ispravljeni tek s naknadnom “Gold Edition” verzijom. Mali zalogaj Double Helix gameplaya sada možete pogledati u videu niže.

Punih pet godina kasnije pojavio se još jedan – Soldier of Fortune: Payback bio je bez brojke tri, ali bez obzira na to je 2007. morao poslužiti kao trojka na PS3 i X360. Razlog tome možda je bio jer Raven Software s njime više nije imao veze kako je došao iz ruku Activisiona i Cauldrona HQ, malog slovačkog studia koji baš i nije poznat po nečem specifičnom.

Sve u svemu, bila je to ista ona godina kada je nuklearke bacao i legendarni Call of Duty 4: Modern Warfare. Taj će zauvijek promijeniti reljef vojničkih pucačina zbog čega Soldier of Fortune baš i nije imao neke prilike za proslavu. Uzmimo ipak u obzir da CoD možda i nije svima dobro legao, pogotovo danas zbog čega bi se Payback ipak mogao naći među nostalgičnim trenucima pojedinaca. Video ispod pokazat će vam na čemu je stvar zapela, a u komentarima nam javite čekate li i nakon više od 10 godina još jedan Soldier of Fortune naslov?

Označeno sa: ,

Komentari (15)

  • sfc_PsychQ

    26.08.2018 - 14:26

    uh, kako je ovo vrtila riva tnt2 😀

  • Meeple666

    26.08.2018 - 15:34

    Raven software – koje su to ćunke bili za vrijeme doom, quake i id Tech 3 enginea.
    Heretic I i II, Hexen i i II, Elite Force i Jedi Knight II.
    Koji je to bio level dizajn!

  • Apocalypse4987

    26.08.2018 - 15:38

    igra sam samo MP u igraonici, vrlo zabavna igra, al nakon ove igre raven software je počeja izbacivat hitove ka star trek elite forces i star wars jedi academy, pa onda xman, marvel ultimate alliance itd. to su bila dobra vremena za gaming

  • Momentum

    26.08.2018 - 16:55

    vremena kada nisi gledao koliki ti je fps, jednostavno je bila zabava

    • napaljeon

      @Momentum, 26.08.2018 - 17:07

      vremena kad nisi imao problema sa fps-om* 😀

  • Chris_LiRiOuS

    26.08.2018 - 18:05

    jedna od najboljih pucacina iz starih dana, jo se sjeam onog nivoa na kosovu, i Dekkera kad ubije Hawka, najtuniji moment u videoigricama u to vrijeme :'(

    • nikolapro55

      @Chris_LiRiOuS, 26.08.2018 - 20:35

      Jes zajebano bilo ubijate sve one teroriste sa kosova m… im ga 😀

    • Chris_LiRiOuS

      @nikolapro55, 28.08.2018 - 18:09

      Hahaha da “teroriste”, upravo ga igram deagle radi čuda osjecam se ko revolveraš sa zapada

  • Dilo_trasul

    26.08.2018 - 18:23

    Keca sam prekucao milion puta

  • HCM2A

    26.08.2018 - 18:39

    Demo iz dvice…. koliko ga puta izigrao… ona muzika

  • Dzan

    26.08.2018 - 19:50

    Ok iako imam 11 god ova igrica mi lici stvarno ok,vjerujem da je prica bila zanimljiva s obzirom na osjecaje onjete u sami text

  • Slim1992

    26.08.2018 - 19:53

    Donedavno sam uz Battlefield igre i poneki COD mp znao odigrati i mp paybacka, moram reci da se uzivalo

  • majne89

    26.08.2018 - 21:12

    Uz Project I.G.I. jedan od najdražih fps igara iz djetinjstva. Al koji su to detalji u igri tada bili. Sjećam se one misije u Sibiru pa kad si po snijegu hodao ostavio si tragove koji se nisu kasnije izbrisali. A ako si skakao na mjestu mogao si vidjet kako je trag cipela sa svakim skokom sve jači, vidljiviji. A današnje igre, npr. GTA 5 koji ima cca 50 GB nema takve detalje. Ok, nije isti žanr al svejedno i današnje fps igre nemaju takve detalje a sve zahtjevnije i zahtjevnije su kaj se tiče konfiguracije.

  • Ducktective

    27.08.2018 - 10:31

    Prvi sof je igra koja mi je noćne more zadavala kao djetetu. Pogotovo leveli na Kosovu,snijezni neki level,onda onaj rudnik gdje upucaju Hawka.Spooky stuff back then

  • l)oolvl

    27.08.2018 - 23:53

    e ovo je bila brutalna igra (prvi dio). “Ghoul” sustav sakaćenja je bio prava mala revolucija u igrama i ne znam zašto se danas takve stvari rijetko mogu vidjeti.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?