HCL.HR

Unity nije odustao od naplaćivanja instalacija, ali su promijenili plan

Zoran Žalac 23.09.2023.   •   20 komentara   •   Industrija videoigara


Tvrtka Unity predstavila je svoj plan za poslovanje od 2024. godine. Nisu odustali od naplate po instalaciji, ali sada developerima nude izbor.

Tvrtka Unity predstavila je promjene u kontroverznom planu da proizvođačima igara naplaćuje naknadu po svakoj prvoj instalaciji igre na jednom uređaju. Od naplaćivanja po instalaciji nisu u potpunosti odustali, ali su odlučili ponuditi izbor developerima, kao i niz promjena u tom planu.

Kao prvo, možda i najvažnije, naplata po instalaciji neće se zaračunavati retroaktivno, tj. za igre koje su izašle prije 2024. godine. Preciznije rečeno, naplata će krenuti za igre rađene novom verzijom Unityja koja dolazi 2024. godine.

Druga stvar, neće biti naplate po instalaciji za igre koje ne uprihode milijun dolara godišnje.

Treća stvar je da će naplata po instalaciji biti opcionalna. Ako se developerima koji razvijaju igru u Unityju ne sviđa taj model, moći će se odlučiti za model gdje plaćaju 2,5% od prihoda izračunatih prema količini novih igrača koji mjesečno zaigraju igru.

Sudeći po prvim reakcijama developera, ove promjene su dobro prihvaćene, ali mnogi napominju kako to ne može vratiti povjerenje u Unity. Ipak, mnogi su svjesni kako su promjene nužne jer Unity već godinama posluje u gubitku.

Označeno sa: ,

Komentari (20)

  • sparrowpunk

    23.09.2023 - 12:00

    Pohlepa je gadna, tko je ima.

    • Sinek

      @sparrowpunk, 23.09.2023 - 12:46

      evidentno je da su ocajni da nesto nekako naplate, posluju u gubitku, to ni developerima nije u interesu

    • PppPP

      @sparrowpunk, 24.09.2023 - 00:41

      Nije baš pohlepa kad posluju u gubitku..

  • VitMeR

    23.09.2023 - 12:51

    Pa kasno im je izgubili su sve povjerenje

  • game0wer

    23.09.2023 - 14:50

    Cini mi se da ovakvo pucanje u nogu nisam vidio od BF5 hahaha koji imbecili pohlepni

    • PppPP

      @game0wer, 24.09.2023 - 00:41

      Čitaj, nije baš tako

    • game0wer

      @PppPP, 24.09.2023 - 14:54

      Ma vidim ali komentiram cijelu situaciju. Ovo je dosta bolje od onoga sto su prvo predstavili ali kako da im iko vise vjeruje i kaze sa sto postotnom sigurnoscu da opet nece nesto tako probat ic radit.

    • PppPP

      @game0wer, 25.09.2023 - 19:51

      Nisu pohlepni kad im je jednostavno treba za opstat. Meni je žao da je do toga uopće došlo

    • game0wer

      @PppPP, 25.09.2023 - 21:03

      U redu, treba im za opstat, slazem se, no mogli su to puno bolje izvesti i ovako predstaviti od pocetka. Sa tim da nisu pohlepni se ne mogu sloziti dok imaju sefa koji je ljudima htio naplacivati municiju u igri. Oprosti ali po mom misljenju je i to, a i prvi plan koji su predstavili za promjenu naplate pohlepni do bola.

  • Pteri Deri

    23.09.2023 - 15:55

    Siguran sam da je ovo od početka bio plan, ali su znali da ako ga odmah predstave da će se ljudi pobuniti pa su prvo predstavili još gori plan i zatim, da bi ispali kao da im je stalo do developera maknuli to i ubacili ovo. Sad će im se ovo tolerirati jer će svi ići sa razmišljanjem “a dobro šta, moglo je i gore” dok će ovi ipak uzimati lovu. U svakom slučaju nadam se da propadnu zbog ovoga.

    • game0wer

      @Pteri Deri, 23.09.2023 - 16:02

      Ma ne znam bas da ce im ljudi tolerirat. Vec im je ovo jako nastetilo. Puno developera je od one odluke vec preslo na Unreal a realno i bez toga dosta se developera prebacivalo na Unreal jer jednostavno nudi vise. Ovime su si gadno ukaljali reputaciju cak i ako im je to bio plan i mislim da nece devovi ovo brzo zaboravit i ic riskirat da opet ne probaju ovako nesto.

    • Nijam Kaj

      @game0wer, 23.09.2023 - 17:17

      Pa i unreal uzima 5% od svake prodaje developerima nakon 1M $ zarade. Ako hoćeš pravi besplatni engine onda ga i sam kodiraj kao što to radi Croteam sa svojim Serious Engine. Neka se ti nezadovoljni developeri isprse i pokažu vještinu.
      Unity je daleko pristupačniji za amatere i početnike, jednostavniji za 2D i mobilne igre. Unity ima najveću zajednicu i za gotovo svaki problem postoji već tema na internetu i rješenje, a to pomaže početnicima. Iako se uz Unity mogu napraviti impresivne igre, obično se NE koristi za grafički komplekse naslove i to je gdje dolazi unreal i slični do izražaja. Nema smisla uspoređivati ih kad se u praksi upotrebljavaju za različite stvari.

    • game0wer

      @Nijam Kaj, 23.09.2023 - 19:58

      Da uzima i Unreal, uzimao je i Unity samo na drugi nacin. Na amatere i pocetnike ova odluka nece ni utjecati prakticki, vec na indie developere koji stvarno prave neku zaradu od igara koje rade. Recimo Desperados III koji je slozit cemo se dosta veca igra od nekih no name developera na Steamu koji prodaju neke skolske projekte po euro i pol je radjena u Unityu kao i dosta drugih kvalitetnih igara od poznatiji studija i na takve ce to najvise i utjecati. Poanta je da su htjeli preci na sistem naplate koji nikako nejde u korist developera i jednostavno je osmisljen samo zato da bi korporacija izmuzla pare sto i ne cudi jer siguran sam da si cuo da im je CEO isti covijek koji je bio CEO EAu kada je proglasen za najgoru gaming kompaniju. Unity je odlican engine i bas kao sto kazes pristupacniji je od ostalih ali indie devovima nece biti neki problem preci na Unreal kada vise ne bude imalo smisla koristiti Unity koji ce im pojesti sav profit. Ato da ih ne treba usporedjivati, ne bih se slozio jer su to trenutno 2 najpoznatija engina koristena od strane “siroke narodne mase” da tako kazem i Unreal postaje sve pristupacniji i cak su neke stvari lakse za napraviti u njemu nego u Unityu. Ne hateam ja engine i ljude koji rade na njemu vec glavesine koje donose ove debilne odluke koje veze s mozgom nemaju.

    • Nijam Kaj

      @game0wer, 24.09.2023 - 11:52

      Djelomično se slažem s komentarom. Jasno je da ovo sad originalni model naplate, a prvi je izašao samo kako bi dobili reklamu velikih razmjera, a to što je bila negativna reklama očito kompenziraju u svojim proračunima (npr. bila je besplatna). Ali uzmi u obzir da su igre poput among us i fall guys napravljene u Unity-ju, fall guys je u prvo godini imao 20 milijuna dolara prihoda, among us 25 milijuna dolara. Sad racunaj da je among bila “školski projekt”, a fall guys malo ozbiljniji “školski projekt”. A Unity od te njihove ekstremne popularnosti nije dobio ništa. Ne samo to, nego su i njihove kopije postigle veliku zaradu, a unity opet nije dobio ništa. Koliko je to pošteno zaključi sam. Unreal ima novaca jer su u vlasništvu Epic Gamesa, koji je financiran novcem fortninea, a opet traže duplo veći postotak, zamisli koliko bi tražili da ih ne financira fortnite.

    • game0wer

      @Nijam Kaj, 24.09.2023 - 14:51

      Znam ja sve to no opet Among Us i Fall Guys nisu svakodnevni slucajevi nego nesto sto se desi jednom u par godina i nisam se na njih referiao vec na vecinu slucajeva gdje neki student na prvoj godini programiranja u Unityu napravi neku glupost pa ajde da vidi hoce li se to prodati na Steamu za euro, dva. Promjena u naplati Unityu ocito treba kao sto i clanak kaze ali su oni to izveli na jedan tako los i odvratan nacin da ne zasluzuju zaljenje i povjerenje, barem po mom misljenju jer se to moglo napraviti na puno bolji nacin i iskomunicirati to nekako sa zajednicom.

    • mocii

      @game0wer, 23.09.2023 - 18:11

      Lol, nije ti tako lako samo preci na Unreal, da sve pohvatas u nekom engine-u treba ti godinu dana budimo realni. Nije poanta ucit engine vec radit igru

    • game0wer

      @mocii, 23.09.2023 - 20:01

      Devovima koji se dobro znaju sluzit Unityiem nece biti tako ogromna razlika prebaciti se na Unreal. Osim toga sve da i je tako kako kazes mislim da im je isplativije uzeti godinu dana za “ucenje” nego gubiti profite od strane pohlepne korporacije i riskirati da se situacija jos vise pogorsa sto s ovom konjinom od CEOa nebi bilo cudo.

  • mocii

    23.09.2023 - 18:12

    Sasvim oke, samo youtube gurui koji zaradjuju od totorijala kukaju jer zele da ljudi prelaze na drugi engine, kako bi godinu dana gledali njihove videje a na kraju nikakvu igru napravili. Takozvani tutorial hell, samo nesto novo uci a na kraju nista niti ne napravis

  • Daky_13

    24.09.2023 - 13:25

    Vala ne zna se ko je gori od njih dvoje dal ovi iz Unyti-a ili proizvođači igara

  • SanKa

    25.09.2023 - 11:07

    govna ostaju govna

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?