HCL.HR

Otpuštena je većina zaposlenika iz veteranskog studija kojeg su osnovali zaposlenici BioWarea i Bethesde

Zoran Žalac 19.03.2024.   •   11 komentara   •   Industrija videoigara


Nastavljaju se masovni otkazi u industriji videoigara, ovoga puta u studiju Something Wicked Games, čiji je ambiciozni RPG Wyrdsong sada doveden u pitanje.

Prije nepune dvije godine doznali smo kako je osnovan novi studio Something Wicked Games u kojemu su se okupili veterani RPG timova iz Bethesde, Obsidiana i BioWarea. Za svoju igru osigurali su kineski kapital tvrtke NetEase i krenuli u razvoj ambicioznog RPG-a u otvorenom svijetu, zvanog Wyrdsong.

Nažalost, sad je taj projekt pod velikim upitnikom jer se pojavila vijest kako je studio Something Wicked Games poharan otkazima. Animator Eric Webb otkrio je kako je otpuštena većina zaposlenika u studiju.

U startu ovo nije bio veliki studio te su prije dvije godine imali 12-ak zaposlenih. Nije poznato koliko su narasli u međuvremenu, ali je teško zamisliti da će sada uspjeti realizirati igru otvorenog svijeta.

Wyrdsong je inače zamišljen kao mračna igra koja bi se odvijala u fiktivnoj verziji Portugala za vrijeme Srednjeg vijeka. Igrači bi imali vlastitog lika kojega će moći sređivati po volji. Na avanturama bi nas pratio nepouzdanih pripovjedač. Sama priča igre trebala bi nas natjerati da preispitujemo stvarnost dok istražujemo različite zavjere i nadnaravne stvari.

Komentari (11)

  • Azurr0

    19.03.2024 - 09:59

    A dobro, koji je uzrok svih ovih otkaza? Previše konkurencije? AI? Zar su igre postale toliko rizično ulaganje?
    Valjda je tržište zasićeno.

    • Apocalypse4987

      @Azurr0, 19.03.2024 - 10:32

      U svim ovim člancima o otkazima i raspadima firmi je zajednička jedna riječ: kina

    • Chimichangas

      @Azurr0, 19.03.2024 - 10:35

      Igre su postale preskupe i predugo se rade, što znači veči rizik za ulagače.

    • Zoran Žalac

      @Azurr0, 19.03.2024 - 10:36

      Puno je tu faktora, neki dijelovi tržišta i jesu zasićeni kako kažeš, ali nekako banalno i ukratko… Ulaganja u igre su zadnje tri godine bila velika jer su i prihodi išli u nebesa dok je trajala pandemija. Kad je pandemija završila, ispostavilo se da interes publike za igrama nije nastavio rasti. Zapravo, negdje se nije ni zadržao na onim razinama na kojima je bio tijekom pandemije. Sve je poskupilo zahvaljujući inflaciji, uključujući i hardver / softver za igranje, a kako gaming nije osnovna ljudska potreba, nije se dogodio projicirani rast koji bi zadovoljio investitore. I sad je pipa većinom zavrnuta, rijetko tko se usudi raditi nešto visokobudžetno a da nije neki poznati IP. Rijetko koji studio ima neki stalan izvor prihoda (ala GTA 5 / Online) na koji se mogu osloniti da si dopuste 5-6 godina razvijanja igre s budžetom od više stotina milijuna dolara. Zasićeno je tržište ovih live service igara koje je zero-sum, tu nema bezgranično prostora da svi uspiju jer se na kraju krajeva bore za vrijeme korisnika. Ako igraš jednu live service igru, to automatski znači da ne igraš drugu. Da, postoji hrpa različitih žanrova i sve to, ali ako pogledaš najpopularnije kompetitivne igre to su battle royale ili pucačine ili survival. Ne može na tržištu zdravo postojati 100 mega uspješnih battle royale naslova. Možda da se igra pet milijardi ljudi na planetu, ali to nije statistika trenutno.

    • DjokaBA

      @Zoran Žalac, 19.03.2024 - 13:19

      A sa druge strane Steam svake sedmice obori novi rekord, paradoksi na sve strane. 😀

    • Zoran Žalac

      @DjokaBA, 19.03.2024 - 14:48

      Pohvalno za platformu, ali može se to i drugačije gledati. Npr. među top 10 najigranijih stvari na Steamu u 2024. godini većinom su igre koje su u prosjeku stare između 5 i 12 godina. I to su uglavnom igre koje imaju stalnu publiku s minimalnim priljevom novih igrača. Rekordni rezultati za neku novu igru, poput onoga kakvog je ostvario Palworld, događaju se jednom ili dvaput u desetljeću valjda.

    • Azurr0

      @Zoran Žalac, 19.03.2024 - 13:20

      Hvala na opsežnom odgovoru.
      Pretpostavljam da bi se moglo reći da je ista stvar kao u Holivudu. Ljudi uglavnom samo kopiraju ono što je bilo uspješno. A oni koji naprave nešto kreativno, originalno, vrhunsko, to je rizik isto, hit or miss. Alan Wake 2 podbacio financijski, a kažu ljudi da je odlična igra. Srećom crowd funding nekada spasi stvar, pa smo dobili Psychonauts 2.

  • Lovac

    19.03.2024 - 12:16

    Mislio sam si… Dok je nekoliko veterana, manji studio, ide se na crowdfunding i ne ovisiš o sastanku odijela kod investitora. Šteta…

  • Daky_13

    19.03.2024 - 12:33

    “Previše ulaganja,skupe igre,rizik” sve su to gluposti za mase.Ne laži te se ljudi iza svega stoji politika veliki reset i AI

  • KhorneFlake

    19.03.2024 - 18:50

    Prvi put da čujem i za studio i za igru…

  • IgorBiH

    19.03.2024 - 21:59

    Ali “fiktivni Portugal u srednjem vijeku” 👀 Kako su samo došli do te ideje i kako su je mislili prodati Amerikancima 😆

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?