HCL.HR

Microsoft navodno plaćao YouTube kanalima za oglašavanje Xbox One konzole

ШмајсерСрб 21.01.2014.   •   5 komentara   •   Gaming Related


Tajna marketinška kampanja za Xbox One konzolu navodno se vodila među Machinima video partnerima na YouTubeu koji su za svakih tisuću pogleda na video s XB1M13 tagom dobivali po tri dolara.

Ovoga vikenda zahuktala se interesantna priča o prikrivenoj marketinškoj kampanji za Xbox One konzolu. Naime, na Internetu su se pojavili materijali koji ukazuju na promociju konzole po kojoj Machinima video partneri na YouTubeu mogu zaraditi po tri dolara za svakih tisuću pogleda na video koji sadrži najmanje 30 sekundi snimke iz neke Xbox One igre te barem jedno spominjanje imena Microsoftove konzole.

Promocija je navodno trajala svega dva dana, a da je vrlo vjerojatno bila stvarna pokazuje i dokument za dotični dogovor koja je također procurila na Internet. Kako se navodi u dokumentu, video je morao biti označen tagom „XB1M13“, a autorima videa nije bilo dopušteno reći išta negativno o Machinimi, Xbox One konzoli ni o igrama za istu. Dogovor o promociji također je bilo zabranjeno spominjati.

Ova tajna marketinška kampanja navodno je imala stavku po kojoj završava nakon sveukupno 1,25 milijuna pogleda na sve video sadržaje koji su označeni gore spomenutom oznakom. To znači da je Microsoft platio oko 3,750 dolara ako je promocija bila stvarna, a pretraga videa sa spomenutom oznakom na YouTubeu pokazuje preko 400 rezultata.

Ni u Microsoftu ni u Machinimi nisu se još oglasili o ovome, no zasigurno će biti zanimljivo čuti što imaju za reći o ovom pomalo osjetljivom pitanju spornog reklamiranja.

UPDATE: Iz Microsofta su se oglasili sljedećom izjavom: “Ovo partnerstvo između Machinime i Microsofta bilo je tipično marketinško partnerstvo za promoviranje Xbox One konzole u prosincu. Xbox tim ne pregledava nikakav specifičan sadržaj i ne daje nikakav odgovor na njega. Sve povjerljive provizije, odredbe ili ostale smjernice pripadaju standardnim dokumentima koje distribuira Machinima. Da razjasnimo, povjerljivost se odnosi na dogovor i njegove detalje, a ne na samu promociju i njezino postojanje.“

Kraće rečeno – Microsoft je oprao ruke od ovoga, a prikriveno oglašavanje nazvao tipičnim marketingom. Međutim, nije jedini. Ubrzo su se pojavili i navodi da Electronic Arts koristi identičnu strategiju za svoje igre, a vjerojatno nije ni prvi ni zadnji po tom pitanju.

Komentari (5)

  • LRusso465

    21.01.2014 - 13:31

    Nista cudno i neobicno. Ni prvi, a bogami ni zadnji put da se ovakvo nesto radi. Osim youtube-a ovo se desava i sa casopisima, televizijama… sastavni dio marketinga svakako.

  • ReaLitieS-101

    21.01.2014 - 15:40

    Pa opće je poznato da Microsoft plača drugima, i portalima, analitičarima, YouTubeu, IGN i drugima za podizanje u nebesa.. Ali to radi i Sony! Jedino Nintendo nije ničija kurva i ne plača nikome, pa čak ni za ekskluzivne igre, dok to drugi rade redovito…

    • oskullop

      @ReaLitieS-101, 21.01.2014 - 16:06

      nebudi naivan svi to rade to im je posa.

  • Disc0

    22.01.2014 - 06:16

    Nintendu bi stvarno trebalo ovako nesto…. Nije to nista cudno, a ni lose, pa i u ducanima prehranom neki proizvodjaci placaju poziciju na polici, tako to ide !

  • SonOfOsiris

    22.01.2014 - 11:35

    Mogu plaćat koliko hoće kad im nitko to ćesme neće kupit

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!