HCL.HR

RETRO DOZA #78 – Spyro serijal, prvi dio

Renato Pedišić 02.09.2013.   •   7 komentara   •   Retro


Ovoga se tjedna bavimo najsimpatičnijim malim zmajem koji je ikada dospio u neku videoigru, a u prvom dijelu retro doza posvećenih Spyru obradit ćemo neke osnovne informacije o serijalu.

Zmajevi su kroz knjige, videoigre i filmove uglavnom opisivani kao zla, ljubomorna i pohlepna bića kojima su jedini užici u životu bogatstvo i razaranje. U zadnje vrijeme, kroz danas najpopularnija sredstva zabave (igre i film) svjedočimo ponovnoj popularizaciji priče o zlom zmaju Smaugu, a ni Skyrim, odnosno Dragon Age serijal ne zaostaju u prikazivanju zmajeva kao isključivo zlih bića. Tetralogija “Nasljeđe” Christophera Paolinija te najpoznatiji knjiški serijal današnjice “Pjesma Leda i Vatre” zmajeve prikazuju kao ukrotive zvijeri, ali rijetko se tko usudio prikazati zmajeve kao izrazito pozitivna bića koja se samosvjesno bore za dobre ciljeve. Uz Mushua iz priče o Mulan te možda još kojeg rijetkog gmaza zmajevskoga roda, najpoznatiji prikaz dobrog zmaja je definitivno Spyro, ili kako ga je dobar dio lokalnih gamera zvao – Špiro.

Spyro je vaš tipični mladi zmaj, ljubičaste boje i neiscrpne energije koji svojom sposobnošću riganja vatre te korištenjem oštrih rogova stvara probleme svim svojim neprijateljima. Glavna osoba zaslužna za njegov dizajn je Charles Zembillas, jedan od ključnih ljudi koji su napravili finalni koncept Crasha Bandicoota, a Insomniac je odabrao upravo njega za dizajnerski posao jer im je, poput Crasha, trebao lik koji će biti “sladak, ali u isto vrijeme nestašan, razmažen, nepredvidiv i bahat”. Takvo što se ostvarilo u zapadnjačkim verzijama igre koje smo svi mi imali prilike zaigrati, ali ne i u japanskoj inačici, u kojoj je Spyrov lik namjerno “ublažen”, vjerojatno da se svidi još mlađoj publici od one na koju je na Zapadu ciljao Insomniac.

Insomniacu je podvig s izradom Spyra morao uspjeti, budući da ih je apsolutna tržišna propast s prethodnim naslovom imena Disruptor uvela u stanje pred bankrotom. Na svu sreću, Spyro je ubrzo postao Sonyjeva maskota broj dva (Crashev utjecaj je ipak bio veći), a sve su igre u serijalu nagrađene odličnim ocjenama, zavidnim prodajnim rezultatima te dobrom riječju kritike i publike. Spyro kao lik danas drži zavidne pozicije na raznim listama najpoznatijih likova u videoigrama, među kojima se ističu Guinnessova, UGO-va te GamesRadarova. Danas bi se možda mnogi drugi poznati mediji rado uhvatili ponovnog veličanja Spyrova lika i djela, ali promjena imidža koju je doživio stvaranjem Activisionovih Skylandersa odbila je većinu stare publike od ikakvog spominjanja njegovog današnjeg postojanja.

Bilo kako bilo, originalni Spyro serijal trajao je od 1998. do 2005. godine, od čega je Insomniacova originalna kreacija, kojom se ovdje bavimo, na svjetlo dana iznijela tri igre u razdoblju od 1998. do 2000. godine. Te su igre odreda bile PlayStation ekskluzive, a kronološkim redom izlazile su ovako: Spyro the Dragon, Spyro 2: Ripto’s Rage! (u Europi poznatiji kao Spyro 2: Gateway to Glimmer) te Spyro: Year of the Dragon.

Detaljnijim uvidom u navedene igre pozabavit ćemo se sljedeći put, a sada vas ostavljamo uz odličan video sitea Did You Know Gaming, koji će vam otkriti hrpu zanimljivosti koje vjerojatno niste znali o Spyro serijalu.

Komentari (7)

  • crocop97

    02.09.2013 - 19:12

    prva igra koju sam dobio za ps1,legendarno,još uvjek imam original platinum cd

  • Andjo

    02.09.2013 - 20:38

    Spyro 2 mi je uvijek bila i ostati ce najdraza igra :I

  • icecoldkilla

    02.09.2013 - 23:11

    špiro [3

  • Disc0

    03.09.2013 - 09:19

    A neznam, meni taj spyro nikad nije legao, crash mi je npr odlican…

  • wyzard

    03.09.2013 - 10:37

    Prvi mi je toliko dobra igra da nikad nisam poželio igrati nastavke :) Klasik.

  • Petar Zilic

    03.09.2013 - 12:12

    Meni je Spayro year off the dragon (spayro3) zakon igrica.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!