HCL.HR

God of War demonstrira ono što obožavam kod osme generacije konzola

Zoran Žalac 23.04.2018.   •   45 komentara


PlayStation 4 s novim God of Warom dobio je jednu od najboljih igara ove godine, ali i igru koja svojom izvedbom briše prepreku stariju od tri desetljeća.

Osma generacija konzola, a pod tim primarno mislim na PlayStation 4 te Xbox One platforme, donijela je neke sasvim nove trendove u svijet videoigara. Iako grafički nije imala skok kakav smo vidjeli u tranziciji sa šeste na sedmu generaciju konzola, ova je generacija predstavila nekoliko pomaka koji će postaviti nove standarde u dizajniranju videoigara budućnosti. Jedan od takvih koraka prema naprijed demonstrirao nam je i novi God of War naslov.

Prije nego otkrijem o kakvom je napretku riječ, vratit ću se dvadesetak godina unatrag, u eru prvog PlayStationa. Pojavom prvih 3D igara došli smo i do nuspojave zvane “Loading” iliti učitavanje. Da se razumijemo, bilo je učitavanja u igrama davno prije 3D igara. Zapravo, bilo ga je oduvijek, ali u prvom Super Mariu, primjerice, niste morali čekati pola minute da vam se učita cijeli level. Leveli su bili manji i to je igrama omogućavalo da se pokreću i učitavaju dosta brzo.

Međutim, u vrijeme prvog PlayStationa bilo je sve više igara koje su imale svoj “Loading ekran” na kojemu se znalo izgubiti i po nekoliko minuta. U to vrijeme, dok mi je engleski jezik bio enigmatičan, nisam u potpunosti znao što znači taj “loading”, u rječnicima preveden kao “utovaranje”. Dosta dugo sam zapravo bio u zabludi s igrama koje su imale poruku “Now loading” jer sam kao klinac mislio da to znači kako loadinga nema. Naravno, uvijek ga je bilo i bit će ga, ali je osma generacija konzola developerima omogućila da to učitavanje sakriju od samog igrača.

God of War je igra koja počinje od trenutka kada ugledate glavni meni. Naime, čim stisnete “New Game”, kamera se udaljava od pozadine i slijedi igrivi dio. Učitavanje je zapravo krenulo čim ste u igru ušli, a interaktivna scena omogućila je developeru da sve potrebne materijale učitava postupno – dok igrač nešto igra umjesto da čeka pred nekim praznim ekranom.

Naravno, ovo je istinito tek kada God of War krećete igrati prvi put. Kad odabirete opciju “Continue” čeka vas učitavanje od dobrih minutu, minutu i pol. Znači, od pokretanja igre treba vam barem 4-5 minuta prije nego stvarno krenete igrati. No, dobra je stvar što je to jedino učitavanje u kojemu ne radite ništa (ako izuzmemo ono nakon što u igri poginete). Sve je ostalo u God of Waru slijed bez prekida samog gameplaya.

To je nešto što God of Waru omogućuje da nema praznog hoda i nešto što naprosto obožavam. Da bih to prikazao najbolje kako mogu, evo usporedbe za primjer. The Legend of Zelda: Breath of the Wild je fenomenalna igra, ali ima svoja ograničenja koja uzimamo kao zdravo za gotovo, a zapravo su arhaičan pristup u dizajnu videoigara. Kad u Zeldi ulazite u takozvana svetišta, koja su obično poligoni za igrača, igra se prekida i slijedi ekran s učitavanjem prije nego ponovno vidite Linka kako se spušta dizalom.

U God of Waru, s druge strane, imamo sličan koncept skrivenih prostorija s Valkirama koje funkcioniraju po istom principu kao i “Test of Strenght” svetiša u Zeldi. No, kada se u God of Waru spuštate liftom do njih, igra se ne prekida. Dapače, prilika je to da Kratos i njegov sin nešto prokomentiraju te na neki način zaintrigiraju igrača za lokaciju na koju ide, odnosno za ono što slijedi. Daleko je efektnije kada umjesto tihog i polupraznog ekrana s porukama koje sam pročitao već stotinu puta, imam interaktivni dio u kojemu mi igra daje nekakav sadržaj ili aktivnost prilikom učitavanja. Dok mi Atreus priča kako u blizini osjeća nešto skriveno i opasno, ja nemam pauzu zbog loading ekrana.

Ruku na srce, nije God of War prva, a niti jedina igra koja ovo radi. Primjerice, Uncharted igre (remasteri, četvorka i The Lost Legacy) svoja učitavanja sakrivaju iza režiranih animacija. Dok igrač prati što se događa s likovima, u pozadini se već učitava sljedeći level. Međutim, to u Unchartedu nije toliko efektno kao u God of Waru jer se likovi teleportiraju između lokacija – sad su u Škotskoj, a u sljedećem trenutku već su na Madagaskaru. U novom God of Waru Kratos i sin putuju između devet svjetova nordijske mitologije, ali niti u jednom trenutku taj put ne prekida nekakva animacija ili pak ekran učitavanja.

Kod većine igara, koncept brzog putovanja po mapi (tzv. fast travel sustav) uvijek završava učitavanjem koje se ne može sakriti. No, God of War to putovanje prezentira kao prečac kojim Kratos pod igračevom kontrolom mora proći. Dok se novo područje mape učitava u pozadini, igrač se kreće privremenom lokacijom. Istina, nije ovo mnogo drugačije od interaktivnog trčkaranja kakvo imamo za vrijeme učitavanja u Assassin’s Creed igrama, ali je daleko smislenije jer igrač tijekom istoga može proučavati okoliš oko sebe i slušati dijaloge koji proširuju pozadinsku priču.

God of War ima nevjerojatan senzibilitet kada će mi tu pozadinsku priču prezentirati. Ova igra svoju priču ne trpa kroz nekakve tekstualne zapise za koje moram pauzirati igru da bi ih čitao, ili kroz nekakve audio zapise koje krenem slušati pa se isti brzo pomiješaju s ambijentalnim zvukom. Umjesto toga, pozadinska mi se priča servira u trenucima koji bi inače stvarali prazan hod, a ovako služe nekoj svrsi – višoj od savjeta u obliku teksta koji se počnu ponavljati ili eventualno spoilaju samu igru. Da ne bi ispalo kako je God of War savršen u tome, upravo mi je u njemu jedan takav savjet prilikom početnog učitavanja otkrio jednu informaciju koja je u igri trebala biti iznenađenje. Takve stvari u igrama se ne bi smjele događati.

No, da se vratim na trikove skrivenog učitavanja. Ne događaju se oni samo prilikom brzog putovanja ili tijekom režiranih cutscena. Ako malo obratite pozornost, primijetit ćete kako su developeri God of Wara itekako znali koja vrata Kratos treba zatvoriti za sobom. Učitavanje prostorija u God of Waru funkcionira upravo po tom principu zatvorenih vrata i to omogućuje igri da dostavi veći broj neprijatelja i više efekata bez da gubi na performansama.

U God of Waru je ovo zgodan trik jer se tijekom igranja stječe fenomenalan osjećaj kontinuiteta Kratosove avanture. Kad s likovima u ovoj igri provedete 30-ak sati bez da ih kamera ikada napusti, bez da vas igra prekine nekim učitavanjem, stvarno imate osjećaj kao da ste prevalili neki značajan put. Kad se sa zadnje lokacije u igri pješke vraćate na sam mjesto odakle ste krenuli, iznenadite se činjenicom da ste taj put zapamtili, da ste ga upili kao slijed, a ne kao niz razbacanih lokacija u drugim igrama.

Kad bih zbrojio koliko mi je života otišlo na čekanje tijekom učitavanja igara, vjerojatno bih se odmah ostavio igranja. Ipak, dizajn God of Wara daje mi nadu i optimizam da je budućnost gaminga drugačija i da vrijeme učitavanja u budućim igrama neće biti prazan hod. Ovdje sam za to pohvalio God of War u kontekstu nadopunjavanja priče i osjećaja kontinuiteta u avanturi, no osma generacija konzola omogućila nam je i druge primjere; uključujući i pre-match glupiranje u PUBG-u. Dakako, bilo je skrivenog učitavanja i u prošloj generaciji, od Rayman Originsa do FIFA igara, ali tek je kapacitet od nekoliko gigabajta radne memorije omogućio da se trikovi skrivanja učitavanja integriraju u dizajn samog gameplaya.

Komentari (45)

  • Saren

    23.04.2018 - 18:59

    Odlican clanak po obicaju Zorane. Skoro sve igre danas imaju neki load od MMO-a do neznam ni ja cega sve ne, jedini “efektan” nacin skrivanja ajmo reci mi je bila fora sa CoD MW serijalom gdi si unutar svake nove misije (jest da je loading screen bio to) imao kratko objasnjeno koga ganjas, gdje je, sto je cilj i sto si mogao tu i tamo cuti suborce kako komentiraju situaciju. Cini mi se da izuze rijetkih primjera kao sto si naveo u GoW-u sumnjam da cemo vidjeti u vise igara mada bi za danasnje pojmove tako trebalo bit.

  • mili1985

    23.04.2018 - 19:15

    Loading screen mi ne bi smetao kad bi igre imale odličan soundtrack, primjer je što si naveo MGS4. Takav loading bi mi čak bio i zanimljiv.
    Inače jedan od najgorih loadinga mi je bio dizalo u Mass Effectu jedinici. Doduše smiješni komentari su to olakšavali. Spomenuo bih još i zadnji Deus Ex – poprilično dosadan loading.

    • Aldin219

      @mili1985, 23.04.2018 - 19:36

      Najgori loading je definitivno novi Mass Effect Andromeda. Udjes na planetu, loading, sazvjezdje, loading, oops pogrešna planeta, još tri loadinga. Katastrofa.

  • Aldin219

    23.04.2018 - 19:35

    Ovo me podsjetilo na jedan mislim Geo

  • SemirTheChosen

    23.04.2018 - 19:42

    Po meni mini igre implementirane u loading screensima kao npr. u Dragonball Budokai Tenkaichi serijalu su jedno od najbloljih rjesenja za loading screenove, ako ih bas mora biti.

  • Asasko

    23.04.2018 - 20:57

    Imali li šanse da igra možda dođe na pc ili je bas ps4 eksluziva? Jer ako izgleda prekrasno na ps4 pro, na pcu bi izgledala brutalno, jedino sto bi trebala zvijer od kompa za to. A i mislim da je to igra koju trebaju iskusiti i pc igraci jer su ulgavnom danasnje pc igre multiplayer, dugo nije bilo ovako dobre singleplayer igre.

    • sedf

      @Asasko, 24.04.2018 - 19:19

      Mastore,samo ovo da ti kazem,nece doci za pc nikada,ako cekas do ps6,nece ni do tad izaci.

    • Andre87

      @Asasko, 24.04.2018 - 22:42

      Prijatelju ja sam kupio ps4 sa ovom igricom i vjeruj mi vrijedna je toga i tako se radujem da odigram sve stare igre od pocetka ps4.Naravno samo one koje su super ali ima ih mnogo

  • IvanDado

    23.04.2018 - 20:58

    Mislim da mi nema gorih loadinga od onih u bethesdinim igrama. Svaka spilja, svaka kuca itd. Nisu duga ucitavanja, ali su iritantna, pogotovo kad shvatis da to bethesda koristi godinama, kao i dan danas sa silnim njihovim budjetom. Mnoge druge igre otvorenog svijeta jos davnih godina poput Gothic serijala su imali svega 2 loada u citavoj igri.

  • SemirTheChosen

    23.04.2018 - 21:45

    `…igru koja svojom izvedbom briše prepreku stariju od tri stoljeća.` Eh da mi je Zorane znati koja je to igra prije 300 godina postavila neku prepreku u izvedbi… Mali lapsus ili šta? =)

  • Slim1992

    23.04.2018 - 22:24

    Koliko znam GTA V je prvi poceo sa ovom praksom, izbacivanja loadinga…

  • l)oolvl

    23.04.2018 - 23:19

    premalo nam dostavljate hvalospjeva o GoW-u, trebamo još. Predlažem za idući GoW specijal tekst o Atreusovoj frizuri koja prati moderne dječačke trendove.

    • john_marston

      @l)oolvl, 24.04.2018 - 00:30

      da pogodim…nemaš ps4?

    • l)oolvl

      @john_marston, 24.04.2018 - 15:14

      nisi pogodio. potrudi se malo bolje.

    • Slim1992

      @john_marston, 24.04.2018 - 16:43

      Dobar je sad….nedavno je hejtovao igru i govorio kako ce podbaciti sa novom mehanikom…bez obzira na sve i dalje ima hrabrosti da nesta napise. Ccc

    • Oblakoder

      @l)oolvl, 24.04.2018 - 07:24

      Potpuno si u pravu. Igra je odlicna ali ovi pokusaju da se predstavi kao nesto sto pomera granice nemaju veze sa zivotom. Sve je to ok i super ali je vec vidjemo mali milion puta 🙂
      Ulozen je velik novac i broj godina u razvoj, rezultati se ogledaju u ispoliranosti i generalno se radi o jednoj od najboljih akcionih avantuura ali aj da budemo realni, a ne da pravimo od muve slona.

    • SonOfZeus

      @Oblakoder, 24.04.2018 - 08:56

      Mali milion puta? Ajde nabroji bar 20-tak. 🙂 Da je speciajl o zeldi ne bi se raspisao, da ne govorimo da igra koja je tehnički i grafički ovoliko jaka je pravo čudo da ima ovakvu tehnologiju, jer to nisu teksture od 5 poligona ko u zeldi, već ‘mrvicu’ detaljnije. 🙂

    • Oblakoder

      @SonOfZeus, 24.04.2018 - 09:09

      Ma daj kakva crna tehnologija. Totalno nebitna stvar 🙂

    • Zvonimir Komar

      @Oblakoder, 24.04.2018 - 09:49

      Iz ovoga što vidim kroz gameplay na youtubeu i recenzija, i meni se tako čini. Izvedba vrhunska, ali konceptualno i dizajnom nigdje ništa nova ne vidim.

      Zato su i meni promašene ove tvrdnje koje vidim po netu da se radi o “novom putu za igre općenito”. Ovdje se radi “samo” (stavljam pod navodnike, jer nikako tu razinu ne podcjenjujem) o vrhunskoj izvedbi, nikakvog pomicanja žanrova, promjene paradigme, pa čak ni dizajnerskih pomaka na mikro-razini ne vidim.

    • tomica0310

      @Zvonimir Komar, 24.04.2018 - 10:34

      meni su opcenito bezveze izgovori “nema nista novo”…sta bi to trebalo novo biti? kad je sve savrseno, onda nema nista novo da igra bude savrsena…kad je igra loša, onda nikog ne brine to ništa novo…malo isfurano

    • Zvonimir Komar

      @tomica0310, 24.04.2018 - 13:56

      Ne citas sto pise. Izvorno se po netu govori da je novi GOW “novi smjer igara”, “revolucija” i sl. Ja tek na to kazem da nista takvo ovdje ne vidim. To je sve. Ja bih i sam uvijek rado odigrao “jos jednu” dobro odradenu igru na tragu necega sto mi se vec svida. To ovdje uopce nije tema.

    • tomica0310

      @Zvonimir Komar, 24.04.2018 - 14:58

      a ono ako se za neku igru u zadnjih godinu dvije moze reci da je revolucionarna onda je to ova igra…nije bas revolucija kao prijelaz iz 2D u 3D ali dobro je opet haha

    • Zvonimir Komar

      @tomica0310, 24.04.2018 - 16:48

      Po cemu je po tebi revolucionarna?

    • tomica0310

      @Zvonimir Komar, 24.04.2018 - 17:10

      rekoh “moze se reci revolucionarna kad bi gledali relativni kriterij u odnosu na druge igre…a po nekom apsolutnom kriteriju i nije”…ali ev glavna stvar je povezanost sa likom kroz kontinuiranu radnju bez prekida, malte ne ovo je skoro kao da gledas film u kojem upravljas likom…to svi i navode da je najbolja stvar u igri i zaista je…te uz to savrsena kretnja kamere…cut scene dotjerane do najsitnijeg detalja…pokreti likova u cut scenama govore više nego kad zapravo progovore…širok spektar poteza i raznovrsnost borbe sa samo jednim jedinim oruzjem koje mozes koristit…predobra atmosfera….zatim je upecatljiva po tome sto je jedina igra koja izgleda bolje u gotovm obliku nego u trailerima…mozda je najava nekog novog vremena u kojem ce to postat standard…sve su ovo neke sitnice koje igru izdvajaju iz gomile i ako se mora dići hajp oko neke igre, onda je to s pravom ova igra

    • Zvonimir Komar

      @tomica0310, 24.04.2018 - 18:13

      Sve sto si naveo je stvar izvedbe unutar parametara koje su u igrama vec odavno. Ta izvedba je ovdje nesumnjivo odlicna, kako i napisah ranije gore, ali “revolucionarno” znaci nesto sasvim drugo – promjenu paradigme, novi tip dizajna, nova ideja i sl. Ovdje se u najboljem slucaju ponegdje radi o malom evolucijskom pomaku u nekom parametru, ali po meni ako i toga ovdje ima, onda je to u nekim banalnim domenama, kao sto su otprilike ove koje navodis.

    • SonOfZeus

      @Zvonimir Komar, 25.04.2018 - 18:35

      Revolucionarna je u smislu koliko se dobro izvodi, neviđeno do sada, jel sada jasnije? Ako nije, onda nabroji jednu igru koja to tako dobro radi kao GoW.

    • Zvonimir Komar

      @SonOfZeus, 25.04.2018 - 19:24

      To je po definiciji evolucija.

    • Oblakoder

      @tomica0310, 24.04.2018 - 18:59

      Jedno pitanje. Ja sam takodje mislio da postoji samo jedno oruzje ali posle vidim da postoji lanac i neka dva maca pa mi sad nije najasnija situacija. Da li su to neke super moci, tj neka vrsta skila koji otkljucavas ili ih dobijas kao zasebna oruzja?

  • SMECHAR

    24.04.2018 - 06:22

    Ne igram igre na konzolama, ništa bez miša i tipkovnice. Kontroler je dobar samo za vožnje i FIFU. Plus grafika koja se uz sav trud ne može mjeriti s dobrim kompom nikada, čak ni prve godine izlaska a kamoli 4 godine kasnije. Kada se neka igra prebacuje s konzole na PC to uglavnom bude očajno a grafika ološa. Treba od početka igru raditi odvojeno za PC i za konzole da bi tu bilo nešto. Zadnji Assassin’s Creed Origins je grafički vrlo dobar, dok se kod Far Cry 5 na full detaljima vidi da se na grafici štedilo zbog konzola i da to nije to uz sav trud. Puno previše pričate o pugb, igra je retardirana i to hodanje po otoku i napucavanje je za adolescente i klince u osnovnoj školi kao i LOL i slične gluposti. God of War može biti super igra ali ako nije na PC-u za mene ne postoji. Graficčki se ne može mjeriti sa Witcherom 3 koji je iz 2015. Ono što je lijepo na konzolama za PC je daleko od idealnog, posebice ako imaš dobar stroj. O ovim ”ekskluzivama” sam odavno prestao čitati.

    • SanKa

      @SMECHAR, 24.04.2018 - 10:36

      hvala na tvom komentaru? prestao si čitati, ali zato komentiraš. eksluzive prodaju konzole, to je tako. to što vaša visost samo igra na tipkovnici i mišu, to je tvoja stvar. Pisat ću devu zzaduženom za GoW da mu je franšiza fail, jer nije za PC te za tebe ne postoji. Sigurno će ga to jako pogoditi. Drži se svoje master rase, a pusti nas nižorasne ljude da uživamo 😉

    • drazensi

      @SanKa, 24.04.2018 - 12:09

      Pricas gluposti..dugo sam bio ekskluzivno pc igrac..imam poprilicno jak pc i ps 4 pro…ako mi pokazes neku igru na pc-u koje izgleda “ljepse” graficki i dizajnom od Uncharteda i GOW-a imas 1000 eura..pogotovo na 4k tv-u od kojih 50 inca na daljei HDR-om..na pc-u neces u HDR-u igrat jos neko vrijeme jer monitori iako stizu polako, HDR na Windowsima je ocajan i rusi igre..prezentacijska i dizajnerska strana PS4 ekskluziva je vrh vrhova..bio ti kakav god igrac zelis biti, to se mora priznati…
      AC: Origins izgleda lijepo, no ni blizu navedenim igrama..a sad stize i Detroit koji takoder izgleda prekrasno..

    • SanKa

      @drazensi, 24.04.2018 - 12:49

      nisi me skuzio. bio sam duboko sarkastican za naseg pc master racera. imam ps4 pro i 4k tv, znam da izgleda predivno, i to bez zajebancije slaganja skupih komponenti da ce biti kompatibilne.

    • tomica0310

      @SMECHAR, 24.04.2018 - 10:37

      jel ovo šala da se nemoze mjeriti sa witcher 3 ili? 😀 skontaj nesto…PS 4 konzola sa dva kontrolera košta 2000 kuna…2 kontrolera vrijede po 500 kuna cijeli vijek trajanja konzole, dakle hardver konzole dobijes za 1000 kuna…da bi sa PC-om ostvario ovakav vizualni prikaz kao u GoW4, treba ti pc od 10000 kuna…pa brate mili svi mi znamo da je krajnji doseg PC grafike iznad onog konzole, nemoras to sad navoditi u komentarima ovog savrsenstva gaming industrije…

    • SanKa

      @tomica0310, 24.04.2018 - 12:51

      to je ono što ja svima pričam. pc je u globalu bolji što se tiče prikaza performansi na igrama koje su cross platformeri (ne portovi s konzola), ali da bih dobio to moram imati PC od 10 k kn. PS 4 pro sam platio 3200, a za te pare ne mozes sloziti PC koji ce imati blizu performanse ko plejka. Da ne pričam o eksluzivama.

    • ShalO

      @SMECHAR, 24.04.2018 - 11:34

      Kontroler je dobar samo za voznje i FIFU? A za PES nije 🙂 Nije tacno,kontroler je idealan za mnostvo igara. Igrao sam Batmana i Assassin’s Creed na dzojped i osjecaj igranja je 5x ljepsi nego na misu i tastaturi. God of War za tebe ne postoji jer nije na PCu. Bas suprotno, PC ne treba ni da postoji kada nema ovavku igru. Sto se tice Witchera ne moze se porediti jedino po otvorenosti svijeta. Facijalane animacije su daleko bolje u God of Waru nego u Witcheru 3. Skeletne jedno 15x bolje. Kad uzmemo u obzir koliki je downgrade prisutan u Witcheru o teksturama necu ni govoriti, tu je God of War mnogo superiorniji. Tesko se mogu te dvije igre uporediti ali ako ikako moze daleko je God of War graficki mocniji od njega 🙂 Jedino se slazem za PUGB,adolescente i LoL 🙂

    • tomica0310

      @ShalO, 24.04.2018 - 13:11

      meni nista nije ljepse igrati na PC, ali efikasnije je, i to samo fps-ovi…sve ostalo je i ljepse i efikasnije igrati na kontroleru…vibracije kontrolera su nesto nenadoknadivo…a da ne pricam o tome jel bolje sjediti savijenih leđa na stolici i lomiti zglobove ili uzeti savršeno prikladan kontroler u ruke i izvalit se na krevet 😀

    • Texas Flood

      @ShalO, 25.04.2018 - 00:46

      Kad si već kod Witchera, probao i njega sa mišem i tipkovnicom pa sa gamepadom. Bacio miš i tipkovnicu u kurac.

  • MoGaming

    24.04.2018 - 12:03

    Malo ne vezano za temu nego više samo za ovaj video “GoW in single shoot”,glupo mi je malo općenito kad se developeri hvale epskim scenama koji su postigli uz pomoć pravih glumaca. Ja imam neko osnovno znanje u modeliranju i animiranju modela u igrama,i pravo postignuće je izmodelirati likove da budu prirodniu sceni a ne da to urade glumci u nekim kostimima pa se na njih nalijepe na računalu teksture. Ovo se ne odnosi samo na ovu igru,ovo se već odavno primjenjuje.

    • Cipelcug

      @MoGaming, 24.04.2018 - 12:54

      Zar ne koriste prave glumce i motion capture baš zato što tako mogu ostvariti potpunu prirodnost pokreta s manje zezancije?

    • MoGaming

      @Cipelcug, 24.04.2018 - 14:40

      Da ali to onda prezentiraju kao visoko poznavanje u radu s modelima i to ljudi koji ne gledaju te detalje onda u glavi predoče kao kako je dobra kretnja modela u ovoj igri zašto ne može bit u svakoj, a ovo je moguće ako imaš para puno i ako je igra skriptirana kako se šta treba dogodit.

    • Cipelcug

      @MoGaming, 24.04.2018 - 15:22

      Interesantno

    • tomica0310

      @MoGaming, 24.04.2018 - 17:16

      zar nebi to bilo punooo skuplje za napraviti nego ovo sto rade? a i pitanje je dal bi se uopce uspilo napraviti ovako kvalitetno kao sada sto prave

    • MoGaming

      @tomica0310, 25.04.2018 - 11:29

      Nije u pitanju kvaliteta ovdje,sigurno će uvijek prirodnije izgledat sa glumcima,vjerujem da je i jeftinije sa glumcima. Ja sam samo htio naglasit kako se to lažno predstavlja kao vrhunsko modeliranje i dosta ljudi ne razmisljajuci duboko o tome tako to i prihvati. Za usporedbu možeš uzet rasprave o optimiziranosti igara ili o broju bugova u igrama gdje ljudi usporedjuju skriptirane linearne igre sa igrama otvorenog svijeta. Što je u rangu onog ne možeš zbrajat kruške i jabuke.

    • SonOfZeus

      @MoGaming, 25.04.2018 - 18:42

      Vidi se da imaš osnovno znanje. 🙂
      Ti misliš da je scan dovoljan da napraviš model lika? Nauči što je pose-space deformation i kako se isti koristi, te koliko vremena je potrebno za svaku scenu da što realističnije izgleda. Nije to samo tako kako ti misliš. Također svaki scan lica ima svoj pinpointove koji se moraju doslovno u milisekundi modificirati, jer scan skoro nikad ne izgleda realistično, već daje, laički rečeno, ”template” koji pomaže u daljnjem procesu animacije lica.

    • MoGaming

      @SonOfZeus, 25.04.2018 - 23:14

      A ti probaj napraviti samo jednu ruku od nule i završi sve kosti i uradi skinning ( povezivanje kostiju sa tijelom). Trebat će ti duže nego sve to što si nabrojo. Koliko god posla ima poslije skeniranja glumca samo zamisli šta da trebaš tog glumca stvoriti iz ničeg i naučit ga kako se lakat,kukovi,koljena i dr. kosti savijaju prirodno.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!