HCL.HR

Developeri prijete brisanjem igara ako im se bude naplaćivalo po svakom instaliranju igre

Zoran Žalac 14.09.2023.   •   7 komentara   •   Industrija videoigara


Tvrtka Unity ne odustaje od svoje ideje za novi način naplaćivanja za korištenje svog Unity Enginea. Proizvođači igara u znak protesta najavljuju povlačenje svojih igara iz prodaje, kao i odgode igara koje su u razvoju.

Ne stišava se bura nastala zbog plana da se od 2024. proizvođačima igara u Unity Engineu naplaćuje naknada po prvoj instalaciji igre. Tvrtka Unity i dalje se drži namjere da uzima 20 centi po instalaciji igre nakon što ista prijeđe 200 tisuća dolara prihoda godišnje te 200 tisuća instalacija. Postojat će i opcija da naknada bude manja – 10 centi po instalaciji nakon milijun dolara prihoda godišnje i milijun instalacija, ali to je rezervirano za one developere koji Unityju plaćaju pretplatu (Unity Pro i Enterprise).

Iz Unityja se brane kako će ovo zahvatiti svega 10% developera koji koriste Unity. Međutim, proizvođači igara ne vide to kao utjehu. Kako kažu, Unity je povukao potez kojim je nepovratno uništio povjerenje developera. Donijeli su odluku o drastičnoj promjeni naplate bez da su ikoga išta pitali, postavivši brojne ljude u bezizlaznu situaciju.

Neki svoje igre godinama razvijaju u Unity Engineu i poslovni uvjeti na koje su pristali na početku razvoja sada odjednom više ne vrijede. Čak i da Unity povuče svoju odluku, postavlja se pitanje kako im vjerovati da ubuduće neće odlučiti nešto slično – ili još gore?

Proizvođači i izdavači igara polako počinju povlačiti očajničke poteze u inat Unityju. Proizvođač indie hita Cult of the Lamb poručio je kako će “obrisati igru” 1. 1. 2024. (dan kad kreće novi sustav naplaćivanja). Proizvođač igre Slay the Spire najavio je kako će nakon dvije godine razvoja nove igre promijeniti engine, što znači dulji razvojni proces. Kreatori hita Among Us najavili su kako razmatraju naknadno prebacivanje igre na drugi engine.

Garry Newman, kreator popularnih igara Garry’s Mod i Rust, poslao je Unityju vrlo prostu poruku – “je***e se”. Kako kaže, problem nije u novcu, kreatori Rusta imaju ga dovoljno da ne zapadnu u probleme. Problem je što nakon ovoga nema povratka na staro.

“Boli nas jer mi nismo pristali na ovo. Koristili smo Unity Engine jer platiš unaprijed i onda lansiraš svoj proizvod. Nitko nam nije rekao da će se ovo dogoditi. Nitko nas nije upozorio. Nitko nas nije pitao za naše mišljenje. Potrošili smo 10 godina kreirajući Rust u Unityjevom engineu. Plaćali smo im svaku godinu. I sad su oni promijenili pravila.”

Komentari (7)

  • Chimichangas

    14.09.2023 - 10:57

    e tako im i treba, neka sad više nitko ne korisrti Unity! bravo developeri i indie izdavači.

  • JCD-Bionicman

    14.09.2023 - 11:43

    Nek pocrkaju govna!!!

  • Agent

    14.09.2023 - 11:55

    “Kako kaže, problem nije u novcu, kreatori Rusta imaju ga dovoljno da ne zapadnu u probleme. Problem je što nakon ovoga nema povratka na staro.” Točno to, ako veliki podrže (a mogu jer imaju dosta para) kasnije dosta indie igre koje rade na tom enginu će bit u problemima. Trebali bi svi (iako je teško) prebacit se na drugi engine. Pa možda kad više nitko neće koristit njihov dođu pameti.

  • 312AE

    14.09.2023 - 12:54

    John Riccitiello ahhhh, nikad dosta…njemu zahvaljujemo neke od “najboljih poteze EA-a, nažalost je gaming postao kapitalistička rupa,jer skoro svaki veći publisher ili išta kaj ima veze s gaming, ima barem jednog Johna Riccitiella. No ,ljepo za devove ,da su se počeli braniti o protestirati. Sad me bas zanijima, dali bude netko (imam barem 3 kandidata tu na pameti) rekel da to nije ništ loše. Možda za igre tipa Ganshi Impact, no za indaće… no svi su oni već platili licencu. Zanijima me reakcija drugih firmi ,koje posuđuju svoj engin.

  • _Someone_

    14.09.2023 - 13:16

    Znaci “review bombing” ce postati “install bombing” ako im ovo prode. Vrhunska ideja.

  • mate321

    14.09.2023 - 19:32

    mali game developeri bi trebali malo istraziti licence, uvjete koristenja i povjest korporativne politike prije nego sto pocmu s radom. u stvarnosti su stvari jako jednostavne… koristi godot engine ili neku drugu open source alternativu i imas apsolutno pravo i na engine i na igru. uvijek me raduje kada se nesto ovako dogodi, i veselim se kada znoj kapa s cela svih onih gojaznih developera koji rade android igre u unity-u. moja iskrena zelja je da unity uz ovo pocme naplacivati i po svakoj prikazanoj reklami. kreatori hit igre among us ce sigurno imati vremena i novca za prebaciti svoje remek djelo u neki drugi engine, kreatori igre slay the spire valjda takoder imaju dovoljno novca uz game pass i playstation suradnje? a developeri igre cult of the lamb s svojih milijon prodanih primjeraka po 25$ su nazalost kolateralne zrtve ove akcije i morati ce se obratiti sotoni za pomoc

  • Daky_13

    15.09.2023 - 12:33

    Neka neka bacali su ljudi pare i na vaše poluzavršene poluproizvode i dan danas to traje.Neka idu parice malo i iz vašeg dzepa.Kome mi da se žalimo,vama čim dupe žvaće gaće vi odma kukate

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?