HCL.HR

E3 2010 – završna misao

Zoran Žalac 21.06.2010.   •   4 komentara


Završetkom velikog E3 sajma sve se polako vraća u normalu, a na nama je da taj ludi tjedan zaključimo i zaokružimo jednim sažetkom u obliku ovog teksta.

Za početak, sjetimo se kako su organizatori sajma najavljivali da će E3 2010 biti dosad najveći i najposjećeniji. Pa, sada slobodno možemo reći kako su bili u pravu – sajam u Los Angelesu ove godine pohodilo je preko 46 tisuća posjetitelja, a dobar dio sadržaja prikazanog na njemu ostat će ovjekovječen u Guinnesovoj knjizi rekorda, ili barem u gamerskoj ediciji iste. Dakle, kad je statistika u pitanju, najveći gamerski događaj ove godine nosi same epitete. No kad gameri hladne glave analiziraju sve viđeno, uspjeh sajma baš i nije tako impresivan.

Naime, iako je sajam i dalje odisao potencijalom brojnih igara, ne možemo se oteti dojmu da smo zaslužili više iznenađenja, a o originalnosti da i ne govorimo. Istina, svaka je konferencija imala neočekivane pojave i najave, no teško je reći da nas je nešto uistinu iznenadilo. A kad na tom polju povučemo usporedbu s prethodnom godinom, stvari izgledaju još gore. Nije da smo brojali, no vraćanje starih legendi i štancanje te recikliranje postojećih igara iz godine u godinu sve je izraženije i već nam polako ide na živce. Naravno, nađe se tu nekoliko inovativnih i originalnih ideja, no dobar dio njih nema pravu svježinu već se na ovaj ili na onaj način oslanja na neki uzor ili još gore – kalup za postizanje uspjeha.

Vraćanje starih legendi i recikliranje postojećih serijala sve je izraženije i već nam polako ide na živce.

Dakako, jasno nam je da je takvo što sasvim neizbježno kad se oko svega toga vrte ogromni iznosi novca, no to nas je dovelo do pomalo ironične situacije. Prošle smo godine ostali iznenađeni brojem prerada raznih igara, a sada se pomalo čudimo pakiranju istih u nove proizvode s nekoliko sitnijih noviteta. Ukoliko ste pozorno pratili E3 cirkus vidjeli ste da nam se vraćaju Driver, Donkey Kong, GoldenEye, NFS Hot Pursuit i slični. Poveznice među njima su gotovo identične – svaka igra dolazi u novom ruhu, ali “vraća se korijenima”. I sad kad to kombiniramo s tipičnim nadogradnjama u vidu nastavaka nešto novijih serijala, dolazimo do zaključka da originalnost više nije na cijeni. Neki će reći da je to stara vijest, ali mi smo uvjereni da omjer novih naslova i nastavaka na E3 sajmu nikada nije bio naklonjeniji drugoj skupini. Srećom, u većini slučajeva riječ je o izuzetno kvalitetnim nastavcima koji se po nekom čudnom pravilu imenuju identičnim nazivima kao originali, što nedvojbeno izaziva nepotrebnu konfuziju.

Malo smo dakle razočarani igrama. Zapravo, jako smo razočarani kad se prisjetimo Kinecta. Iako Microsoftova tehnologija uistinu radi, a na trenutke izgleda čak i korisno, nas ne veseli tek maleni odmak od Wii koncepta. U najgorem slučaju to je samo besmisleno skakanje pred TV ekranom. Nećemo vam sad filozofirati o nekoj povijesti interaktivne zabave, ali način na koji MS samouvjereno promovira svoj Kinect pomalo nas i vrijeđa. Jer hej, zašto biste uopće izlazili iz kuće baviti se sportom ili plesom kad Microsoftu možete platiti da biste “jebeno isti doživljaj” imali pred svojim TV-om koji sad, pazi ovo, prepoznaje glasovne naredbe. Ili kako je to PC World pojasnio: dolazite kući umorni s posla želeći nešto odigrati da se opustite od stresa, a ondje vas čeka Kinect, spreman da vam još jednom izazove upalu mišića po cijeni kratkotrajne zabave.

Zašto biste uopće izlazili iz kuće i bavili se sportom kad Microsoft nudi identično iskustvo pred vašim TV-om?

Da ne bi bilo zabune, ne pljujemo po Kinectu jer preferiramo Sonyevo rješenje (objektivno su oba proizvoda podjednake vrijednosti u našim očima) već smatramo da se njime pravi nepotreban ustupak novoj publici. Zbog njega trenutno ne ispašta izvorna ciljna skupina – hardcore gameri, no Nintendov primjer imao je sličan početak. U svakom slučaju, E3 je najveći gamerski event godine, a gameri baš nisu skloni polusatnim prezentacijama maženja tigra te bavljenja plesom ili fitnesom. Apeliramo na to da takav sadržaj u budućnosti ne smije imati mjesto na konferencijama velike trojke.

Ako od nas tražite da budemo nešto optimističniji, onda ćemo reći kako su nas se dojmili MGS Rising, Star Wars TOR, NFS Hot Pursuit, Ghost Recon: Future Soldier, Assassin’s Creed: Brotherhood, Portal 2, Gran Turismo 5, Rage, Civilization V, nova Zelda i još mnogi. Svijetla budućnost stoga i dalje postoji, ali moramo dodati kako ta postava očaravajućih naslova nije potpuna jer je dobar dio najavljenih naslova izostao sa sajma. Najznačajnije povlačenje bijaše Rockstarovo, tako da nismo vidjeli LA Noire niti Agent. Nije bilo ni The Last Guardiana, a tipična nepojavljivanja vječno najavljivanih naslova kao što su Beyond Good and Evil 2, Half Life 2: Episode 3 ili Project Offset samo su još neka razočaranja u nizu.

Dakako, ovdje nećemo ponovno nabrajati sve novosti E3 sajma, ionako već znate da je X360 dobio novi model konzole, a PSN novi model pretplate. Umjesto toga još jednom ćemo vas uputiti prema svih pet izviješća koje smo marljivo slagali nakon ovogodišnjih E3 konferencija. Na kraju i nemamo mnogo toga za reći – možemo se samo pozdraviti s E3 sajmom do sljedeće godine (7. – 9. lipnja 2011.), kada ćemo najveći gamerski događaj pratiti još pozornije i opširnije.

REPORT: Microsoftova E3 2010 konferencija
REPORT: Nintendova E3 2010 konferencija
REPORT: Sonyeva E3 2010 konferencija
REPORT: Electronic Arts E3 2010 konferencija
REPORT: Ubisoft E3 2010 konferencija

Od vas dakako očekujemo komentare. Sadržaja za komentiranje srećom ne fali, stoga podijelite svoje mišljenje s nama bez obzira jeste li to već učinili na našem forumu.

Komentari (4)

  • ShadowZero

    22.06.2010 - 11:15

    Nema sta. odlicna zavrsna misao, stvarno nisan ocekiva da ce te toliko prostora dati najvaznijoj vijesti s e3, nintendovom 3ds-u.

  • supa

    22.06.2010 - 11:47

    “jebeno isti doživljaj” ….heh

  • Ementaler

    22.06.2010 - 12:38

    Nintendo 3DS svakako je jedan od bitnijih otkrića ovogodišnjeg E3-a, po nekima i najbitnije, ali Nintendo nam nije baš dao previše informacija na samome E3-u. Tek sada nakon sajma dobivamo detlajnije informacije o hardveru koji to sve pogoni, mogućem okvirnom datumu izlaska konzole i sličnome. Doduše, vidjeli smo koje launch igre stižu za sistem, što je svakako jedna od bitnijih stvaki koje je treblao napomenuti.

    Ipak, ovdje se radi o osobnoj kolumni našega Zorana koja više govori o dvije glavne misli koje su se provlačile kroz ovogodišnji E3 – Motion sensing tehnologije i rebootanje starih naslova. O novome DS-u imaš više u našim vijestima, kao i u reportu sa Nintendove konferencije.

  • wyzard

    22.06.2010 - 17:40

    3DS prvo treba vidjeti uživo da bi se o njemu sudilo. tako da bi bilo nekorektno pisati o njemu u nekim subjektivnim crtama. kao što ementeler kaže, o samoj konzoli se pisalo u sklopu konferencija, tako da bi svako daljnje spominjanje automatski značilo ponavljanje već rečenoga.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!