HCL.HR

Arcania: Gothic 4 [PC, X360, PS3]

Zoran Žalac 03.09.2010.   •   9 komentara


Nakon fijaska trećeg dijela, Gothic serijal okreće novu stranicu- ove jeseni razvojni tim Spellbound donosi nam naslov Arcania: Gothic 4.

Ukoliko aktivno pratite RPG scenu na PC platformi unazad nekih desetak godina, vjerojatnost je da ste za njemački Gothic serijal već čuli. Ipak, ako ste se u uvodnom paragrafu našli u ulozi konzolaške publike, nije na odmet pojasniti o čemu se ovdje točno radi. Dakle, Gothic je do 2006. godine brojao tri dijela, za koje zasluge preuzima developer zvan Piranha Bytes. Općenito mišljenje o Gothic igrama uglavnom je pozitivno, iako nije nepoznato da ih je većim dijelom obilježila tehnička nedorađenost (kulminaciju iste vidjeli smo u posljednjoj igri).


Upravo iz tog razloga izdavač JoWood odlučio je promijeniti ploču – u tu svrhu otkupio je prava na serijal te za izradu nastavka angažirao novi razvojni tim (koji poznajemo kao Spellbound Entertainment, a pamtimo ih po RTT serijalu Desperados). Ubrzo nakon te promjene uslijedila je konkretna najava budućeg projekta – Gothic 4: Genesis. U međuvremenu je isti dobio još dva nova imena (Gothic 4: Arcania, Arcania: A Gothic Tale) da bi se na kraju zadovoljio nazivom Arcania: Gothic 4. Nepotrebna zbrka, ali znajući za potencijal igre, zaključujemo kako nas to najmanje zanima – važnije je ono što nam Gothic 4 donosi na polju priče, gameplaya i prezentacije.

Temeljem prijašnjih iskustava znamo kako Gothic nije sinonim za neku svježu i napetu priču, stoga od četvrtog dijela na tom polju ne treba očekivati mnogo – fabula se i dalje vrti oko bezimenog lika koji spašava imaginarno otočje, a time i čitav svijet. Ovoga puta nepoznatim silama zla za novu prijetnju trebalo je čak deset godina od zbivanja u trojci. U ratnim okolnostima idiličnog otoka Feshyra naš bezimeni heroj (inače čoban, nije šala) vraća se u rodni kraj, ali ubrzo shvaća da od njega nije ostalo mnogo. Dakako, scena razrušenog grada motivira ga za osvetnički pohod, ali bezimeni ne zna da iza svega stoji neka veća, mračnija sila. No saznat će jako brzo – to će mu pojasniti neka misteriozno zgodna koka s nekim čudnim artefaktom.


Dakle, tipični Gothic bućkuriš od scenarija, ali tko zna – možda nam Spellbound pripremi neka iznenađenja u kasnijem stadiju epske avanture. Spominje se navodno i povratak nekih poznatih lica, no čini se da će to znati cijeniti samo zagriženi fanovi serijala – iskreno rečeno, mi se više ni ne sjećamo likova iz prethodnih Gothic igara. A tko bi nam i zamjerio: da su bili karakteristični, sigurno bismo ih zapamtili. Kakogod, vjerujemo da avantura ni ovaj put neće proći bez orkova i zmajeva, iako se po dostupnim trailerima može naslutiti kako će glavnog neprijatelja predstavljati biće demonskog porijekla.

Jedna od najistaknutijih odlika Gothic igara bio je hardcore pristup RPG elementima. Konkretnije rečeno, igru su sačinjavale sitnice, a težina je ponekad znala biti izrazito odbojna onima koji nisu igrali strpljivo i pažljivo. Glavna promjena u Arcaniji obuhvaća upravo taj dio – Gothic 4 pojednostavljen je uvođenjem mini-mape i quest-markera, a sama borba postala je arkadnija te se izvodi pomoću tri tipke. Sučelje je također redizajnirano s limitiranim kontrolama konzolaških verzija na umu, iako PC igrači vjerojatno neće biti zakinuti za mapiranje brojnijih slotova i slično.


Srećom, manja pojednostavljenja (usudili bismo se reći i kozmetička unapređenja) nisu utjecala na suštinu gameplaya. Gothic 4 je i dalje RPG otvorenog tipa s mnoštvom mogućnosti. Razvijanjem lika moći ćemo usmjeriti njegove sposobnosti prema tri standardne klase – ratnik, lovac ili čarobnjak, ali razvoj nije ograničen samo na jednu klasu što znači da ćemo imati veći izbor pri određivanju sposobnosti našeg lika. Struktura questova također naginje ka nelinearnosti, a ako je vjerovati onome što developer tvrdi, očekuje nas tristotinjak zadataka za čiji će nam završetak trebati najmanje 80 sati. Ukoliko nemate toliko vremena, držite se glavnog questa u trajanju od 30-40 sati. Impresivne brojke, no kada je Gothic u pitanju, na to smo već naviknuti.

Sukladno spomenutoj trajnosti, svijet Gothica 4 ogromnih je proporcija. Očekuju nas tri otoka podijeljena na više regija i tematskih cjelina koje uključuju močvare, šume, kamenjare, obalna područja, spilje itd. U njima pak vreba mnoštvo gladnih i bijesnih stvorenja, što novih, što starih, poznatih beštija s kojima ćemo se obračunati dostupnim sredstvima u obliku stotinu različitih oružja. Već smo spomenuli kako je sustav borbe pojednostavljen, ali valja napomenuti da to nije loša stvar. Borba u dosadašnjim Gothic igrama ionako nije oduševljavala, a noviteti poput tempiranog napada i kombiniranja različitih poteza definitivno zvuče zanimljivo.

Svijet Gothica 4 ogromnih je proporcija – očekuju nas tri otoka s više regija i tematskih cjelina.

Dakako, s grafičke strane sve to izgleda jako, jako dobro. No opet, ni to nije nikakvo iznenađenje – čitav serijal može se pohvaliti odličnim grafičkim prikazom. Ono što je mnogo važnije jest optimizacija, zajedno s općenitom dorađenošću igre. Drugim riječima, nadamo se da Arcaniju neće obilježiti gruba zahtjevnost, ili još gore, hrpa bugova. Razvojni tim Spellbound inače ne ulijeva previše pouzdanja (sjetimo se kako su uništili Desperados 2), no engine je novi, a igra već dovoljno u produkciji – valjda su i oni nešto naučili iz prijašnjih grešaka.


Trenutno je to teško predvidjeti pa nam ostaje samo nadanje. Ali mislimo kako je konačno došlo vrijeme da Gothic dobije igru koja ispunjava sav potencijal. Iako se fokusiranje na konzole nekima ne čini kao pravi put do ostvarenja te želje, možda upravo pojednostavljenje igre donese potrebnu kvalitetu, kao i dašak svježine za čitav serijal. U bilo kojem slučaju, Arcania: Gothic 4 stiže početkom listopada na PC i X360, te početkom 2011. na PS3. Stoga valja pripaziti – ovo bi mogao biti jedan od skrivenih jesenskih hitova 2010. godine.

Kakvima vam se doimaju krucijalne promjene novog Gothica? Jeste li stari fan serijala ili pak dio nove publike koja željno očekuje igru? Sve nas zanima, zato se ne štedite na ocjenama i komentarima.

Komentari (9)

  • Figo

    03.09.2010 - 19:24

    igrali su se prijašnji Gothic naslovi, igrat će se i ovo sigurno, usprkos brojnim bugovima igru su krasili mnogi odlični RPG elementi, trajnost te prekrasna grafika, nadam se da će tako biti i u 4. dijelu samo da ne bude bugovito.. držim im fige!

  • xGAME

    03.09.2010 - 20:01

    E al prica im je stavrno ono, gora ne moze biti, jebem ti sp gdje moram grindad umjesto uzivat u prici -.-

  • gaff

    03.09.2010 - 20:06

    aaaaaaaaaaaaaa!!!!!! ajde vise ceka se pre dugo !! a noobovi koji seru po gotic nemaju jebenog zdravog razuma ! da je arkanija losa i najlosije opet ce bit dobra !!

  • Buzz

    04.09.2010 - 21:40

    gothic kakav je god nemoze ne valjat..igra sam sva 3 djela sa svim addon-ima…je da ej u 3 malo vise bugova ali se da izdrzat..uvik DOBRA prica i zanimljivi likovi kao DIEGO,LESTER,GORN,XARDAS,MILTEN,LEE…da ste igrali igru znali bi da su karatkeristicni..ali eto ne zamjeram vam… 😀

  • Thorien Kell

    05.09.2010 - 11:37

    Ma obožavam Gothic, još od fantastične dvice i malo manje dobre trice. Promjene koje sam gore pročitao baš mi i ne ulijevaju povjerenje, kao ni to da su autori originalnog gothica (svih do trice) prešli radit druge igre (vrlo solidni RISEN) a ovo radi neka sasvim druga ekipa. Svejedno, vrlo je moguće da ovo bude dobra igra pa nadajmo se najboljem.

  • Buzz

    05.09.2010 - 22:57

    nekontam ako ste napisali recenziju zasto niste mogli stavit i novi trailer?!?

  • Ementaler

    06.09.2010 - 10:54

    Ovo je najava, ne recenzija. I u ovaj put u najavi nismo stavili našu standardnu “Video selekciju” gdje linkamo na najzanimljivje trailere. Ipak, trailere imamo u video sekciji, pa samo napiši “Arcania: Gothic 4 trailer” u naš pretraživač na vrhu portala i eto ti trailera 😉

  • Jared Leto

    17.10.2010 - 12:01

    [u]Igra je užas…bugovita, prica je cliche, kratka-oko 20 sati(a oni su rekli da samo glavna prica 60 sati) , uzasne animacije, sramotan voice acting, craftanje od ku**a, premalo armora, ENDING JE UZASAN!! nzn stvarno zasto san je uopce igrao…DATI IME OVOJ IGRI ”GOTHIC 4” JE VULGARNO!!![/u]

  • Gothic4

    02.02.2011 - 05:36

    Gothic je za mene najbolja RPG igra, uzivam u njoj od 1. djela…samo napred ;))

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!