HCL.HR

Batman: Arkham Origins

Duje Kozomara 28.09.2013.   •   12 komentara


Novi dio najboljeg gaming serijala o Batmanu vraća nas u drugu godinu njegove borbe protiv kriminala po najvećem Gothamu do sada te koristeći provjerenu gameplay formulu unosi nekoliko interesantnih novina. Sve o tome, u našoj najavi.

Imaš čvrstu namjeru započeti pisanje najave nove igre s najvećom facom među superjunacima, ali otiđeš na koncert kultnog splitskog dvojca Kuzma & Shaka Zulu i tamo gotovo slomiš nogu te ostaneš polu-invalidan na desetak dana. Pokoji dan kasnije, ormar u sobi odluči se srušiti (ničim izazvan) usred spavanja te za tek par centimetara promaši tvoje nespremno, uspavano tijelo, no svejedno napravi solidnu štetu u sobi koju zato nekoliko dana treba sanirati. A znate već kakva smo mi generacija, muškarci bez kutije s alatom – nije da se baš najbolje snalazimo s tim zlim vidama, bušilicama, čekićima i kliještama. Naravno, nalete tu usputno i neke nenadane obveze s faksom, kao da čovjeku nije dosta šokova.

Niz ovih izuzetno vrckavih te prilično nepredvidljivih situacija uistinu se dogodio autoru ove najave tijekom prethodnog par tjedana, zbog čega upravo ovaj tekst stiže na portal mrvicu kasnije od planiranog. Opravdanja zapravo nisu bila ni potrebna, nije da biste pojma imali da je najava planirana ranije, no problem je zapravo u tome što se planirani početak najave trebao bazirati na groznom odabiru Bena Afflecka kao frajera koji će biti novi Vitez Tame – što je sada već prilično passe tema o kojoj je vjerojatno svaka osoba u ovom svemiru izrazila svoje mišljenje. Brojni domaći portali prenijeli su niz LUDIH tvitova koje je sakupio Buzzfeed, ne sumnjam ni da je i nestašni Luka Bulić složio neku HUMORISTIČNU pjesmicu, a malo je nedostajalo da se i uvijek aktualna Vlada Republike Hrvatske oglasi na društvenim mrežama s komentarom „Hehe, glupi Ben ASSfleck, hehe“.

Nije teško Arkham serijal proglasiti najboljim igrama o Batmanu, dapače – prilično mu je lako dodijeliti i titulu najboljeg gaming serijala o bilo kojem superheroju ikada. Igre su poharale ljestvice prodaje, pokupile vrhunske ocjene od kritike, a Arkham Cityu nije prevelik problem bio skupiti ni našeg Zlatnog Dabra za najbolju igru 2011. godine. Warner Bros. Games Montréal studio je dobio zadatak izrade posljednjeg naslova hvaljenog serijala za ovu generaciju konzola – posao koji s ovako uspješnim Rocksteadyevim prethodnicima nije nimalo lagan.

Rocksteady je novim developerima pružio savjete vezane uz tehnologiju, igrinu mehaniku te engine, no WB Montreal potpuno je samostalno zadužen za razvijanje igrine priče. Za dosadašnje naslove Arkham serijala zaslužan je pisac veteran Paul Dini i moramo priznati kako nas činjenica da šjor Dini nije povezan s novom igrom previše ne oduševljava – Origins pišu Dooma Wendschuh i Corey May, momci odgovorni za priču u Assassin’s Creed te Army of Two igrama. Valjda ipak nema razloga za paniku jer su DC Comics te pisac stripova Geoff Johns navodno pomno pratili pisanje scenarija te uskočili u pomoć kada god je to bilo potrebno. Ljubiteljima stripova bit će drago znati kako je igrina priča inspirirana serijalom Batman: Legends of the Dark Knight te grafičkom novelom Batman: Year One, koja nudi detalje o prvoj godini Batmanove karijere, dok Origins pisci opisuju kao priču njegove druge godine.


Dakle, Božić je. Jedno od najposebnijih, za mnoge i najljepših razdoblja godine. Period je to uz koji vezujemo pojmove kao što su toplina, obitelj, bliskost, ukrašen grad, kolači i pokloni… osim ako ste stanovnik Gothama, grada u kojem se ljudi ni za taj divan blagdan ne usude izaći na ulicu zbog količine kriminala te korumpirane policije koja isti niti ne pokušava riješiti. A tek ako ste, recimo, čovjek koji se odnedavno noću oblači u šišmiša i tuče zlikovce; Božić u Gothamu za vas je posebno simpatično iskustvo – posebice kada čovjek pod imenom Black Mask odluči baš tog dana ponuditi 50 milijuna dolara nizu najubojitijih svjetskih plaćenika za vašu glavu.

Napisao sam „čovjek koji se odnedavno oblači u šimiša“ s razlogom – Origins je prednastavak i njegova priča upoznaje nas s Bruceom Wayneom tek koju godinu nakon što je krenuo sa svojim osvetničkim pohodom pod maskom. Batman je u poslu dosta mlad, a naviknuo se lemati s uobičajenim kriminalnim šljamom Gothama, momcima od kojih je vječito brži, snažniji te dovitljiviji, no kada iskusni zlikovci dođu u grad, naš Bats će otkriti kako je to kada nije konstantno nadmoćan u borbi.

Batman je u poslu dosta mlad, a navikao se lemati s uobičajenim kriminalnim šljamom Gothama, momcima od kojih je vječito brži.

Warner Bros. tako će nas upoznati s nizom likova koje vjerni čitatelji Batman stripova vjerojatno već dobro poznaju, no koje gameri koji ne čitaju stripove do sada nisu susreli. Čitavu povijest Black Maska u svijetu Batmana možete doznati sami putem jednog od najdivnijih izuma čovječanstva, Wikipedije, a za igru je bitno znati kako je u zadanom trenutku riječ o glavnom šefu mafije u Gothamu, frajeru koji crnom maskom štiti svoj pravi identitet – Romana Sionisa, vođe utjecajne te izuzetno moćne tvrtke Janus Cosmetics. Raspolaže golemim bogatstvom, ne preže ni pred čim, sadist je i izrazito uživa u mučenju Gothamovih stanovnika, a smrt našeg protagonista očito mu je jedan od najviših prioriteta.

Eric Holmes, igrin kreativni direktor, objasnio je kako im je bilo jasno da Black Mask nije popularan poput nekih drugih Batmanovih antagonista i bila je potrebna posebna posvećenost karakterizaciji lika kako bi ispao što interesantniji te strašniji. Maska je, tvrde, savršen za ulogu glavnog negativca u ovoj igri jer predstavlja tranziciju između tipičnih kriminalaca koje je Bats do tada prašio te neurotičnih i nepredvidljivih zlikovaca s kojima će se tek sukobiti.


Potvrđeni ubojice koji stižu po Batmana su Deadshot, Deathstroke, Copperhead te Firefly – s prvim smo se imali priliku podružiti u Arkham Cityu, no preostali trojac nije do sada viđen u serijalu, a vjerujemo kako Warner neće prezati ni od uvođenja još pokojeg za Arkham potpuno novog zlikovca. Što se dobro nam poznatih faca tiče, susrest ćemo se i s uvijek rado viđenim psihopatom Jokerom, šjor Penguinom, snažnim Baneom (nema Toma Hardya ovdje djevojke, uranile ste s oduševljenim vrištanjem) te frajerom koji ima fetiš na šešire i kontroliranje tuđih umova – Mad Hatterom. Više pozornosti u ovom će dijelu biti posvećeno i odnosu Batmana s legendarnim batlerom, Alfredom Pennyworthom, koji tijekom ovog razdoblja baš i nije cvao. Odnos nije cvao, batleri nemaju tendenciju cvasti. Nije upitno da će biti prilično interesantno vidjeti same početke nekolicine dobro nam poznatih zlikovaca te razvijanje njihovog odnosa s našim superjunakom.

Dani su ovo u kojima je i policija neprijateljski nastrojena prema Batmanu, čak je čitav SWAT tim okupljen s namjerom da ga se uhvati i zatvori, a dio priče posvećen je i odnosu s kapetanom policije, Jamesom Gordonom. Bats i Gordon bore se za dvije različite stvari – Batman za pravdu, a Gordon za pravo. Pojmovi su to koji nerijetko nemaju jednake posljedice, zbog čega su ova dva lika značajan dio priče Originsa u konfliktu.


Naš heroj tako se mora u isto vrijeme baviti rješavanjem profesionalnih ubojica koji dolaze po njegovu glavu, otkrivanjem zašto ga Black Mask uopće tako žarko želi mrtvog, pozabaviti se porastom kriminala na ulicama te se sukobiti s imbecilnim silama reda i mira koje ga očito žele iza rešetaka. Da je lako biti Batman, svi bi bili Batman. Kvragu, moćan citat, ugravirajte mi to na nadgrobnu ploču il’ nešto.

Ima ona dobra, stara poslovica o konjima te činjenici kako ih nema razloga mijenjati ako pobjeđuju – mudra ekipa iz Warner Brosa odlučila se pridržati poslovice kod mehanike borbe, jednog od najhvaljenijih segmenata igrinih prethodnika. Tučnjava s Betmenovim neprijateljima tako će biti u potpunosti poznato iskustvo ukoliko ste igrali ijednu igru Arkham serijala. Malo inovativnosti dodat će upozorenje koje iskoči prije nego se suočite s određenom grupom neprijatelja i procjeni težinu nadolazeće borbe te sistem koji vam dodijeli ocjenu kvalitete odrađenog lemanja jednom kada su svi neprijatelji u nesvijesti. Naravno, o ocjeni ovisi količina XP-a koju ćemo dobiti nakon završene borbe.

Da je lako biti Batman, svi bi bili Batman.

Na pokoju promjenu u dosadašnjoj taktici tučnjave natjerat će nas novi tipovi neprijatelja – znamo za dva, a nose nazive Enforcer te Martial Arts Expert. Prvi su poveći, izuzetno dobro oklopljeni frajeri koje treba omamiti te im skinuti oklop, a tek im onda početi nanositi pravu štetu, dok su ovi drugi sposobni izmicati se Batmanovim napadima te izvesti protunapad, na kojeg treba odgovoriti vlastitim protunapadom. Protunapasti protunapad, tako je.

Neće biti potrebno puno navikavanja ni na manevriranje Gothamom, no tu je jedna interesantna novina – naš Šišmiš napokon će koristiti svoj avion, Batwing, za brzi transport na druga područja mape. Navedeno je prilično potrebno jer Gotham po kojem ćemo u Originsu uvoditi red najveći je do sada. Batwingom, na sveopću tugu i žalost, nećemo moći sami upravljati, već ćemo samo dozvati letjelicu te promatrati kako nas vozi do željene točke. Bit će tu i neprijateljski tornjevi, koji podsjećaju na one u Far Cryu 3, a morat ćemo ih hakirati kako bismo ugasili signal koji sprječava Batwing da odleti na određenu poziciju.

Dašak novog donijet će i friški gadgeti: Remote Clawom moći ćemo naciljati dva objekta i privući ih jedno drugom, u prijevodu – omogućuju nokautiranje dvaju zlobnika, lansiranje eksplozivne bačve u neprijatelja i slično. Takozvane Šok Rukavice koristit ćemo za blokiranje električnih napada, instantno onemogućavanje određenih neprijatelja, kao i izazivanje kratkog spoja nekih objekata na koje naletimo.


U golemom Gothamu, naravno, naći će se i niz sporednih misija koje možemo rješavati kada poželimo – novi „Crime in progress“ sistem obavještavat će nas o obližnjim kriminalnim radnjama kojima se možemo pozabaviti, poput spašavanja policajca od grupe nasilnika ili važnog doušnika kojeg kriminalci upravo bacaju s krova. Interesantan je i drugi novi sistem, „Most wanted“, zahvaljujući kojem ćemo moći hvatati i niz ozloglašenih zlikovaca nevezanih uz glavnu priču.

Batman je poznat i kao najveći svjetski detektiv, no taj segment zapravo nije pretjerano došao do izražaja u prethodnim igrama, što je Warner Bros. ovdje odlučio promijeniti. Na scenama gdje su se dogodili zločini sada ćemo dosta detaljnije istraživati dokaze te povezivati komadiće slagalice: Bats će moći projicirati 3D hologram koji prikazuje događaje koji su doveli do određenog kaznenog djela. Kao primjer spomenuta je situacija s razbijenim helikopterom, kod kojeg možemo pratiti putanju njegovog pada te otkriti da je nesreću prouzrokovao metak koji je pogodio propeler. Analizom putanje tog metka, otkrivamo kako je ispaljen s vodenog tornja, što otkriva identitet počinitelja – Deadshota. Igrač će moći pomicati vremenski tok zločina i kretati se po okružju kako bi svaki kut promotrio tijekom bilo kojeg važnog trenutka.

Batsu ćemo u špilji moći mijenjati kostime, unaprijediti mu opremu…

Navedene scene u bilo kojem trenutku ćemo detaljnije moći proučiti u Batcaveu, poznatoj bazi Čovjeka-šišmiša koja nam je nekako nedostajala u prethodnicima (U Asylumu je postojala nekakva mini verzija, a u Cityu je bila jedna od downloadable mapa za borbu, no ovdje bismo je po prvi put trebali dobiti u punom obliku). Batsu ćemo u špilji moći i mijenjati kostime, unaprijediti mu opremu te pristupiti Challenge mapama kako bismo vježbali borbu.

Najveća novina koju Origins donosi definitivno je multiplayer komponenta – Splash Damage (ekipa zaslužna za Brink te Enemy Territory: Quake Wars) sprema nam „Invisible Predator Online“, mod za osam igrača u kojem ćemo moći ubiti Batmana. Zamisli, kupiš Batman igru i onda pucaš po Čovjeku-šišmišu, toga se još nitko nije sjetio. Dakle, napucavanje će se sastojati od tri tima, raspoređena na sljedeći način: tri igrača preuzimaju ulogu frajera iz Jokerove bande i bore se protiv tri igrača Baneove bande, dok dva igrača za to vrijeme vrebaju iz sjena kao Batman i Robin. Potonji junak se neće uopće pojaviti u singleplayer kampanji, ali je, eto, malo svratio pomoći drugu da u multiplayeru polomi zlim članovima bandi pokoju kost.

Kako bi pobijedili, Batman i Robin moraju utjerati članovima bandi strah u kosti, a to čine upravo njihovom eliminacijom. Opaki duo računat će na sposobnosti te gadgete koje dobro poznajemo iz glavne kampanje, a operirat će iz sjene jer, kao što znamo, ipak nisu otporni na metke. Ako, pak, igrate kao član bande, najbolji prijatelji bit će vam puške, sačmarice, granate te bombe, no esencijalan trenutak je onaj kada usred meča jedan član svake bande može preuzeti kontroliranje svog šefa – Jokera ili Banea. Navedeno, dakako, igraču nudi prilično opakije moći: Bane je zvijer od čovjeka koja je najopakija u bliskoj borbi te može podnijeti prilično više metaka, dok je Joker opakiji izdaleka sa svojim razarajućim oružjima. Igrači će mijenjati strane nakon svake runde. Valja spomenuti kako Wii U verzija neće imati multiplayer komponentu, no zato će biti i ponešto jeftinija od ostalih.

Igru još jednom pokreće Unreal Engine 3, za kojeg su sve nužne savjete te pomoć ponudili iskusni momci i djevojke iz Rocksteadya, zbog čega igra u vizualnom smislu zapravo neće ponuditi ništa neočekivano. Ipak, riječ je o Božićnom razdoblju, zbog čega će Gotham izgledati ponešto drukčije nego što smo navikli. Veliki blagdan namjerno je izabran kako bi se prikazao kontrast radosti koju nosi Božić te mračnog, okrutnog svijeta Gothama – dekorativni Djedovi Božićnjaci stoje odmah pokraj gotičkih grotesknih kipova, dok raznobojne božićne lampice daju prigušenu svijetlost opasnim mračnim uličicama. Sam grad opisan je kao mjesto odvojeno od stvarnog vremena, budući da sadrži stilizirane, starije zgrade tipične za 30-te godine prošlog stoljeća, dok Batman posjeduje futurističku tehnologiju koja nadilazi i standarde današnjih gadgeta.


Isprva se šuškalo kako će se dugogodišnji glas Batmana, Kevin Conroy, vratiti i u Originsu, no na vrijeme smo doznali kako se s Kevinovim karizmatičnim glasom ipak nećemo družiti ove godine. Mladog Batsa utjelovit (uglasovit?) će glumac po imenu Roger Craig Smith, čiji je glas do sada izlazio iz usta Ezia u Assassin’s Creedu te Chrisa Redfielda u Resident Evilu. Sviđa nam se što će Troy Baker, frajer koji razvaljuje tu glasovnu glumu (Protagonist Bioshock: Infinitea, Booker DeWitt te Joel u The Last of Usu) odraditi ulogu Jokera, s kojim se mladi Čovjek-šišmiš u ovoj igri po prvi put susreće. O glazbi ne znamo puno, osim da je djelomično inspirirana filmskim akcijskim klasikom Die Hard, koji je također postavljen za Božić, a koristi „Zvončiće“ kako bi naglasio specifične trenutke. Vjerujemo kako Bats ipak neće vikati „Yippie Ki Yay, motherfucker“ kad razvali protivnika. Al’ bilo bi skroz kul.

Batman: Arkham Origins djelovat će prilično poznato – igra ne donosi ozbiljnije izmjene u bilo kojem tehničkom segmentu ili samom gameplayu, već se oslanja na uspješan koncept te ga širi nekolicinom novina. Jednostavno je, ovo bi trebala biti Arkham igra s formulom koju smo svi jako voljeli, no najveća Arkham igra do sada – s najvećom površinom, količinom misija, gadgeta te neprijatelja, kao i krucijalnom Batšpiljom. Također, prilično je interesantna zbog mogućnosti da upoznamo mladog, ranjivijeg, „nedovršenog“ Batmana koji se susreće s nizom odluka koje će definirati njegovu personu, a raduje nas i promatranje razvoja odnosa s čitavim nizom bitnih likova.

Na kraju, svakako veseli i najveća novina koju Origins donosi – igrina multiplayer komponenta zvuči prilično interesantno. Origins igramo za manje od mjesec dana, a nakon svega što smo dosad vidjeli, teško je ne biti optimističan.

Komentari (12)

  • Aves

    28.09.2013 - 19:34

    Jedva čekam! Najbolji superheroj, s odličnim serijalom!

  • psycho01

    28.09.2013 - 20:26

    kakav batman nema do Jockera ,

    ma dajte da se igramo sa šišmišem ???

  • MII2o

    30.09.2013 - 06:15

    Off topic, ali kad će video sa gamescoma.

  • Ementaler

    30.09.2013 - 07:36

    Morao sam ga odgoditi zbog drugih obveza koje su vremenski ograničene, ali bude to sad početkom listopada gotovo 😉

  • goldfinger

    01.10.2013 - 07:02

    Raspisao si se,nema šta…

  • Jkuzma111

    07.10.2013 - 10:11

    Jedva čekam, odlična najava

  • Matija Desovi?

    24.10.2013 - 19:44

    Super imat će više mogućnosti nego prijašnja dva dijela

  • maxim.x

    @Bela, 29.09.2013 - 15:33

    Jocker hahaha :)

  • psycho01

    @Bela, 30.09.2013 - 05:24

    hehe 😉 vidin imamo lingviste budne ovdje hehe jocker&joker

    isti k…c drugo pakovanje aj samo sad rec da nie vako nego se reče

    isto sr…e drugo pakovanje e ubuduće samo zate grišin sa svakom napisanom riječi da se javiš pa mene ispraviš sunce ti kalaisano ?

  • Rockavella

    @Bela, 01.10.2013 - 10:26

    Imaš ti tu puno grešaka, da ne govorim niti jedan zarez, pa ovo izgleda kao jedna velika nerazumljiva rečenica. Čak ajde i razumijem kada ljudi pišu svojim dijalektom, ali nie i kalaisano, to je čista nepismenost.. NHF.

  • ImasKunu?

    @Bela, 06.10.2013 - 21:03

    @psycho01 Moj sinko šta si ti sve napisao….Ne volim lingviste al tebi treba oduzeti tipkovnicu!

  • Matija Desovi?

    @Bela, 24.10.2013 - 19:46

    ti si lud psycho01

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!